AKCIONI PLAN
ZA SPROVOĐENJE STRATEGIJE BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA
NA PUTEVIMA REPUBLIKE SRBIJE ZA PERIOD OD 2015. DO 2020. GODINE
UVOD
Strategijom bezbednosti saobraćaja na putevima Republike Srbije za period od 2015. do 2020. godine („Službeni glasnik RS”, broj 64/15 – u daljem tekstu: Strategija), predviđeno je donošenje Akcionog plana za sprovođenje Strategije bezbednosti saobraćaja na putevima Republike Srbije za period od 2015. do 2020. godine (u daljem tekstu: Akcioni plan), kojim će se detaljno razraditi ciljevi Strategije. Konkretne mere i zadaci, nosioci aktivnosti, rokovi za realizaciju aktivnosti, praćenje stanja bezbednosti saobraćaja, odgovornosti i izvori finansiranja su sadržani u Akcionom planu.
Strategija ima za cilj da prikaže postojeće stanje bezbednosti saobraćaja u Republici Srbiji, da prikaže ciljeve i stanje bezbednosti saobraćaja kojima se teži i smernice kojima će se najbrže i najlakše doći od postojećeg do željenog stanja. Strategija prikazuje ključne probleme i ukazuje na najvažnije oblasti delovanja i ciljne grupe kojima treba posvetiti posebnu pažnju, kao i finansijski aspekt bezbednosti saobraćaja, načine praćenja i izveštavanja o stanju bezbednosti saobraćaja.
Strategija teži da omogući izgradnju održivog i delotvornog sistema upravljanja bezbednošću saobraćaja do 2020. godine u Republici Srbiji.
Ciljevi postavljeni Strategijom su sledeći:
1)da u saobraćaju nema poginule dece od 2020. godine,
2)da se prepolove godišnji broj poginulih i broj teško povređenih lica u 2020. godini, u odnosu na 2011. godinu, i
3)da se prepolove ukupni godišnji društveno-ekonomski troškovi saobraćajnih nezgoda u 2020. godini, u odnosu na 2011. godinu.
Kako bi se ostvarili navedeni ciljevi i dostiglo željeno stanje u bezbednosti saobraćaja, Strategija predviđa pet ključnih oblasti rada (pet stubova), koje su u skladu sa Globalnim planom Decenije akcije za bezbednost saobraćaja 2011-2020. godine, a to su: 1. efikasnije upravljanje bezbednošću saobraćaja; 2. bezbedniji putevi; 3. bezbednija vozila; 4. bezbedniji učesnici u saobraćaju i 5. delovanje nakon saobraćajne nezgode.
U ostvarenju ciljeva Strategije potrebno je zajedničko delovanje nadležnih državnih organa, sa podeljenom odgovornošću, imajući u vidu multidisciplinarnost ove oblasti. Na nacionalnom nivou potrebno je kontinuirano obezbeđivati finansijske i institucionalne uslove za sprovođenje svih aktivnosti iz Akcionog plana. Pri tome, veoma je važna uloga šire društvene zajednice, gde je potrebno posebno istaći značaj saradnje državnih institucija, lokalne zajednice, civilnog društva i privrednog sektora na sprovođenju aktivnosti u razvoju bezbednosti saobraćaja na putevima.
Akcioni plan predstavlja skup konkretnih mera i aktivnosti, sistematizovanih kroz pet stubova navedenih u Strategiji. Za svaki od stubova su u Akcionom planu postavljeni ciljevi koji se trebaju ispuniti. Dalje su, za svaki od ciljeva, definisane konkretne aktivnosti koje će biti realizovane u 2016. i 2017. godini i u periodu od 2018-2020. godine. Predviđeno je da će se u 2017. godini izraditi novi Akcioni plan koji će detaljno razraditi aktivnosti za period 2018-2020. godine, uzimajući u obzir iskustva u primeni ovog dokumenta i stepen ispunjavanja aktivnosti iz ovog Akcionog plana.
Ciljevi u Akcionom planu su:
Stub 1. Efikasnije upravljanje bezbednošću saobraćaja
Cilj 1. Strateško upravljanje u bezbednosti saobraćaja
Cilj 2. Uspostavljanje savremene i dostupne baze podataka o obeležjima bezbednosti saobraćaja
Cilj 3. Unapređenje kvaliteta prikupljanja podataka o saobraćajnim nezgodama i posledicama
Cilj 4. Unapređenje kvaliteta kontrole saobraćaja od strane saobraćajne policije i inspekcije
Cilj 5. Uspostavljanje sistema istraživanja u oblasti bezbednosti saobraćaja i primena rezultata istraživanja
Stub 2. Bezbedniji putevi
Cilj 1. Sprovođenje savremenih tehnika za upravljanje bezbednošću putne mreže
Cilj 2. Uvođenje inteligentnih transportnih sistema na mreži autoputeva
Cilj 3. Unapređenje bezbednosti i zdravlja na radu u zonama izvođenja radova
Stub 3. Bezbednija vozila
Cilj 1. Harmonizacija propisa u oblasti homologacije vozila
Cilj 2. Unapređenje sistema kontrole tehničke ispravnosti vozila
Cilj 3. Tehnološko unapređenje vozila i stimulisanje korišćenja ekoloških goriva i ekoloških vozila
Cilj 4. Razvoj inteligentnih transportnih sistema u/na vozilu u funkciji bezbednosti saobraćaja
Stub 4. Bezbedniji učesnici u saobraćaju
Cilj 1. Unapređenje nivoa znanja i osposobljenosti vozača motornih vozila
Cilj 2. Unapređenje bezbednosti učesnika u saobraćaju
Cilj 3. Unapređenje bezbednosti ranjivih kategorija učesnika u saobraćaju
Cilj 4. Unapređenje saobraćajnog vaspitanja i obrazovanja u saobraćaju
Stub 5. Delovanje nakon saobraćajne nezgode
Cilj 1. Koordinacija hitnih službi na licu mesta saobraćajne nezgode i sprečavanje nastanka sekundarnih saobraćajnih nezgoda
Cilj 2. Skraćenje vremena potrebnog za ostvarivanje komunikacije pozivaoca sa nadležnim hitnim službama (policija, HMP, VSJ)
Cilj 3. Skraćenje vremena od uspostavljanja poziva odnosno prijema informacije do polaska ekipe (ekipa) hitne službe na lice mesta saobraćajne nezgode
Cilj 4. Skraćenje vremena od polaska ekipe (ekipa) hitne službe do dolaska na lice mesta
Cilj 5. Unapređenje kvaliteta rada pripadnika hitnih službi
Cilj 6. Skraćenje vremena transporta povređenog od lica mesta saobraćajne nezgode do zdravstvene ustanove
U Akcionom planu su za svaku aktivnost, po godinama, definisani indikatori tj. pokazatelji efekata prikazanih aktivnosti. Definisani su ključni subjekti-nosioci za sprovođenje predviđenih aktivnosti (državni organ ili odgovorna organizacija) i subjekti bezbednosti saobraćaja koji su prepoznati kao saradnici u sprovođenju Akcionog plana. Na kraju su definisani i izvori finansiranja za svaku od predviđenih aktivnosti.
Za potrebe praćenja i ocenjivanja sprovođenja Akcionog plana, zaduženo je Telo za koordinaciju bezbednosti saobraćaja na putevima. Organi koji sprovode aktivnosti dužni su da o tome redovno izveštavaju Telo za koordinaciju bezbednosti saobraćaja na putevima u propisanom formatu, kao i da, na njegov zahtev daju dodatne informacije od značaja za praćenje. Nadležni organi će imati obavezu da, u pogledu aktivnosti čije se sprovođenje ne bude odvijalo po planu, Telu za koordinaciju bezbednosti saobraćaja na putevima dostave obrazloženje i predlože mere za prevazilaženje poteškoća.
Sredstva za realizaciju ciljeva Strategije su u Akcionom planu predviđena u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu Republike Srbije za 2016. godinu, kao i sredstvima koja će biti predviđena budžetom za 2017. godinu. Pored ovih sredstava koristiće se sredstva odgovornih organizacija za realizaciju aktivnosti i sredstva iz drugih izvora finansiranja.
Napomena:
– Za stubove, ciljeve i aktivnosti za koje u Akcionom planu nisu predviđene početne i ciljane vrednosti indikatora za 2017. godinu, pomenute vrednosti biće predviđene u novoj verziji Akcionog plana koja će se raditi za period 2018-2020. godine.
STUB 1. EFIKASNIJE UPRAVLJANJE BEZBEDNOŠĆU SAOBRAĆAJA
Indikator: Uspostavljen sistem za efikasnijeg upravljanje bezbednošću saobraćaja, dostupne kvalitetne informacije nadležnim organima za bezbednost saobraćaja za strateško upravljanje bezbednošću saobraćaja
R.br.
Aktivnosti u 2016. godini
Indikator
Izvor provere
Aktivnosti u 2017. godini
Indikator
Izvor provere
Aktivnosti u periodu od 2018 – 2020. godine
Indikator
Državni organ/Odgovorna organizacija
Saradnja
Izvori finansiranja
Cilj 1. Strateško upravljanje u bezbednosti saobraćaja
Indikator: uspostavljeno strateško upravljanje u bezbednosti saobraćaja u lokalnim samoupravama (broj usvojenih strateških dokumenata)
1.1
Priprema nacrta Strategije bezbednosti saobraćaja za period 2020-2025. godine
Usvojen tekst Strategije bezbednosti saobraćaja
MGSI
MGSI, MUP, MZ,MP, MTTT, MPNTR, MRZBSP, ABS, JPPS
Budžet Republike Srbije
1.2
Usvajanje Strategija i Akcionih planova bezbednosti saobraćaja za lokalne samouprave
Broj usvojenih Strategija i Akcionih planova
Izveštaj ABS
Lokalne samouprave
ABS
Budžeti lokalne samouprave
Cilj 2. Uspostavljanje savremene i dostupne baze podataka o obeležjima bezbednosti saobraćaja
Indikator: Uspostavljena baza podataka o obeležjima bezbednosti saobraćaja
2.1
Uspostavljanje jedinstvene – integrisane baze podataka od značaja za bezbednost saobraćaja – I faza (sa statistikama koje su podeljene prema polu za svaki indikator bezbednosti saobraćaja ukoliko je to moguće)
Nabavljen softver i hardverska oprema i izvršeno programiranje dostupnih podataka u 2015. godini.
