Uredba o izmenama i dopunama Uredbe o utvrđivanju Prostornog plana područja infrastrukturnog koridora Niš – granica Bugarske

Na osnovu člana 19. stav 4. Zakona o planiranju i izgradnji („Službeni glasnik RS“,br. 47/03 i 34/06),

Vlada donosi

O IZMENAMA I DOPUNAMA

UREDBE O UTVRĐIVANjU PROSTORNOG PLANA PODRUČJA INFRASTRUKTURNOG KORIDORA NIŠ – GRANICA BUGARSKE

Član. 1.

U Uredbi o utvrđivanju Prostornog plana područja infrastrukturnog koridora Niš – granica Bugarske („Službeni glasnik RS“, broj 83/03), u tekstualnom delu PROSTORNOG PLANA PODRUČJA INFRASTRUKTURNOG KORIDORA NIŠ – GRANICA BUGARSKE, OPŠTE ODREDBE , u odeljku Sadržaj Prostornog plana, stav 1. menja se i glasi:

„Prostorni plan sadrži:

I granice Prostornog plana;

II značaj i funkciju infrastrukturnog koridora za integraciju prostora;

III ciljeve i osnovne postavke razvoja područja Prostronog plana:

IV organizaciju i namenu prostora;

V razmeštaj magistralnih infrastrukturnih sistema u infrastrukturnom koridoru;

VI zaštitu prostora;

VII pravila za uređenje i korišćenje prostora;

VIII primene i sprovođenje Prostornog plana;

IX karte Prostornog plana.“

U poglavlju II. ZNAČAJ I FUNKCIJA INFRASTRUKTURNOG KORIDORA ZA INTEGRACIJU PROSTORA, u odeljku 2.6. ZNAČAJ I FUNKCIJA VODOPRIVREDNIH SISTEMA, posle stava 3. dodaje se novi stav 4. koji glasi:

“Planirana brana i hidroelektrana “Tigar“ snage 5,8 MW, na rečnoj stacionaži 107+800 km, ima za cilj poboljšanje energetskog potencijala na lokalnom nivou, tj. za snabdevanje električnom energijom industrijske zone Pirota.“

Dosadašnji st. 4. i 5. postaju st. 5. i 6.

U poglavlju IV. ORGANIZACIJA I NAMENA PROSTORA, odeljak 4.2. NAMENA PROSTORA, stav 1. u tački 1) reči: „857,73 km2 (86%“ zamenjuju se rečima: „888,53 km2 (88,99%“.

U tački 2) reči: „140,68 km2 (14%“ zamenjuju se rečima: „109,88 km2 (11,01%“.

U podeljku 4.2.1. Neizgrađeno područje, u tački 4.2.1.1. Poljoprivredno zemljište reči: „za 7,18% odnosno 71,64 km2 i iznosiće ukupno 294,15 km2 do kraja 2020. godine“ zamenjuju se rečima: „za 3,91% odnosno 39,09 km2 i iznosiće ukupno 298,93 km2 do kraja 2020. godine“.

U tački 4.2.1.2. Šume i šumsko zemljište, stav 1. menja se i glasi:

„Šume pokrivaju prostore iznad VI bonitetne klase zemljišta ukupne površine od 561,6 km2. Površine pod šumama će se smanjiti za 0,14 km2, odnosno 0,01% (Tabela 2.).“

U tački 4.2.1.3. Vodno i ostalo zemljište u naslovu reči: „i ostalo“ brišu se.

Stav 2. briše se.

U podeljku 4.2.2. Izgrađeno područje, tačka 4.2.2.2. Prostori za infrastrukturne sisteme, stav 1. u alineji 1. reči: „46,54 km2“ zamenjuju se rečima: „75,54 km2“.

U alineji tri reči: „18,42 km2“ zamenjuju se rečima: „44,9 km2“.

