b) Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje poljoprivrednika

PREDLOG

Na osnovu člana 25. stav 2. Zakona o budžetskom sistemu („Službeni glasnik RS”, br. 9/02, 87/02, 61/05 – dr. zakon, 66/05, 101/05 – dr. zakon, 62/06 – dr. zakon, 85/06 i 86/06 – ispravka),

Narodna skupština donosi

O D L U K U

O DAVANjU SAGLASNOSTI NA FINANSIJSKI PLAN REPUBLIČKOG FONDA ZA PENZIJSKO I INVALIDSKO OSIGURANjE POLjOPRIVREDNIKA ZA 2007. GODINU

I

Daje se saglasnost na Finansijski plan Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje poljoprivrednika za 2007. godinu, koji je Upravni odbor Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje poljoprivrednika doneo na sednici od 7. novembra 2006. godine.

II

Ovu odluku objaviti u „Službenom glasniku Republike Srbije”.

Broj:

U Beogradu, decembra 2006. godine

NARODNA SKUPŠTINA

PREDSEDNIK

O B R A Z L O Ž E Nj E

Pravni osnov za donošenje ove odluke sadržan je u odredbi člana 25. stav 2. Zakona o budžetskom sistemu („Službeni glasnik RS”, br. 9/02, 87/02, 61/05 – dr. zakon, 66/05, 101/05 – dr. zakon, 62/06 – dr. zakon, 85/06 i 86/06 – ispravka), kojom je utvrđeno da Narodna skupština daje saglasnost na finansijski plan organizacije obaveznog socijalnog osiguranja. U članu 1. stav 5. pomenutog Zakona propisano je da je Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje poljoprivrednika organizacija obaveznog socijalnog osiguranja, pa se u skladu sa navedenom odredbom predlaže donošenje Odluke o davanju saglasnosti na Finansijski plan Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje poljoprivrednika za 2007. godinu.

Finansijski planovi organizacija obaveznog socijalnog osiguranja, prema članu 14. pomenutog zakona, usvajaju se zajedno sa predlogom budžeta Republike i dostavljaju se zajedno sa tim predlogom, Narodnoj skupštini. Članom 29. Zakona o izmenama i dopunama Zakona o budžetskom sistemu („Službeni glasnik RS”, broj 85/06), izuzetno kada je u pitanju budžet Republike za 2007. godinu, propisano je da Vlada usvaja predlog budžeta Republike i dostavlja ga, zajedno sa revidiranim Memorandumom o budžetu i finansijskim planovima organizacija obaveznog socijalnog osiguranja, Narodnoj skupštini, najkasnije 1. decembra 2006. godine.

S obzirom na činjenicu da se predlaže razmatranje i donošenje Zakona o budžetu Republike Srbije za 2007. godinu po hitnom postupku, ovu odluku je takođe potrebno doneti po hitnom postupku, a radi obezbeđenja neophodnih materijalnih i drugih uslova za finansiranje rada ove organizacije obaveznog osiguranja i redovne isplate određenih prava.

Na osnovu člana 160. stav 1. tačka 5) Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju („Službeni glasnik RS”, br. 34/03, 64/04, 84/04, 85/05, 101/05 i 63/06),

Upravni odbor Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje poljoprivrednika, na 45. sednici održanoj 07. novembra 2006. godine, doneo je

REPUBLIČKOG FONDA ZA PENZIJSKO I INVALIDSKO

OSIGURANjE POLjOPRIVREDNIKA

ZA 2007. GODINU

OPŠTI DEO

1. Ukupni prihodi i primanja Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje poljoprivrednika (u daljem tekstu: Fond) za 2007. godinu, raspoređuju se po vrstama, i to:

(u hiljadama dinara) Ekonomska klasifika-cija P R I M A Nj A Plan za 2007. godinu 1 2 3 700000 TEKUĆI PRIHODI 21.317.200 715000 POREZ NA MEĐUNARODNU TRGOVINU I TRANSAKCIJE 20 715400 Dobit po osnovu razlike između kupovnog i prodajnog deviznog kursa 20 720000 SOCIJALNI DOPRINOSI 2.500.000 721300 Doprinosi za socijalno osiguranje lica koja obavljaju samostalnu delatnost i nezaposlena lica 2.497.900 721400 Doprinosi za socijalno osiguranje koji se ne mogu razvrstati 2.100 730000 DONACIJE I TRANSFERI 18.710.000 733000 TRANSFERI OD DRUGIH NIVOA VLASTI 18.710.000 733160 Tekući transferi od drugih nivoa vlasti u korist organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 18.710.000 7331631 Tekući transferi od drugih nivoa vlasti saglasno članu 235. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju 3.600.000 7331632 Tekući transferi od drugih nivoa vlasti saglasno članu 173. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju 7.080.000 733168 Doprinos za penzijsko i invalidsko osiguranje poljoprivrednika za pokriće razlike do najnižeg iznosa penzije saglasno članu 76. i članu 207. stav 2. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju 8.030.000 770000 MEMORANDUMSKE STAVKE ZA REFUNDACIJU RASHODA 107.180 771000 MEMORANDUMSKE STAVKE ZA REFUNDACIJU RASHODA 107.180   UKUPNI PRIHODI I PRIMANjA 21.317.200

