Uredba o izmenama i dopunama Uredbe o načinu i uslovima izmirivanja obaveza subjekta privatizacije prema poveriocima

Na osnovu člana 41v Zakona o privatizaciji („Službeni glasnik RS”, br. 38/01, 18/03 i 45/05) i člana 42. stav 1. Zakona o Vladi („Službeni glasnik RS”, br. 55/05, 71/05 – ispravka i 101/07),

Vlada donosi

O IZMENAMA I DOPUNAMA UREDBE O

NAČINU I USLOVIMA IZMIRIVANjA OBAVEZA

SUBJEKATA PRIVATIZACIJE PREMA POVERIOCIMA

Član 1.

U Uredbi o načinu i uslovima izmirivanja obaveza subjekata privatizacije prema poveriocima („Službeni glasnik RS”, broj 45/06) u članu 2. tačka 5) reči: „donetim u 2005. godini” zamenjuju se rečima: „posle 31. decembra 2004. godine”.

Član 2.

U članu 3. posle stava 2. dodaje se stav 3. koji glasi:

„Ostali poverioci mogu da povuku prijavu potraživanja do isteka propisanog roka za podnošenje prijave potraživanja.”

Član 3.

Član 5. menja se i glasi:

„Ako državni poverilac ne prijavi svoje potraživanje u propisanom roku, verodostojnim i konačnim podacima smatraju se podaci o visini potraživanja državnog poverioca sadržani u poslovnim knjigama subjekta privatizacije.”

Član 4.

U članu 6. posle stava 2. dodaje se novi stav 3. koji glasi:

„Ako je potraživanje delimično izmireno od dana podnošenja prijave potraživanja do dana zaključenja ugovora o namirenju potraživanja poverilac, bez odlaganja, dostavlja Agenciji izjavu kojom potvrđuje da je potraživanje delimično izmireno.”

Dosadašnji stav 3. postaje stav 4.

Član 5.

Naslov iznad člana 11. i član 11. menjaju se i glase:

„Način utvrđivanja podataka o visini potraživanja

Član 11.

Ako subjekt privatizacije ospori prijavljeno potraživanje u propisanom roku, a ne odredi svog predstavnika za člana arbitražnog veća, verodostojnim i konačnim podacima smatraju se podaci o visini potraživanja poverioca iz prijave potraživanja.

Ako subjekt privatizacije ospori prijavljeno potraživanje u propisanom roku, a poverilac ne odredi svog predstavnika za člana arbitražnog veća, verodostojnim i konačnim podacima smatraju se podaci o visini potraživanja sadržani u poslovnim knjigama subjekta privatizacije.

Ako subjekt privatizacije ne potpiše zapisnik o utvrđenom potraživanju i ne podnese prigovor arbitražnom veću u propisanom roku, verodostojnim i konačnim podacima smatraju se podaci o visini potraživanja poverioca iz prijave potraživanja.

Ako državni poverilac ne potpiše zapisnik o utvrđenom potraživanju, verodostojnim i konačnim podacima smatraju se podaci o visini potraživanja tog poverioca iz poslovnih knjiga subjekta privatizacije.

Ako ostali poverioci ne potpišu zapisnik o utvrđenom potraživanju, smatra se da prijava potraživanja nije podneta.”

Član 6.

Naslov iznad člana 16. i član 16. brišu se.

Član 7.

U članu 17. posle stava 3. dodaje se stav 4. koji glasi:

„Pripadajuća kamata iz stava 3. ovog člana obračunava se zaključno sa danom zaključenja ugovora o namirenju potraživanja ili sa danom potpisivanja zapisnika o utvrđenom potraživanju ako ugovor o namirenju potraživanja nije zaključen ili sa danom dostavljanja obaveštenja iz člana 20. stav 4. ove uredbe.

Član 8.

U članu 18. st. 1. i 2. brišu se.

U dosadašnjem stavu 3. koji postaje stav 1. tačka 5) menja se i glasi:

„5) podatak o obavezi iz zapisnika o utvrđenom potraživanju ili iz arbitražne odluke ili iz prijave potraživanja ili iz poslovnih knjiga subjekta privatizacije;”

Član 9.

U članu 19. stav 1. reči: „30 dana” zamenjuju se rečima „90 dana”.

Posle stava 2. dodaje se novi stav 3. koji glasi:

„Ako poverilac u roku iz stava 2. ovog člana ne dostavi potpisani ugovor o namirenju potraživanja, potraživanje poverioca namiruje Agencija isplatom na njegov račun.”

Dosadašnji stav 3. postaje stav 4.

Član 10.

U članu 20. stav 1. menja se i glasi:

„Osnov za namirenje potraživanja poverioca je ugovor o namirenju potraživanja.”

Posle stava 3. dodaju se novi st. 4, 5, 6. i 7. koji glase:

„Ako je potraživanje poverioca manje od 50.000 dinara osnov za namirenje potraživanja predstavlja obaveštenje sa podacima iz člana 18. ove uredbe koje Agencija dostavlja poveriocu.

Ako poverilac ili subjekt privatizacije odbije da zaključi ugovor iz stava 1. ovog člana, potraživanje se namiruje na osnovu potpisanog zapisnika o utvrđenom potraživanju.

