Uredba o utvrđivanju Državnog programa obnove objekata javne namene u javnoj svojini u oblasti obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite, oštećenih ili porušenih usled dejstva poplava i grada u maju i junu 2018. godine

Na osnovu člana 3. Zakona o obnovi nakon elementarne i druge nepogode („Službeni glasnik RS”, broj 112/15) i člana 42. stav 1. Zakona o Vladi („Službeni glasnik RS”, br. 55/05, 71/05 – ispravka, 101/07, 65/08, 16/11, 68/12 – US, 72/12, 7/14 – US, 44/14 i 30/18 – dr. zakon),

Vlada donosi

U R E D B U

O UTVRĐIVANJU DRŽAVNOG PROGRAMA OBNOVE OBJEKATA JAVNE NAMENE U JAVNOJ SVOJINI U OBLASTI OBRAZOVANJA, ZDRAVSTVA I SOCIJALNE ZAŠTITE, OŠTEĆENIH ILI PORUŠENIH USLED DEJSTVA POPLAVA I GRADA U MAJU I JUNU 2018. GODINE

Član 1.

Ovom uredbom utvrđuje se Državni program obnove objekata javne namene u javnoj svojini u oblasti obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite, oštećenih ili porušenih usled dejstva poplava i grada u maju i junu 2018. godine.

Član 2.

Državni program obnove objekata javne namene u javnoj svojini u oblasti obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite, oštećenih ili porušenih usled dejstva poplava i grada u maju i junu 2018. godine odštampan je uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.

Član 3.

Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije”.

05 Broj: 110-6921/2018

U Beogradu, 17. jula 2018. godine

V L A D A

PREDSEDNIKAna Brnabić

DRŽAVNI PROGRAM OBNOVE OBJEKATA JAVNE NAMENE U JAVNOJ SVOJINI U OBLASTI OBRAZOVANJA, ZDRAVSTVA I SOCIJALNE ZAŠTITE, OŠTEĆENIH ILI PORUŠENIH USLED DEJSTVA POPLAVA I GRADA U MAJU I JUNU 2018. GODINE

1. Oblast u kojoj se sprovode mere i teritorija na kojoj se sprovode mere

Državni program se odnosi na obnovu i izgradnju objekata javne namene u javnoj svojini u oblasti obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite, koji su oštećeni odnosno porušeni usled dejstva poplava i grada u maju i junu 2018. godine, u skladu sa članom 3. Zakona o obnovi nakon elementarne i druge nepogode („Službeni glasnik RS”, broj 112/15 – u daljem tekstu: Zakon).

Mere utvrđene ovim programom sprovode se na delu teritorije Republike Srbije u jedinicama lokalne samouprave koje su obuhvaćene Odlukom o proglašenju elementarne nepogode („Službeni glasnik RS”, broj 48/18) i Odlukom o dopuni Odluke o proglašenju elementarne nepogode („Službeni glasnik RS”, broj 52/18).

2. Analiza zatečenog stanja i nastale štete i sagledavanje mogućih daljnih štetnih posledica

Na osnovu podataka dobijenih od nadležnih organa jedinica lokalnih samouprava, obrazovnih ustanova, zdravstvenih ustanova i ustanova socijalne zaštite i provere podataka na terenu procenjeno je da je oštećen, odnosno porušen izvestan broj objekata javne namene u javnoj svojini u sva tri sektora. Ustanovljeno je da su poplavni talas i grad naneli ozbiljna oštećenja i ugrozili rad ustanova odnosno objekata javne namene koji su predmet ovog programa. Korisnici, zaposleni i sami objekti javne namene u javnoj svojini bili su u pojedinim jedinicama lokalne samouprave bezbednosno ugroženi, a u nekima je obavljanje njihove delatnosti moralo biti prekinuto zbog direktne ili potencijalne opasnosti.

3. Mere koje treba preduzeti

Mere koje treba preduzeti radi obnove, odnosno sanacije posledica poplava i grada na objektima javne namene u javnoj svojini u oblasti obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite, u jedinicama lokalne samouprave koje su obuhvaćene Odlukom o proglašenju elementarne nepogode („Službeni glasnik RS”, broj 48/18) i Odlukom o dopuni Odluke o proglašenju elementarne nepogode („Službeni glasnik RS”, broj 52/18) su:

1) prethodni i pripremni radovi i aktivnosti na izradi tehničke dokumentacije (predmeri, predračuni i projekti i prijava radova nadležnim opštinskim ili drugim organima i druge aktivnosti), za radove na obnovi ovih objekata, u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji („Službeni glasnik RS”, br. 72/09, 81/09 − ispravka, 64/10 − US, 24/11, 121/12, 42/13 − US, 50/13 − US, 98/13 − US, 132/14 i 145/14).

2) dobijanje lokacijske i građevinske dozvole za izgradnju porušenih objekata iz ovog državnog programa, a u slučaju sanacije objekata, rešenje o odobrenju za izvođenje radova.

4. Način i obim sprovođenja mera i kriterijumi za sprovođenje

Organi koji učestvuju u pripremi i realizaciji obnove nastojaće da proces obnove objekata javne namene u javnoj svojini u oblasti obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite podrazumeva izgradnju boljeg sistema koji će navedene objekte i društvo u celini činiti otpornijim na elementarne i druge nepogode.