2. Ukupni rashodi i izdaci Fonda, po osnovnim namenama, utvrđuju se u sledećim iznosima, i to:

(u hiljadama dinara) Ekonomska klasifika-cija I Z D A C I Plan za 2007. godinu 1 2 3 400000 TEKUĆI RASHODI 21.317.200 410000 RASHODI ZA ZAPOSLENE 6.360 411000 Plate i dodaci zaposlenih 4.700 412000 Socijalni doprinosi na teret poslodavca 840 414000 Socijalna davanja zaposlenima 230 415000 Naknade za zaposlene 70 416000 Nagrade, bonusi i ostali posebni rashodi 520 420000 KORIŠĆENjE USLUGA I ROBA 344.550 421000 Stalni troškovi 173.000 422000 Troškovi putovanja 500 423000 Usluge po ugovoru 170.000 424000 Specijalizovane usluge 150 425000 Tekuće popravke i održavanje (usluge i materijali) 300 426000 Materijal 600 444000 PRATEĆI TROŠKOVI ZADUŽIVANjA 20 444100 Negativne kursne razlike 20 470000 PRAVA IZ SOCIJALNOG OSIGURANjA 20.965.850 471000 PRAVA IZ SOCIJALNOG OSIGURANjA (ORGANIZACIJE OBAVEZNOG SOCIJALNOG OSIGURANjA) 20.965.850 471100 Prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno domaćinstvima 18.862.500 471200 Prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno pružaocima usluga 3.350 471900 Transferi drugim organizacijama obaveznog socijalnog osiguranja za doprinose za osiguranje 2.100.000 480000 OSTALI RASHODI 420 482000 Porezi, obavezne takse i kazne nametnute od jednog nivoa vlasti drugom 320 485000 Naknade štete za povrede ili štetu nanetu od strane državnih organa 100   UKUPNI RASHODI I IZDACI 21.317.200

POSEBAN DEO

3. Ukupni rashodi i izdaci Fonda za 2007. godinu utvrđeni u OPŠTEM DELU Finansijskog plana iskazuju se u sledećim iznosima, i to:

(u hiljadama dinara) Ekonomska klasifika-cija I Z D A C I Plan za 2007. godinu 1 2 3 400000 TEKUĆI RASHODI 21.317.200 410000 RASHODI ZA ZAPOSLENE 6.360 411000 Plate i dodaci zaposlenih 4.700 412000 Socijalni doprinosi na teret poslodavca 840 414000 Socijalna davanja zaposlenima 230 415000 Naknade za zaposlene 70 416000 Nagrade, bonusi i ostali posebni rashodi 520 420000 KORIŠĆENjE USLUGA I ROBA 344.550 421000 Stalni troškovi 173.000 422000 Troškovi putovanja 500 423000 Usluge po ugovoru 170.000 424000 Specijalizovane usluge 150 425000 Tekuće popravke i održavanje (usluge i materijali) 300 426000 Materijal 600 444000 PRATEĆI TROŠKOVI ZADUŽIVANjA 20 444100 Negativne kursne razlike 20 470000 PRAVA IZ SOCIJALNOG OSIGURANjA 20.965.850 471000 PRAVA IZ SOCIJALNOG OSIGURANjA (ORGANIZACIJE OBAVEZNOG SOCIJALNOG OSIGURANjA) 20.965.850 471100 Prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno domaćinstvima 18.862.500 471121 Osnovne penzije 17.604.000 471123 Inostrane penzije 5.000 471124 Nega i pomoć penzionera 1.140.000 471125 Telesno oštećenje penzionera 29.000 471193 Pogrebni troškovi 84.500 471200 Prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno pružaocima usluga 3.350 471211 Usluge bolnica, poliklinika i ambulanti 620 471216 Pomagala i naprave 230 471292 Usluge rehabilitacije i rekreacije 2.500 471900 Transferi drugim organizacijama obaveznog socijalnog osiguranja za doprinose za osiguranje 2.100.000 471910 Transferi Republičkom zavodu za zdravstveno osiguranje za doprinose za osiguranje 2.100.000 480000 OSTALI RASHODI 420 482000 Porezi, obavezne takse i kazne nametnute od jednog nivoa vlasti drugom 320 485000 Naknade štete za povrede ili štetu nanetu od strane državnih organa 100   UKUPNI RASHODI I IZDACI 21.317.200

4. Direktor Fonda može izvršiti preusmeravanje aproprijacija odobrenih na ime rashoda u iznosu do 5% vrednosti aproprijacije.