Ako državni poverilac ili subjekt privatizacije odbije da zaključi ugovor iz stava 1. ovog člana, potraživanje se namiruje na osnovu zapisnika o utvrđenom potraživanju koje je potpisao subjekt privatizacije ili državni poverilac.

Ako neko od ostalih poverilaca ili subjekt privatizacije odbije da zaključi ugovor iz stava 1. ovog člana, potraživanje se namiruje na osnovu zapisnika o utvrđenom potraživanju koji je potpisao taj poverilac.

U dosadašnjem stavu 4. koji postaje stav 8. reči: „u skladu sa zaključenim ugovorom o namirenju potraživanja, odnosno specifikacijom” zamenjuju se rečima: „na način propisan ovim članom”.

Član 11.

U članu 21. reči: „zaključenim ugovorom o namirenju potraživanja” zamenjuju se rečima: „članom 20. ove uredbe”.

Član 12.

Naslov iznad člana 23. i član 23. menjaju se i glase:

„Način namirenja poverioca čije je potraživanje obezbeđeno

Član 23.

Poverilac čije je potraživanje obezbeđeno hipotekom ili zalogom na imovini koja je predmet prodaje ima pravo da se naplati u celosti pre ostalih poverilaca iz cene ostvarene prodajom tog dela imovine.

Ako poverilac iz stava 1. ovog člana ne naplati svoje potraživanje u celosti, preostali iznos potraživanja namiruje kao povreilac čije potraživanje nije obezbeđeno.”

Član 13.

U članu 24. stav 1. menja se i glasi:

„Sredstva ostvarena od prodaje imovine subjekta privatizacije koji se restrukturira u postupku privatizacije koriste se isključivo u skladu sa prihvaćenim programom restrukturiranja.”

Stav 3. briše se.

Član 14.

Naslov iznad člana 25. i član 25. brišu se.

Član 15.

Naslov iznad člana 26. i član 26. brišu se.

Član 16.

Naslov iznad člana 27. i član 27. brišu se.

Član 17.

Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije”.

05 Broj: 110-3170/2006-5

U Beogradu, 22. novembra 2007. godine

V L A D A

POTPREDSEDNIK Božidar Đelić

O B R A Z L O Ž E Nj E

I PRAVNI OSNOV

Pravni osnov za donošenje ove uredbe sadržan je u članu 41v Zakona o privatizaciji prema kome Vlada bliže propisuje način i uslove pod kojima se mogu izmiriti obaveze pravnih lica koja su započela postupak privatizacije, kao i pravnih lica koja se restrukturiraju u postupku privatizacije, prema bankama i drugim poveriocima.

II RAZLOZI ZA DONOŠENjE

U primeni instituta otpuštanja duga prema subjektu privatizacije stečena su određena iskustva koja su upućivala na potrebu odgovarajućih izmena, odnosno dopuna Uredbe o načinu i uslovima izmirivanja obaveza subjekata privatizacije prema poveriocima. Stoga se ovim izmenama, odnosno dopunama nadograđuju postojeća rešenja.

III OBJAŠNjENjE OSNOVNIH PRAVNIH INSTITUTA

I POJEDINAČNIH REŠENjA

Sadržinom uredbe razrađena su odredbe Zakona o privatizaciji koje se odnose na institut otpuštanja duga prema subjektu privatizacije u postupku restrukturiranja.

U primeni odredbe člana 3. ove uredbe kojom je propisano da se prijava potraživanja podnosi u roku iz javnog poziva za prijavu potraživanja, postavilo se pitanje da li ostali poverioci mogu da odustanu od otpusta duga prema subjektu privatizacije povlačenjem prijave potraživanja. Kako su odredbe o otpuštanju duga za ostale poverioce dispozitivnog, a ne imperativnog karaktera, što znači da zavise od volje poverilaca, članom 1. je predloženo da ostali poverioci mogu da povuku prijavu potraživanja do isteka propisanog roka za podnošenje prijave potraživanja.

Rešenje predloženo u članu 2. posledica je činjenice što Poreska uprava vrši terenske kontrole i zapisnicima utvrđuje obaveze koje su nastale do 31. decembra 2004. godine a koje, u skladu sa Zakonom o privatizaciji treba treba da budu predmet otpusta. Međutim, kako je ovom uredbom utvrđrno da su predmet otpusta i obaveze nastale do 31. decembra 2004. godine a utvrđene zapisnicima terenske kontrole donetim u 2005. godini, poreska uprava ne prihvata da sačini dodatne zapisnike, pa na osnovu toga poreske obaveze ostaju na teret budućem kupcu, čime se smanjuje atraktivnost privrednih subjekata za privatizaciju.

Rešenje koje je predloženo u članu 3. posledica je izmena, odnosno preciziranja koje su predložene u članu 4. kojim se uređuje način utvrđivanja podataka o visini potraživanja.