U tački 4.2.2.3. Bilans potrebnih površina za izgradnju, funkcionisanje i zaštitu infrastrukturnih sistema, u stavu 1. Tabela 1. Bilans površina infrastrukturnih sistema menja se i glasi:

“Bilans površina infrastrukturnih sistema Tabela 1. Infrastrukturni sistemi Površine u km2 Trasa Prateći objekti Zaštita Ukupno koridor Autoput i magistralni putevi 9,23 1,08 65,23 75,54 Pruge 5,7 1,50 37,70 44,9 Gasovod 0,20 0,02 48,00 48,22 Telekomunikacioni kablovi 0,25 – 0,52 0,77 Dalekovodi – 0,12 11,00 11,12 Magistralni cevovod 0,26 – 1,64 1,88“

Odeljak 4.3. BILANS PLANIRANE OSNOVNE NAMENE POVRŠINA, menja se i glasi:

“4.3. BILANS PLANIRANE OSNOVNE NAMENE POVRŠINA

Realizacijom planskih rešenja organizacije i uređenja prostora, koja su usmerena ka optimizaciji međuodnosa namene i korišćenja prostora sa jedne i ekoloških svojstava prostora sa druge strane, doći će do konverzija površina od 9,95 km2 u opštini Dimitrovgrad; 7,99 km2 u gradu Nišu; 6,06 km2 u opštini Bela Palanka do 10,02 km2 u opštini Pirot. Bilans planirane površine namene dat je u tabeli 2.

Bilans planirane osnovne namene površina Tabela 2. Poljoprivredno zemljište km2 Šume i šumsko zemljište km2 Ostalo zemljište km2 * Ukupnapovršinau koridoru2020. god.km2

Grad – |1999 |2020 |2020-1999 |1999 |2020 |2020-1999 |1999 |2020 |2020-1999 | | |Opština |km2 |% |km2 |% |km2 |% |km2 |% |km2 |% |km2 |% |km2 |% |km2 |% |km2 |% | | |Niš |91,45 |41,29 |57,8 |26,1 |-33,70 |-15,21 |127,69 |57,66 |127,69 |57,66 |0,00 |0,00 |27,96 |12,62 |35,95 |16,23 |7,99 |3,60 |221,44 | |Bela Palanka |56,6 |20,14 |52,37 |18,63 |-4,23 |1,50 |197,23 |70,19 |196,78 |70,17 |-0,45 |0,16 |25,57 |9,09 |31,63 |11,25 |6,06 |2,15 |281,01 | |Pirot |180,02 |41,97 |178,94 |41,72 |-1,08 |0,25 |197,82 |46,13 |197,82 |46,13 |0,00 |0,00 |42,31 |9,86 |52,33 |12,20 |10,02 |2,33 |428,86 | |Dimitrovgrad |9,74 |14,51 |9,82 |14,64 |-0,08 |0,12 |34,0 |-50,67 |39,31 |58,58 |0,31 |0,46 |8,02 |11,95 |17,97 |26,78 |9,95 |14,82 |67,102 | |Ukupno |337,81 |36,64 |298,93 |29,89 |-39,09 |-3,91 |556,74 |56,26 |561,60 |56,29 |-0,14 |-0,01 |103,86 |10,31 |137,88 |13,80 |34,02 |3,04 |998,41 | |* Ostalo zemljište obuhvata vodno, izgrađeno i drugo zemljište“

U poglavlju V. RAZMEŠTAJ MAGISTRALNIH INFRASTRUKTURNIH SISTEMA U INFRASTRUKTURNOM KORIDORU, odeljak 5.1. POLOŽAJ KORIDORA MAGISTRALNIH INFRASTRUKTURNIH SISTEMA, podeljak 5.1.1. Položaj koridora autoputa E-80 Niš-granica Bugarske, u stavu 2. reči: „103+4952 km“ zamenjuju se rečima: „100+286,32 km, prema Idejnom projektu autoputa E-80“.

U stavu 3. tačka 1) reči: “Deonica “Trupale-Komren“ (km 812+000 –km 3+150)3)“ zamenjuju se rečima: “Deonica “Trupale-Komren“ (km 812+000 –km 3+150)“.

