Uredba o izmenama i dopunama Uredbe o stručnom osposobljavanju i usavršavanju u Ministarstvu unutrašnjih poslova

Na osnovu člana 132. stav 2. Zakona o policiji („Službeni glasnik RS”, br. 6/16 i 24/18) i člana 42. stav 1. Zakona o Vladi („Službeni glasnik RS”, br. 55/05, 71/05 – ispravka, 101/07, 65/08, 16/11, 68/12 – US, 72/12, 7/14 – US, 44/14 i 30/18 – dr. zakon),

Vlada donosi

UREDBU

O IZMENAMA I DOPUNAMA UREDBE

O STRUČNOM OSPOSOBLJAVANJU I USAVRŠAVANJU U MINISTARSTVU UNUTRAŠNJIH POSLOVA

Član 1.

U Uredbi o stručnom osposobljavanju i usavršavanju u Ministarstvu unutrašnjih poslova („Službeni glasnik RS”, broj 42/17), u članu 1. posle reči: „obuka” dodaju se reči: „standardi stručnog osposobljavanja i usavršavanja,”.

Član 2.

U članu 10. stav 4. reči: „direktoru policije” zamenjuju se rečima: „rukovodiocu organizacione jedinice u sedištu Ministarstva za čije potrebe se sprovodi obuka”.

Član 3.

U članu 19. stav 1. posle reči: „veština” zapeta se zamenjuje veznikom „i”, a reči: „i ponašanja” brišu se.

Član 4.

U članu 34. stav 1. tačka 2) reči: „pet godina” zamenjuju se rečima: „jednu godinu”.

Član 5.

U članu 35. stav 1. reči: „nadležnoj za poslove upravljanja ljudskim resursima” zamenjuju se rečima: „područne policijske uprave”.

Član 6.

U članu 36. reči: „Organizaciona jedinica nadležna za poslove upravljanja ljudskim resursima,” zamenjuju se rečima: „Područna policijska uprava”.

Član 7.

U članu 38. stav 5. menja se i glasi:

„Kandidati koji nisu zadovoljili utvrđene kriterijume na opštem lekarskom pregledu, proveri jezičke kulture i pravopisa srpskog jezika, proveri psihološkog, bazično-motoričkog statusa, intervjuu i na specijalističkom lekarskom pregledu mogu, iz opravdanih razloga, podneti zahtev za ponovno utvrđivanje navedenih kriterijuma, u roku od tri dana od dana saopštavanja rezultata.

Član 8.

Član 42. menja se i glasi:

„Član 42.

Provera psihološkog statusa podrazumeva korišćenje verifikovane baterije psihodijagnostičkih instrumenata (testova).

Za potrebe psihološke selekcije procenjuje se kognitivni i ličnosni domeni i to:

prosečna intelektualna sposobnost;

visok moralni integritet;

visoka emocionalna stabilnost;

visoka savesnost;

prosečna saradljivost;

odsustvo psihopatologije.

Primenom baterije psihodijagnostičkih instrumenata „HEDONICA” utvrđuje se:

inteligencija (IQ) ( minimum 90;

moralni integritet (H) ( maksimum 96;

dezintegracija regulativnih funkcija (D) ( maksimum 69;

neuroticizam (N) ( maksimum 90;

kompetencija, spretnost (C) ( minimum 100.

Ocenu „ne zadovoljava” dobija kandidat koji postigne rezultate ispod utvrđenog minimuma, odnosno iznad utvrđenog maksimuma na navedenim dimenzijama.

Predmet merenja u ovoj bateriji testova psihološkog testiranja jesu i dimenzije za koje nisu utvrđene donje, odnosno gornje granice kao kriterijumi prolaznosti, ali se i rezultati na tim dimenzijama uzimaju u obzir prilikom određivanja ukupnog rezultata na testu, i to:

ekstraverzija, aktivitet, socijabilnost (E);

otvorenost, radoznalost (O);

impulsivnost, nekontrolisanost (I);

prijateljska nastrojenost, popustljivost (A).