Dokument o izvršenju ugovora dobaljaču (Operational Acceptance) dostavljen od Koridora Srbije, Izveštaj o radu ABS
Razvoj baze podataka od značaja za bezbednost saobraćaja – II faza (sa statistikama koje su podeljene prema polu za svaki indikator bezbednosti saobraćaja ukoliko je to moguće)
Povezane institucije: MZ, SHMP, MP, osiguravajuća društva sa serverom baze ABS
Izveštaj o saradnji ABS-a i povezanih institucija, urađen projektni zadatak
Dalje aktivnosti na razvoju baze podataka od značaja za bezbednost saobraćaja
Kvalitet skladištenja i razmene podataka od strane institucija i organizacija na visokom nivou
ABS
MUP, MGSI, MZ, MP, SHMP, JPPS, osiguravajuća društva, ostale zainteresovane strane.
Kredit Svetske banke (2016)
za aktivnost u 2016.
Budžeti ABS i povezanih institucija i organizacija
(za aktivnost u 2017)
Cilj 3. Unapređenje kvaliteta prikupljanja podataka o saobraćajnim nezgodama i posledicama
Indikator:Uspostavljen nov način evidentiranja stepena povreda u saobraćajnim nezgodama
3.1
Sistem evidentiranja podataka o povredama u saobraćajnim nezgodama u skladu sa preporukama EK
Obuka – predstavljanje novog sistema definisanja zdravstvenim radnicima koji vrše procenu stepena povređivanja
Realizovan projekat zahteva i preporuka EK u pogledu definisanja povređivanja u saobraćajnim nezgodama Zdravstveni radnici obučeni – upoznati sa novim načinom evidentiranja stepena povreda u saobraćajnim nezgodama,
Broj obučenih zdravstvenih radnika SHMP
Izveštaj ABS o sprovedenim obukama
Povezivanje SHMP sa bazom podataka o saobraćajnim nezgodama i posledicama
SHMP povezane sa bazom podataka o SN
MZ (Institut za javno zdravlje dr Milan Jovanović Batut, Institut za medicinu rada „Dr Dragomir Karajović“)
ABS, SHMP
EU fondovi (IPA 2015-2017) Budžet ABS, Budžet Republike Srbije
Cilj 4. Unapređenje kvaliteta kontrole saobraćaja od strane saobraćajne policije i inspekcije
Indikator: Smanjen procenat prekoračanja brzine u naselju, van naselja, na autoputu, smanjenje procenata vozača pod uticajem alkohola, povećanje procenta upotrebe sigurnosnih pojasevima na prednjim i zadnjim sedištima i upotreba zaštitnih sistema za decu, povećan procenat upotrebe zaštitne kacige od strane motociklista i mopedista.
4.1
Uspostavljanje sistema stalne kontrole saobraćaja na osnovu analiza obeležja bezbednosti saobraćaja,
Kontrola saobraćaja na osnovu analiza obeležja bezbednosti saobraćaja
Realizacija Studije izbora obeležja bezbednosti saobraćaja koji će se koristiti prilikom ciljane kontrole saobraćaja,
Uspostavljen sistem i primenjeni rezultati Studije
Izveštaj MUP-a o kontroli saobraćaja na putu
MUP
ABS
Budžet Republike Srbije
4.2
Nabavka dva radarska uređaja za merenje brzine u pokretu (u specijalnim vozilima – presretačima)
Nabavljena dva uređaja
Izveštaj o nabavci uređaja za merenje brzine u pokretu
Nabavka dva radarska uređaja za merenje brzine u pokretu (u specijalnim vozilima – presretačima)
Nabavljena dva uređaja
Izveštaj o nabavci uređaja za merenje brzine u pokretu
Nabavka po dva radarska uređaja (2018-2019) za merenje brzine u pokretu
Nabavljeno 100% od planirane količine opreme
MUP
Budžet Republike Srbije, donacija Koridori Srbije
4.3
Izrada studije za izbor deonica i lokacija za primenu uređaja za automatsku kontrolu brzine na državnim putevima
Urađena studije za izbor deonica i lokacija za primenu uređaja za automatsku kontrolu brzine na državnim putevima
Izveštaj o radu ABS-a
ABS
MUP,
JPPS
Budžet ABS
4.4
Povećanje primene uređaja za automatsku kontrolu brzine kretanja vozila na državnim putevima
Procenat planiranih uređaja u funkciji automatskog otkrivanja prekršaja prekoračenja brzine kretanja vozila (iz studije)
Izveštaj MUP-a o povećanju otkrivenih prekršaja prekoračenja brzine kretanja vozila
Povećanje primene uređaja za automatsku kontrolu brzine kretanja vozila na državnim putevima
Kupljeno i postavljeno 100% planiranih uređaja u funkciji automatskog otkrivanja prekršaja prekoračenja brzine kretanja vozila (iz studije)
MUP
JPPS, MGSI, ABS
Osiguravajuća društva,
Budžet Republike Srbije
4.5
Analiza potreba za nabavku uređaja i opreme za poboljšanje policijske kontrole saobraćaja
Izrađena analiza
Izveštaj MUP-a
MUP
ABS
Budžet Republike Srbije
4.6
Poboljšanje opreme i uređaja koji se koriste prilikom policijske kontrole saobraćaja
Procenat nabavljene planirane količine opreme
Izveštaj MUP-a
Poboljšanje opreme i uređaja koji se koriste prilikom policijske kontrole saobraćaja
Nabavljeno 100% od planirane količine opreme.
MUP
Lokalne samouprave, ABS
Kazne za saobraćajne prekršaje, lokalne samouprave/projekti
Poč.vredn.
Kraj. Vredn.
0
20%
4.7
Programi obuke za korisnike merila za kontrolu saobraćaja i bezbednosti u saobraćaju
Broj obučenih korisnika za pravilno korišćenje merila
Izveštaj MUP-a
Praćenje učinka izvršenih obuka zaposlenih
Evaluacija stečenih znanja i iskustava u korišćenju merila
MUP
ABS, DMDM
Budžet Republike Srbije
4.8
Izveštaj MUP-a
Stvaranje pravnog osnova za uslovno oduzimanje vozačke dozvole po osnovu alkoholisanosti vozača i kontrola poštovanja propisa vrši se sistemom blokade rada motora etilometrom
Izrada studije i iniciranje uspostavljanja centra za kontrolu saobraćaja od strane saobraćajne policije
Uvođenje mogućnosti uslovnog oduzimanja vozačke dozvole, analiza potrebnog broja uređaja prema prijavama alkoholisanosti vozača
Realizacija studije izvodljivosti i potrebe za postojanjem nacionalnog centra za kontrolu saobraćaja
Izveštaj MUP-a
Uspostavljanje centra za kontrolu saobraćaja od strane saobraćajne policije, u zavisnosti od rezultata studije izvodljivosti i raspoloživih novčanih sredstava (2020)
Uspostavljen Centar
MUP, ABS
MGSI, MZ, JPPS, HSMP, lokalne samouprave
Budžet Republike Srbije, kazne za saobraćajne prekršaje, osiguravajuća društva
4.9
Nabavka opreme i uređaja za kontrolu tahografa
Nabavljena opreme i uređaja
Izveštaj inspekcijskih organa
MGSI
ABS
Budžet Republike Srbije
Poč. Vredn.
Kraj.
Vredn.
0
5
4.10
Obuka kontrolnih organa koji obavljaju kontrolu tahografa
Broj obučenog osoblja
Izveštaj o radu MUP i MGSI
MUP, MGSI
ABS
Budžet Republike Srbije, Budžet Republike Srbije
Poč. Vredn.
Kraj.
Vredn.
0
80
Cilj 5. Uspostavljanje sistema istraživanja u oblasti bezbednosti saobraćaja i primena rezultata istraživanja
Indikator: Broj objavljenih izveštaja, biltena, realizovanih kampanja u oblasti bezbednosti saobraćaja.
5.1
Analiza stanja bezbednosti saobraćaja u Republici Srbiji sa predlogom najvažnijih pravaca delovanja i urgentnih mera.
Aktivnost postaje sistemska i realizuje se svake godine
Realizovana analiza – istraživanje i objavljeni rezultati
Analiza -istraživanje i rezultati uključuju podelu prema polu (bolje razumevanje fizičkih i psihičkih razlika između muškaraca i žena kao učesnika u saobraćaju)
Statistički izveštaj o stanju bezbednosti saobraćaja u Srbiji, Internet stranica: http://www.abs.gov.rs/
ABS
Naučne ustanove, ostale zainteresovane strane
Budžet ABS
5.2
Indikatori performansi bezbednosti saobraćaja
Aktivnost postaje sistemska i realizuje se svake godine
Realizovana istraživanje i objavljeni rezultati, uključujući mogućnost podele prema polu
Internet stranica: http://www.abs.gov.rs/
ABS
MUP, naučne ustanove, ostale zainteresovane strane
Budžet ABS i budžet Republike Srbije
5.3
Istraživanje rizika stradanja u saobraćaju na teritorijama opština i policijskih uprava, uključujući mogućnost podele prema polu.
Aktivnost postaje sistemska i realizuje se svake godine.
Realizovana istraživanje i objavljeni rezultati.