Tačka 5) menja se i glasi:

“Bela Palanka – Pirot (km 46+450 – km 80+080,48)

Posle obilaska Bele Palanke, trasa autoputa kod sela Klenja prelazi sa desne na levu obalu reke Nišave i železničke pruge mostom dužine 493 m. Posle prelaska Nišave, trasa autoputa se denivelisano ukršta sa regionalnim putem Niš – Dimitrovgrad (postojeći M.1.12), usmerava na jugozapad i izbija na sedlo prevoja Debeli Del – Crni Vrh. Na ovom delu trasa je na izrazito brdskom terenu pa se javlja više mostova i tunela dok su elementi osovine i nagibi nivelete na granici dozvoljenih. Od prevoja Debeli Del, trasa autoputa se spušta prema selu Ponor koje obilazi sa istočne strane, preseca regionalni put R-262 i južno od sela Blato i Kostur, ukršta se sa magistralnim putem M.9. Na ovoj deonici autoput prelazi preko brežuljkastog terena pa je trasa uglavnom opružena sa povoljnim horizontalnim i vertikalnim elementima trase. Na ukrštaju autoputa sa magistralnim putem M-9 nalazi se petlja „Pirot – zapad“ u sklopu koje je urađena i devijacija puta M-9. Posle ukrštaja sa putem M-9, autoput silazi u Pirotsko polje, pruža se između sela Rasnica i Barje Čiflik i nakon ukrštaja sa železničkom prugom i regionalnim putem Niš – Dimitrovgrad (postojeći put M.1.12), koridor autoputa sa severne strane prati trasu postojećeg puta sve do Sukova. U zoni ukrštaja autoputa sa železničkom prugom i regionalnim putem nalazi se petlja „Pirot – istok .“

Tačka 6) menja se i glasi:

“ 6) Deonica “Pirot – Petlja Sukovo“ (km 80+080,48 – km 84+939)

Između Pirota i Dimitrovgrada trasa autoputa je u koridoru regionalnog puta Niš – Dimitrovgrad (postojeći M.1.12.), pruža se ravničarskim terenom i pretežno je u pravcu i sa minimalnim nagibom nivelete. Na deonici između Pirota i Dimitrovgrada javlja se više denivelisanih ukrštaja sa lokalnim putevima. Ukrštaj sa regionalnim putem R-244a ostvaruje se preko petlje “Sukovo“ u neposrednoj blizini naselja i železničke stanice “Sukovo“.“

U tački 7) reči: “Deonica „Petlja Sukovo – Granica Bugarske“ (km 87+800 – km 103+495)“ zamenjuju se rečima: „Deonica „Petlja Sukovo – Granica Bugarske“ (km 84+939 – km 100+286,32)“.

U stavu tri reči: “ km 96+180″ zamenjuju se rečima: „km 93+260“.

U tački 5.1.1.1. naslov menja se i glasi:

Prateći sadržaji u koridoru autoputa E-80“.

Stav 3. tačka a) Funkcionalni sadržaji u alineji jedan reči: „u svim varijantama“ brišu se.

U alineji dva posle reči: „Pirot“ dodaje se reč: „-istok“.

U alineji tri reči: „Prosek (km 17+900) i Dimitrovgrad (km 95+400)“ zamenjuju se rečima: „Prosek (km 17+358) i Dimitrovgrad (oko km 93+000)“.

Tačka b) menja se i glasi:

“ b) Prateći sadržaji za potrebe korisnika puta

Utvrđuju se lokaliteti pratećih sadržaja za potrebe korisnika puta i to:

– odmorišta kao samostalni objekti: km 31+200 (obostrano smaknuto), km 52+100 (obostrano smaknuto), km 74+910 (naspramno), km 80+000 (za levu traku);

– benzinske stanice sa parkingom (kao samostalni objekat) na km 8+850 (sa leve strane autoputa), km 9+300 (izgrađena sa desne strane autoputa), km 18+500 (obostrano smaknuto – Prosek), km 46+450 (u zoni petlje „Bela Palanka“), km 65+270 (u zoni petlje „Pirot – zapad“), km 84+939 (u zoni petlje „Sukovo“) i u okviru graničnog prelaza „Gradina“;

– gasne stanice na km 18+500 (Prosek), oko km 65+270 (u zoni petlje „Pirot – zapad“) i u okviru graničnog prelaza „Gradina“;

– stanica za kerozin u zoni petlje „Sukovo“ oko km 84+939;

– moteli „Prosek“ (oko km 18+500), „Bela Palanka“ (oko km 46+450), „Pirot“ (oko km 65+270), „Jerma“ (oko km 84+939) i u okviru graničnog prelaza „Gradina“.