Ukupan rezultat na testu „HEDONICA” izračunava se putem automatske obrade podataka uz korišćenje odgovarajućih programskih sistema.”

Član 9.

U članu 43. stav 1. tačka 2) reči: „pri čemu pauza između ponavljanja ne sme biti duža od dve sekunde” zamenjuju se rečima „u trajanju od 30 sekundi”.

U tački 3) reč: „izdržljivost” zamenjuje se rečju: „eksplozivnost”, a reči: „sunožni preskoci, u vremenu od 30 sekundi” zamenjuju se rečima: „skok u dalj iz mesta”

U tabeli pod nazivom: „KANDIDATI” reči: „sunožni preskoci” zamenjuju se rečima: „skok u dalj iz mesta”, reči: „28 i manje”, zamenjuju se rečima: „200 cm i manje”, brojevi: „33-29” zamenjuju se brojevima: „201-209”, brojevi: „38-34” zamenjuju se brojevima: „210-219”, brojevi: „43-39” zamenjuju se brojevima: „220-229”, brojevi: „48-44” zamenjuju se brojevima: „230-239”, reči: „49 i više” zamenjuju se rečima: „240 cm i više”.

U tabeli pod nazivom: „KANDIDATKINJE” reči: „sunožni preskoci” zamenjuju se rečima: „skok u dalj iz mesta”, reči: „24 i manje”, zamenjuju se rečima: „150 cm i manje”, brojevi: „29-25” zamenjuju se brojevima: „151-159”, brojevi: „34-30” zamenjuju se brojevima: „160-169”, brojevi: „39-35” zamenjuju se brojevima: „170-179”, brojevi: „44-40” zamenjuju se brojevima: „180-189”, reči: „45 i više” zamenjuju se rečima: „190 cm i više”.

Član 10.

U članu 44. stav 1. tačka 2) posle reči: „uključujući i” dodaju se reči: „heriditarno opterećenje, rezilijentnost,” a posle reči: „u školovanju,” dodaje se reč: „vladanje,”.

Posle stava 1. dodaje se novi stav 2. koji glasi:

„Uzima se u obzir socijalni i razvojni kontekst osobe, kao i njeni aktuelni voljni dinamizmi.”

Dosadašnji st. 2(5 postaju st. 3(6.

Član 11.

U članu 49. broj: „44” zamenjuje se brojem: „43”.

Član 12.

U članu 51. stav 1. zapeta i reči: „a prema broju bodova na konačnoj rang listi” brišu se.

Stav 2. menja se i glasi:

„Odlukom iz stava 1. ovog člana ministar može primiti dodatni broj kandidata koji ne može biti veći od 10% od ukupnog broja polaznika koji je predviđen konkursom.”

Član 13.

U članu 54. reč: „deset” zamenjuje se rečju: „sedam”.

Član 14.

U članu 67. stav 4. reči: „stručno obrazovanje i obuku” zamenjuju se rečima: „poslove obuke”.

Član 15.

Član 69. briše se.

Član 16.

U članu 70. stav 2. reči: „u svim fazama obuke” brišu se.

Član 17.

U članu 71. stav 1. posle reči: „veština” briše se zapeta i dodaje se veznik „i“, a reči: „i ponašanja” i reči: „planom i” brišu se.

U st. 2. i 3. posle reči: „veština” zapeta se zamenjuje veznikom „i”, a reči: „i ponašanja” brišu se.

Član 18.

U članu 72. stav 1. tačka 1) reč: „ocenama” zamenjuje se rečima: „pozitivnim ocenama”, reč: „nedovoljan” zamenjuje se rečima: „nedovoljnom ocenom”, a reči: „svih delova” brišu se.

Tač. 2) i 3) brišu se.

Stav 2. briše se.

U Tabeli pod nazivom: „Tabelarni prikaz kriterijuma za ocenjivanje, sa bodovima i ocenama” posle reči: „veština” zapeta se zamenjuje veznikom „i”, a reči: „i ponašanja” brišu se.