5. Finansijski plan, po dobijanju saglasnosti Narodne skupštine Republike Srbije, objaviti u „Službenom glasniku Republike Srbije”.

Broj: 18936/4

U Beogradu, 07. novembra 2006. godine

UPRAVNI ODBOR REPUBLIČKOG FONDA

ZA PENZIJSKO I INVALIDSKO OSIGURANjE POLjOPRIVREDNIKA

PREDSEDNIK,

Dragoljub Šišić

FINANSIJSKOG PLANA

REPUBLIČKOG FONDA ZA PENZIJSKO

I INVALIDSKO OSIGURANjE POLjOPRIVREDNIKA

ZA 2007. GODINU

Pravni osnov za donošenje finansijskog plana sadržan je u članu 160. stav 1. tačka 5) Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju („Službeni glasnik RS”, br. 34/03, 64/04, 84/04, 85/05, 101/05 i 63/06) kojim je propisano da upravni odbor fonda donosi finansijski plan, kao i u članu 6. stav 3. Zakona o budžetskom sistemu („Službeni glasnik RS”, br. 9/02, 87/02, 61/05, 66/05, 101/05, 62/06, 63/06, 85/06 i 86/06) kojim je propisano da finansijski plan organizacije obaveznog socijalnog osiguranja donosi nadležni organ organizacije. Na finansijski plan, u skladu sa članom 25. stav 2. Zakona o budžetskom sistemu, saglasnost daje Narodna skupština.

Doprinosi za socijalno osiguranje

Članom 169. stav 1. tačka 1) Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju propisano je da prihod fonda čine, između ostalog, sredstva doprinosa za obavezno penzijsko i invalidsko osiguranje.

Stopa doprinosa za penzijsko i invalidsko osiguranje utvrđena je na osnovu člana 44. Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje („Službeni glasnik RS”, br. 84/04, 61/05 i 62/06) u visini od 22%.

Osnovica doprinosa uređena je čl. 27. i 28. Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje.

Transferi od drugih nivoa vlasti

Transfere od drugih nivoa vlasti čine transferi iz republičkog budžeta za obaveze koje je Republika Srbija (u daljem tekstu: Republika) preuzela da finansira u sistemu penzijskog i invalidskog osiguranja poljoprivrednika, kao i za dotaciju nedostajućih sredstava po osnovu državne garancije za isplatu planiranih penzijskih isplata usled niskog nivoa naplate doprinosa.

Članom 235. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju Republika obezbeđuje sredstva za isplate po osnovu prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja koja su po ranijim propisima bile utvrđene kao obaveza Republike (solidarni staž i penzije za učesnike NOR-a).

Prema članu 207. stav 2. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju, Republika obezbeđuje sredstva za pokriće razlike između najnižeg iznosa penzije utvrđenog primenom člana 76. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju i iznosa penzije koja bi osiguraniku pripadala bez njegove primene.

Na osnovu člana 173. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju kojim je propisano da je Republika garant za obaveze fonda po osnovu obaveznog penzijskog i invalidskog osiguranja (državna garancija), planiraju se i dotacije iz budžeta Republike, s obzirom da je naplata doprinosa od osiguranika, u odnosu na zaduženje, nedovoljna za planiranu isplatu penzija.

Memorandumske stavke za refundaciju rashoda

U okviru memorandumskih stavki za refundaciju rashoda evidentirana je refundacija od strane Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje za isplaćena bolovanja preko 30 dana za zaposlene u Fondu, primanja po osnovu vraćenih neisplaćenih penzija i naknada, primanja po osnovu uplata na ime povraćaja više primljenih penzija i naknada i primanja po odštetnim zahtevima inostranih nosioca osiguranja.

Rashodi za zaposlene

Ovi rashodi se odnose na plate i doprinose za obavezno socijalno osiguranje zaposlenih, naknade za zaposlene, socijalna davanja zaposlenima i nagrade i bonuse.

Način utvrđivanja plata, dodataka, naknada i ostalih primanja zaposlenih definisan je članom 1. stav 1. tačka 5. Zakona o platama u državnim organima i javnim službama („Službeni glasnik RS”, br. 34/01, 62/06 i 63/06) i članom 2. tačka 14. Uredbe o koeficijentima za obračun i isplatu plata zaposlenih u javnim službama („Službeni glasnik RS”, br. 44/01, … 82/06).