Internet stranica: http://www.abs.gov.rs/
ABS
Naučne ustanove, ostale zainteresovane strane
Budžet ABS
5.4
Benčmarking u bezbednosti saobraćaja na lokalnom nivou, aktivnost postaje sistemska. Benčmarking u bezbednosti saobraćaja na nacionalnom nivou, ktivnost postaje sistemska
Realizovana istraživanja i objavljeni rezultati, uključujući mogućnost podele prema polu.
Internet stranica: http://www.abs.gov.rs/
Benčmarking u bezbednosti saobraćaja na nacionalnom i lokalnom nivou
Sistem benčmarkinga uspostavljen i na nacionalnom i na lokalnom nivou, a rezultati se objavljuju putem interneta, uključujući mogućnost podele prema polu.
ABS
MGSI, MUP, naučne ustanove, lokalne samouprave, ostale zainteresovane strane
EU fondovi (IPA 2015-2017) Budžet ABS
5.5
Istraživanje stavova učesnika (i prema polu) u saobraćaju o opasnostima i rizicima u saobraćaju u RepubliciSrbiji
Realizovana istraživanje i objavljeni rezultati, uključujući mogućnost podele prema polu.
Internet stranica: http://www.abs.gov.rs
ABS
Naučne ustanove, ostale zainteresovane strane
Budžet ABS
5.6
Priprema kampanje u vezi sa pilot projektom unapređenja svesti o bezbednosti saobraćaja u odnosu na pol, među adolescentima muškog i ženskog pola u 20 srednjih škola kako bi se dokumentovao uticaj kampanje na mlade muškog i ženskog pola
Izvršena priprema
Izveštaj MPNTR
Kampanja u vezi sa pilot projektom unapređenja svesti o bezbednosti saobraćaja u odnosu na pol, među adolescentima muškog i ženskog pola u 20 srednjih škola kako bi se dokumentovao uticaj kampanje na mlade muškog i ženskog pola
Sprovedene kampanje u 20 škola
Izveštaj MPNTR
Sprovođenje procene uticaja u vezi sa pilot projektom unapređenja svesti o bezbednosti saobraćaja u odnosu na pol među adolescentima muškog i ženskog pola u 20 srednjih škola
Sprovedena procena uticaja
sa procenom uticaja upoznate sve zainteresovane strane
MPNTR
Svetska Banka
Grant Svetske Banke
5.7
Kampanja u vezi sa pilot projektom unapređenja svesti o bezbednosti saobraćaja u odnosu na pol, među dečacima i devojčicama u osnovnim školama u oblasti koju pokriva Projekat rehabilitacije puteva i unapređenja bezbednosti saobraćaja
Izrađen i razvijen Projektni zadatak
Izveštaj JPPS i ABS
Kampanja u vezi sa pilot projektom unapređenja svesti o bezbednosti saobraćaja u odnosu na pol, među dečacima i devojčicama u osnovnim školama u oblasti koju pokriva Projekat rehabilitacije puteva i unapređenja bezbednosti saobraćaja
Sprovedena anketa pre početka kampanje za procenu uticaja.
Sprovedene kampanje iz oblasti bezbednosti saobraćaja.
Izveštaj JPPS i ABS, Internet stranica: http://www.abs.gov.rs;
Internet stranica: http://www.putevi-srbije.rs/
Procena uticaja kampanje u vezi sa pilot projektom unapređenja svesti o bezbednosti saobraćaja u odnosu na pol, među dečacima i devojčicama u osnovnim školama u oblasti koju pokriva Projekat rehabilitacije puteva i unapređenja bezbednosti saobraćaja
Sprovedena procena uticaja.
Sa procenom uticaja upoznate sve zainteresovane strane
ABS, JPPS
MGSI, MPNTR, Svetska Banka
Sredstva iz Projekta rehabilitacije puteva i unapređenja bezbednosti saobraćaja
5.8.
Statistička analiza sistema kazennh poena od uvođenja do danas iz ugla rodne ravnopravnosti kao i istraživanje u cilju identifikovanja odnosno otklanjanja prepreka malog učešća lica ženskog pola u programima ponovne obuke u cilju sticanja vozačke dozvole
Sprovedena analiza i istraživanje
Izveštaj MUP i ABS, Internet stranica: http://www.abs.gov.rs
Unapređenje sistema obuke vozača kojima je oduzeta vozačka dozvola u skladu sa zakljucima sprovedenog istraživanja sistema kaznenih poena iz ugla rodne ravnopravnosti
Unapređen sistem kaznenih poena
MUP
ABS
Svetska banka
Svetska banka
5.9
Istraživanje razloga malog učešće lica ženskog pola kao instruktora, predavača, ispitivača prilikom obuke kandidata za sticanje vozačke dozvole u cilju povećanja broja instruktora, predavača i ispitivača ženskog pola
Sprovedeno istraživanje i identifikovani razlozi malog učešće lica ženskog pola kao instruktora, predavača i ispitivača
Izveštaj ABS, Internet stranica: http://www.abs.gov.rs
Prilagođavanje programa obuke instruktora, predavača i ispitivača u skladu sa sprovedenim istraživanjem iz prethodne godine
ABS
Škole za obuku vozača
Svetska banka
ABS
STUB 2. BEZBEDNIJI PUTEVI
Indikator: Smanjen broj saobraćajnih nezgoda čiji je uzrok put
R.br
Aktivnosti u 2016. godini
Indikator
Izvor provere
Aktivnosti u 2017. godini
Indikator
Izvor provere
Aktivnosti u periodu od 2018 – 2020. godine
Indikator
Odgovorna organizacija
Saradnja
Izvori finansiranja
Cilj 1. Sprovođenje savremenih tehnika za upravljanje bezbednošću putne mreže
Indikator: Usvojena zakonska akta za uspostavljenje sistema licenciranja revizora i proverovača, broj sprovedenih projekata starteške komparativne analize, revizije bezbednosti saobraćaja, provere bezbednosti saobraćaja, mapiranja rizika, broj izrađenih analiza procena doprinosa puta u vezi sa saobraćajnim nezgodama sa najtežim posledicama
1.1
Usvajanje izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima(u daljem tekstu ZoBS-a) i podzakonskih akata vezanih za upravljanje bezbednošću putne infrastrukture
Izmene i dopune usvojene i doneti podzakonski akti
Službeni glasnik RepublikeSrbije
MUP
MGSI, ABS,
ostale zainteresovane strane
Budžet Republike Srbije
1.2
Uspostavljanje sistema revizije i provere bezbednosti puta (programi obuke i usavršavanja, izdavanje licenci, uspostavljanje baze podataka licenciranih revizora i proverivača i sl.)
Stvoren zakonski osnov za uspostavljanje sistema
Izveštaj ABS, JPPS
Uspostavljanje sistema revizije i provere bezbednosti puta (programi obuke i usavršavanja, izdavanje licenci, uspostavljanje baze podataka licenciranih revizora i proverivača i sl.)
Sistem uspostavljen, omogućeno je osposobljavanje i licenciranje revizora i proverivača bezbednosti puta
Izveštaj ABS, JPPS
MGSI
ABS
MUP, JPPS, visoko školske ustanove
Upravljač puta
1.3
Sprovođenje strateške komapartivne analize uticaja novog puta na bezbednost saobraćaja na putnoj mreži prilikom izrade projekata za nove puteve
Broj sprovedenih strateških komparativih analiza uticaja novog puta na bezbednost saobraćaja na putnoj mreži
Izveštaj upravljača puta
Sprovođenje strateške kompartivne analize uticaja novog puta na bezbednost saobraćaja na putnoj mreži prilikom izrade projekata za nove puteve
Broj sprovedenih strateških komparativihna analiza uticaja novog puta na bezbednost saobraćaja na putnoj mreži
Izveštaj upravljača puta
Nastavak aktivnosti
Broj sprovedenih strateških komparativnih analiza uticaja novog puta na bezbednost saobraćaja na putnoj mreži
Upravljač puta
MGSI, MUP, ABS
Upravljač puta
Poč. vredn.
Kraj.
vredn.
0
3
1.4
Sprovođenje projekata revizije bezbednosti saobraćaja na javnim putevima (prioritet SEETO mreža u Republici Srbiji)
Broj sprovedenih projekata revizije bezbednosti saobraćaja na javnim putevima
Izveštaj upravljača puta
Nastavak aktivnosti
Broj sprovedenih projekata revizije bezbednosti saobraćaja
Upravljač puta
MGSI, ABS
Budžet upravljača puta
Poč. vredn.
Kraj.
vredn.
0
7
1.5
Sprovođenje projekata provere bezbednosti saobraćaja na javnim putevima (priritet SEETO mreža u Republici Srbiji mreža).
Broj sprovedenih projekata provere bezbednosti saobraćaja
Izveštaj upravljača puta
Nastavak aktivnosti
Broj sprovedenih projekata provere bezbednsoti saobraćaja
Upravljač puta
MGSI, ABS
Budžet upravljača puta
Poč. vredn.
Kraj.
vredn.
0
9
1.6
Izrada projekata mapiranja rizika na mreži javnih puteva
Izrađeni projekti mapiranja rizika na mreži javnih puteva
Izveštaj upravljača puta
Izrada projekata mapiranja rizika na mreži javnih puteva
Izrađeni projekti mapiranja rizika na mreži javnih puteva
Izveštaj upravljača puta
Izrada projekata mapiranja rizika na mreži javnoih putnoj mreži
Izrađeni projekti mapiranja rizika na mreži javnih puteva
Upravljač puta
MUP, MGSI,
ABS
Budžet upravljača puta
1.7
Izrada analiza procena doprinosa puta saobraćajnoj nezgodi sa najtežim posledicama
Urađeni izveštaji komisije doprinosu puta saobraćajnoj nezgodi za sve saobraćajne nezgode sa najtežim posledicama
Izveštaj upravljača puta
Izrada analiza procena doprinosa puta saobraćajnoj nezgodi sa najtežim posledicama
Urađeni izveštaji komisije doprinosu puta saobraćajnoj nezgodi za sve saobraćajne nezgode sa najtežim posledicama.