Dosadašnji st. 3(5 postaju st. 2(4.

Član 19.

Član 73. menja se i glasi:

„Član 73.

Zaključna ocena za predmet izvodi se kao aritmetička sredina svih ocena, a ako je predmet podeljen u nastavne oblasti zaključna ocena izvodi se kao aritmetička sredina zaključnih ocena nastavnih oblasti.

Zaključna ocena za nastavnu oblast izvodi se kao aritmetička sredina svih ocena iz te nastavne oblasti.

Zaključna ocena za predmet ne može biti pozitivna ako je jedna od zaključnih ocena za nastavnu oblast nedovoljan.

Zaključna ocena za modul, izvodi se kao aritmetička sredina zaključnih ocena modularnih jedinica.

Zaključna ocena za modularnu jedinicu izvodi se kao aritmetička sredina svih ocena iz te modularne jedinice.

Zaključna ocena za modul ne može biti pozitivna ako je jedna od zaključnih ocena za modularnu jedinicu nedovoljan.”

Član 20.

Naziv iznad člana i član 74. menjaju se i glase:

„6.3. Zahtev za preispitivanje zaključne ocene

Član 74.

Polaznik obuke u roku od tri dana od dana zaključenja ocene, ima pravo da rukovodiocu Centra podnese zahtev za preispitivanje zaključne ocene.

O osnovanosti zahteva iz stava 1. ovog člana, u roku od tri dana, odlučuje Komisija za rešavanje po zahtevu za preispitivanje zaključne ocene, od najmanje tri člana, koju imenuje rukovodilac Centra.

Sa polaznikom koji ima zaključene nedovoljne ocene iz tri ili više nastavnih oblasti, odnosno predmeta, modularnih jedinica odnosno modula, raskida se Ugovor, čime mu prestaje svojstvo polaznika.”

Član 21.

U članu 75. stav 1. reči: „po završetku bilo koje faze obuke” brišu se.

U stavu 4. reči: „tročlanom komisijom” zamenjuju se rečima: „Komisijom za polaganje popravnog ispita”.

Posle stava 4. dodaju se novi st. 5. i 6. koji glase:

„Komisija za polaganje popravnog ispita sastoji se od najmanje tri člana, od kojih je jedan trener iz predmeta ili modula iz koga je polazniku zaključena negativna ocena, dok se za ostale članove određuju policijski službenici koji poseduju odgovarajuća znanja i veštine iz oblasti obuke za koju se Komisija za polaganje popravnog ispita formira.

Član komisije ne može biti trener koji je polazniku zaključio nedovoljnu ocenu.”

Dosadašnji st. 5. i 6. postaju st. 7. i 8.

Član 22.

U članu 77. posle stava 3. dodaju se st. 4(7. koji glase:

„Polaznik koji je na praktičnoj obuci ocenjen nedovoljnom ocenom ima pravo da, u roku od tri dana od dana zaključenja ocene, podnese zahtev za preispitivanje zaključne ocene rukovodiocu Centra.

O osnovanosti zahteva iz stava 1. ovog člana, odlučuje Komisija za rešavanje po zahtevu za preispitivanje zaključne ocene, koju imenuje rukovodilac organizacione jedinice nadležne za poslove upravljanja ljudskim resursima.

Komisija za rešavanje po zahtevu za preispitivanje zaključne ocene sastoji se od tri člana, od kojih je jedan sa liste izvođača obuke, jedan je predstavnik organizacione jedinice za čije potrebe se obuka realizuje, a jedan je predstavnik organizacione jedinice nadležne za poslove obuke.

Ako je polazniku utvrđena konačna nedovoljna ocena, raskida se Ugovor, čime mu prestaje svojstvo polaznika.”

Član 23.

Članu 78. menja se i glasi:

„Član 78.

Ako je polaznik ocenjen pozitivno iz svih predmeta, modula i realizovane praktične obuke u policijskim upravama, radi provere osposobljenosti, sprovodi se završni ispit.