Stacionaže pratećih sadržaja u tački 5.1.1.1. su orijentacione. Tačne stacionaže biće definisane idejnim projektima tih sadržaja.“

U podeljku 5.1.3. Položaj koridora elektroenergetske infrastrukture, stav 3. u alineji dva reči: „autoputa E-80 Niš – granica Bugarske“ zamenjuju se rečju: „puta“.

U alineji pet reči: „prelazi autoput E-80 Niš – granica Bugarske“ brišu se.

U podeljku 5.1.4. Položaj koridora magistralnog gasovoda, stav 5. menja se i glasi:

„Od GRČ-a “Knjaževac“ koridor planiranog magistralnog gasovoda MG-10 Niš Dimitrovgrad nastavlja ka Nišavi. Od prelaza reke Nišave magistralni gasovod MG-10 Niš-Dimitrovgrad prati koridor puta R-241a Niš-Bela Palanka do naselja Crvena Reka. Zatim, gasovod prelazi koridor autoputa E-80 Niš-granica Bugarske, železničku prugu Niš-Dimitrovgrad i reku Nišavu i ide u odnosu na njih sa severne strane. Istočno od Bele Palanke, koridor gasovoda prelazi reku Nišavu, obilazi Belu Palanku sa severne i istočne strane i nastavlja da prati koridor puta R-262 Bela Palanka-Pirot sa južne strane. Od naselja Ponor koridor gasovoda počinje da se udaljava od koridora puta R-262 Bela Palanka – Pirot i obilazi Pirot sa južne strane. Istočno od naselja Ponor se ukršta sa autoputem E-80 Niš – granica Bugarske i sa putem M-9 i nastavlja sa trasom definisanom koordinatama tačaka 53(7 623 573,31 i 4 780 045,32) 52(7 623 642,52 i 4 779 946,60) 51(7 625 544,51 i 4 779 884,42) 50(7 628 280,87 i 4 777 500,37) 49 (7 628 457,58 i 4 777 305,85) 48(7 628 709,00 i 4 777 291,38) i 47(7 631 757,80 i 4 776 380,46) južno od Pirota do GMRS „Pirot 1″. Kod naselja Poljska Ržana, istočno od Pirota, gasovod prelazi železničku prugu Niš – Dimitrovgrad, put Niš – Dimitrovgrad do tačke 45(7 632 745,64 i 4 776 259,21) i nastavlja ka Dimitrovgradu sa severne strane u odnosu na autoput. Kod mesta Činiglavci gasovod ponovo prelazi na južnu stranu u odnosu na železničku prugu i autoput do naselja Gojin Dol kada prelazi na severnu stranu, sa koje obilazi Dimitrovgrad, preseca autoput E-80 Niš – granica Bugarske i dolazi do primopredajne stanice u neposrednoj blizini granice sa Bugarskom.“

U podeljku 5.1.5. Položaj koridora magistralne telekomunikacione infrastrukture, u stavu 2. reči: „na dva mesta do“ zamenjuju se rečima: „zapadno od“.

Stav 3. se menja i glasi:

„Postojeći koaksijalni kabl od Niša ka Dimitrovgradu polazi od tranzitne telefonske centrale „Niš“ ide kroz naselja Matejevac, Knez Selo, Malču i Jelašnicu gde se ukršta sa autoputem E-80 Niš – granica Bugarske i potom prati regionalni put R-241a Niš – Bela Palanka do naselja Crvena Reka presecajući autoput E-80 Niš – granica Bugarske. Od naselja Crvena Reka trasa koaksijalnog kabla prati regionalni put Niš – Pirot sa južne strane, preseca autoput E-80 Niš – granica Bugarske, prolazi kroz Belu Palanku i nastavlja da prati put R-262 Bela Palanka – Pirot. Severno od naselja Ponor koaksijalni kabl preseca autoput E-80 Niš – granica Bugarske i zapadno od Pirota jedan krak koaksijalnog kabla ulazi u Pirot, a drugi krak obilazi Pirot sa južne strane, prelazi put M.1.12 i železničku prugu Niš – Dimitrovgrad. Odavde trasa koaksijalnog kabla prati regionalni put sa severne strane do naselja Gradište, gde kabl prati regionalni put sa južne strane. Posle prolaska kroz Dimitrovgrad trasa koaksijalnog kabla ide sa severne strane u odnosu na železničku prugu Niš – Dimitrovgrad, preseca autoput E-80 Niš – granica Bugarske kod mesta Gradinje i nastavlja do granice sa Bugarskom.“