Članom 4. je predviđeno da poverilac, bez odlaganja, dostavlja Agenciji izjavu kojom potvrđuje da je potraživanje delimično izmireno, ako je to potraživanje delimično izmireno od dana podnošenja prijave potraživanja do dana zaključenja ugovora o namirenju potraživanja. Naime, dužnik koji je ispunio obavezu samo delimično ima pravo da mu se to ispunjenje prizna, saglasno članu 310. Zakona o obligacionim odnosima kojim je propisano da je poverilac dužan da primi delimično izmirenje novčane obaveze. Iz tog razloga, poverilac ne podnosi prijavu potraživanja za ceo iznos, nego za iznos potraživanja umanjen za iznos delimičnog ispunjenja.

Članom 5. popunjene su pravne praznine na koje se nailazilo prilikom utvrđivanja podataka o visini potraživanja. Predloženim članom uređene su posledice u slučaju da subjekt privatizacije ospori ili ne ospori prijavljeno potraživanje, ne odredi predstavnika za člana arbitražnog veća, ne podnese prigovor arbitražnom veću ili ne potpiše zapisnik o utvrđenom potraživanju. Sve ove pravne situacije uređene su i u slučaju kada poverilac nije preduzeo navedene radnje.

Predloženo je brisanje člana 16. koji Agenciji za privatizaciju omogućava podnošenje zahteva za odlaganje mera zabrane isplate sa računa subjekta privatizacije nadležnom organu, odnosno organizaciji, za vreme koje ne može biti duže od 18 meseci od dana donošenja odluke o restrukturiranju, odnosno odluke o metodu privatizacije (član 6.). Ovo iz razloga što se u dosadašnjoj primeni pokazalo da se radi o suvišnoj odredbi koja nije bila primenjivana u praksi. Ova pravna situacija je razrešena članom 31. Zakona o izmenama i dopunama Zakona o privatizaciji („Službeni glasnik RS”, broj 45/05) kojim je propisana zabrana sprovođenja prinudnog izvršenja, odnosno prekid postupka izvršenja koji je u toku.

Članom 20g stav 2. Zakona o privatizaciji i članom 17. stav 3. Uredbe o načinu i uslovima izmirivanja obaveza subjekata privatizacije prema poveriocima je predviđeno da se nominalni iznos potraživanja poverioca uvećava za pripadajuće kamate. Iz iznetog proizilazi da državni poverilac u prijavi potraživanja, u delu koji se odnosi na iznos potraživanja, mora naznačiti posebno iznos glavnog potraživanja, a posebno iznos obračunate kamate, sa stanjem na dan 31 decembra 2004. godine (tzv. nominalno potraživanje). Ovako utvrđen iznos nominalnog potraživanja uvećava se za pripadajuću kamatu koja teče za vreme od 1. januara 2005. godine do dana koji je predložen članom 7, odnosno do danom zaključenja ugovora o namirenju potraživanja ili na dan potpisivanja zapisnika ako ugovor o namirenju potraživanja nije zaključen ili sa danom slanja obaveštenja iz člana 9. ove uredbe. Navedena kamata obračunava se, po pravilu, po stopi utvrđenoj zakonom kojim se uređuje visina stope zatezne kamate.

Izmene predložene u članu 8. nisu suštinskog karaktera, već se radi o izmenama pravne-tehničke prirode čiji je cilj međusobno usklađivanje pojedinih članova ove uredbe.

Članom 9. se produžava rok sa 30 dana na 90 dana u kojem se zaključuje ugovor o namirenju potraživanja. Potrebu za produžetkom ovog roka je pruzrokovala praksa, pošto se pokazalo da u postojećem roku od 30 dana nije bilo moguće prikupiti dokumentaciju potrebnu za zaključenje ovog ugovora. Takođe je predviđeno rešenje za slučaj da u propisanom roku poverilac ne dostavi potpisani ugovor o namirenju potraživanja. U takvim slučajevima Agencija za privatizaciju namiruje potraživanje poverioca isplatom na njegov račun iznosa koji je bio sadržan u ugovoru koji poverilac nije dostavio Agenciji.

U postupku otpuštanja duga poverioci se pozivaju javnim pozivom za prijavu potraživanja da prijave svoje potraživanje prema subjektu privatizacije. Poverilac je, istovremeno, podnošenjem prijave potraživanja dao izjavu subjektu privatizacije, kao dužniku, da svoje potraživanje otpušta, radi namirivanja potraživanja iz prodajne cene. Međutim, prijava potraživanja nije dovoljna da bi Agencija za privatizaciju mogla da uplati poveriocu pripadajući deo prodajne cene, jer se mora utvrditi ukupan iznos potraživanja. Taj iznos poverilac i subjekt privatizacije utvrđuju potpisivanjem zapisnika o utvrđenom potraživanju. Zapisnik o utvrđenom potraživanju sadrži sve podatke iz ugovora o namirenju potraživanja. U situaciji kada je poverilac dao izjavu o otpuštanju duga, da je ukupan iznos duga utvrđen zapisnikom o utvrđenom potraživanju i da taj zapisnik čini sastavni deo dokumentacije za privatizaciju, nezaključivanje ugovora o namirenju potraživanja nije od pravne važnosti, jer postoje podaci potrebni za isplatu potraživanja iz prodajne cene. Iz tog razloga je predloženo da se potraživanje poverioca namiruje na osnovu potpisanog zapisnika o utvrđenom potraživanju, ako poverilac ili subjekt privatizacije odbije da zaključi taj ugovor (član 10.). Takođe je razrešena i pravna situacija u slučaju da je zapisnik o utvrđenom potraživanju potpisala samo jedna od strana u postupku otpuštanja duga. U slučaju kada je iznos potraživanja poverioca manji od 50. 000, 00 dinara, u cilju efikasnosti i ekonomičnosti postupka namirenja, predloženo je da osnov za namirenje ne predstavlja ugovor o namirenju potraživanja, nego obaveštenje koje Agencija dostavlja poveriocu. To obaveštenje sadrži podatke identične podacima iz ugovora o namirenju potraživanja.