Prilikom obnove odnosno sanacije objekata javne namene u javnoj svojini u oblasti obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite posebno će se voditi računa o potrebama osoba sa invaliditetom, deci i starijim osobama omogućavajući im nesmetan pristup, kretanje i boravak, odnosno korišćenje navedenih objekata.

Način sprovođenja mera na otklanjanju i sanaciji šteta na objektima javne namene u javnoj svojini u oblasti obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite je:

1) izrada projektno-tehničke dokumentacije;

2) izrada predmera i predračuna potrebnih radova po pozicijama radova za svaki objekat ponaosob za objekte na kojima se vrši obnova;

3) na osnovu urađene tehničke dokumentacije treba uraditi konkursnu dokumentaciju za sprovođenje postupka javnih nabavki za izbor najpovoljnijeg ponuđača za izvođenje radova, sprovesti postupak za izbor izvođača radova u najkraćem vremenskom periodu, zaključiti ugovore za izvođenje, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama („Službeni glasnik RS”, br. 124/12, 14/15 i 68/15) i pristupiti izvođenju radova.

Jedinica lokalne samouprave, po dobijanju obaveštenja o prihvatanju projekta obnove od strane Kancelarije za upravljanje javnim ulaganjima (u daljem tekstu: Kancelarija), pokreće i sprovodi postupak javne nabavke i zaključuje ugovor sa izvođačem radova i pružaocem usluge stručnog nadzora. Jedinica lokalne samouprave dužna je da redovno o svim fazama realizacije projekta obnove objekata javne namene u javnoj svojini u oblasti obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite izveštava Kancelariju, u skladu sa ugovorom kojim se uređuju prava i obaveze u realizaciji projekta, zaključenim između Kancelarije i jedinice lokalne samouprave.

Jedinica lokalne samouprave dostavlja Kancelariji, radi plaćanja, potpisan i overen zahtev za plaćanje sa dokumentacijom o realizaciji ugovora (privremene i okončanu situaciju, fakture, bankarske garancije i drugo) i izveštajem stručnog nadzora.

Kancelarija vrši plaćanje izvođaču radova po prethodno ispostavljenim i odobrenim situacijama, a u skladu sa navedenim uslovima iz ovog odeljka.

5. Redosled sprovođenja mera

Prioritet i obim izvođenja radova na otklanjanju posledica poplava i grada na objektima javne namene u javnoj svojini u oblasti obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite biće definisan na osnovu stepena oštećenja pojedinačnih objekata i potrebe za obnovom istih radi omogućavanja normalnog funkcionisanja navedenih objekata.

6. Rokovi za sprovođenje mera

Rok za sprovođenje mera i aktivnosti na obnovi objekata javne namene u javnoj svojini u oblasti obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite je 31. decembar 2019. godine. Obnovu objekata javne namene u javnoj svojini u oblasti obrazovanja sprovesti u skladu sa školskim kalendarom. U slučaju da pojedini radovi na obnovi objekata javne namene u javnoj svojini u oblasti obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite ne budu završeni u gore navedenom roku zbog nedostatka finansijskih sredstava ili nekih drugih objektivnih i opravdanih razloga, isti se mogu realizovati, uz saglasnost Kancelarije, i posle ovog roka.

7. Organi državne uprave nadležni za koordinaciju i nosioci sprovođenja pojedinih mera i aktivnosti

Kancelarija je nadležna za koordinaciju aktivnosti na realizaciji ovog programa obnove u saradnji sa ministarstvima nadležnim za obrazovanje, zdravstvo i socijalnu zaštitu.

Nosilac sprovođenja mera i aktivnosti iz ovog državnog programa obnove je jedinica lokalne samouprave, na način opisan u Odeljku 4. ovog državnog programa obnove.

8. Procena potrebnih finansijskih sredstava i izvor finansiranja

Sredstva za sprovođenje ove Uredbe u iznosu od 400.000.000,00 dinara obezbediće se povećanjem izvora finansiranja 11 – Primanja od inostranih zaduživanja, prenosom sredstava iz Zajma za razvojne politike u oblasti upravljanja rizicima od nepogoda s opcijom odloženog povlačenja sredstava u slučaju nepogoda (DRM CAT-DOO) iz zajma Međunarodne banke za obnovu i razvoj/Svetska banka (IBRD/WB), zaključenog 12. maja 2017. godine.

Nakon toga sredstva će se rasporediti na Razdeo 3 – Vlada, Glava 3.22 – Kancelarija za upravljanje javnim ulaganjima, Program -1511 Obnova i izgradnja objekata javne namene i saniranje posledica elementarne nepogode, Funkcija 110 – Izvršni i zakonodavni organi, finansijski i fiskalni poslovi i spoljni poslovi, Izvor finansiranja 11 – Primanja od inostranih zaduživanja, Programska aktivnost 0002 – Koordinacija poslova nakon elementarne i druge nepogode, aproprijacija ekonomska klasifikacija 484 – naknade štete za povredu ili štetu nastalu usled elementarnih nepogoda ili drugih prirodnih uzroka u iznosu od 400.000.000,00 dinara.