U podeljku 5.1.6. Položaj magistralne vodoprivredne infrastrukture,stav 4. menja se i glasi:

„Budući cevovod, od HE Pirot do spoja sa postojećim magistralnim regionalnim cevovodom po svojoj pripadnosti ulazi u sastav „Nišavskog podsistema“. Koridor ovog cevovoda planiran je sa početkom istočno od Pirota, od kompezacionog bazena HE Pirot, lociranog u neposrednoj blizini Pirota, na desnoj obali Nišave na lokalitetu „Zalužje“, odakle se koridor pruža duž korita Nišave između Pirota i desnoobalnog odbrambenog nasipa, izlazi iz Pirota, prolazi južnom stranom lokaliteta „Beg – bašta“, napušta priobalje Nišave i nastavlja paralelno sa regionalnim putem R-121 Pirot – Knjaževac. Prošavši istočnom stranom lokaliteta „Ledine“, koridor nastavlja duž navedenog regionalnog puta obilazeći buduću akumulaciju „Sopot“, napušta regionalni put R-121 Pirot – Knjaževac i ispod uzvišenja „Gradište“, uzvišenja „Božin vrh“ prošavši pre toga kroz lokalitete „Mađijka“, „Gornje polje“, „Brežinje“ (južna strana), duž planirane akumulacije „Čiflik“ i ukrstivši se sa koridorom trase pruge za vozove velikih brzina. Posle prolaska severno od uzvišenja „Božin vrh“ koridor trase cevovoda nastavlja desnom obalom Nišave, prolazi severnom stranom lokaliteta „Ostrvo“ ispod brda „Mala rudina“, i kroz lokalitet „Podbrdo“ i nastavlja lokalitetima „Lug“ i „Janjine“. Duž severne granice polja za navodnjavanje pored glavnog dovodnog kanala, uz dva ukrštanja sa već spomenutim koridorom trase pruge za vozove velikih brzina, sve do prolaska ispod korita Nišave i dalje levom obalom Nišave duž severozapadne strane obilaznice postojećeg magistralnog puta M.1.12 Niš – Dimitrovgrad oko Bele Palanke do spoja sa postojećim magistralnim regionalnim cevovodom.“

U odeljku 5.2. PLAN VEZA INFRASTRUKTURNIH SISTEMA SA OKRUŽENjEM, podeljak 5.2.1. Plan veza autoputa sa okruženjem, u tački 5.2.1.1. Triangla i petlje stav 3. menja se i glasi:

“Na koridoru autoputa E-80 od Trupala do granice Bugarske nalazi se triangla “Trupale“ i 11 petlji i to:

Triangla “Trupale“ (km 812+000)(0+000)

To je prostor gde se sa puta E-75 Niš – granica Makedonije odvaja put E-80 Niš-granica Bugarske. Na ovoj razdelnici nije moguće uključivanje i isključivanje sa autoputa već samo razdvajanje saobraćajnih tokova.

Petnja „Komren“ (km 3+150)

Na km 3+150 puta E-80 je početak petlje preko koje se grad Niš (Bulevar“12. februar“) i regionalni put R-214 Aleksinac – Niš uključuju na autoput.

Petlja „Centar I“ (km 7+222,00)

Petlja „Centar I“ nalazi se na ukrštaju autoputa sa jednom od gradskih magistrala koja povezuje više gradskih zona i centara i koja predstavlja centralni severni izvodni pravac prema vangradskoj mreži.

Petlja „Matejevac“ (km 9+873,94)

Petlja „Matejevac“ predstavlja izlaz grada Niša prema istoku, a nalazi se na ukrštaju autoputa sa gradskim bulevarom „Medijana“.

Petlja „Malča“ (km 17+358,00)

Preko petlje „Malča“ povezan je magistralni put M-25 Zaječar – Niš sa autoputem E-80 i širom saobraćajnom mrežom. Preko ove petlje je i regionalni put R-241 Gadžin Han – Niš priključen na mrežu evropskih i magistralnih puteva.