Izmene koje su predložene u članu 11. su pravno-tehničke prirode i posledica su izmena koje su sadržane u članu 9. ove uredbe.

Postojećim normativnim rešenjem bili su dovedeni u neravnopravan položaj državni poverioci i ostali poverioci, a naročito u slučajevima kada su i jedni i drugi poverioci svoja potraživanja obezbedili hipotekom. Da bi se neravnopravan položaj različitih kategorija poverilaca otklonio, predloženom izmenom dovode se u ravnopravan položaj svi poverioci (državni i ostali poverioci) čije je potraživanje obezbeđeno hipotekom ili zalogom tako što imaju pravo da se namire u celosti iz cene ostvarene prodajom dela imovine koja je bila obezbeđena hipotekom ili zalogom pre ostalih poverilaca (član 12.). Na ovaj način se postojeće rešenje usklađuje sa propisom kojim se uređuje status hipotekarnih poverilaca. Takođe se predviđa da ako poverilac ne može da namiri svoje potraživanje koje je obezbeđeno hipotekom ili zalogom u celosti, preostali iznos potraživanja namiruje kao povreilac čije potraživanje nije obezbeđeno.

Članom 13. je predloženo izostavljanje odredbe prema kojoj poverilac namiruje svoje potraživanje iz prodajne cene, u visini srazmernoj njegovom potraživanju u ukupnim potraživanjima svih poverilaca, zato što se radi o pitanju koje je već uređeno zakonom. Preostala izmena kojom se precizira da se sredstva ostvarena od prodaje imovine subjekta privatizacije koji se restrukturira u postupku privatizacije koriste isključivo u skladu sa prihvaćenim programom restrukturiranja nije suštinskog, već pravno-tehničkog karaktera.

Čl. 14, 15. i 16. predloženo je brisanje odredbi u delu kojim je uređeno namirenje potraživanja iz cene ostvarene prodajom imovine subjekta privatizacije, i to: način namirenja potraživanja kada se imovina subjekta privatizacije prodaje po delovima (član 25.), način namirenja preostalog potraživanja poverioca koji je otpustio dug (član 26.) i način namirenja potraživanja poverioca koji nije otpustio dug (član 27.). Naime, radi se o odredbama koje su u primeni izazivale velike dileme zbog neravnopravnog položaja državnih poverilaca i ostalih poverilaca, a naročito u slučajevima kada su i jedni i drugi poverioci svoja potraživanja obezbedili hipotekom. Da bi se neravnopravan položaj različitih kategorija poverilaca otklonio, predloženo je da se navedene odredbe brišu. U slučaju prodaje imovine subjekta koji se restrukturira u postupku privatizacije primenjivali bi se opšti propisi kojima se uređuje promet nepokretnosti, hipoteka i obligacioni odnosi, a na način predviđen usvojenim programom restrukturiranja.

Članom 17. je predviđeno stupanje na snagu ove uredbe.

IV PROCENA FINANSIJSKIH SREDSTVA

POTREBNIH ZA SPROVOĐENjE

Za sprovođenje ove uredbe nije potrebno obezbediti sredstva u budžetu Republike Srbije.

V RAZLOZI ZBOG KOJIH SE PREDLAŽE STUPANjE NA SNAGU

PRE OSMOG DANA OD DANA OBJAVLjIVANjA U „SLUŽBENOM GLASNIKU REPUBLIKE SRBIJE”.

U predlaganju navedenog rešenja imale su se u vidu štetne posledice koje bi mogle nastati po sam postupak privatizacije, s obzirom da se predloženim rešenjima omogućava da se taj postupak nastavi nesmetanim tokom, istovremeno bitno doprinoseći efikasnosti u njegovom sprovođenju, jer se primenom instituta otpuštanja duga prema subjektu privatizacije na bitno drugačiji način rešavaju dužničko-poverilački u postupku privatizacije.

VI PREGLED ODREDABA KOJE SE MENjAJU, ODNOSNO DOPUNjUJU

Član 2.