Izveštaj upravljača puta
Izrada analiza procena doprinosa puta saobraćajnoj nezgodi sa najtežim posledicama
Urađeni izveštaji komisije doprinosu puta saobraćajnoj nezgodi za sve saobraćajne nezgode sa najtežim posledicama.
Upravljač puta
MUP, MGSI, ABS
Budžet upravljača puta
1.8
Identifikacija crnih tačaka na javnim putevima sa predlogom mera za njihovo otklanjanje
Sanacija crnih tačaka na državnim putevima
Urađena identifikacija crnih tačaka sa predlogom mera
Broj saniranih crnih tačaka na državnim putevima
Izveštaj upravljača puta
Sanacija crnih tačaka na javnim putevima
Broj saniranih crnih tačaka na javnim putevima
Izveštaj upravljača puta
Sanacija crnih tačaka na državnim putevima
Broj saniranih crnih tačaka na državnim putevima
Upravljač puta
MUP, MGSI, ABS
Budžet upravljača puta
1.9
Proširenje i uređenje zona škola i zona 30 uz podršku, ili saradnju sa lokalnim samoupravama
1. Broj uređenih zona škola i zona 30
2. Promena u broju saobraćajnih nezgoda sa poginulim i teško povređenim licimau zoni škole i zoni 30, nakon primene mera
Izveštaj upravljača puta
Proširenje i uređenje zona škola i zona 30 uz podršku ili saradnju sa lokalnim samoupravama
1. Broj uređenih zona škola i zona 30
2. Promena u broju saobraćajnih nezgoda sa poginulim i teško povređenim licima u zoni škole i zoni 30, nakon primene mera
Izveštaj upravljača puta
Nastavak aktivnosti
1. Broj uređenih zona škola i zona 30
2. Promena u broju saobraćajnih nezgoda sa poginulim i teško povređenim licima u zoni škole i zoni 30, nakon primene mera
Upravljač puta
MGSI, MUP, škole u Republike Srbije, JPPS, ABS
Budžet lokalne samouprave, budžet JPPS
Cilj 2. Uvođenje inteligentnih transportnih sistema na putnoj mreži
Indikator: Uspostavljen strateški i zakonodavni okvir
2.1
Uspostavljanje strateškog okvira za uvođenje inteligentnih transportnih sistema na putnoj mreži
Usklađivanje nacionalnog zakonodavstva sa propisima EU u oblasti ITS
Institucionalno i administrativno jačanje kapaciteta radi sprovođenja ITS na putnoj mreži
Uspostavljen strateški okvir za uvođenje inteligentnih transportnih sistema na putnoj mreži
Usvojeni zakonski i podzakonski akti
Službeni glasnik Republike Srbije
Usklađivanje nacionalnog zakonodavstva sa propisima EU u oblasti ITS
Institucionalno i administrativno jačanje kapaciteta radi sprovođenja ITS na putnoj mreži
Usvojeni zakonski i podzakonski akti
Broj upravljačkih centara;Broj novozaposlenih na poslovima u oblasti ITS
MGSI,
MUP,
JPPS
MUP, MTTT
Budžet Republike Srbije JPPS
Cilj 3. Unapređenje bezbednosti i zdravlja na radu u zonama izvođenja radova
Indikator: Izrađeni izveštaji i uspostavljeni inspekcijski nadzor nad izvođačima u zonama radova
3.1
Analiza nedosledne primene propisa u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu u zonama izvođenja radova na putevima
u cilju smanjenja broja povreda na radu
Izmena i dopuna propisa u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu
Izrađen Izveštaj sa predlogom mera za unapređenje bezbednosti i zdravlja na radu u zonama izvođenja radova
Broj izmenjenih i dopunjenih propisa u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu (biće određeno u skladu sa izveštajem)
Izveštaj MRZBSP
Preventivni inspekcijski nadzori u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu kod izvođača radova
na putevima
Broj preventivnih inspekcijskih nadzora kod izvođača radova na putevima
Izveštaj MRZBSP
Priprema smernica za unapređenje bezbednosti i zdravlja na radu u zonama izvođenja radova na putevima
Pripremljene smernice za unapređenja bezbednosti i zdravlja na radu u zonama izvođenja radova
MRZBSP
ABS, MGSI,
JPPS, Koridori Srbije
reprezentativna udruženja poslodavaca i zaposlenih
Budžet Republike Srbije
STUB 3. BEZBEDNIJA VOZILA
Indikator: Smanjen broj saobraćajnih nezgoda čiji je uticajni faktor tehnička ispravnost vozila
R.br.
Aktivnosti u 2016. godini
Indikator
Izvor provere
Aktivnosti u 2017. godini
Indikator
Izvor provere
Aktivnosti u periodu od 2018 – 2020. godine
Indikator
Odgovorna organizacija
Saradnja
Izvori finansiranja
Cilj 1. Harmonizacija propisa u oblasti homologacije vozila
Indikator: Usaglašeno zakonodavstvo Republike Srbiej sa UN/EU propisima iz oblasti homologacije vozila (broj usvojenih podzakonskih akata)
1.1
Stvarenje uslova za uvođenje propisa WP.29 UN i usklađivanje sa EU propisima
Usvojene izmena i dopune ZoBS-a
Službeni glasnik Republike Srbije
Usvajanje i primena propisa (WP.29 UN i EU propisa)
Primena UN /EU propisa
Službeni glasnik Republike Srbije
Definisanje standarda za podizanje bezbednosti vozila
Primena UN / EU propisa
MGSI, ABS
MUP
Budžet Republike Srbije
Budžet ABS
Cilj 2. Unapređenje sistema kontrole tehničke ispravnosti vozila
Indikator:Usvojeni podzakonski akti, izveštaj nadzornih organa
2.1
Usvajanje novog pravilnika o tehničkom pregledu vozila
Poboljšanje kvaliteta tehničkih pregleda vozila
Usvajanje novog pravilnika o tehničkom pregledu vozila
Kvalitetnije vršenje tehničkog pregleda vozila, tehnički ispravnija vozila su u saobraćaju
Službeni glasnik Republike Srbije Izveštaj MUP-a o sprovedenim nadzorima nad vršenjem tehničkih pregleda
Implementacija pravilnika
Kvalitetniji tehnički pregledi vozila i opremljenost linija tehničkih pregleda u skladu sa novim Pravilnikom
MUP
MGSI, ABS, udruženje osiguravača Srbije,
DMDM – Ministarstvo privrede
Budžet Republike Srbije
2.2
Usvajanje pravilnika o kontrolorima tehničkog pregleda vozila i obuka kontrolora tehničkog pregleda vozila u promenjenom okruženju Implementacija Pravilnika
Organizovanje obuke svakog meseca, kao i sprovođenje stručnih ispita za kontrolore tehničkog pregleda Obuka kontrolora
Službeni glasnik Republike Srbije
Izeštaj o sprovedenim obukama;
Broj obučenih polaznika
Implementacija Pravilnika
Obučeni kontrolori za tehnički pregled vozila
MUP, ABS
MUP
udruženje osiguravača Srbije
Budžet Republike Srbije. budžet ABS, Polaznici obuke
2.3
Usklađivanje Pravilnika o tehničkom pregledu vozila sa propisima za merila na liniji tehničkog pregleda (pravilnici)
Upoznavanje sa zahtevima za merila na liniji tehničkog pregleda, edukacija zaposlenih na liniji tehničkog pregleda
Implementacija pravilnika o tehničkom pregledu, kao i Pravilnika o merilima
Harmonizacija terminologije i mernih jedinica rezultata merenih parametara.
80 % merila na liniji tehničkog pregleda u skladu sa najnovijom regulativom 100 % merila na liniji tehničkog pregleda u skladu sa regulativom
Izveštaj DMDM
Implementacija Pravilnika o tehničkom pregledu vozila i Pravilnika o merilima
Kvalitetniji tehnički pregledi vozila i opremljenost linija tehničkih pregleda u skladu sa novim pravilnikom
DMDM
MUP, Ministarstvo privrede,
ABS
Budžet Republike Srbije
2.4
Unapređenje znanja i obuka kontrolora tehničkih pregleda u pogledu kontrole tahografa na tehničkom pregledu
Obučeno 50% kontrolora tehničkih pregleda
Izveštaj ABS
Unapređenje znanja i obuka kontrolora tehničkih pregleda u pogledu kontrole tahografa na tehničkom pregledu
Obučeno 100% kontrolora tehničkih pregleda
ABS
MUP,
MGSI, Predstavnici proizvođača tahografa,
visoko-obrazovne institucije
Budžet ABS
2.5
Inoviranje i unapređenje znanja tehničara radionica za tahografe
Seminari organizovani za najmanje 50% tehničara
Izveštaj ABS
Inoviranje i unapređenje znanja tehničara radionica za tahografe
Seminari organizovani za 100% tehničara
Izveštaj ABS
Periodično inoviranje i unapređenje znanja tehničara radionica za tahografe
Seminari organizovani za 100% tehničara
ABS
Predstavnici proizvođača tahografa,
visoko-obrazovne institucije
Budžet ABS
Cilj 3. Tehnološko unapređenje vozila i stimulisanje korišćenja ekoloških goriva i ekoloških vozila
Indikator:Broj objavljenih propisa usklađenih sa standardima UN/EU
3.1
Usklađivanje domaćeg zakonodavstva sa standardima UN / EU za nova i upotrebljavana vozila Primena
propisa
Uvedeni i usklađeni propisi sa UN / EU propisima za nova i upotrebljavana vozila Dosledna primena UN / EU propisa
Službeni glasnik Republike Srbije, Izveštaj ABS
Usklađivanje
domaćeg zakonodavstva sa standardima UN / EU
Uvedeni i usklađeni propisi sa UN / EU propisima
Službeni glasnik Republike Srbije, Izveštaj ABS
Definisanje standarda za podizanje bezbednosti vozila
Primena UN / EU propisa
ABS
MGSI
Budžet ABS
3.2
Usklađivanje domaćeg zakonodavstva sa standardima UN / EU
iz oblasti zaštite životne sredine, monitoring emisije CO2 i primena istih.
