Uredba o izmeni i dopuni Uredbe o načelima za unutrašnju organizaciju i sistematizaciju radnih mesta u ministarstvima, posebnim organizacijama i službama Vlade

Na osnovu člana 90. tačke 5. Ustava Republike Srbije i člana 30. stava 1. Zakona o Vladi Republike Srbije („Službeni glasnik RS“, br. 5/91 i 45/93),

Vlada Republike Srbije donela je

UREDBU

O IZMENI I DOPUNI UREDBE

O NAČELIMA ZA UNUTRAŠNjU ORGANIZACIJU I SISTEMATIZACIJU RADNIH MESTA U MINISTARSTVIMA, POSEBNIM ORGANIZACIJAMA I SLUŽBAMA VLADE

Član 1.

U Uredbi o načelima za unutrašnju organizaciju i sistematizaciju radnih mesta u ministarstvima, posebnim organizacijama i službama Vlade («Službeni glasnik RS», broj 78/04), u članu 25. stav 2, u tački 4) tačka i zapeta zamenjuje se tačkom, tačka 5) briše se i dodaju novi st. 3. i 4, koji glase:

«Funkcioner je dužan da prilikom izrade dokumentacione osnove odredi okviran broj zaposlenih za čijim radom je prestala potreba i ustanovi broj zaposlenih koji su pismeno izjavili da nisu zainteresovani da posle donošenja Pravilnika budu raspoređeni ni na jedno radno mesto u bilo kom državnom organu.

Pošto primi pismene izjave zaposlenih koji nisu zainteresovani da posle donošenja Pravilnika budu raspoređeni ni na jedno radno mesto u bilo kom državnom organu, funkcioner u dokumentacionoj osnovi utvrđuje konačan broj zaposlenih za čijim radom je prestala potreba, pri čemu taj broj ne može biti manji od okvirnog broja zaposlenih za čijim radom je prestala potreba».

Dosadašnji st. 3. i 4. postaju st. 5. i 6.

Član 2.

Funkcioner je dužan da u roku od 10 dana od dana stupanja na snagu ove uredbe odredi okviran broj zaposlenih za čijim radom je prestala potreba, da u roku od 20 dana od dana stupanja na snagu ove uredbe utvrdi konačan broj zaposlenih za čijim radom je prestala potreba i da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove uredbe donese nov Pravilnik.

Član 3.

Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u «Službenom glasniku Republike Srbije».

VLADA REPUBLIKE SRBIJE

05 Broj:

U Beogradu,

POTPREDSEDNIK

OBRAZLOŽENjE

I. PRAVNI OSNOV

Pravni osnov za donošenje uredbe sadržan je u odredbi člana 90. tačka 5. Ustava Republike Srbije kojom je propisano da Vlada utvrđuje načela za unutrašnju organizaciju ministarstava i drugih organa uprave i posebnih organizacija, kao i u članu 30. stav 1. Zakona o Vladi kojim je normirano da se uredbom bliže uređuju odnosi od značaja za izvršavanje zakona, utvrđuju načela unutrašnje organizacije ministarstava, organa uprave u njihovom sastavu i posebnih organizacija i obrazuju stručne službe Vlade.

II. RAZLOZI ZA DONOŠENjE

Vlada je svojim Zaključkom 05 Broj: 121-8431/2004 od 23. decembra 2004. godine naložila svim ministarstvima, posebnim organizacijama i službama Vlade da do 1. marta 2005. godine analiziraju svoje pravilnike o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta i broj zaposlenih na svakom radnom mestu, radi utvrđivanja stvarne uposlenosti i broja zaposlenih za čijim radom ne postoji potreba, sa ciljem da se najkasnije do 1. juna 2005. godine smanji broj zaposlenih u državnoj upravi.

Ovom uredbom se uređuje način smanjenja broja zaposlenih i to u postupku donošenja novih pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u ministarstvima, posebnim organizacijama i službama Vlade, nakon čijeg donošenja bi jedan broj zaposlenih u državnoj upravi ostao neraspoređen usled smanjenja broja radnih mesta.

III. OBJAŠNjENjE POJEDINAČNIH REŠENjA

Prema članu 1. Predloga uredbe (kojim se menja i dopunjuje član 25. Uredbe) funkcioner bi bio dužan da u toku izrade dokumentacione osnove – koja predstavlja polaznu i neophodnu osnovu za donošenje pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta – odredi okviran broj zaposlenih za čijim radom je prestala potreba. Taj broj funkcioner utvrđuje tako što ( vodeći računa o potrebi za promenom organizacije i metoda rada u organu ( procenjuje stvarnu uposlenost postojećeg broja zaposlenih i potrebu smanjenja njihovog broja. Potom, ali još uvek u postupku izrade dokumentacione osnove, funkcioner pribavlja pismene izjave zaposlenih koji nisu zainteresovani da, posle donošenja Pravilnika, budu raspoređeni ni na jedno radno mesto u bilo kom državnom organu. Na kraju, funkcioner u dokumentacionoj osnovi utvrđuje konačan broj zaposlenih za čijim radom je prestala potreba i potom donosi nov pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u organu. Utvrđivanje konačnog broja zaposlenih u organu jeste u potpunosti na funkcioneru, a u postupku smanjenja broja zaposlenih ne primenjuju se neposredno drugi radnopravni instituti (otkaz od strane zaposlenog, sporazumni raskid radnog odnosa i itd.), koji ostaju na raspolaganju zaposlenima nezavisno od postupka smanjenja njihovog broja. Postupak predviđen uredbom ima svoj krajnji cilj – smanjenje broja zaposlenih u državnoj upravi – pri čemu se sam slučaj (način) prestanka radnog odnosa uredbom ne uređuje, budući da je posredi materija uređena Zakonom o radnim odnosima u državnim organima.