Pojedini izrazi upotrebljeni u ovoj uredbi imaju sledeće značenje:

1)subjekt privatizacije – jeste pravno lice za koje je Agencija za privatizaciju donela odluku o restrukturiranju, odnosno odluku o metodu privatizacije javnim tenderom ili javnom aukcijom;

poverilac jeste državni poverilac i ostali poverioci;

3) državni poverilac jeste pravno lice koje je dužno da otpusti dug prema subjektu privatizacije u celini i svoje potraživanje namiri iz sredstava ostvarenih od prodaje kapitala ili imovine subjekta privatizacije (javno preduzeće; Poreska uprava, Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje; Republički fond za zdravstveno osiguranje; Republička direkcija za robne rezerve; Fond za razvoj Republike Srbije; drugi republički organi i organizacije i Agencija za osiguranje depozita kada vrši funkciju stečajnog, odnosno likvidacionog upravnika nad bankama u stečaju, odnosno likvidaciji i kada upravlja u ime i za račun Republike Srbije potraživanjima Republike Srbije po osnovu preuzetih ino obaveza;

4) ostali poverioci jesu pravna, odnosno fizička lica koja mogu da otpuste dug prema subjektu privatizacije, radi namirivanja potraživanja iz sredstava ostvarenih od prodaje kapitala ili imovine subjekta privatizacije;

5) obaveza jeste dospela neizmirena obaveza sa stanjem na dan 31. decembra 2004. godine, obaveza koja je dospevala zaključno do 31. decembrom 2004. godine, ali je do isteka tog roka reprogramirana tako što je određen drugi rok dospelosti posle 31. decembra 2004. godine, kao i obaveza po osnovu javnih prihoda koja se odnosi na 2004. godinu, odnosno na ranije godine, a čija je uplata naložena rešenjem o utvrđivanju poreza donetim u 2005. godini posle 31. DECEMBRA 2004. GODINE u postupku poreske kontrole;

6) obaveza po osnovu javnih prihoda jeste obaveza iz tačke 5) ovog člana, i to: akcize i porez na promet; porezi, doprinosi za obavezno socijalno osiguranje i drugi javni prihodi koji se obračunavaju i plaćaju po osnovu zarada; naknade za korišćenje gradskog građevinskog zemljišta i lokalne komunalne takse čiju naplatu vrše nadležni poreski organi u Republici Srbiji; ostali porezi utvrđeni zakonom kojim se uređuju javni prihodi i javni rashodi; jednokratni porez na ekstra dohodak i ekstra imovinu stečenu iskorišćavanjem posebnih pogodnosti i drugi javni prihodi.

Član 3.

Poverilac prijavljuje svoje potraživanje na osnovu javnog poziva za prijavu potraživanja, koji objavljuje Agencija za privatizaciju (u daljem tekstu: Agencija).

Javni poziv iz stava 1. ovog člana sadrži:

poslovno ime i sedište, kao i druge podatke o subjektu privatizacije;

mesto i vreme podnošenja prijave potraživanja;

rok za podnošenje prijave potraživanja;

obaveštenje o restrukturiranju, odnosno metodu privatizacije javnim tenderom ili javnom aukcijom;

druge podatke od značaja za podnošenje prijave potraživanja.

OSTALI POVERIOCI MOGU DA POVUKU PRIJAVU POTRAŽIVANjA DO ISTEKA PROPISANOG ROKA ZA PODNOŠENjE PRIJAVE POTRAŽIVANjA.

Član 5.

Ako državni poverilac pismeno ne prijavi svoje potraživanje u propisanom roku, verodostojnim i konačnim podacima smatraju se podaci o visini potraživanja državnog poverioca sadržani u programu restrukturiranja.

U slučaju iz stava 1. ovog člana za subjekte koji se privatizuju metodom javnog tendera, odnosno javne aukcije, verodostojnim i konačnim podacima smatraju se podaci o visini državnog poverioca sadržani u poslovnim knjigama subjekta privatizacije.

ČLAN 5.

AKO DRŽAVNI POVERILAC NE PRIJAVI SVOJE POTRAŽIVANjE U PROPISANOM ROKU, VERODOSTOJNIM I KONAČNIM PODACIMA SMATRAJU SE PODACI O VISINI POTRAŽIVANjA DRŽAVNOG POVERIOCA SADRŽANI U POSLOVNIM KNjIGAMA SUBJEKTA PRIVATIZACIJE.

Član 6.

Prijava potraživanja naročito sadrži:

poslovno ime i sedište poverioca sa kontakt adresom, ako je poverilac pravno lice;

ime, prezime i prebivalište poverioca sa kontakt adresom, ako je poverilac fizičko lice;

poslovno ime i sedište subjekta privatizacije;

pravni osnov potraživanja;

iznos potraživanja, i to posebno iznos glavnog potraživanja, a posebno iznos obračunate kamate.

Ako je potraživanje delimično izmireno do dana podnošenja prijave potraživanja, poverilac podnosi prijavu potraživanja za iznos potraživanja koji je umanjen za iznos delimičnog ispunjenja, sa stanjem na dan 31. decembra 2004. godine.

AKO JE POTRAŽIVANjE DELIMIČNO IZMIRENO OD DANA PODNOŠENjA PRIJAVE POTRAŽIVANjA DO DANA ZAKLjUČENjA UGOVORA O NAMIRENjU POTRAŽIVANjA, POVERILAC, BEZ ODLAGANjA, DOSTAVLjA AGENCIJI IZJAVU KOJOM POTVRĐUJE DA JE POTRAŽIVANjE DELIMIČNO IZMIRENO.