Korišćenje usluga i roba

Rashodi po osnovu korišćenja usluga i roba predstavljaju troškove za rad organa fonda i obavljanje upravnih, analitičkih, finansijskih, administrativnih, tehničkih i drugih poslova za sprovođenje penzijskog i invalidskog osiguranja (član 168. i član 171. tačka 2) Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju).

Odlukom o poveravanju obavljanja upravnih, administrativnih, finansijskih, tehničkih i drugih poslova Republičkom fondu za penzijsko i invalidsko osiguranje samostalnih delatnosti („Službeni glasnik RS”, broj 28/1993) i Odlukom o obavljanju upravnih, administrativnih, finansijskih, tehničkih i drugih poslova za Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje zemljoradnika („Službeni glasnik RS”, broj 28/1993) Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje samostalnih delatnosti obavlja poslove sprovođenja penzijskog i invalidskog osiguranja poljoprivrednika, o čemu su ova dva fonda zaključila ugovor.

Prava iz obaveznog socijalnog osiguranja

Ova prava regulisana su čl. 18. i 244. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju i obuhvataju: starosne, invalidske i porodične penzije, novčane naknade za telesno oštećenje i novčane naknade za pomoć i negu drugog lica i naknadu pogrebnih troškova po smrti penzionera. Isplata penzija i naknada u inostranstvu regulisana je članom 124. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju.

U okviru ove grupe, evidentirani su i:

– transferni rashodi Republičkom zavodu za zdravstveno osiguranje na ime doprinosa za zdravstveno osiguranje penzionera (član 8. stav 4. Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje);

– troškovi lekarskih komisija u zdravstvenim ustanovama (član 94. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju);

– rashodi za nabavku specijalnih pomagala i naprava za slepa lica (član 245. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju).

– rashodi za društveni standard korisnika penzija (član 171. stav 2. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju).

Ostali rashodi

Ostali rashodi obuhvataju poreze, obavezne takse i kazne nametnute od jednog nivoa vlasti drugom.

Svi rashodi i izdaci Fonda planirani su u skladu sa Opštim bilansom Republike Srbije za 2007. godinu datim u revidiranom Memorandumu o budžetu i ekonomskoj i fiskalnoj politici za 2007. godinu sa projekcijama za 2008. i 2009. godinu

Osnovni planski i obračunski elementi korišćeni u izradi finansijskog plana

1. projektovani bruto domaći proizvod u 2007. godini ….. 2.497,9 mlrd.din.

2. stopa rasta inflacije u 2007. godini ………………………………………. 7,5%

3. procenti usklađivanja penzija i naknada:

– 2006. godina – oktobar 5,83% i

– 2007. godina procena – april 6,0%; oktobar 4,4%.

Osnovni podaci o Republičkom fondu za penzijsko i invalidsko osiguranje poljoprivrednika

Fond je osnovan Zakonom o penzijskom i invalidskom osiguranju („Službeni glasnik RS”, br. 27/92, … 12/96) i otpočeo je sa radom 1. juna 1992. godine kao organizacija za obavezno socijalno osiguranje, u okviru koje se ostvaruju prava i obezbeđuju sredstva za ostvarivanje prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja posebne kategorije osiguranika – osiguranika poljoprivrednika. Fond je osnovan kao posebna organizacija zbog specifičnosti funkcionisanja penzijskog sistema poljoprivrednika i zbog naglašene uloge države u finansiranju penzijskog sistema ovog dela radno aktivnog stanovništva.

Obrazloženje po vrstama prihoda i primanja i rashoda i izdataka

Finansijski plan sadrži opšti i poseban deo u kojem se iskazuju primanja po vrstama i izdaci po namenama u skladu sa ekonomskom klasifikacijom propisanom Pravilnikom o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem („Službeni glasnik RS”, br. 92/02, … 79/06).

I Prihodi i primanja

1. Na ime dobiti po osnovu kursnih razlika prilikom isplata penzija u inostranstvu planiran je iznos od 20.000 dinara.

2. Prihodi od doprinosa planirani su u visini od 2.500.000.000 dinara.

Prilikom planiranja korišćen je, kao i prethodne godine, metodološki pristup sagledavanja učešća ostvarenih prihoda od doprinosa u bruto domaćem proizvodu. Učešće ostvarenih prihoda od doprinosa u bruto domaćem proizvodu u 2005. godini primenjeno je na projektovani bruto domaći proizvod za 2007. godinu. Poštovan je princip realnog sagledavanja i ostvarivosti izvornog prihoda, uz uvažavanje prakse niskog nivoa naplate doprinosa za penzijsko i invalidsko osiguranje kao vrste javnih dažbina.

