Predlog zakona o zaduživanju Republike Srbije kod Komercijalne banke a.d. Beograd za kupovinu zgrade „Srbijaprojekt” a.d. Beograd za potrebe smeštaja Agencije za borbu protiv korupcije

P R E D L O G Z A K O N A

O ZADUŽIVANJU REPUBLIKE SRBIJE KOD KOMERCIJALNE BANKE A.D. BEOGRAD ZA KUPOVINU ZGRADE „SRBIJAPROJEKT” A.D. BEOGRAD ZA POTREBE SMEŠTAJA AGENCIJE ZA BORBU PROTIV KORUPCIJE

Član 1.

Republika Srbija zadužiće se kod Komercijalne banke a.d. Beograd (u daljem tekstu: banka), u iznosu od 4.500.000 evra (četirimilionapetstotinahiljadaevra) u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan puštanja kredita u tečaj, za kupovinu zgrade „Srbijaprojekt” a.d. Beograd u ulici Carice Milice br. 1 u Beogradu, za potrebe smeštaja Agencije za borbu protiv korupcije.

Član 2.

Zaduživanje iz člana 1. ovog zakona, izvršiće se zaključivanjem ugovora o dugoročnom kreditu između Republike Srbije, kao zajmoprimca i banke, kao zajmodavca, u iznosu od 4.500.000 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan puštanja kredita u tečaj.

Član 3.

Ugovor iz člana 2. ovog zakona sadržaće obavezno sledeće elemente:

1) kamatna stopa jednaka zbiru šestomesečne referentne kamatne stope za zaduživanje u evrima (EURIBOR) i fiksne kamatne marže od 5,60%;

2) troškovi obrade i puštanja kredita u tečaj u visini od 0,50% od iznosa kredita;

3) period otplate kredita u trajanju od 60 meseci, uključujući period mirovanja otplate od 12 meseci, računajući od dana puštanja prve tranše kredita u tečaj, kredit se otplaćuje polugodišnje;

4) kamata se obračunava konformnom metodom na osnovu kalendarskog broja dana u mesecu i godine od 365/366 dana;

5) pravo zajmoprimca na prevremenu otplatu kredita bez plaćanja naknade zajmodavcu.

Vlada će, u roku od 30 dana od dana zaključivanja ugovora, dostaviti ugovor Narodnoj skupštini, radi informisanja.

Član 4.

Sredstva pribavljena od banke na osnovu ugovora iz člana 2. ovog zakona, koristiće se za kupovinu zgrade „Srbijaprojekt” a.d. Beograd u ulici Carice Milice br. 1 u Beogradu, za potrebe smeštaja Agencije za borbu protiv korupcije.

Član 5.

Sredstva za izmirivanje obaveza po osnovu ugovora iz člana 2. ovog zakona, obezbeđivaće se u budžetu Republike Srbije.

Republika Srbija obezbeđivaće sredstva iz stava 1. ovog člana, u budžetu za tekuću godinu za izmirenje dospelih obaveza, u skladu sa odredbama ugovora.

Član 6.

Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije”.

O B R A Z L O Ž E NJ E

USTAVNI OSNOV

Ustavni osnov za donošenje ovog zakona sadržan je u odredbi člana 97. tačka 15. Ustava Republike Srbije, prema kojoj Republika Srbija uređuje i obezbeđuje finansiranje ostvarivanja prava i dužnosti Republike Srbije, utvrđenih Ustavom i zakonom. Istovremeno član 5. stav 2. Zakona o javnom dugu („Službeni glasnik RS”, br. 61/0, 107/09 i 78/11) propisuje da Narodna skupština Republike Srbije odlučuje o zaduživanju Republike putem uzimanja dugoročnih kredita.

RAZLOZI ZA DONOŠENJE ZAKONA

Razlozi za donošenje zakona o zaduživanju Republike Srbije kod Komercijalne banke a.d. Beograd u iznosu od 4.500.000 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan puštanja kredita u tečaj, za potrebe kupovine zgrade „Srbijaprojekt” a.d. Beograd u ulici Carice Milice broj 1 u Beogradu, za potrebe smeštaja Agencije za borbu protiv korupcije, sadržani su u članu 5. stav 2. Zakona o javnom dugu i članu 3. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2012. godinu („Službeni glasnik RS”, broj 101/11).

Naime, članom 5. stav 2. Zakona o javnom dugu propisano je da Narodna skupština Republike Srbije odlučuje o zaduživanju Republike putem uzimanja dugoročnih kredita.

Članom 3. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2012. godinu predviđeno je da će Republika Srbija u 2012. godini odobriti projektne i programske zajmove, između ostalog, za kupovinu poslovne zgrade za potrebe Agencije za borbu protiv korupcije u iznosu u dinarima od 473.400.000 dinara, odnosno u iznosu od 4.500.000 evra, u originalnoj valuti.