Prijava potraživanja podnosi se na obrascu koji je odštampan je uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.

Punovažnost potraživanja

Član 11.

Ako subjekt privatizacije ne potpiše zapisnik o utvrđenom potraživanju i ne podnese prigovor arbitražnom veću u propisanom roku, otpuštanje duga punovažno je prema podacima o visini potraživanja poverioca iz prijave potraživanja.

Ako je subjekt privatizacije osporio prijavljeno potraživanje u propisanom roku, a nije odredio svog predstavnika za člana arbitražnog veća, otpuštanje duga punovažno je prema podacima o visini potraživanja poverioca iz prijave potraživanja.

NAČIN UTVRĐIVANjA PODATAKA O VISINI POTRAŽIVANjA

ČLAN 11.

AKO SUBJEKT PRIVATIZACIJE OSPORI PRIJAVLjENO POTRAŽIVANjE U PROPISANOM ROKU, A NE ODREDI SVOG PREDSTAVNIKA ZA ČLANA ARBITRAŽNOG VEĆA,VERODOSTOJNIM I KONAČNIM PODACIMA SMATRAJU SE PODACI O VISINI POTRAŽIVANjA POVERIOCA IZ PRIJAVE POTRAŽIVANjA.

AKO SUBJEKT PRIVATIZACIJE OSPORI PRIJAVLjENO POTRAŽIVANjE U PROPISANOM ROKU, A POVERILAC NE ODREDI SVOG PREDSTAVNIKA ZA ČLANA ARBITRAŽNOG VEĆA,VERODOSTOJNIM I KONAČNIM PODACIMA SMATRAJU SE PODACI O VISINI POTRAŽIVANjA SADRŽANI U POSLOVNIM KNjIGAMA SUBJEKTA PRIVATIZACIJE.

AKO SUBJEKT PRIVATIZACIJE NE POTPIŠE ZAPISNIK O UTVRĐENOM POTRAŽIVANjU I NE PODNESE PRIGOVOR ARBITRAŽNOM VEĆU U PROPISANOM ROKU, VERODOSTOJNIM I KONAČNIM PODACIMA SMATRAJU SE PODACI O VISINI POTRAŽIVANjA POVERIOCA IZ PRIJAVE POTRAŽIVANjA.

AKO DRŽAVNI POVERILAC NE POTPIŠE ZAPISNIK O UTVRĐENOM POTRAŽIVANjU,VERODOSTOJNIM I KONAČNIM PODACIMA SMATRAJU SEPODACI O VISINI POTRAŽIVANjA POVERIOCA IZPOSLOVNIH KNjIGA SUBJEKTA PRIVATIZACIJE.

AKO OSTALI POVERIOCI NE POTPIŠU ZAPISNIK O UTVRĐENOM POTRAŽIVANjU, SMATRA SE DA PRIJAVA POTRAŽIVANjA NIJE PODNETA.

Odlaganje mera zabrane isplate sa računa subjekta privatizacije

Član 16.

Ako se subjekt privatizacije saglasi sa visinom prijavljenog potraživanja državnog poverioca, Agencija može da podnese zahtev nadležnom organu, odnosno organizaciji za odlaganje mera zabrane isplate sa računa subjekta privatizacije za vreme koje ne može biti duže od 18 meseci od dana donošenja odluke o restrukturiranju, odnosno odluke o metodu privatizacije.

Član 17.

Agencija obaveštava poverioca o datumu prodaje, prodajnoj ceni, kao i načinu plaćanja u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora o prodaji kapitala, odnosno imovine subjekta privatizacije.

Poverilac namiruje svoje dospelo a neizmireno potraživanje iz sredstava ostvarenih od prodaje kapitala, odnosno imovine subjekta privatizacije, u visini srazmernoj njegovom potraživanju u ukupnim potraživanjima svih poverilaca koji se namiruju iz sredstava ostvarenih od prodaje kapitala, odnosno imovine subjekta privatizacije.

Potraživanje poverioca namiruje se najviše do visine nominalnog iznosa potraživanja uvećanog za pripadajuće kamate, pre raspodele sredstava ostvarenih od prodaje kapitala, odnosno imovine subjekta privatizacije, u skladu sa članom 60. Zakona o privatizaciji.

PRIPADAJUĆA KAMATA IZ STAVA 3. OVOG ČLANA OBRAČUNAVA SE ZAKLjUČNO SA DANOM ZAKLjUČENjA UGOVORA O NAMIRENjU POTRAŽIVANjA ILI NA DAN POTPISIVANjA ZAPISNIKA O UTVRĐENOM POTRAŽIVANjU AKO UGOVOR O NAMIRENjU POTRAŽIVANjA NIJE ZAKLjUČEN ILI SA DANOM SLANjA OBAVEŠTENjA IZ ČLANA 9. OVE UREDBE.

Član 18.

Na osnovu potpisanog zapisnika o utvrđenom potraživanju, odnosno arbitražne odluke, poverilac sa subjektom privatizacije zaključuje ugovor o namirenju potraživanja.

U slučajevima propisanim ovom uredbom ugovor iz stava 1. ovog člana zaključuje se na osnovu prijave potraživanje.

