Uredba o korišćenju sredstava za sistematsku kontrolu plodnosti obradivog poljoprivrednog zemljišta

Na osnovu člana 90. tačka 2) Ustava Republike Srbije i čl. 7. i 19. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2005. godinu („Službeni glasnik RS“, broj 127/04),

Vlada Republike Srbije donosi

U R E D B U

O KORIŠĆENjU SREDSTAVA ZA SISTEMATSKU KONTROLU PLODNOSTI OBRADIVOG POLjOPRIVREDNOG ZEMLjIŠTA

Član 1.

Ovom uredbom utvrđuju se uslovi i način korišćenja sredstava za sistematsku kontrolu plodnosti obradivog poljoprivrednog zemljišta od I do V katastarske klase na teritoriji Republike Srbije van teritorija autonomnih pokrajina (u daljem tekstu: sistematska kontrola plodnosti obradivog poljoprivrednog zemljišta).

Troškovi sistematske kontrole plodnosti obradivog poljoprivrednog zemljišta iznose 1.200 dinara po uzorku.

Član 2.

Sistematska kontrola plodnosti obradivog poljoprivrednog zemljišta obuhvata: uzimanje uzoraka, agrohemijsku analizu zemljišta (pH, CaCO3, K2O, P2O5, ukupan N i humus), preporuku za upotrebu mineralnih i organskih đubriva i druge mere za poboljšanje hemijskih i bioloških svojstava zemljišta.

Sistematska kontrola plodnosti obradivog poljoprivrednog zemljišta vrši se od strane poljoprivredne stručne službe (u daljem tekstu: služba) koja je ovlašćena od strane Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede (u daljem tekstu: Ministarstvo).

Član 3.

Sistematsku kontrolu plodnosti obradivog poljoprivrednog zemljišta službi ne plaćaju fizička lica upisana u Registar poljoprivrednih gazdinstava u skladu sa Uredbom o Registru poljopriverdnih gazdinstava („Službeni glasnik RS“ br. 45/04 i 139/04) koja su vlasnici, odnosno korisnici obradivog poljoprivrednog zemljišta od I do V katastarske klase i koja podnesu zahtev službi.

Član 4.

Za vršenje sistematske kontrole plodnosti obradivog poljoprivrednog zemljišta Ministarstvo prenosi službi sredstva u iznosu iz člana 1. stav 2. ove uredbe.

Zahtev za vršenje sistematske kontrole plodnosti obradivog poljoprivrednog zemljišta služba podnosi Ministarstvu.

Uz zahtev iz stava 2. ovog člana, služba podnosi:

1) program sistematske kontrole plodnosti obradivog poljoprivrednog zemljišta koji sadrži opšte karakteristike područja na kome se vrši sistematska kontrola plodnosti zemljišta;

2) spisak fizičkih lica koja su upisana u Registar poljoprivrednih gazdinstava u skladu sa Uredbom o Registru poljoprivrednih gazdinstava sa brojem poljoprivrednog gazdinstva i jedinstvenim matičnim brojem;

3) podatke o nazivu katastarske opštine i podatke o broju katastarske parcele na kojoj se sprovodi sistematska kontrola plodnosti;

4) podatak o broju uzetih uzoraka zemljišta;

5) potvrdu o izvršenoj agrohemijskoj analizi zemljišta (pH, CaCO3, K2O, P2O5, ukupan N i humus), sa preporukama za upotrebu mineralnih i organskih đubriva i merama za poboljšanje hemijskih i bioloških svojstava zemljišta.

Član 5.

Sprovođenje ove uredbe nadziraće Ministarstvo.

Član 6.

Novčanom kaznom od 200.000 do 800.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice – služba ako vrši sistematsku kontrolu plodnosti obradivog poljoprivrednog zemljišta suprotno odredbama ove uredbe.

Novčanom kaznom od 10.000 do 40.000 dinara kazniće se za prekršaj iz stava 1. ovog člana i odgovorno lice u pravnom licu – službi.

Član 7.

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije“.

05 broj

U Beogradu, 2005. godine

VLADA REPUBLIKE SRBIJE

POTPREDSEDNIK

O B R A Z L O Ž E Nj E

I PRAVNI OSNOV

Pravni osnov za donošenje ove uredbe sadržan je u članu 90. tačka 2) Ustava Republike Srbije i čl. 7. i 19. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2005. godinu („Službeni glasnik RS“ broj 127/04).

II RAZLOZI ZA DONOŠENjE UREDBE

Poljoprivredni proizvođači u poslednjih trinaest godina nisu bili u moguđnosti da koriste mineralna đubriva u dovoljnim količinama. Takođe, mineralna đubriva su korišćena vrlo neracionalno To je dovelo do iscrpljivanja zemljišta, a na pojedinim područjima i do uništavanja useva i zasada.

Stabilizovanje i povećanje prinosa nije se moglo ostvariti bez povećane i pravilne upotrebe mineralonog đubriva. Zbog toga je neophodno i od presudnog značaja da se egzaktno utvrdi stanje bezbednosti zemljišta, i na osnovu osobina zemljišta i potreba gajene biljne vrste preporuči optimalno đubrenje.

Rezultat sistematske kontrole plodnosti ogledaće se u pravilnom korišćenju đubriva, stabilizovanju i povećanju prinosa, poboljšanju kvaliteta proizvoda, povećanju profitabilnosti proizvodnje i zaštita agroekosistema od nepravilne upotrebe đubriva.

Pravilna primena organskih i mineralnih đubirva može se primeniti samo posle urađene analize zemljišta. Zbog toga ova mera ima izuzetan značaj za povećanje produktivnosti. Međutim, što zbog nerazumevanja ove mere, što zbog cene koštanja, mali broj proizvođača se odlučivao da radovno radi analizu zemljišta i da traži preporuku za aplikaciju đubriva.

Cilj ove mere je da se unapredi proizvodnja kroz pravilnu i blagovremnu primenu đubriva i sticanje navike proizvođača za vršenje redovnih analiza zemljišta.

III SADRŽINA UREDBE

Ovom uredbom predviđeno je da se sistematska kontrola plodnosti obradivog poljoprivrednog zemljišta vrši od strane poljoprivredne stručne službe, koja je ovlašćena od strane Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede.

Troškovi sistematske kontrole plodnosti obradivog poljoprivrednog zemljišta iznose 1.200 dinara po uzorku.

Sistematsku kontrolu plodnosti obradivog poljoprivrednog zemljišta službi ne plaćaju fizička lica upisana u Registar poljoprivrednih gazdinstava u skladu sa Uredbom o Registru poljoprivrednih gazdinstava koja su vlasnici, odnosno korisnici obradivog poljoprivrednog zemljišta od I do V katastarske klase i koja podnesu zahtev službi.

Za vršenje sistematske kontrole plodnosti obradivog poljoprivrednog zemljišta Ministarstvo prenosi službi sredstva kako je to predviđeno u članu 1. stav 2. ove uredbe.

Zahtev za vršenje sistematske kontrole plodnosti obradivog poljoprivrednog zemljišta služba podnosi Ministarstvu.

IV FINANSIJSKA SREDSTVA

Članom 7. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2005. godinu, razdeo 10, funkcija 420, ekonomska klasifikacija 451 – subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama – mere i akcije u poljoprivredi predviđeno je 354.530.000 dinara, od čega 20.000.000 dinara za sistematsku kontrolu plodnosti obradivog poljoprivrednog zemljišta, koliko je potrebno za 16.666 uzoraka po ceni od 1.200 dinara.

V STUPANjE NA SNAGU UREDBE

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije“.

Ostavite komentar