Primena Stvaranje uslova za korišćenje vozila na alternativne pogone (ekološka goriva (pogoni), obnovljivi izvori energije OIE – biogoriva)
Uvedeni i usklađeni propisi sa UN / EU propisima iz oblasti zaštite životne sredine, monitoring CO2
i primena pravilnika UN. Praćenje zaštite životne sredine u skladu sa UN / EU propisa.
Uvođenje propisa u pogledu alternativnih pogona vozila.
Službeni glasnik Republike Srbije, Izveštaj ABS
Primena propisa iz oblasti zaštite životne sredine i monitoring emisije CO2, stimulisanje korišćenja ekoloških goriva (pogona) i obnovljivih izvora energije (OIE) – biogoriva i ekoloških vozila
Praćenje broja vozila u saobraćaju koji ispunjava zahtevane kriterijume.
Subvencije, poreske olakšice na proizvodnju i promet ekoloških goriva (pogona) i OIE – biogoriva
Izveštaj ABS
Definisanje propisa za nova i polovna vozila u skladu sa standardima UN / EU
iz oblasti zaštite životne sredine, stimulisanje korišćenja ekoloških goriva i ekoloških vozila i monitoring emisije CO2.
Šira implementacija vozila na ekološka goriva (pogone), OIE i fleksibilna vozila (u pogledu smeše goriva)
Primena UNECE pravilnik, praćenje vozila u saobraćaju koji ispunjava zahtevane kriterijume
Uvođenje carinskih / poreskih olakšica za vozila na alternativne pogone
ABS
MGSI, MPZŽS
MUP
naučno-istraživačke i visoko-obrazovne institucije
Budžet ABS
Cilj 4. Razvoj inteligentnih transportnih sistema u/na vozilu u funkciji bezbednosti saobraćaja
Indikator: Broj objavljenih propisa usklađenih sa standardima UN/EU
4.1
Usklađivanje domaćeg zakonodavstva sa standardima UN / EU o aktivnoj i pasivnoj bezbednosti za nova vozila
Primena
propisa
Uvedeni i usklađeni propisi sa UN / EU propisimau cilju unapređenja aktivne i pasivne bezbednosti vozila
Praćenje primene propisa u cilju unapređenja aktivne i pasivne bezbednosti vozila
Službeni glasnik Republike Srbije
Primena
propisa iz oblasti aktivne i pasivne bezbednosti za nova vozila
Broj vozila u saobraćaju koji ispunjava zahtevane kriterijume
Izveštaj ABS
Definisanje minimalnih standarda bezbednosti za nova vozila
Primena pravilnika, broj vozila u saobraćaju koji ispunjava zahtevane kriterijume
ABS
MUP, MGSI
Budžet ABS
Poč. vredn.
Kraj
Vredn.
0
1
STUB 4. BEZBEDNIJI UČESNICI U SAOBRAĆAJU
Indikator: Smanjen broj saobraćajnih nezgoda čiji je uticajni faktor čovek
R.br.
Aktivnosti u 2016. godini
Indikator
Izvor provere
Aktivnosti u 2017. godini
Indikator
Izvor provere
Aktivnosti u periodu od 2018 – 2020. godine
Indikator
Odgovorna organizacija
Saradnja
Izvori finansiranja
Cilj 1. – Unapređenje nivoa znanja i osposobljenosti vozača motornih vozila
Indikator: Broj licenciranih autoškola, broj sertifikovanih predavača koji drže nastavu vozačima kojima je oduzeta vozačka dozvola
1.1
Unapređenje modela osposobljavanja kandidata za vozače u privrednom društvu ili srednjoj stručnoj školi koja ispunjava uslove i koji za to dobiju dozvolu
Unapređenje kontrole kvaliteta rada privrednog društva ili srednje stručne škole koja ispunjava uslove i koji za to dobiju dozvolu
Broj licenciranih privrednih društava ili srednjih stručnih škola koja ispunjavaju uslove i koja za to dobiju dozvolu
Broj izvršenih nadzora u privrednim društvima ili srednjim stručnim školama koja ispunjavaju uslove i koja za to dobiju dozvole
Broj licenciranih instruktora vožnje, uključujući mogućnost podele prema polu
Broj licenciranih predavača teorijske obuke, uključujući mogućnost podele prema polu
Broj licenciranih ispitivača, uključujući mogućnost podele prema polu
Izveštaj MUP-a, Izveštaj ABS-a
Unapređenje kontrole kvaliteta rada privrednog društva ili srednje stručne škole koja ispunjava uslove i koja za to dobije dozvolu
Broj licenciranih privrednih društava ili srednjih stručnih škola koja ispunjavaju uslove i koja za to dobiju dozvolu
Broj izvršenih nadzora u privrednim društvima ili srednjim stručnim školama koja ispunjavaju uslove i koja za to dobiju dozvolu Broj licenciranih kadrova u oblasti osposobljavanja kandidata za vozače
MUP
ABS, MGSI
Budžet Republike Srbije
1.2
Licenciranje i unapređenje znanja kadrova za osposobljavanje kandidata za vozače
Izrada novih priručnika za licenciranje kadrova za osposobljavanje kandidata za vozače
Organizacija i sprovođenje stručnog ispita za predavača teorijske obuke i ispitivača na vozačkom ispitu
Izdavanje
Broj organizovanih i sprovedenih stručnih ispita za predavača teorijske obuke i ispitivača na vozačkom ispitu
Izveštaj ABS-a
Nastavak procesa unapređenja znanja i kompetencija osoblja angažovanog na osposobljavanju vozača i evaluacija procesa
Broj obučenog osoblja, uključujući mogućnost podele prema polu
Broj izdatih licenci kadrovima iz oblasti osposobljavanja vozača
Izveštaj ABS-a
Stručno usavršavanje i obuka lica angažovanih u sistemu osposobljavanju vozača
Prilagođavanje programa obuke lica angažovanih u sistemu osposobljavanja vozača u skladu sa zaključcima istraživanja vezano za malo učešće lica ženskog pola kao instruktora, ispitivača ili predavača
Broj obučenog osoblja, uključujući mogućnost podele prema polu
Broj izdatih licenci kadrovima iz oblasti osposobljavanja vozača
Broj oduzetih/izgubljenih licenci
Prilagođen program obuke lica angažovanih u sistemu osposobljavanja vozača
MUP, MGSI
Budžet ABS
Broj organizovanih i sprovedenih seminara unapređenje znanja predavačima teorijske obuke, instruktorima vožnje, ispitivačima na
licenci predavačima teorijske obuke, instruktorima vožnje i ispitivačima na vozačkom ispitu
Organizacija i sprovođenje seminara unapređenja znanja predavačima teorijske obuke, instruktorima vožnje, ispitivačima na vozačkom ispitu
vozačkom ispitu
Izdati priručnici za licenciranje kadrova za osposobljavanje kandidata za vozača
Broj organizovanih i sprovedenih stručnih ispita predavača teorijske obuke i ispitivača na vozačkom ispitu
Izmena i dopuna priručnika
Broj licenciranih kadrova za osposobljavanje kandidata za vozače
ABS
Poč.
Vredn.
Kraj.
vredn.
0
480
1.3
Izmena programa osposobljavanja vozača kojima je oduzeta vozačka dozvola.
Izrada stručne literature za predavača koji drže nastavu vozačima kojima je oduzeta vozačka dozvola
Izdavanje sertifikata, organizacija i sprovođenje seminara unapređenja znanja kadrovima angažovanim na osposobljavanju vozača kojima je oduzeta vozačka dozvola
Uvedeni novi moduli za osposobljavanje vozača kojima je oduzeta vozačka dozvola, u skladu sa izvršenim saobraćajnim prekršajima ili krivičnim delima
Pripremljeni i odštampani materijali za unapređenje znanja kadrova za osposobljavanje za vozača kojima je oduzeta vozačka dozvola
Broj sertifikovanih predavača koji drže nastavu vozačima kojima je oduzeta vozačka dozvola, uključujući mogućnost podele prema polu
Izveštaj ABS-a
Nastavak procesa unapređenja znanja i kompetencija osoblja angažovanog na osposobljavanju vozača kojima je oduzeta vozačka dozvola
Broj sertifikovanih predavača koji drže nastavu vozačima kojima je oduzeta vozačka dozvola, uključujući mogućnost podele prema polu
Broj organizovanih i sprovedenih seminara unapređenje znanja predavačima angažovanim na osposobljavanju vozača kojima je oduzeta vozačka dozvola
Izveštaj ABS-a
Obuka lica angažovanih na osposobljavanju vozača kojima je oduzeta vozačka dozvola
Broj obučenih lica, uključujući mogućnost podele prema polu
Broj izdatih sertifikata kadrovima iz oblasti osposobljavanja vozača kojima je oduzeta vozačka dozvola
ABS
MUP, MGSI
Budžet ABS
Poč.
vredn
Kraj.
vredn
0
28
Broj organizovanih i sprovedenih seminara unapređenje znanja predavačima
angažovanim na obuci vozača kojima je oduzeta vozačka dozvola
Poč. vredn
Kraj.