Završni ispit može se sprovesti pismeno, praktično, usmeno i elektronskim putem ( na platformi predviđenoj za učenje na daljinu, a u skladu sa Programom stručnog osposobljavanja polaznika osnovne policijske obuke.”

Član 24.

U članu 79. stav 1. menja se i glasi:

„Polaznik koji ne položi završni ispit ima pravo da polaže popravni završni ispit, u roku koji ne može biti kraći od 15 niti duži od 30 dana od dana polaganja završnog ispita.”

Član 25.

U članu 80. stav 1. menja se i glasi:

„Sa polaznikom osnovne policijske obuke koji na popravnom završnom ispitu dobije nedovoljnu ocenu raskida se Ugovor, čime mu prestaje svojstvo polaznika.”

U stavu 2. reči: „bilo kog dela” brišu se.

Član 26.

U članu 81. stav 1. posle reči: „Završni ispit” dodaju se reči: „i popravni završni ispit”, a reči: „(u daljem tekstu: Komisija)” i reči: „stručnog obrazovanja i” brišu se.

Član 27.

U članu 82. stav 1. menja se i glasi:

„Polazniku osnovne policijske obuke koji je na završnom ispitu ocenjen pozitivnom ocenom izdaje se Uverenje o završenom stručnom osposobljavanju polaznika osnovne policijske obuke.”

Član 28.

U članu 83. stav 1. posle reči: „veština” zapeta se zamenjuje veznikom „i”, a reči: „i ponašanja” brišu se.

Član 29.

U članu 84. stav 1. posle reči: „selekciona obuka” dodaje se tačka, a tačka 4) briše se.

Član 30.

U članu 85. st. 1 ( 3. posle reči: „veština” zapeta se zamenjuje veznikom „i”, a reči: „i ponašanja” brišu se.

Stav 4. briše se.

Član 31.

U članu 86. stav 1, članu 87. stav 1. i članu 88. stav 1. posle reči: „veština” zapeta se zamenjuje veznikom „i”, a reči: „i ponašanja” brišu se.

Član 32.

U članu 94. stav 1. reči: „i dril” brišu se.

Član 33.

U članu 95. stav 1. posle reči: „veština” zapeta se zamenjuje veznikom „i”, a reči: „i ponašanja” brišu se.

Član 34.

Obrasci 1, 2, 8. i 10. koji su odštampani i koji čine sastavni deo Uredbe o stručnom osposobljavanju i usavršavanju u Ministarstvu unutrašnjih poslova („Službeni glasnik RS”, broj 42/17), zamenjuju se obrascima 1, 2, 8. i 10. koji su odštampani uz ovu uredbu i koji čine njen sastavni deo.

Član 35.

Postupci koji su započeti, a nisu okončani do dana stupanja na snagu ove uredbe, okončaće se u skladu sa odredbama propisa koji su važili do dana stupanja na snagu ove uredbe.

Izuzetno od stava 1. ovog člana:

1) ako je pre stupanja na snagu ove uredbe raspisan konkurs za prijem kandidata na osnovnu policijsku obuku, a postupak izbora kandidata nije otpočeo na isti će se primeniti odredbe ove uredbe;

2) ako je pre stupanja na snagu ove uredbe, započet postupak izbora kandidata za prijem na osnovnu policijsku obuku, a ministar nije doneo odluku o prijemu dodatnog broja kandidata, ista će se doneti u skladu sa odredbama ove uredbe;

3) ako pre stupanja na snagu ove uredbe, nije sproveden završni ispit, isti će se sprovesti u skladu sa odredbama ove uredbe.

Član 36.

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije”.

 

05 Broj: 110-6743/2018

U Beogradu, 17. jula 2018. godine

V L A D A

Tačnost prepisa overavaGENERALNI SEKRETARNovak Nedić PREDSEDNIKAna Brnabić, s.r.

Obrazac 1.