Petlja „Ploče“ (km 33+000)

Na delu autoputa E-80 na prevoju „Ploče“ nalazi se priključak potencijalnog planiranog puta (nastavak R-242) kojim se preko opštine Gadžin Han ostvaruje južna veza između puteva E-80 i E-75. Veza preko petlje „Ploče“ predstavlja i najkraću i najbržu vezu opštine Gadžin Han sa susednim opštinama. U zoni petlje nalazi se baza za održavanje.

Petlja „Bela Palanka“ (km 46+350)

Preko petlje „Bela Palanka“ povezani su grad i okolina sa autoputem, regionalnim putem Niš – Dimitrovgrad i regionalnim putem R-244 Babušnica – Bela Palanka – Svrljig.

Kako se petlja nalazi na prostoru gde se sustiže više saobraćajnih pravaca, izvršena je devijacija regionalnog puta R-244 kako bi se u istoj tački obezbedila sva ukrštanja.

Petlja „Pirot – zapad“ ( km 65+270,97)

Petlja „Pirot – zapad“ nalazi se na km 65+270,97, u zoni ukrštaja autoputa i magistralnog puta M-9. Na ovom mestu je predviđena i devijacija puta M-9 kako bi se formirala petlja oblika trube i izmestio tranzitni saobraćaj van naselja Blato. Veza Pirota sa autoputem preko petlje „Pirot – zapad“ ostvaruje se preko puta M-9 koji posle ukrštaja sa autoputem obilazi sela Kostur i Blato sa zapadne i naselje Gnjilan sa južne strane sve do uključenja na obilaznicu oko Pirota (koja je deo alternativnog puta). Ovako formirana veza omogućuje direktno povezivanje radnih zona i regionalnih puteva sa autoputem, odnosno omogućuje izmeštanje teretnog i tranzitnog saobraćaja van gradskog jezgra.

Petlja „Pirot – istok“ (km 79+659,56)

Petlja „Pirot – istok“ nalazi se u zoni ukrštaja autoputa i regionalnog puta Niš – Dimitrovgrad (postojeći M.1.12.). Petlja je oblika „trube“ sa kompletnim programom ulivno – izlivnih traka i u sistemu naplate. U okviru petlje predviđena je baza za održavanje autoputa.

Petlja „Sukovo“ (km 84+939)

Petlja „Sukovo“ povezuje regionalni put R-244a Zvonce – Sukovo i opštinu Babušnica kao i Banju Zvonce i manastir „Poganovo“ sa širom saobraćajnom mrežom u zemlji.

Petlja se nalazi na ukrštaju regionalnog puta R-244a i autoputa E-80 u neposrednoj blizini železničke stanice „Sukovo“.

Petlja „Dimitrovgrad“ (km 93+260)

Petlja „Dimitrovgrad“ se nalazi na km 93+260, zapadno od gradskog jezgra, a neposredno pre ukrštanja autoputa sa rekom Nišavom i gradskim i regionalnim saobraćajnicama.

Petlja „Gradina“ (km 100+750)

Veza autoputa sa graničnim prelazom i sa robno transportnim centrom obavlja se preko petlje „Gradina“. Preko ove petlje se i postojeći put iz Dimitrovgrada uključuje na autoput E-80. Ona predstavlja istočnu vezu Dimitrovgrada sa autoputem E-80.“

U tački 5.2.1.2. Mreža puteva, u stavu 6. tačka 3. menja se i glasi :

“3. Od Bele Palanke do Pirota koristiće se regionalni put Niš – Dimitrovgrad (na trasi postojećeg magistralnog puta M.1.12.) i regionalni put R-262 kao paralelni putni pravci.

Na delu gde autoput prolazi kroz područje grada Pirota, kao alternativni pravci zadržani su takođe putevi Niš – Dimitrovgrad (na postojećoj obilaznici), regionalni put R-262 i R-121.“

Tačka 4. briše se.

Dosadašnja tačka 5. postaje tačka 4.

U poglavlju VI. ZAŠTITA PROSTORA, odeljak 6.2. MERE ZAŠTITE PROSTORA OD NEGATIVNOG UTICAJA INFRASTUKTUROG KORIDORA, podeljak 6.2.1. Zaštita naselja, stav 2. u alineji dva posle reči: “ Klenje“ zapeta i reči: „Čiflik, Crnoklište“ brišu se.