vredn
0
3
1.4
Priprema programa za neiskusne i mlade vozače
Započet rad na pripremi programa za neiskusne i mlade vozače
Izveštaj MUP-a
Izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima
Usvojene izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima
Službeni glasnik
Republike Srbije
Nastavak aktivnosti, evaluacija i unapređenje realizovanih aktivnosti
Izveštaji o realizaciji programa za mlade i neiskusne vozače
MUP
MGSI, ABS MPNTR, ZUOV
Budžet Republike Srbije i budžet ABS/donacija
1.5
Stvaranje uslova za uspostavljanje sistema licenciranja profesionalnih vozača (CPC)
Usvojene izmene i dopune ZoBS i doneti podzakonski akti (CPC) za primenu odredbi ZOBS-a
Službeni glasnik Republike Srbije
Uspostavljanje sistema licenciranja profesionalnih vozača (CPC):
– Ovlašćivanje pravnih lica koja će vršiti početnu i periodičnu obuku vozača
– Priprema priručnika za sticanje sertifikata (licence) profesionalnog vozača
Organizovanje i sprovođenje početne i periodične obuke profesionalnih vozača
Sprovođenje stručnog ispita za sticanje licence profesionalnog vozača
Broj ovlašćenih pravih lica za sprovođenje početne i periodične obuke
Pripremljeni oštampani priručnici za obuku
Broj sprovedenih početnih i periodičnih obuka za profesionalne vozače
Broj održanih stručnih ispita za sticanje licence profesionalnog vozača
Broj licenciranih profesionalnih vozača
Izveštaj ABS-a
Nastavak aktivnosti
Broj ovlašćenih pravih lica za sprovođenje početne i periodične obuke
Broj sprovedenih početnih i periodičnih obuka za profesionalne vozače
Broj održanih stručnih ispita za sticanje licence profesionalnog vozača
Broj licenciranih vozača profesionalaca
MGSI, ABS
MUP,
MZ, Institut za medicinu rada „Dr Dragomir Karajović“,
naučno-istraživačke i visoko-obrazovne institucije
Budžet ABS
Cilj 2. – Unapređenje bezbednosti učesnika u saobraćaju
Indikator: Broj sprovedenih kampanja u bezbednosti saobraćaja, broj ugrađenih studija i analiza
2.1
Nacionalna kampanja bezbednosti saobraćaja
Broj spotova pripremljenih i emitovanih (pojas, alkohol i psihoaktivne supstance).
Broj sekundi emitovanja na TV i radiju.
Broj pregleda audio i video materijala (Radio, TV, sajt ABS, sajtovi ministarstava i posebnih organizacija, Facebook, YouTube i dr.).
Promena u broju saobraćajnih nezgoda, poginulih i teško povređenih usled konzumiranja alkohola i nevezivanja sigurnosnog pojasa
Merenje efekata kampanje, uključujući mogućnost podele prema polu
Izveštaj ABS-a
Nastavak aktivnosti
Broj spotova pripremljenih i emitovanih (pojas, alkohol i psihoaktivne supstance).
Broj sekundi emitovanja na TV i radiju.
Broj pregleda audio i video materijala (Radio, TV, sajt ABS, sajtovi ministarstava i posebnih organizacija, Facebook, YouTube i dr.).
Promena u broju saobraćajnih nezgoda, poginulih i teško povređenih usled konzumiranja alkohola i nevezivanja sigurnosnog pojasa
Merenje efekata kampanje, uključujući mogućnost podele prema polu
Izveštaj ABS-a
Nastavak aktivnosti
Broj spotova pripremljenih i emitovanih (pojas, alkohol i psihoaktivne supstance).
Broj sekundi emitovanja na TV i radiju.
Broj pregleda audio i video materijala (Radio, TV, sajt ABS, sajtovi ministarstava i posebnih organizacija, Facebook, YouTube i dr.).
Promena u broju saobraćajnih nezgoda, poginulih i teško povređenih usled konzumiranja alkohola i nevezivanja sigurnosnog pojasa
Merenje efekata kampanje, uključujući mogućnost podele prema polu.
ABS
MGSI, MUP, MZ, MRZBSP, lokalne samouprave
Budžet ABS
2.2
Kampanje za podizanje svesti o rizicima koje nosi prekoračenje brzine za učešće u saobraćaju
Broj spotova pripremljenih i emitovanih (brzina).
Broj pregleda audio i video materijala (Radio, TV, sajt ABS, sajtovi ministarstava i posebnih organizacija, Facebook, YouTube i dr.)
Promena u broju saobraćajnih nezgoda, poginulih i teško povređenih usled prekoračenja brzine.
Merenje efekata kampanje, uključujući mogućnost podele prema polu .
Izveštaj ABS a
Nastavak aktivnosti
Broj spotova pripremljenih i emitovanih (brzina)
Broj pregleda audio i video materijala (Radio, TV, sajt ABS, sajtovi ministarstava i posebnih organizacija, Facebook, YouTube i dr.)
Promena u broju saobraćajnih nezgoda, poginulih i teško povređenih usled prekoračenja brzine
Merenje efekata kampanje, uključujući mogućnost podele prema polu.
ABS
MGSI, MUP, MZ, MRSP, lokalne samouprave
Budžet ABS
2.3
Analiza sistema rehabilitacije“ vozača u RepubliciSrbiji po ZoBS.
Unapređenje sistema „rehabilitacije” vozača u Republici Srbiji po ZoBS-u
Izvršena analiza sistema „rehabilitacije” vozača u EU
Izvršena analiza primene sistema „rehabilitacije” vozača u Republici Srbiji
Broj vozača kojima je oduzeta vozačka dozvola zbog skupljenih kaznenih poena, uključujući mogućnost podele prema polu.
Broj vozača koji su pohađali seminare za „rehabilitaciju” vozača, uključujući mogućnost podele prema polu.
Izvršene izmene i dopune ZoBS
Izvršene izmene i dopune pravilnika koji reguliše oblast „rehabilitacije” vozača
Izveštaj ABS-a
Nastavak aktivnosti
Broj vozača kojima je oduzeta vozačka dozvola zbog skupljenih kaznenih poena, uključujući mogućnost podele prema polu.
Broj rehabilitovanih vozača/broj oduzetih dozvola, uključujući mogućnost podele prema polu.
Izveštaj ABS-a
Nastavak aktivnosti
Izvršena analiza sistema „rehabilitacije” vozača u EU
Izvršena analiza primene sistema „rehabilitacije” vozača u Republici Srbiji
Izvršene izmene i dopune ZoBS-a
MUP, ABS
MGSI
Budžet ABS
2.4
Studija o mogućnostima primene „Alcolock” uređaja za pojedine grupe učesnika u saobraćaju
Izvršena studija
Implementirane mere u ZoBS-u
Izveštaj ABS-a
Ugradnja „Alcolock”uređaja za pojedine grupe učesnika u saobraćaju
Broj ugrađenh „Alcoloc” uređaja
ABS
MGSI, MUP, MZ, TKBS
Budžet ABS
Cilj 3. – Unapređenje bezbednosti ranjivih kategorija učesnika u saobraćaju
Indikator: Procenat smanjenja broja stradanja ranjivih kategorija učesnika u saobraćaju
3.1
Analiza stradanja ranjivih kategorija učesnika u saobraćaju (deca, stariji od 65 godina, pešaci, biciklisti, motorizovani dvotočkaši, osobe sa posebnim potrebama, uključujući mogućnost podele prema polu) sa predlogom mera za unapređenje njihove bezbednosti
Izrađena analiza i studija
Izveštaj ABS-a, Internet stranica: http://www.abs.gov.rs
Realizacija predloženih mera i praćenje efekata mera
Broj realizovanih mera, smanjenje stradanja ranjivih kategorija učesnika u saobraćaju (Biće utvrđeno na osnovu analize i studije)
Izveštaj ABS-a
Analiza stradanja ranjivih kategorija učesnika u saobraćaju (deca, stariji od 65 godina, pešaci, biciklisti, motorizovani dvotočkaši, osobe sa posebnim potrebama, uključujući mogućnost podele prema polu) sa predlogom mera za unapređenje njihove bezbednosti
Broj izrađenih analiza i studija
Lokalne samouprave
ABS
Budžet lokalne samouprave
Cilj 4. – Unapređenje saobraćajnog vaspitanja i obrazovanja u saobraćaju
Indikator: Broj akreditovanih programa iz oblasti bezbednosti saobraćaja namenjenih vaspitačima i učiteljima, broj obučenih vaspitača i učitelja, broj održanih seminara
4.1.
Priprema za razvoj kompetencija nastavnika za realizaciju saobraćajnog obrazovanja i vaspitanja unapređivanjem kvaliteta programa stalnog stručnog usavršavanja i izradom novih programa stručnog usavršavanja sa ovim sadržajima
Priprema primene programa od javnog interesa radi edukacije psihološko-pedagoške službe i predstavnika pedagoškog kolegijuma-osnovne i srednje škole (metodološki pristup u realizaciji postojećih sadržaja)
Izvršena priprema
Izveštaj ABS-a, Izveštaj MPNTR
Razvoj kompetencija nastavnika za realizaciju saobraćajnog obrazovanja i vaspitanja unapređivanjem kvaliteta programa stalnog stručnog usavršavanja i izradom novih programa stručnog usavršavanja sa ovim sadržajima
Primena programa od javnog interesa radi edukacije psihološko-pedagoške službe i predstavnika pedagoškog kolegijuma-osnovne i srednje škole (metodološki pristup u realizaciji postojećih sadržaja)
Izrađeni programi koji se nalaze na listi programa od javnog interesa i odobreni od strane ministra zaduženog za poslove obrazovanja
Realizovani ToT seminari za obuku trenera;
Izvršeno pilotiranje realizacije programana minimum 10% škola
Primenjen program u 50% osnovnih i srednjih škola od strane prosvetnih savetnika i obučenih trenera
Primenjeni novi sadržaji i/ili pristupisa učenicima u 90% škola u kojima je realizovan program obuke
Izveštaj ABS-a, Izveštaj MPNTR
Nastavak primene programa u svim osnovnim i srednjim školama od strane obučenih trenera
Realizacija evaluacije programa radi unapređivanja programa edukacije psihološko-pedagoške službe i predstavnika pedagoškog kolegijuma-osnovne škole i srednje škole/
Primena novih sadržaja i/ili pristupa sa učenicima u školama u kojima je realizovan program
Priprema novih programa stručnog usavršavanja u procesu profesionalnog razvoja zaposlenih u obrazovanju na osnovu predloženih mera za unapređivanje i primena istih.