Nizak nivo naplate prihoda od doprinosa najbolje se ogleda u poslednjim podacima dobijenim od Poreske uprave koja vrši utvrđivanje i naplatu doprinosa. Na dan 31.12.2005. godine nenaplaćena obaveza poljoprivrednika po osnovu doprinosa za penzijsko i invalidsko osiguranje (bez obračunatih kamata) iznosi oko 17,5 milijardi dinara (naplaćeni prihodi od doprinosa u 2005. godini iznosili su 1,75 milijardi dinara). Prema podacima o utvrđenoj obavezi za doprinose za 2006. godinu zaduženje doprinosima iznosi 6,8 milijardi dinara, što sa prenetim dugovanjem čini 24,3 milijardi dinara.

3. Transferi od drugih nivoa vlasti planiraju se u iznosu od 18.710.000.000 dinara, i to:

– na ime obaveza Republike za solidarni staž i penzije boraca planirano je 3.600.000.000 dinara;

– na ime sredstava za pokriće razlike između najnižeg iznosa penzije, koju prima 93% penzionera, utvrđene primenom člana 76. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju i iznosa penzije koja bi osiguraniku pripadala bez njegove primene, planira se iznos od 8.030.000.000 dinara;

– s obzirom na to da je naplata doprinosa od osiguranika nedovoljna za isplatu planiranih penzija neophodno je da Republika obezbedi transfere u obliku dotacije iz budžeta u visini od 7.080.000.000 dinara. Bolja naplata doprinosa usloviće manji iznos budžetskih dotacija.

4. U okviru grupe memorandumske stavke za refundaciju rashoda planiran je iznos od 107.180.000 dinara i odnosi se prihode na ime vraćenih neisplaćenih penzija i naknada, uplate više primljenih penzija i novčanih naknada od strane korisnika po posebno sprovedenom postupku i na ime odštetnih zahteva inostranih organizacija penzijskih osiguranja.

II Rashodi i izdaci

Ukupni rashodi i izdaci u 2007. godini planirani su na nivou ukupnih prihoda i primanja i iznose 21.317.200.000 dinara.

1.Tekući rashodi

Tekući rashodi planirani su u iznosu od 21.317.200.000 dinara i čine ih: rashodi za zaposlene, rashodi na ime korišćenja usluga i roba, negativne kursne razlike, rashodi za penzije i naknade i ostali rashodi.

Rashodi za zaposlene

Rashodi za zaposlene planirani su u visini od 6.360.000 dinara i njihovo učešće u ukupnim rashodima i izdacima iznosi 0,03%. Čine ih plate i dodaci zaposlenih, socijalna davanja zaposlenima, naknade za zaposlene i nagrade, bonusi i ostali posebni rashodi.

Rashodi po osnovu korišćenja usluga i roba

Ovi rashodi planirani su u visini od 344.550.000 dinara i obuhvataju stalne troškove, troškove putovanja, usluge po ugovoru, specijalizovane usluge, troškove tekućih popravki i održavanja i nabavku materijala. Učešće ovih rashoda u ukupnim rashodima i izdacima iznosi 1,6%.

Stalne troškove čine troškovi platnog prometa i bankarskih usluga, troškovi štampanja uputnica od strane Poštanske štedionice za gotovinsku isplatu penzija i drugih prava, usluge komunikacije i osiguranje i planirani su u visini od 173.000.000 dinara.

Troškovi platnog prometa i bankarskih usluga planirani su na bazi njihovog učešća u ukupnim rashodima i izdacima u prvom polugodištu 2006. godine.

Troškovi štampanja uputnica od strane Poštanske štedionice planirani su u skladu sa planiranim obimom penzija i naknada. Pored naknade za redovne isplate penzija i naknada, predviđena su i sredstva za obradu i štampanje uputnica za isplatu druge četvrtine javnog duga.

Usluge komunikacije obuhvataju usluge interneta i mobilnih telefona i planirani su u skladu sa očekivanim rastom inflacije u 2007. godini.

Troškovi osiguranja planirani su u skladu sa očekivanom stopom inflacije.

Troškovi putovanja obuhvataju troškove dnevnica, prevoza i smeštaja na službenim putovanjima. Utvrđeni su u iznosu od 500.000 dinara.

Usluge po ugovoru obuhvataju administrativne usluge, usluge obrazovanja, informisanja, naknade članovima Upravnog odbora i Nadzornog odbora, refundaciju troškova Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje samostalnih delatnosti i ostale stručne usluge. Rashodi za usluge po ugovoru planirani su u visini od 170.000.000 dinara.