Ugovor o namirenju potraživanja naročito sadrži:

poslovno ime i sedište subjekta privatizacije;

poslovno ime i sedište poverioca, ako je poverilac pravno lice;

ime, prezime i prebivalište poverioca, ako je poverilac fizičko lice;

4) podatak o kapitalu, odnosno imovini subjekta privatizacije koji se prodaje u postupku privatizacije izražen u procentima, u odnosu na ukupan kapital;

5) podatak o obavezi iz zapisnika o utvrđenom potraživanju, odnosno iz arbitražne odluke ili iz prijave potraživanja;

5) PODATAK O OBAVEZI IZ ZAPISNIKA O UTVRĐENOM POTRAŽIVANjU ILI IZ ARBITRAŽNE ODLUKE ILI IZ PRIJAVE POTRAŽIVANjA ILI IZ POSLOVNIH KNjIGA SUBJEKTA PRIVATIZACIJE;

6) podatak o delu prodajne cene izražen u procentima ili na drugi način koji pripada poveriocu radi namirenja potraživanja;

7) rok u kome se namiruje potraživanje;

8) druge podatke od značaja za ugovorne strane.

Član 19.

Ugovor o namirenju potraživanja zaključuje se u roku od 30 dana 90 DANA od dana prijema obaveštenja o zaključenju ugovora o prodaji kapitala, odnosno imovine subjekta privatizacije.

Poverilac u roku od osam dana od dana zaključenja ugovora o namirenju potraživanja taj ugovor dostavlja Agenciji.

AKO POVERILAC U ROKU IZ STAVA 2. OVOG ČLANA NE DOSTAVI POTPISANI UGOVOR O NAMIRENjU POTRAŽIVANjA, POTRAŽIVANjE POVERIOCA NAMIRUJE AGENCIJA ISPLATOM NA NjEGOV RAČUN.

Ugovor o namirenju potraživanja koji zaključuje Agencija za osiguranje depozita dostavlja se Agenciji u roku od osam dana od dana njegovog stupanja na snagu.

Član 20.

Potraživanje poverioca namiruje se u skladu sa ugovorom o namirenju potraživanja.

OSNOV ZA NAMIRENjE POTRAŽIVANjA POVERIOCA JE UGOVOR O NAMIRENjU POTRAŽIVANjA.

Osnov za namirenje poreskog potraživanja predstavlja specifikacija poreskog potraživanja (u daljem tekstu: specifikacija). Specifikacija se sastavlja po vrstama javnih prihoda, njihovim uplatnim računima i modelom i pozivom na broj odobrenja, sa obračunatom kamatom u skladu sa zakonom kojim se uređuje poreski postupak i poreska administracija, do dana prodaje.

Poreska uprava dostavlja specifikaciju Agenciji u roku od 15 dana od dana prijema obaveštenja o zaključenju ugovora o prodaji kapitala, odnosno imovine subjekta privatizacije.

AKO JE POTRAŽIVANjE POVERIOCA MANjE OD 50.000,00 DINARA OSNOV ZA NAMIRENjE PREDSTAVLjA OBAVEŠTENjE SA PODACIMA IZ ČLANA 18. OVE UREDBE KOJE AGENCIJA DOSTAVLjA POVERIOCU.

AKO POVERILAC ILI SUBJEKT PRIVATIZACIJE ODBIJE DA ZAKLjUČI UGOVOR IZ STAVA 1. OVOG ČLANA, POTRAŽIVANjE SE NAMIRUJE NA OSNOVU POTPISANOG ZAPISNIKA O UTVRĐENOM POTRAŽIVANjU.

AKO DRŽAVNI POVERILAC ILI SUBJEKT PRIVATIZACIJE ODBIJE DA ZAKLjUČI UGOVOR IZ STAVA 1. OVOG ČLANA, POTRAŽIVANjE SE NAMIRUJE NA OSNOVU ZAPISNIKA O UTVRĐENOM POTRAŽIVANjU KOJE JE POTPISAO SUBJEKT PRIVATIZACIJE ILI DRŽAVNI POVERILAC.

AKO OSTALI POVERILAC ILI SUBJEKT PRIVATIZACIJE ODBIJE DA ZAKLjUČI UGOVOR IZ STAVA 1. OVOG ČLANA, POTRAŽIVANjE SE NAMIRUJE NA OSNOVU ZAPISNIKA O UTVRĐENOM POTRAŽIVANjU KOJI JE POTPISAO OSTALI POVERILAC.

Potraživanje poverioca smatra se izmirenim u potpunosti ako je izmireno u skladu sa zaključenim ugovorom o namirenju potraživanja, odnosno specifikacijom NA NAČIN PROPISAN OVIM ČLANOM.

Način namirenja potraživanjadržavnogpoverioca obezbeđenog hipotekom

Član 21.

Ako se prodajna cena iz ugovora o prodaji kapitala, odnosno imovine plaća odjednom, postojeća sredstva obezbeđenja potraživanja koja se odnose na potraživanje koje je predmet otpuštanja duga ostaju na snazi do uplate sredstava na račun poverioca u skladu sa zaključenim ugovorom o namirenju potraživanja ČLANOM 20. OVE UREDBE.