Kontinuirani nastavak realizacije programa
Izrada veb sajta sa ažuriranim sadržajima za nastavnike i druge zaposlene u školama
Pripremljeni i primenjeni unapređeni programi za zaposlene osnovnih i srednjih škola od strane obučenih trenera
Primena programa za zaposlene u 100% osnovnih i srednjih škola od strane obučenih trenera.
Evaluirani postojeći programi stručnog usavršavanja
Primenjeni novi sadržaji i/ili pristupi sa učenicima u svim školama.
MPNTR
MUP, MGSI, MZ, ZUOV, ZVKV, ABS
Budžet Republike Srbije i budžet ABS
4.2
Priprema pregleda i analiza postojećih nastavnih programa u kojima se realizuju sadržaji vezani za saobraćajno vaspitanje (Svet oko nas, Priroda i društvo, Tehničko i informatičko obrazovanje i dr.)
Priprema pregleda i analiza postojećih nastavnih programa u kojima se realizuju sadržaji vezani za zdravstveno vaspitanje (Biologija, Građansko vaspitanje i dr.)
Priprema edukacija nastavnika za primenu novih sadržaja u nastavnim programima (stručno usavršavanje, brošure, materijali)
Priprema da se obezbedi da veb platforma bude aktivna kako bi odgovorili nastavnicima
Priprema primene novih programa
Izvršena priprema
Izveštaj ZUOV
Pregled i analiza postojećih nastavnih programa u kojima se realizuju sadržaji vezani za saobraćajno vaspitanje (Svet oko nas, Priroda i društvo tehničko i informatičko obrazovanje i dr.)
Pregled i analiza postojećih nastavnih programa u kojima se realizuju sadržaji vezani za zdravstveno vaspitanje (Biologija, Građansko vaspitanje i dr.)
Edukacija nastavnika za primenu novih sadržaja u nastavnim programima (stručno usavršavanje, brošure, materijali)
Obezbeđivanje da veb platforma bude aktivna kako bi odgovorili nastavnicima
Primena novih programa
Radne grupe izradile predloge za nove ili za unapređivanje postojećih nastavnih programa;
Usvojeni pravilnici kojima se omogućava primena novih nastavnih programa Edukovano 50% nastavnika koji realizuju predmete čiji su nastavni programi inovirani.
Obezbeđena aktivna veb platforma sa materijalima i potrebnim odgovorima nastavnicima.
Primenjeni novi programi od strane edukovanih nastavnika
Izveštaj ZUOV
Nastavak edukacija nastavnika za primenu novih sadržaja u nastavnim programima (stručno usavršavanje, brošure, materijali)
Obezbediti da veb platforma bude aktivna kako bi odgovorili potrebama nastavnika i i učenika
Primena novih programa od strane svih nastavnika
Uvođenje novih sadržaja u okviru postojećih takmičenja o saobraćaju za učenike
Planiranje i organizacija novih takmičenja u poznavanju saobraćaja
Nastavak unapređivanja i inoviranja postojećih takmičenja i uvođenje novih sadržaja i takmičenja o saobraćaju
Na školskom nivou podržati uvođenje sekcije koje će se baviti temama bezbednosti u saobraćaju
Radne grupe izradile predloge za nove ili za unapređivanje postojećih nastavnih programa
Inovirani pravilnici kojima se propisuju nastavni programi
Realizovana ili inovirana postojeća (za 50% veći broj učesnika)
Realizovana takmičenja (za 70% veći broj učesnika)
Inovirani sadržaji su deo sadržaja takmičenja ili su realizovana nova takmičenja
Realizovan rad novih sekcija u 30% škola
ZUOV
ZVKV,MPNTR, ABS, NPS, SSO , MUP, MGSI, MZ, stručna društva koja pripremaju sadržaje takmičenja
Budžet Republike Srbije i budžet ABS
4.3
Priprema za unapređivanje saobraćajnog vaspitanja i obrazovanja u predškolskim ustanovama
Priprema nastavka realizacije obuka vaspitača u predškolskim ustanovama za primenu programa i distribucija materijala
Priprema za sprovođenje saobraćajnog vaspitanja u predškolskim ustanovama radi informisanja i sticanja veština za povećanje bezbednosti dece u saobraćaju
Izvršena priprema
Izveštaj ZUOV, Izveštaj ABS
Unapređivanje saobraćajnog vaspitanja i obrazovanja u predškolskim ustanovama
Nastavak realizacije obuka vaspitača u predškolskim ustanovama za primenu programa i distribucija materijala
Sprovođenje saobraćajnog vaspitanja u predškolskim ustanovama radi informisanja i sticanja veština za povećanje bezbednosti dece u saobraćaju
Pripremljen program za edukaciju vaspitača u predškolskim ustanovama
Dobijena akreditacija programa za vaspitače radi edukacije predškolske dece
Broj edukovanih trenera
Broj pilot predškolskih ustanova u kojima je organizovano primena programa (10%)
Realizovani seminari za vaspitače u 70% predškolskih ustanova
90% edukovanih vaspitača primenjuju sadržaje iz programa
Izveštaj ZUOV, Izveštaj ABS
Kontinuirani nastavak aktivnosti
Nastavak aktivnosti i inoviranje postojećeg programa
Realizovani seminari za vaspitače u 100% predškolskih ustanova
95% edukovanih vaspitača primenjuju sadržaje iz programa
Broj održanih seminara unapređenja znanja za vaspitača
Broj vaspitača koji su pohađali programe obuke
Inovirani programi primenjeni i pilotirani u predškolskim ustanovama, kako bi se nastavila promena istih radi unapređivanja znanja i veština dece i povećanja njihove bezbednosti u saobraćaju
ZUOV,
MPNTR,
TKBS, ABS MGSI,
MUP, lokalne samouprave, udruženja vaspitača
Budžet Republike Srbije i budžet ABS
4.4.
Obezbeđivanje sigurnosne opreme za decu i učenike (biciklističke kacige, svetlo-odbojne oznake, visoko-reflektujuća odeća)
Obezbeđena sigurnosna oprema u 30% lokalnih samouprava
Izveštaj ABS, Izveštaj MPNTR
Nastavak aktivnosti podsticanje izdavačke delatnosti u oblasti obrazovanja i vaspitanja (udžbenika i druge literature, nastavnih sredstava i dr.)
Obezbeđena sigurnosna oprema u 70% lokalnih samouprava
Pripremljeni i odštampani priručnici i udžbenici za učenike i ostala nastavna sredstva
Izveštaj ABS, Izveštaj MPNTR
Nastavak aktivnosti
Obezbeđena sigurnosna oprema u 100% lokalnih samouprava
Lokalne samouprave
MPNTR,
TKBS, ABS MGSI,
MUP, ZUOV
Budžet lokalnih samouprava
4.5
Unapređivanje veština, znanja učenika u srednjim školama i motivisanje za zdrave životne stilove i bezbedno življenje kroz vršnjačku edukaciju u srednjim školama
Nastavak aktivnosti na unapređivanju veština, znanja učenika u srednjim školama i osmišljavanje daljih aktivnosti specifičnih za određene u lokalne samouprave
Međuresorna radna grupa je pripremila program obuke vršnjačkih edukatora (učenika u srednjim školama)
Odobren program vršnjačke edukacije od strane MPNTR
Realizovana obuka vršnjačkih edukatora
Program realizovan u 5% pilot škola
Rezultati merenja efekata programa, uključujući mogućnost podele prema polu.
Program realizovan u 50% srednjih škola
Realizovane akcije mladih u 30% lokalnih zajednica kojima se podiže svest, motivacija za zdrave stilove života i saobraćajna kultura mladih
Merenje efekata programa, uključujući mogućnost podele prema polu
Izveštaj ABS
Nastavak aktivnosti na unapređivanju veština, znanja učenika u srednjim školama i osmišljavanje daljih aktivnosti specifičnih za određene u lokalne samouprave
Program realizovan u 80% srednjih škola
Merenje efekata programa, uključujući mogućnost podele prema polu
Realizovane akcije mladih u 60% lokalnih zajednica kojima se podiže svest, motivacija za zdrave stilove života i saobraćajna kultura mladih
Izveštaj ABS
Nastavak aktivnosti na unapređivanju veština, znanja učenika u srednjim školama i osmišljavanje daljih aktivnosti specifičnih za određene u lokalne samouprave
Program realizovan u 100% srednjih škola
Merenje efekata programa, uključujući mogućnost podele prema polu
Realizovane akcije mladih u 100% lokalnih zajednica kojima se podiže svest, motivacija za zdrave stilove života i saobraćajna kultura mladih
Centar mladih Srbije
ABS, Učenički parlamenti na nivou škola, ZUOV,
MPNTR,
lokalna samouprava
Budžet ABS i lokalnih samouprava
STUB 5. DELOVANJE NAKON SAOBRAĆAJNE NEZGODE
Indikator: Uspostavljena Koordinacija hitnih službi, skraćeno vreme odziva hitnih službi do mesta SN
R.br.