Troškovi administrativnih, usluga obrazovanja i informisanja planirani su u skladu sa očekivanim rastom inflacije u odnosu na planirani iznos za 2006. godinu.

Naknade članovima Upravnog i Nadzornog odbora obuhvataju utvrđene mesečne naknade i naknade troškova dolaska na sednice (dnevnice i putne troškove).

Najveću stavku u okviru rashoda za usluge po ugovoru čini refundacija troškova Republičkom fondu za penzijsko i invalidsko osiguranje samostalnih delatnosti za obavljanje poverenih poslova sprovođenja osiguranja i podrazumeva redovno izmirivanje obaveza – mesec za mesec.

Specijalizovane usluge obuhvataju usluge održavanja autoputeva (putarina) i ostale specijalizovane usluge i planirane su u iznosu od 150.000 dinara, odnosno na nivou planiranih rashoda u 2006. godini, a u skladu sa smernicama datim u Memorandumu.

Troškovi za tekuće popravke i održavanje se odnose na mehaničke popravke i održavanje i utvrđeni su u nivou planiranih rashoda u 2006. godini u iznosu od 300.000 dinara.

Troškovi materijala obuhvataju troškove za nabavku kancelarijskog materijala, stručnu literaturu za obrazovanje zaposlenih i materijal za saobraćaj i planirani su u iznosu od 600.000 dinara.

1.3 Na ime negativnih kursnih razlika prilikom isplate penzija u inostranstvu planirano je 20.000 dinara.

1.4 Prava iz socijalnog osiguranja

Ova prava obuhvataju prava koja se isplaćuju neposredno domaćinstvima, prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno pružaocima usluga i transfere Republičkom zavodu za zdravstveno osiguranje za potrebe zdravstvenog osiguranja penzionera i za ove rashode planiran je iznos od 20.965.850.000 dinara koji čini 98,3% svih rashoda i izdataka Fonda.

Prava koja se isplaćuju neposredno domaćinstvima sačinjavaju penzije, novčane naknade za pomoć i negu drugog lica i telesno oštećenje i pogrebni troškovi.

U 2007. godini planirana je isplata 12 penzija za period XII 2006. godine (drugi deo) – XII 2007. godine (prvi deo), odnosno 12 penzija staračkih domaćinstava za period decembar 2006. – novembar 2007. godine.

Usklađivanje penzija za oktobar 2006. godine iznosi 5,83%, a procenjena usklađivanja penzija u 2007. godini utvrđena su u skladu sa članom 73. stav 1. tačka 2) Zakona o izmenama i dopunama Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju („Službeni glasnik RS”, broj 85/2005), i to:

od 1. aprila 2007. godine u visini od 6,0%, u skladu sa procenjenim kretanjem troškova života i prosečne zarade zaposlenih na teritoriji Republike u prethodnih šest meseci, u procentu koji predstavlja zbir 75% procenta rasta, odnosno pada troškova života i 25% procenta rasta, odnosno pada zarada.

od 1. oktobra 2007. godine, po istoj metodologiji, usklađivanje u visini od 4,4%.

Za isti period planirana je i isplata 12 novčanih naknada za pomoć i negu drugog lica i telesno oštećenje sa istim usklađivanjima kao i penzije.

Na planiranje rashoda za penzije i naknade imao je uticaj povećani broj podnetih zahteva za ostvarivanje prava u 2006. godini. Prema podacima iz prvog polugodišta 2006. godine broj podnetih zahteva za ostvarivanje prava veći je za oko 70% u odnosu na isti period prethodne godine. Pored povećanja potrebnih sredstava za isplatu penzija i novčanih naknada u skladu sa projektovanim procentima povećanja, uzet je u obzir i prirast broja korisnika na godišnjem nivou od oko 3%.

Rashodi za naknadu pogrebnih troškova planirani na bazi procene visine 1,5 prosečne penzije koja će biti ostvarena u Fondu po kvartalima, u čijoj visini se utvrđuje iznos ovog prava, i procenjenog broja mogućih zahteva.

Na poziciji prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno pružaocima usluga planirani su rashodi na ime komisija pri zdravstvenim ustanovama, pomoć za kupovinu specijalnih pomagala i naprava za slepa lica i sredstva namenjena društvenom standardu penzionera -banjski oporavak i rehabilitacija (u skladu sa zakonskim odredbama u visini od 0,1% prihoda od doprinosa) u ukupnom iznosu od 3.350.000 dinara.