Zahtev za obukom

REPUBLIKA SRBIJA MINISTARSTVO UNUTRAŠNJIH POSLOVA [pic]

PREDLOŽENA OBUKA (uneti naziv): Zahtev upućuje (naziv organizacione jedinice u MUP): Osoba za kontakt (ime i prezime osobe, radno mesto i kontakt telefon i e-mail): Datum upućivanja zahteva:

VREMENSKI OKVIRI I ROKOVI ZA SPROVOĐENJE Predložite moguće vremenske okvire ili neke druge rokove u vezi sa organizovanjem i sprovođenje obuke. IDENTIFIKOVANA POTREBA ZA OBUKOM Unesite informacije koje se odnose na identifikovanu potrebu za obukom, uključujući način na koji je potreba nastala (promene u načinu rada policije, promene u zakonskim odredbama, priliv neobučenih radnika i dr.); da li za identifikovanu potrebu već postoji obuka; koja je ciljna grupa; koliko bi ciklusa obuke trebalo da se sprovede i koji su mogući rizici i pretnje od nesprovođenja obuke. STRATEGIJA I PLANOVI RADA Navedite informacije o tome da li i na koji način je predložena obuka povezana sa strategijom rada vaše jedinice ili MUP-a ili drugim akcionim planovima i projektima. POTREBNI RESURSI Navedite informacije koje se odnose na moguće (specifične) resurse koji su neophodni za realizaciju obuke (npr. detektori, službeni psi, poligraf i dr.), ko bi mogao da sprovede obuku iz MUP-a ili van njega. Navedite koji centar ili koji ambijentalni uslovi bi bili najbolji za sprovođenje obuke. CENA ILI TROŠKOVI OBUKE Navedite informacije o nekim dostupnim finansijskim sredstvima ili pokazateljima cene za nabavku specifične opreme koju MUP nema, ili cene angažovanja spoljnog stručnjaka ili mogućih fondova partnerskih ili donatorskih organizacija PREDLOG NAJBOLJIH METODA OBUKE Predložite metode obuke koji bi bili najbolji za predloženu obuku u smislu rezultata i sprovodljivosti u finansijskom, ambijentalnom, tehničkom i stručnom pogledu (npr. u centrima za obuku, učenje na daljinu (e-learning), male grupe, jedan na jedan, studije slučaja, igra uloga, simulacija i dr.). OBLAST ZA SARADNJU Navedite informacije o tome da li zahtevanu obuku sprovodi neka druga ustanova javnog ili privatnog sektora i koja je cena takve obuke. STANDARDI POLICIJSKOG RADA Navedite informacije o tome da li je predložena obuka rezultat promene standarda, procedura i metoda rada policije, kao i da li i kako će obuka uticati na standarde, procedure i metode rada policije u vašoj jedinici ili MUP-u u celini (da li će i kako obuka dovesti do promena i poboljšanja načina rada policije).

RUKOVODILAC ORGANIZACIONE JEDINICE Ime i prezime, čin ili zvanje, elektronski potpis

Popunjen obrazac poslati na e-mail: [email protected] Popunjen obrazac u štampanoj formi dostaviti organizacionoj jedinici nadležnoj za poslove upravljanja ljudskim resursima Ministarstva unutrašnjih poslova.

Obrazac 2.

Plan analize potrebe za obukom

Prva strana:

štampa se na belom papiru A4 formata, boja slova crna;

sadržaj naslovne stranice: vrh stranice:

Sa leve strane:

Republika Srbija (font 12)

MINISTARSTVO UNUTRAŠNJIH POSLOVA (font 12)

Naziv organizacione jedinice nadležne za poslove upravljanja ljudskim resursima _____________________________________________

Naziv organizacione jedinice nadležne za poslove obuke _____________________________________________

_____ broj ______ /

Datum:

Beograd

Sa desne strane:

ODOBRAVA:

DIREKTOR POLICIJE / NAČELNIK UNUTRAŠNJE ORG. JED.

IME I PREZIME

Osnov donošenja plana

sredina stranice: NAZIV PLANA ANALIZE POTREBE ZA OBUKOM (font 14)

Uvod: uneti šta plan analize predstavlja, koje su determinante donošenja plana i šta čini strukturu plana.