Član 23.

Izuzetno od člana 22. stav 1. ove uredbedržavnipoverilac čije je potraživanje obezbeđeno hipotekom ima pravo da seiz prve ratenaplati pre ostalih poverilaca koji su otpustili dug prema subjektu privatizacije.

NAČIN NAMIRENjA POVERIOCA ČIJE JE POTRAŽIVANjE OBEZBEĐENO

ČLAN 23.

POVERILAC ČIJE JE POTRAŽIVANjE OBEZBEĐENO HIPOTEKOM ILI ZALOGOM NA IMOVINI KOJA JE PREDMET PRODAJE IMA PRAVO DA SE NAPLATI U CELOSTI PRE OSTALIH POVERILACA IZ CENE OSTVARENE PRODAJOM TOG DELA IMOVINE.

AKO POVERILAC IZ STAVA 1. OVOG ČLANA NE NAPLATI SVOJE POTRAŽIVANjE U CELOSTI, PREOSTALI IZNOS POTRAŽIVANjA NAMIRUJE KAO POVREILAC ČIJE POTRAŽIVANjE NIJE OBEZBEĐENO.

Član 24.

Kod subjekta privatizacije koji se restrukturira u postupku privatizacije i čija se imovina prodaje posle sprovedenog restrukturiranja, sredstva ostvarena od prodaje te imovine (u daljem tekstu: prodajna cena) koriste se isključivo za namirenje poverioca, u skladu sa prihvaćenim programom restrukturiranja subjekta privatizacije.

SREDSTVA OSTVARENA OD PRODAJE IMOVINE SUBJEKTA PRIVATIZACIJE KOJI SE RESTRUKTURIRA U POSTUPKU PRIVATIZACIJE KORISTE SE ISKLjUČIVO U SKLADU SA PRIHVAĆENIM PROGRAMOM RESTRUKTURIRANjA.

Kupac imovine subjekta privatizacije uplaćuje prodajnu cenu na privremeni račun Agencije za privatizaciju, po zaključenju ugovora o prodaji te imovine.

Poverilac namiruje svoje potraživanje iz prodajne cene, u visini srazmernoj njegovom potraživanju u ukupnim potraživanjima svih poverilaca.

Način namirenja potraživanja kada se imovina subjekta privatizacije prodaje po delovimaČlan 25.

Potraživanje poverioca koji je otpustio dug prema subjektu privatizacije namiruje se iz prodajne cene u visini srazmernoj njegovom potraživanju u ukupnim potraživanjima svih poverilaca koji su otpustili dug prema subjektu privatizacije, u skladu sa prihvaćenim programom restrukturiranja subjekta privatizacije.

Ako se imovina subjekta privatizacije prodaje po delovima, državni poverilac čije je potraživanje obezbeđeno hipotekom na imovini koja je predmet prodaje ima pravo da se iz prodajne cene tog dela imovine naplati pre ostalih poverilaca koji su otpustili dug prema subjektu privatizacije, a najviše do visine utvrđene stavom 1. ovog člana.

Iz ostatka prodajne cene dela imovine iz stava 2. ovog člana namiruju se ostali poverioci koji su otpustili dug prema subjektu privatizacije, u visini srazmernoj njihovom potraživanju u ukupnim potraživanjima svih poverilaca koji su otpustili dug prema subjektu privatizacije.

Državni poverilac je dužan da subjektu privatizacije, bez odlaganja, da saglasnost za brisanje hipoteke na delu prodate imovine, ako je hipoteka bila upisana samo na tom delu imovine, uplatom na njegov račun sredstava iz stava 2. ovog člana.

Način namirenja preostalog potraživanja poverioca koji je otpustio dugČlan 26.

Ako se iz prodajne cene dela imovine ne namiri potraživanje državnog poverioca u potpunosti, preostalo potraživanje namiruje se iz prodaje preostalih delova imovine subjekta privatizacije, na način propisan članom 25 ove uredbe.

Način namirenja potraživanja poverioca koji nije otpustio dug

Član 27.

Poverilac koji nije otpustio dug prema subjektu privatizacije namiruje svoje potraživanje iz prodajne cene ravnopravno sa poveriocem koji je otpustio svoj dug, u skladu sa ugovorom koji zaključuje sa subjektom privatizacije, pre prodaje imovine subjekta privatizacije.

Poverilac koji nije otpustio dug prema subjektu privatizacije i koji nije zaključio ugovor iz stava 1. ovog člana, namiruje se u visini srazmernoj njegovom potraživanju u ukupnim potraživanjima poverilaca koji nisu otpustili dug prema subjektu privatizacije, u skladu sa prihvaćenim programom restrukturiranja subjekta privatizacije.

Potraživanje poverioca koji nije otpustio dug prema subjektu privatizacije smatra se izmirenim u potpunosti ako je izmireno na način propisan ovim članom.

Član 16.

OVA UREDBA STUPA NA SNAGU NAREDNOG DANA OD DANA OBJAVLjIVANjA U „SLUŽBENOM GLASNIKU REPUBLIKE SRBIJE”.

Ostavite komentar