U poglavlju VII. PRAVILA ZA UREĐENjE I KORIŠĆENjE PROSTORA, odeljak 7.1. PRAVILA ZA UTVRĐIVANjE POTREBNOG PROSTORA ZA IZGRADNjU INFRASTRUKTURNIH SISTEMA, podeljak 7.1.1. Saobraćajna infrastruktura, u stavu 2. alineja 1. menja se i glasi:

„- telekomunikacioni kablovi: širina pojasa cca 2,0 m“.

U odeljku 7.4. PRAVILA ZA UKRŠTANjE INFRASTRUKTURNIH SISTEMA, stav 1. menja se i glasi:

„Na području Prostornog plana javlja se pet zona višestrukog ukrštanja infrastrukturnih sistema i to na sledećim lokalitetima: Jelašnica (oko km 21+000), Crvena Reka (oko km 40+700), Klenje (oko km 51+000), Pirot (oko km 80+000) i Dimitrovgrad (oko km 95+000). Na ovim mestima javljaju se zone konflikata koji se rešavaju planovima detaljne regulacije.“

U poglavlju VIII. PRIMENA I SPROVOĐENjE PROSTORNOG PLANA, u odeljku 8.2. SMERNICE ZA SPROVOĐENjE PROSTORNOG PLANA, podeljak 8.2.1. briše se.

U podeljku 8.2.2. Usaglašavanje postojećih urbanističkih planova, koji postaje podeljak: “8.2.1. Usaglašavanje postojećih urbanističkih planova“, u stavu 2. alineja jedan menja se i glasi:

„- 2006. godine za Generalni plan Pirota i Dimitrovgrada, a do 2008. godine za Generalni plan Niša i Bele Palanke.“

Dosadašnji podeljak 8.2.3. postaje podeljak 8.2.2.

U podeljku 8.2.4. Etape realizacija infrastrukturnih koridora, koji postaje podeljak: “8.2.3. Etape realizacija infrastrukturnih koridora“, u stavu 1. tačka 1) menja se i glasi:

„1) Autoput E-80:

Dinamika izgradnje autoputa E-80 utvrdiće se posebnim programom prema sledećim etapama:

I etapa: deonica Komren – Prosek;

II etapa: deonica Prosek – Crvena Reka;

III etapa: deonica Pirot – Dimitrovgrad;

IV etapa: deonica Crvena Reka – Pirot.“

U tački 2) alineja dva briše se.

U tački 4) reči: „do 2005. godine“ zamenjuju se rečima: „do 2010. godine“.

U podeljku 8.2.5. Aktivnosti na izmeni i dopuni Prostornog plana i razradi kroz planove detaljne regulacije, koji postaje podeljak 8.2.4. Aktivnosti na izmeni i dopuni Prostornog plana i razradi kroz planove detaljne regulacije, u stavu 1. alineja tri briše se.

Stav 2. menja se i glasi:

„Razrada planskih rešenja na nivou planova detaljne regulacije vršiće se u skladu sa dinamikom izrade idejnih projekata za pojedinačne sisteme.“

Član 2.

Grafički prikazi: referalne karte položaja infrastrukturnih sistema u infrastrukturnom koridoru, namene prostora i zaštite prostora, i tematska karta saobraćajne mreže i objekata izrađeni su u razmeri 1:50.000, i čine sastavne deo Prostornog plana.

Član 3.

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije.“

Broj: ______________

U Beogradu, 11. maja 2006. godine

V L A D A

PREDSEDNIK,

O B R A Z L O Ž E Nj E

I Zakonski osnov

Zakonski osnov za donošenje Uredbe o izmenama i dopunama Uredbe o utvrđivanju Prostornog plana područja infrastrukturnog koridora Niš – granica Bugarske nalazi se u odredbama člana 19. stav 4. i člana 32. stav 1. Zakona o planiranju i izgradnji ((Službeni glasnik RS(, br. 47/03 i 34/06).

Odredbom člana 19. stav 4. Zakona o planiranju i izgradnji utvrđeno je da prostorne planove područja posebne namene donosi Vlada Republike Srbije.