Transferi Republičkom zavodu za zdravstveno osiguranje na ime doprinosa za zdravstveno osiguranje penzionera iznose 2.100.000.000 dinara i planirani su primenom važeće stope doprinosa za zdravstveno osiguranje na iznos planiranih isplata penzijskih prinadležnosti.

1.5 Ostali rashodi

Ostali rashodi iznose 420.000 dinara i obuhvataju poreze, takse i eventualne naknade štete.

PROJEKCIJA

Finansijskog plana Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje poljoprivrednika za fiskalnu 2008. i 2009. godinu

1. realna stopa rasta bruto domaćeg proizvoda u 2008. godini ……..7,0%;

2. realna stopa rasta bruto domaćeg proizvoda u 2009. godini .……7,5%;

3. stopa rasta inflacije u 2008. godini ……………..…………………… 6,5%;

4. stopa rasta inflacije u 2009. godini ………………………………….. 4,5%;

5. projektovano usklađivanje penzija i naknada u 2008. godini:

u aprilu 4,81% i

oktobru 3,52%

u visini 12,5% rasta/pada zarada i 87,5% rasta/pada troškova života u Republici u prethodnih šest meseci po članu 73. stav 1. tačka 3) Zakona o izmenama i dopunama Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju („Službeni glasnik RS”, broj 85/2005);

6. projektovano usklađivanje penzija i naknada u 2009. godini:

u aprilu 4,07% i

oktobru 1,91%

u skladu sa kretanjem troškova života u Republici u prethodnih šest meseci

po članu 80. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju („Službeni glasnik RS”, br. 34/03, 64/04, 84/04, 85/05, 101/05 i 63/06).

Projekcija za 2008. i 2009. godinu rađena je na bazi isplate 12 penzija i naknada godišnje:

– 2008. god. penzije i novčane naknade za period XII 2007. godine (drugi deo) – XII 2008. godine (prvi deo), odnosno 12 penzija staračkih domaćinstava za period decembar 2007. – novembar 2008. godine;

– 2009. god. penzije i novčane naknade za period XII 2008. godine (drugi deo) – XII 2009. godine (prvi deo), odnosno 12 penzija staračkih domaćinstava za period decembar 2008. – novembar 2009. godine;

PROJEKCIJA FINANSIJSKOG PLANA REPUBLIČKOG FONDA ZA PENZIJSKO I INVALIDSKO OSIGURANjE POLjOPRIVREDNIKA

ZA FISKALNU 2008. I 2009. GODINU

Prihodi i primanja i rashodi i izdaci Fonda za fiskalnu 2008. i 2009. godinu projektuju se u sledećim iznosima, i to:

(u hiljadama dinara)

Ekonomska klasifika-cija P R I M A Nj A Projekcije za naredne dve fiskalne godine 2008. 2009. 1 2 3 4 700000 TEKUĆI PRIHODI 24.215.370 25.253.180 720000 SOCIJALNI DOPRINOSI 2.800.000 3.200.000 721300 Doprinosi za socijalno osiguranje lica koja obavljaju samostalnu delatnost i nezaposlena lica 2.800.000 3.200.000 730000 DONACIJE I TRANSFERI 21.325.370 21.963.180 733000 TRANSFERI OD DRUGIH NIVOA VLASTI 21.325.370 21.963.180 733160 Tekući transferi od drugih nivoa vlasti u korist organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 21.325.370 21.963.180 770000 MEMORANDUMSKE STAVKE ZA REFUNDACIJU RASHODA 90.000 90.000 771000 MEMORANDUMSKE STAVKE ZA REFUNDACIJU RASHODA 90.000 90.000   UKUPNI PRIHODI I PRIMANjA 24.215.370 25.253.180

(u hiljadama dinara)