Vlada, kao zastupnik Republike Srbije (u daljem tekstu: Naručilac), je dana 29. decembra 2011. godine donela Odluku 05 Broj: 404-10060/2011 o pokretanju postupka javne nabavke finansijske usluge – dugoročnog kredita kod poslovne banke za potrebe kupovine zgrade „Srbijaprojekt” a.d. Beograd u ulici Carice Milice br. 1 u Beogradu, za potrebe smeštaja Agencije za borbu protiv korupcije pod rednim brojem 7 (sedam), shodno članu 24. stav 1. tačka 4. Zakona o javnim nabavkama.

Zaključkom Vlade 05 Broj: 404-10064/2011 od 29. decembra 2011. godine, Ministarstvo finansija je ovlašćeno da u ime i za račun Republike Srbije sprovede postupak javne nabavke finansijske usluge – dugoročni kredit kod poslovne banke za potrebe kupovine zgrade „Srbijaprojekt” a.d. Beograd u ulici Carice Milice br. 1 u Beogradu, za potrebe smeštaja Agencije za borbu protiv korupcije.

Javna nabavka sprovedena je primenom pregovaračkog postupka bez objavljivanja javnog poziva, shodno odredbi člana 24. stav 1. tačka 4. Zakona o javnim nabavkama („Službeni glasnik RS”, broj 116/08).

Tokom sprovođenja postupka javne nabavke utvrđeno je da je Komercijalna banka a.d. Beograd podnela najpovoljniju ponudu.

Na osnovu Izveštaja komisije za javnu nabavku finansijskih usluga kredita za javnu nabavku finansijske usluge u pregovaračkom postupku bez objavljivanja javnog poziva, na osnovu člana 24. stav 1. tačka 4) Zakona o javnim nabavkama – dugoročni kredit kod poslovne banke za kupovinu zgrade „Srbijaprojekt” a.d. Beograd u ulici Carice Milice br. 1 u Beogradu, za potrebe smeštaja Agencije za borbu protiv korupcije, redni broj 7 (sedam), Vlada je na sednici od 24. januara 2012. godine donela Odluku 05 Broj: 404-337/2012 o izboru najpovoljnije ponude u postupku javne nabavke finansijske usluge – dugoročnog kredita kod poslovne banke za kupovinu zgrade „Srbijaprojekt” a.d. Beograd u ulici Carice Milice br. 1 u Beogradu, za potrebe smeštaja Agencije za borbu protiv korupcije (u daljem tekstu: Odluka).

Odlukom je, kao najpovoljnija, odabrana ponuda Komercijalne banke a.d. Beograd.

Najpovoljnija ponuda je odabrana primenom kriterijuma najniže ponuđene cene, koja je izražena kroz efektivnu kamatnu stopu, i jednaka je zbiru šestomesečne referentne kamatne stope za valutu evro (EURIBOR), fiksne kamatne marže od 5,60% i provizije od 0,5%.

Takođe, prilikom sprovođenja postupka javne nabavke utvrđeni su i sledeći bitni elementi ugovora o kreditu:

– period otplate kredita u trajanju od pet (5) godina, uključujući period mirovanja otplate od 12 meseci;

– polugodišnja otplata kredita;

– pravo zajmoprimca na prevremenu otplatu kredita bez plaćanja naknade;

– kamata se obračunava konformnom metodom na osnovu kalendarskog broja dana u mesecu i godine od 365/366 dana.

III. OBJAŠNJENJE OSNOVNIH PRAVNIH INSTITUTA I POJEDINAČNIH REŠENJA

Odredbom člana 1. Predloga zakona predviđa se zaduživanje Republike Srbije u iznosu od četiri miliona i petsto hiljada evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan puštanja kredita u tečaj za potrebe kupovine zgrade „Srbijaprojekt” a.d. Beograd u ulici Carice Milice br. 1 u Beogradu, za potrebe smeštaja Agencije za borbu protiv korupcije.

Odredbom člana 2. Predloga zakona propisuje se na koji način i u kojim iznosima će se izvršiti zaduživanje Republike Srbije kod Komercijalne banke a.d. Beograd.

Odredbom člana 3. Predloga zakona propisuju se uslovi pod kojima će se izvršiti zaduživanje Republike Srbije kod Komercijalne banke a.d. Beograd.

Odredbom člana 4. Predloga zakona propisuje se za koje namene će se koristiti sredstva pribavljena zaduživanjem Republike Srbije.

Odredbom člana 5. Predloga zakona propisuje se da se sredstva za izmirivanje obaveza po osnovu ugovora koji će se zaključiti sa Komercijalnom bankom a.d. Beograd obezbeđuju u budžetu Republike Srbije.

Odredbom člana 6. Predloga zakona uređuje se stupanje na snagu zakona.

IV. PROCENA IZNOSA FINANSIJSKIH SREDSTAVA POTREBNIH ZA SPROVOĐENJE ZAKONA

Za sprovođenje ovog zakona obezbeđivaće se sredstva u budžetu Republike Srbije.