Glavni deo plana:

Faze analize potrebe za obukom:

Prva faza: utvrđivanje postojećeg stanja

Druga faza: zadaci analize potrebe za obukom

Treća faza: ciljna grupa

Četvrta faza: uzorak analize potrebe za obukom

Peta faza: metode i tehnike prikupljanja podataka

Šesta faza: instrumenti istraživanja

Sedma faza: metode analize podataka

Osma faza: procena funkcionalnosti plana

Dodatni deo plana:

Prilozi

Verifikacija plana:

Saglasnost rukovodioca organizacione jedinice nadležne za poslove upravljanja ljudskim resursima i potpis rukovodioca organizacione jedinice nadležne za poslove obuke.

Obrazac 8.

Izveštaj o realizovanoj obuci

Prva strana:

štampa se na belom papiru A4 formata, boja slova crna;

sadržaj naslovne stranice: vrh stranice:

Sa leve strane:

Republika Srbija (font 12)

MINISTARSTVO UNUTRAŠNJIH POSLOVA (font 12)

Naziv organizacione jedinice nadležne za poslove upravljanja ljudskim resursima _____________________________________________

Naziv organizacione jedinice nadležne za poslove obuke _____________________________________________

08/2 broj ______ /

Datum:

Beograd

Osnov izrade izveštaja

sredina stranice: NAZIV IZVEŠTAJA O REALIZOVANOJ OBUCI (font 14)

Uvod: uneti šta izveštaj o realizovanoj obuci predstavlja i šta čini strukturu izveštaja.

Glavni deo izveštaja – sadrži podatke i informacije o realizaciji obuke po sledećim upitima (elementima):

Organizovanje obuke

Izvođenje nastave na obuci

Postignuti rezultati/ishodi obuke

Polaznici obuke

Angažovani predavači

Utrošak materijalno-finansijskih sredstava

Evaluacija obuke – nivo sprovedene evaluacije, kada i kako je sprovedena

Identifikovani problemi, način i uspeh njihovog rešavanja

Preporuke za dalje unapređenje

Dodatni deo:

Prilozi

Verifikacija:

Potpis rukovodioca obuke

Obrazac 10.

Procena rada izvođača nastave

Datum Ime i prezime izvođača nastave Procenu realizuje Ocena

Nastavno okruženje Bodovi* Komentar** 1. Da li je trener organizovao raspored sedenja u učionici tako da odgovara koncepciji nastave:( polukružni; ( male grupe; ( redovi;( drugi ___________________________? 1 2 3 4 5 2. Da li je trener vodio računa o pripremi nastavnog okruženja:( potrebna oprema i nastavna sredstva; ( preglednost nastavnih sredstava? 1 2 3 4 5 3. Da li je trener imao u vidu potrebe polaznika na početku nastave? 1 2 3 4 5 Plan i organizacija časa 4. Da li je trener izradio/primenio adekvatan plan časa:( sveobuhvatan, tako da po tom planu časa i neko drugi može da realizuje nastavu; ( logičan i hronološki dosledan (od jednostavnog ka složenom)? 1 2 3 4 5 5. Da li je trener prilikom planiranja i realizacije časa, uzeo u obzir domene učenja:( kognitivni; ( psihomotorni; ( afektivni? 1 2 3 4 5 6. Da li je trener predstavio na početku nastave: ( cilj nastave; ( ishode nastave? 1 2 3 4 5 7. Da li je trener dobro isplanirao vreme i organizaciju aktivnosti u vremenu? 1 2 3 4 5 8. Da li je trener na kraju časa proverio da li su ishodi nastave ostvareni:( usmenim ispitivanjem; ( primenom testa? 1 2 3 4 5 9. Da li je trener uradio samoevaluaciju časa (u pisanoj ili usmenoj formi)? 1 2 3 4 5