II Razlozi za donošenje

Osnovni razlozi za donošenje ove uredbe nalaze se u:

odredbama člana 19. stav 2. Zakona o planiranju i izgradnji kojima je utvrđeno da se prostorni plan područja posebne namene izrađuje za prostore i prostorne celine na kojima se predviđa izgradnja objekata ili sistema od nacionalnog interesa u koje spadaju i infrastrukturni koridoriu, i odredbama člana 32. Zakona o planiranju i izgradnji kojima je definisano da proveru rešenja i utvrđivanje potrebe za pristupanjem izmenama prostornog plana područja posebne namene vrši organ nadležan za njegovo donošenje, najmanje svake četiri godine;

Prostornom planu područja infrastrukturnog koridora Niš – granica Bugarske (u daljem tekstu: Prostorni plan) koji čini sastavni deo Uredbe o utvrđivanju Prostornog plana područja infrastrukturnog koridora Niš – granica Bugarske (“Službeni glasnik RS“, broj 83/03), u glavi VIII PRIMENA I SPROVOĐENjE PROSTORNOG PLANA, odeljku 8.2. SMERNICE ZA SPROVOĐENjE PROSTORNOG PLANA, tački 8.2.1. Usaglašavanje i izbor konačne trase autoputa E-80 na deonici Bela Palanka-Pirot, u kojoj je utvrđeno da će se po usvajanju Prostornog plana uraditi prethodne studije opravdanosti za brdske varijante autoputa E-80 na deonici Bela Palanka-Pirot, i u tački 8.2.5. Aktivnosti na izmeni i dopuni prostornog plana i razradi kroz planove detaljne regulacije, u kojoj je utvrđeno da se će se izmene i dopune Prostornog plana raditi po verifikaciji prethodnih studija opravdanosti za brdske varijante autoputa E-80 na deonici Bela Palanka-Pirot.

III Objašnjenje pojedinih rešenja

Prvim članom ove uredbe precizno su objašnjene izmene i dopune Prostornog plana. Izmene i dopune Uredbe o utvrđivanju Prostornog plana područja infrastrukturnog koridora Niš – granica Bugarske odnose se na definisanje izabrane varijante koridora autoputa na deonici Bela Palanka – Pirot i ukidanje varijantnih rešenja, na području dela opštine Bela Palanka (KO Bukurovac, Klenje, Trešnjanci, Klisura, Čiflik, Ljubatovica, Sinjac, Telovac, Dol, Kremenica, Oreovac, Bela Palanka Varoš, Bela Palanka van Varoš), površine od oko 97,22 km2 i dela opštine Pirot (KO Crnoklište, Kumanovo, Crvenčevo, Temska, Sopot, Staničenje, Mali Suvodol, Veliki Suvodol, Gnjilan, Nišor, Gradašnica, Berilovac, Izvor, Petrovac, Veliki Jovanovac, Trnjana, Poljska Ržana, Draina, Pirot – Varoš, Pirot van Varoš, Rasnica, Barje-Čiflik, Ponor, Kostur, Blato i Vranište), površine od oko 313,46 km2. Planska rešenja i pravila Prostornog plana područja infrastrukturnog koridora Niš-granica Bugarske se usaglašavaju sa izabranom varijantom koridora autoputa i prethodnom studijom opravdanosti izgradnje autoputa E-80 Niš-Dimitrovgrad.

Drugi član ove uredbe objašnjava da su grafički prikazi izrađen u razmeri 1:50.000 referalne karte položaja infrastrukturnih sistema u infrastrukturnom koridoru, namene prostora i zaštite prostora, i tematska karta saobraćajne mreže i objekata, i čine sastavni deo Prostornog plana.

Trećim članom ove uredbe utvrđeno je da ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u (Službenom glasniku Republike Srbije“.

IV Finansijska sredstva

Sredstva za izradu Izmena i dopuna Prostornog plana područja infrastrukturnog koridora Niš – granica Bugarske koji čini sastavni deo Uredbe o utvrđivanju Prostornog plana područja infrastrukturnog koridora Niš – granica Bugarske, definisana su Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2006. godinu (razdeo 13 Ministarstvo za kapitalne investicije, funkcija 620 – Razvoj zajednice, ekonomska klasifikacija 451 – Subvenicije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama), i Finansijskim planom Republičke agencije za prostorno planiranje za 2006. godinu (odeljak 2.9.4. Sredstva potrebna za izmene i dopune prostornih planova u toku 2006. godine).

Ostavite komentar