Ekonomska klasifika-cija I Z D A C I Projekcije za naredne dve fiskalne godine 2008. 2009. 1 2 3 4 400000 TEKUĆI RASHODI 24.214.370 25.252.680 410000 RASHODI ZA ZAPOSLENE 6.780 7.100 411000 Plate i dodaci zaposlenih 5.000 5.220 412000 Socijalni doprinosi na teret poslodavca 900 940 414000 Socijalna davanja zaposlenima 250 260 415000 Naknade za zaposlene 70 80 416000 Nagrade, bonusi i ostali posebni rashodi 560 600 420000 KORIŠĆENjE USLUGA I ROBA 366.650 384.730 421000 Stalni troškovi 185.000 193.000 422000 Troškovi putovanja 530 550 423000 Usluge po ugovoru 180.000 190.000 424000 Specijalizovane usluge 160 170 425000 Tekuće popravke i održavanje (usluge i materijali) 320 340 426000 Materijal 640 670 470000 PRAVA IZ SOCIJALNOG OSIGURANjA 23.840.490 24.860.380 471000 PRAVA IZ SOCIJALNOG OSIGURANjA (ORGANIZACIJE OBAVEZNOG SOCIJALNOG OSIGURANjA) 23.840.490 24.860.380 471100 Prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno domaćinstvima 21.428.600 22.296.250 471200 Prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno pružaocima usluga 3.690 4.130 471900 Transferi drugim organizacijama obaveznog socijalnog osiguranja za doprinose za osiguranje 2.408.200 2.560.000 471910 Transferi Republičkom zavodu za zdravstveno osiguranje za doprinose za osiguranje 2.408.200 2.560.000 480000 OSTALI RASHODI 450 470 482000 Porezi, obavezne takse i kazne nametnute od jednog nivoa vlasti drugom 350 370 485000 Naknade štete za povredu ili štetu nanetu od strane državnih organa 100 100 500000 IZDACI ZA NEFINANSIJSKU IMOVINU 1.000 500 510000 OSNOVNA SREDSTVA 1.000 500 512000 Mašine i oprema 1.000 500   UKUPNI RASHODI I IZDACI 24.215.370 25.253.180

Na osnovu člana 13. Zakona o budžetskom sistemu („Službeni glasnik RS“, br. 9/02, … 86/06) primanja i izdaci Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje poljoprivrednika za 2007. godinu, iskazuju se:

I UKUPNA PRIMANjA   21.317,20 TEKUĆI PRIHODI 7 21.317,20 1. Poreski prihodi 71 0,02  1.1. Porez na dohodak, dobit i kapitalne dobitke 711   1.2. Porez na imovinu 713   1.3. Porez na dobra i usluge (PDV i akcize) 714   1.4. Porez na međunarodnu trgovinu i transakcije (carine) 715 0,02  1.5. Ostali poreski prihodi 716+719   1.6. Socijalni doprinosi 72 2.500,00 2. Neporeski prihodi 74+77+78 107,18 od toga naplaćene kamate 7411 2.1. Prihodi iz budžeta 79 3. Primanja od prodaje nefinansijske imovine 8 4. Donacije 731+732 5. Transferi 733 18.710,00 II UKUPNI IZDACI   21.317,20 TEKUĆI RASHODI 4 21.317,20 1. Rashodi za zaposlene 41 6,36 2. Korišćenje roba i usluga 42 344,55 3. Otplata kamata 44 0,02 4. Subvencije 45 5. Prava iz socijalnog osiguranja 47 20.965,85 6. Ostali rashodi 48+49 0,42 TEKUĆI TRANSFERI 4631+4641 KAPITALNI RASHODI 5 0,00 KAPITALNI TRANSFERI 4632+4642 VI PRIMANjA PO OSNOVU OTPLATE KREDITA I PRODAJE FINANSIJSKE IMOVINE MINUS IZDACI PO OSNOVU DATIH KREDITA I NABAVKE FINANSIJSKE IMOVINE (IV-V) 92-62 0,00 III BUDžETSKI SUFICIT (BUDžETSKI DEFICIT)(I-II) (7+8) – (4+5) 0,00 PRIMARNI SUFICIT (DEFICIT)(UKUPNI PRIHODI UMANjENI ZA NAPLAĆENE KAMATE MINUS UKUPNI RASHODI UMANjENI ZA PLAĆENE KAMATE) (7-7411+8)-(4-44+5) 0,02 UKUPNI FISKALNI REZULTAT (III+VI)   0,00

      IV PRIMANjA PO OSNOVU OTPLATE DATIH KREDITA I PRODAJA FINANSIJSKE IMOVINE 92 0,00 V IZDACI PO OSNOVU DATIH POZAJMICA I NABAVKE FINANSIJSKE IMOVINE 62 0,00 VI PRIMANjA PO OSNOVU OTPLATE DATIH KREDITA I PRODAJA FINANSIJSKE IMOVINE MINUS IZDACI PO OSNOVU DATIH KREDITA I NABAVKE FINANSIJSKE IMOVINE 92-62 0,00 C. Zaduživanje i otplata duga   VII PRIMANjA OD ZADUŽIVANjA 91 0,00 1. Primanja od domaćih zaduživanja 911 2. Primanja od inostranog zaduživanja 912 VIII OTPLATA GLAVNICE 61 0,00 1. Otplata glavnice domaćim kreditorima 611 2. Otplata glavnice stranim kreditorima 612 IX PROMENA STANjA NA RAČUNU (III+VI+VII-VIII)   0,00 X NETO FINANSIRANjE (VI+VII-VIII-IX = -III)   0,00

Ostavite komentar