Predlog zakona o dopuni Zakona o zaštiti od požara

PREDLOG ZAKONA

O DOPUNI ZAKONA O ZAŠTITI OD POŽARA

Član 1.

U Zakonu o zaštiti od požara („Službeni glasnik RSˮ, br. 111/09 i 20/15) u članu 74. stav 1. posle reči: „položenˮ dodaju se reči: „ispit za inspektora, u skladu sa zakonom kojim se uređuje inspekcijski nadzor, iˮ.

Član 2.

Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbijeˮ.

OBRAZLOŽENJE

I. USTAVNI OSNOV ZA DONOŠENJE ZAKONA

Ustavni osnov za donošenje ovog zakona sadržan je u odredbama člana 97. stav 1. tač. 4) i 17) Ustava Republike Srbije, kojima je utvrđeno da Republika Srbija uređuje i bezbednost njenih građana i da uređuje i druge odnose od interesa za Republiku Srbiju, u skladu sa Ustavom.

II. RAZLOZI ZA DONOŠENJE ZAKONA

Nakon donošenja Zakona o inspekcijskom nadzoru („Službeni glasnik RSˮ, br. 36/15 i 44/18 – dr. zakon), kao sistemskog zakona u ovoj oblasti, Vlada Republike Srbije preduzela je aktivnosti u cilju identifikovanja svih relevantnih zakona koji zahtevaju usklađivanje u ovoj oblasti.

Osnovana je Koordinaciona komisija za ispekcijski nadzor, a za njene potrebe angažovani su konsultanti koji su izvršili analizu usklađenosti posebnih zakona sa Zakonom o inspekcijskom nadzoru.

Na bazi izvršenih analiza, Vlada je donela Zaključak o utvrđivanju obima usaglašavanja posebnih zakona kojima se u određenim oblastima uređuje inspekcijski nadzor, sa odredbama Zakona o inspekcijskom nadzoru. U prilogu navedenog zaključka je i Lista zakona koje je potrebno uskladiti sa Zakonom o inspekcijskom nadzoru. Iz nadležnosti Ministarstva unutrašnjih poslova, prepoznat je Zakon o zaštiti od požara, i to u članu 74. Navedenim članom propisani su uslovi za lica koja obavljaju poslove inspektora, a kojima se dopunom dodaje i položen ispit za inspektora u skladu sa zakonom kojim se uređuje inspekcijski nadzor.

Saglasno navedenom, predlaže se dopuna navedenog zakona.

III. OBJAŠNJENJE OSNOVNIH PRAVNIH INSTITUTA

I POJEDINAČNIH REŠENJA

U članu 1. Predloga zakona o dopuni Zakona o zaštiti od požara, član 74. stav 1. dopunjuje se na način da poslove inspektora može da obavlja lice koje pored uslova do sada propisanih Zakonom, mora da ima i položen ispit za inspektora u skladu sa Zakonom o inspekcijskom nadzoru.

Član 2. propisuje da Zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbijeˮ.

IV. PROCENA FINANSIJSKIH SREDSTAVA

ZA SPROVOĐENJE OVOG ZAKONA

Za realizaciju Zakona sredstva su obezbeđena Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2018. godinu na razdelu 15 – Ministarstvo unutrašnjih poslova, funkciji 310 – Policijske usluge, programu – Upravljanje ljudskim i materijalnim resursima (1408), programskoj aktivnosti – Administracija i upravljanje (0001), na ekonomskoj klasifikaciji 423 – Usluge po ugovoru u ukupnom iznosu od 37.500,00 dinara.

Potrebna sredstva u 2019. i 2020. godini biće obezbeđena u skladu sa limitima za 2019. i 2020. godinu za razdeo 15 – Ministarstvo unutrašnjih poslova.

PREGLED ODREDABA ZAKONA O ZAŠTITI OD POŽARA KOJE SE DOPUNJUJU

Inspektori

Član 74.

Poslove inspektora obavlja lice koje ima visoku odnosno višu stručnu spremu tehničkog ili drugog odgovarajućeg smera i položen ISPIT ZA INSPEKTORA, U SKLADU SA ZAKONOM KOJIM SE UREĐUJE INSPEKCIJSKI NADZOR, I poseban stručni ispit Ministarstva i ispunjava druge uslove propisane zakonom.

Ministar propisuje program i način polaganja posebnog stručnog ispita za inspektore iz stava 1. ovog člana.

IZJAVA O USKLAĐENOSTI PROPISA SA PROPISIMA EVROPSKE UNIJE

1. Ovlašćeni predlagač propisa: Vlada

Obrađivač: Ministarstvo unutrašnjih poslova

2. Naziv propisa

Predlog zakona o dopuni Zakona o zaštiti od požara

Draft Law amanding the Law on fire protection

3. Usklađenost propisa sa odredbama Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Evropskih zajednica i njihovih država članica, sa jedne strane, i Republike Srbije sa druge strane („Službeni glasnik RS”, broj 83/08) (u daljem tekstu: Sporazum),

a) Odredba Sporazuma koja se odnose na normativnu saržinu propisa

/

b) Prelazni rok za usklađivanje zakonodavstva prema odredbama Sporazuma

v) Ocena ispunjenosti obaveze koje proizlaze iz navedene odredbe Sporazuma

/

g) Razlozi za delimično ispunjavanje, odnosno neispunjavanje obaveza koje proizlaze iz navedene odredbe Sporazuma

/

d) Veza sa Nacionalnim programom za usvajanje pravnih tekovina Evropske unije

4. Usklađenost propisa sa propisima Evropske unije

a) Navođenje odredbi primarnih izvora prava EU i usklađenost sa njima

b) Navođenje sekundarnih izvora prava EU i ocena usklađenosti sa njima

v) Navođenje ostalih izvora prava EU i usklađenst sa njima

g) Razlozi za delimičnu usklađenost, odnosno neusklađenost

d) Rok u kojem je predviđeno postizanje potpune usklađenosti propisa sa propisima Evropske unije

Propis nije relevantan za acquis communautaire.

5. Ukoliko ne postoje odgovarajuće nadležnosti Evropske unije u materiji koju reguliše propis, i/ili ne postoje odgovarajući sekundarni izvori prava Evropske unije sa kojima je potrebno obezbediti usklađenost, potrebno je obrazložiti tu činjenicu. U ovom slučaju, nije potrebno popunjavati Tabelu usklađenosti propisa. Tabelu usklađenosti nije potrebno popunjavati i ukoliko se domaćim propisom ne vrši prenos odredbi sekundarnog izvora prava Evropske unije već se isključivo vrši primena ili sprovođenje nekog zahteva koji proizilazi iz odredbe sekundarnog izvora prava (npr. Predlogom odluke o izradi strateške procene uticaja biće sprovedena obaveza iz člana 4. Direktive 2001/42/EZ, ali se ne vrši i prenos te odredbe direktive).

6. Da li suprethodno navedeni izvori prava Evropske unije prevedeni na srpski jezik?

Ne.

7. Da li je propis preveden na neki službeni jezik Evropske unije?

Ne.

8. Saradnja sa Evropskom unijom i učešće konsultanata u izradi propisa i njihovo mišljenje o usklađenosti

Nije bilo učešća konsultanata u izradi ovog propisa.