V. RAZLOZI ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU

Razlozi za donošenje zakona po hitnom postupku, saglasno članu 167. Poslovnika Narodne skupštine („Službeni glasnik RS”, br. 52/10 i 13/11), proizlaze iz činjenice da je zaključivanje ugovora o kreditu, u cilju obezbeđivanja potrebnih novčanih sredstava za finansiranje ostvarivanja nadležnosti Republike Srbije, uslovljeno stupanjem na snagu ovog zakona.

VI. RAZLOZI ZA STUPANJE NA SNAGU ZAKONA PRE OSMOG DANA OD DANA OBJAVLJIVANJA

Razlozi za stupanje na snagu ovog zakona pre osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije”, saglasno članu 196. stav 4. Ustava Republike Srbije, proizlaze iz činjenice da je zaključivanje ugovora o kreditu neophodno u najkraćem mogućem roku, kako se Agencija za borbu protiv korupcije ne bi našla u situaciji da jednostranim raskidom ugovora o zakupu poslovnog prostora od strane preduzeća „Srbijaprojekt” a.d. Beograd, ostane bez prostorija neophodnih za rad.

IZJAVA O USKLAĐENOSTI PROPISA SA PROPISIMA EVROPSKE UNIJE

1. Ovlašćeni predlagač propisa –Vlada

Obrađivač: Ministarstvo finansija

2. Naziv propisa

PREDLOG ZAKONA O ZADUŽIVANJU REPUBLIKE SRBIJE KOD KOMERCIJALNE BANKE A.D. BEOGRAD ZA KUPOVINU ZGRADE „SRBIJAPROJEKT” A.D. BEOGRAD ZA POTREBE SMEŠTAJA AGENCIJE ZA BORBU PROTIV KORUPCIJE

DRAFT LAW ON BORROWING OF REPUBLIC OF SERBIA AT KOMERCIJALNA BANKA A.D. BEOGRAD FOR THE PURCHASE OF THE BUILDING „SRBIJAPROJEKT” A.D. BEOGRAD FOR ACCOMMODATION OF THE AGENCY FOR THE FIGHT AGAINST CORRUPTION

3. Usklađenost propisa sa odredbama Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Evropskih zajednica i njihovih država članica, sa jedne strane, i Republike Srbije sa druge strane („Službeni glasnik RS”, broj 83/08) (u daljem tekstu: Sporazum), odnosno sa odredbama Prelaznog sporazuma o trgovini i trgovinskim pitanjima između Evropske zajednice, sa jedne strane, i Republike Srbije, sa druge strane („Službeni glasnik RS”, broj 83/08) (u daljem tekstu: Prelazni sporazum)

a) Odredba Sporazuma i Prelaznog sporazuma koja se odnose na normativnu saržinu propisa

Nema

b) Prelazni rok za usklađivanje zakonodavstva prema odredbama Sporazuma i Prelaznog sporazuma

Nema

v) Ocena ispunjenosti obaveze koje proizlaze iz navedene odredbe Sporazuma i Prelaznog sporazuma

Nema

g) Razlozi za delimično ispunjavanje, odnosno neispunjavanje obaveza koje proizlaze iz navedene odredbe Sporazuma i Prelaznog sporazuma

Nema

d) Veza sa Nacionalnim programom za integraciju Republike Srbije u Evropsku uniju

Nema

4. Usklađenost propisa sa propisima Evropske unije

a) Navođenje primarnih izvora prava EU i usklađenost sa njima

Čl. 34-37 Ugovora o funkcionisanju EU – nema

Čl. 49 Ugovora o funkcionisanju EU – nema

Čl. 114. Ugovora o funkcionisanju EU- nema

b) Navođenje sekundarnih izvora prava EU i usklađenost sa njima

Direktiva Saveta 95/59/EZ – nema

Direktiva Evropskog parlamenta i Saveta 2001/37/EZ – nema

Direktiva Saveta 2010/12/EZ – nema

v) Navođenje ostalih izvora prava EU i usklađenst sa njima

Nema

g) Razlozi za delimičnu usklađenost, odnosno neusklađenost

Nema

d) Rok u kojem je predviđeno postizanje potpune usklađenosti propisa sa propisima Evropske unije

Nema

Rok u kojem je predviđeno postizanje potpune usklađenosti propisa sa propisima Evropske unije je najkasnije do sticanja statusa punopravnog člana.

Nema

5. Ukoliko ne postoje odgovarajući propisi Evropske unije sa kojima je potrebno obezbediti usklađenost treba konstatovati tu činjenicu. U ovom slučaju nije potrebno popunjavati Tabelu usklađenosti propisa.

6. Da li su prethodno navedeni izvori prava EU prevedeni na srpski jezik?

Ne

7. Da li je propis preveden na neki službeni jezik EU?

Ne

8. Učešće konsultanata u izradi propisa i njihovo mišljenje o usklađenosti?

U izradi Predloga zakona nisu učestvovali konsultanti.

Ostavite komentar