Nastavne metode Bodovi Komentar 10. Da li je trener primenio:različite nastavne metode, usklađene sa domenima učenja i ishodima nastave;( metode koje podstiču aktivno učešće polaznika u nastavi;( jasna i nedvosmislena uputstva za primenu svake metode? 1 2 3 4 5 11. Da li je trener pokazao veštinu u organizaciji i primeni nastavnih metoda? 1 2 3 4 5

Nastavna sredstva Bodovi Komentar 12. Da li je trener upotrebio odgovarajuća i efektna nastavna sredstva?( različita i usklađena sa domenima učenja i nastavnim metodama;( sadržajna, praktična i podsticajna? 1 2 3 4 5 13. Da li priručnik ima:( dobru strukturu,( dovoljan fond informacija za ostvarenje planiranih ishoda? 1 2 3 4 5 14. Da li je trener pokazao umešnost u korišćenju nastavnih sredstava:( pre časa proverio ispravnost potrebnih nastavnih sredstava;( davao jasna uputstva za upotrebu nastavnih sredstava;( poštovao princip „6 h 6“ za ppt. slajdove;( nije razgovarao sa polaznicima dok je okrenut ka nastavnim sredstvima;( nije zaklanjao nastavna sredstva? 1 2 3 4 5

Tehnike fasilitacije Bodovi Komentar 15. Da li je trener:( uspostavio dobru komunikaciju sa polaznicima?( uspostavio dobru radnu atmosferu u učionici?( pokazao entuzijazam, ubeđenje, motivaciju? 1 2 3 4 5 16 Da li je trener primenjivao tehnike fasilitacije:( tehnike obraćanja pažnje (atentivne tehnike);( tehnike posmatranja (opservacije), ( tehnike aktivnog slušanja;( tehnike postavljanja pitanja? 1 2 3 4 5 17. Da li je trener pokazao veštine postavljanja različitih tipova pitanja?( uvodna; ( direktna; ( otvorenog tipa;( sugestivna; ( retorička; ( zatvorenog tipa. 1 2 3 4 5 18. Da li je trener pokazao veštine:( pozitivnog ohrabrivanja;( preusmeravanja pitanja;( vrednovanje odgovora;( davanje povratne informacije? 1 2 3 4 5 19. Da li je trener koristio odgovarajuću neverbalnu komunikaciju? 1 2 3 4 5 20. Da li je trener pokazao sposobnost da samokritički sagleda svoj čas u svim segmentima i da stvara plan za budućnost u cilju kontinuiranog usavršavanja? 1 2 3 4 5

* Maksimalan broj bodova na upitniku je 100. Za svako pitanje u koloni „Bodovi” zaokružiti jedan broj od 1 do 5, pri čemu je 1 najlošija, a 5 najbolja ocena. Zbir bodova za svih 20 pitanja uneti u polje „Ocena”.

** U koloni „Komentar” procenjivač može napisati kratak komenar, ili sugestiju za svako pitanje.

Napomene

Napomene za evaluaciju rada izvođača nastave:

– izvođačima nastave pre početka obuke treba biti predočen obrazac na osnovu kojeg će se tokom obuke sprovoditi procena uspešnosti njihovog rada, (svako pitanje u obrascu je indikator kvaliteta pripreme/izvođenja obuke),

procena rada izvođača obuke sprovodi se tehnikom posmatranja bez učestvovanja. Izvođač nastave je dužan da procenjivaču učini dostupnom pripremu za obuku koja podrazumeva: planove časova, priručnik za polaznike i druge materijale koji će se koristiti tokom obuke,

procenjivač je dužan da nakon obuke popuni obrazac za procenu rada izvođača obuke i da original dostavi rukovodiocu obuke na uvid, a zatim da ih dostavi organizacionoj jedinici nadležnoj za poslove obuke, koja je nadležna za praćenje,

procenjivač kvaliteta obuke mora posedovati najmanje završen Kurs za trenere (osnovni nivo), a poželjno je i završen Kurs za evaluaciju nastave ili Kurs za ocenjivanje stručnog osposobljavanja i usavršavanja.