Odredbom člana 2. Predloga uredbe predviđaju se rokovi za sprovođenja obaveza predviđenih uredbom. Funkcioner je dužan da u roku od 10 dana od dana stupanja na snagu ove uredbe odredi okviran broj zaposlenih za čijim radom treba da prestane potreba, da u roku od 20 dana od dana stupanja na snagu ove uredbe utvrdi konačan broj zaposlenih za čijim radom je prestala potreba i da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove uredbe donese nov Pravilnik.

IV. FINANSIJSKA SREDSTVA ZA SPROVOĐENjE UREDBE

Za sprovođenje ove uredbe nije potrebno obezbediti dodatna finansijska sredstva u budžetu.

V. RAZLOZI ZA RANIJE STUPANjE NA SNAGU

Potrebno je da uredba stupi na snagu narednog dana od dana objavljivanja pošto je Vlada zauzela stav da se smanjenje broja zaposlenih u državnoj upravi mora sprovesti najkasnije do 1. juna 2005. godine. Imajući u vidu predviđeni postupak za realizaciju ove uredbe, koji podrazumeva i donošenje novih pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u svim ministarstvima, posebnim organizacijama i službama Vlade, neophodno je da ova uredba počne da se primenjuje u što kraćem roku.

PREGLED ODREDABA KOJE SE MENjAJU I DOPUNjUJU

V. POSTUPAK DONOŠENjA PRAVILNIKA

Dokumentaciona osnova

Član 25.

Prilikom pripreme Pravilnika, funkcioner je dužan da pripremi dokumentacionu osnovu za izradu Pravilnika (u daljem tekstu: dokumentaciona osnova).

U dokumentacionoj osnovi se:

1) određuju vrste poslova koji se vrše u organu, pri čemu se polazi od delokruga organa (studijsko-analitički, upravno-nadzorni i drugi poslovi);

2) prikazuje obim poslova koje je organ vršio u godini koja prethodi izradi dokumentacione osnove, i to po vrstama i stepenu složenosti (posebno upravno-nadzorni i upravni);

3) daju razlozi i obrazlaže se predlog za novu organizaciju ili za izmenu postojeće organizacije organa;

4) navodi zahtevani broj zaposlenih i postavljenih lica u organu i njihova stručna sprema po vrstama poslova i obrazlaže se potreba za tim brojem zaposlenih i postavljenih lica (na primer: normativni, posebni zadaci, novi poslovi i sl.); .

5) navodi za koliko se smanjuje ili povećava broj zaposlenih i postavljenih lica u organu i obrazlažu se razlozi za to.

FUNKCIONER JE DUŽAN DA PRILIKOM IZRADE DOKUMENTACIONE OSNOVE ODREDI OKVIRAN BROJ ZAPOSLENIH ZA ČIJIM RADOM JE PRESTALA POTREBA I USTANOVI BROJ ZAPOSLENIH KOJI SU PISMENO IZJAVILI DA NISU ZAINTERESOVANI DA POSLE DONOŠENjA PRAVILNIKA BUDU RASPOREĐENI NI NA JEDNO RADNO MESTO U BILO KOM DRŽAVNOM ORGANU.

POŠTO PRIMI PISMENE IZJAVE ZAPOSLENIH KOJI NISU ZAINTERESOVANI DA POSLE DONOŠENjA PRAVILNIKA BUDU RASPOREĐENI NI NA JEDNO RADNO MESTO U BILO KOM DRŽAVNOM ORGANU, FUNKCIONER U DOKUMENTACIONOJ OSNOVI UTVRĐUJE KONAČAN BROJ ZAPOSLENIH ZA ČIJIM RADOM JE PRESTALA POTREBA, PRI ČEMU TAJ BROJ NE MOŽE BITI MANjI OD OKVIRNOG BROJA ZAPOSLENIH ZA ČIJIM RADOM JE PRESTALA POTREBA.

Funkcioner je dužan da Pravilnik zasnuje na stanju utvrđenom u dokumentacionoj osnovi.

Funkcioner dostavlja Pravilnik zajedno s dokumentacionom osnovom na mišljenje ministarstvu nadležnom za upravu, ministarstvu nadležnom za finansije i Republičkom sekretarijatu za zakonodavstvo.

Ostavite komentar