Aktivnosti u 2016. godini
Indikator
Izvor provere
Aktivnosti u 2017. godini
Indikator
Izvor provere
Aktivnosti u periodu od 2018 – 2020. godine
Indikator
Odgovorna organizacija
Saradnja
Izvori finansiranja
Cilj 1. – Koordinacija hitnih službi na LMSN i sprečavanje nastanka sekundarnih saobraćajnih nezgoda
Indikator: Usposavljene procedure za koordinirano delovanje hitnih služi na LMSN
1.1
Stvaranje uslova za unapređenje koordinisanog delovanja hitnih službi na mestu saobraćajne nezgode (ponašanje hitnih službi na LMSN, obavezna oprema za obeležavanje i zaštitu pripadnika hitnih službi, obeležavanje LMSN)
Potpisan protokol o koordinisanom delovanju hitnih službi na mestu saobraćajne nezgode
Izveštaj MUP;
Izveštaj MZ
MUP, MZ
ABS,
MGSI,
naučne ustanove, CK, Udruženja građana Institut za javno zdravlje
Budžet Republike Srbije, budžet ABS-a
1.2
Početak rada na uspostavljanju zajedničkog kanala radio komunikacije za sve ekipe hitnih službi koje postupaju u konkretnom slučaju
Doneta odluka o uspostavljanju zajedničkog kanala radio komunikacije
Izveštaj MUP;
Izveštaj MZ
Nastavak aktivnosti
Uspostavljene frekvencije i opremljene sve ekipe
MUP, MZ
RATEL
Budžet Republike Srbije
1.3
Izrada analize potreba za nabavkom opreme za reagovanje HS u tunelima i iznalaženje potencijalnog donatora i ostalih potencijalnih izvora finansiranja
Izrađena analiza potreba
Izveštaj MUP
Izveštaj MZ
Početak rada na sprovođenju postupka javne nabavke adekvatne opreme za reagovanje HS u tunelima, u skladu sa raspoloživim sredstvima
Procenat opremljenih jedinica HS za reagovanje u tunelima
Izveštaj MUP
Izveštaj MZ
Nastvak aktivnosti
Kompletno opremanje HS za reagovanje u tunelima
MUP, MZ
MGSI, JPPS, ABS
Budžet Republike Srbije
Poč. vredn.
Kraj.
vredn.
0%
20%
Cilj 2. – Skraćenje vremena potrebnog za ostvarivanje komunikacije pozivaoca sa nadležnim hitnim službama (policija, HMP, VSJ)
Indikator: Broj hitnih službi sa unapređenom komunikacijom između pozivaoca i hitnih službi
2.1
Analiza potreba za uvođenje potpuno operativnog sistema 112 u Republici Srbiji
Urađena analiza
Izveštaj MUP;
Izveštaj MZ
MUP,
MZ
MUP, odgovorne organizacije, ABS, lokalna samouprava, telekomunikacione kompanije, mobilni operateri, RATEL, MTTT,
Institut za javno zdravlje
EU fondovi,
Budžet Republike Srbije
2.2
Unapređenje telefonske komunikacije putem trocifrenih brojeva između pozivaoca i teritorijalno nadležne hitne službe;
Detaljna procena troškova neophodnih za unapređenje telefonske komunikacije putem trocifrenih brojeva između pozivaoca i teritorijalno nadležne hitne službe
Broj hitnih službi sa kojima se telefonska komunikacija ostvaruje direktno putem trocifrenih brojeva
Detaljno procenjeni neophodni troškovi
Izveštaj MUP;
Izveštaj MZ
MUP,
MZ
MUP, Odgovorne organizacije, ABS, lokalna samouprava, telekomunikacione kompanije, mobilni operateri, RATEL, MTTT,
Institut za javno zdravlje
Budžet Republike Srbije
Poč. vredn.
Kraj.
vredn.
0%
20%
2.3
Kampanja za informisanje javnosti o brojevima hitnih službi
Realizovana kampanja
Izveštaj ABS
ABS
Odgovorne organizacije, MUP
MZ
MRAD
MPROS MTT T
mediji, sredstva javnog oglašavanja, udruženje građana
Budžet ABS
2.4
Unapređenje postojećeg informaciono – tehnološkog sistema hitnih službi kroz nabavku odgovarajuće IT opreme
Procenat hitnih službi opremljen odgovarajućom IT opremom
Izveštaj MUP;
Izveštaj MZ
MUP, MZ
ABS, lokalna samouprava
Budžet Republike Srbije
Poč. vredn.
Kraj.
vredn.
0%
30 %
2.5
Kampanja za informisanje javnosti o broju 112
Realizovana kampanja
MUP
Odgovorne organizacijeMZ
MRZBSP
MPROS, mediji, sredstva javnog oglašavanja, udruženje građana
Budžet Republike Srbije
2.6
Stvaranje uslova za uspostavljanje sistema za prijem automatskih hitnih poziva – e-call sistem
Formiran pravni osnov za uspostavljanje sistema za prijem automatskih poziva
MUP
Odgovorne organizacije,MTTT, ABS, telekomunikaciione kompanije, mobilni operateri, RATEL, proizvođači i prodavci vozila
Budžet Republike Srbije
Cilj 3. – Skraćenje vremena od uspostavljanja poziva odnosno prijema informacije do polaska ekipe (ekipa) hitne službe na LMSN
Indikator: Procenat opremljenih dispečerskih jedinica i ekipa hitnih službi sredstvima radio veze
3.1
Pripremne aktivnosti neophodne za opremanje svih dispečerskih jedinica i svih ekipa hitnih službi sistemom TETRA
Sprovedene aktivnosti
Izveštaj MUP,
Izveštaj MZ
Opremanje svih dispečerskih jedinica i svih hitnih službi
100% opremljenih dispečerskih jedinica i ekipa hitnih službi sredstvima radio veze
MUP
MZ
RFZO
RATEL
Lokalna samopurava
Budžet Republike Srbije
3.2
Analiza potreba i procena neophodnih troškova za opremanje vatrogasno spasilačkih objekata
Izrađena analiza i procena troškova
Izveštaj MUP
Opremanje vatrogasno spasilačkih objekata opremom koja omogućava održavanje propisanog pritiska u sistemu kamiona
Procenat opremljenih vatrogasno spasilačkih objekata
MUP (Sektor za vanredne situacije)
Osiguravajuća društva
Budžet Republike Srbije
Cilj 4. – Skraćenje vremena od polaska ekipe (ekipa) hitne službe do dolaska na LMSN
Indikator: Uspostavljene procedure za reagovanje hitnih službi
4.1
Izrada i usvajanje procedura i programa obuka
Izrađena i usvojena procedura i programa obuka
Izveštaj MUP,
Izveštaj MZ
Obuka vozača vozila hitnih službi za postupanje u skladu sa procedurama
80% obučenih vozača
MZ,
ABS
ZHMP i DZ
Budžet Republike Srbije
4.2
Analiza potrebe za uspostavljanje SHMP za kontinuirani prijem i zbrinjavanje urgentnih stanja u opštinama sa manje od 25.000 stanovnika, a čija SHMP je teritorijalno nadležna za državni put I reda
Izrađena analiza
Izveštaj MZ
Uspostavljanje SHMP za kontinuirani prijem i zbrinjavanje urgentnih stanja u opštinama sa manje od 25 000 stanovnika, a čija SHMP je teritorijalno nadležna za državni put I reda
Broj SHMP
MZ,
lokalne samouprave
MZ, RFZO
lokalne samouprava
lokalna samouprava
4.3
Izrada Studije opravdanosti uspostavljanja operativnih baza na svakih 50 km autoputa (uključujući i analizu trenutnih lokacija hitnih službi, kao i oblasti kojima pristupaju u što kraćem vremenskom periodu)
Izrađena studija
MUP, MZ, Upravljač puta
RFZO
Budžet Republike Srbije, budžet društava za osiguranje
4.4
Redefinisanje teritorijalnih nadležnosti hitnih službi u skladu sa principom hitnosti umesto administrativnim granicama lokalne samouprave, na Koridoru 10
Izrađena operativna karta reagovanja za Koridor 10
Izveštaj MZ
Redefinisanje teritorijalnih nadležnosti hitnih službi u skladu sa karakteristikama putne mreže umesto administrativnim granicama lokalne samouprave, za sve državne puteve
Izrađena operativna karta reagovanja za sve državne puteve
MZ
MUP
ABS
RGZ
RFZO
lokalne samouprava
Institut za javno zdravlje
Budžet Republike Srbije
4.5
Uspostavljanje sistema GPS praćenja vozila hitnih službi iz dispečerskog centra
Procenat vozila i dispečerskih centara opremljenih za GPS praćenje vozila
Izveštaj MUP,
Izveštaj MZ
Nastavak aktivnosti
100 % vozila i dispečerskih centara opremljenih za GPS praćenje vozila
MZ
MUP
lokalna samouprava, ZHMP
DZ osiguravajuća društva
Budžet Republike Srbije, budžet društava za osiguranje
Cilj 5. – Unapređenje kvaliteta rada pripadnika hitnih službi
Indikator: Usvojene procedure u skladu sa EU standardima
5.1
Izrada analize za propisivanje procedura obavljanja uviđaja
Propisivanje i usvajanje procedura obavljanja uviđaja
Izrađena analiza
Usvojena procedura
Izveštaj MUP
MUP
Budžet Republike Srbije
5.2
Obuka pripadnika MUP i istražnih organa u skladu sa propisanom procedurom
Procenat obučenih pripadnika MUP
MUP
MP, ABS
Korisnici obuke
5.3
Obuka pripadnika hitnih službi u pogledu koordinacije, komunikacije i reagovanja hitnih službi u tunelima
Procenat obučenih pripadnika
Izveštaj MUP
Nastavak aktivnosti
Procenat obučenih pripadnika
MUP
MZ, ZHMP i DZ
Korisnici obuke
Poč. vredn.
Kraj.
vredn.
0%
20%
5.4
Izrada potrebne dokumentacije za nabavku vozila, uređaja i opreme za vršenje uviđaja saobraćajnih nezgoda
Nabavka vozila, uređaja i opreme za vršenje uviđaja saobraćajnih nezgoda
Izrađena dokumentacija
Broj nabavljenih vozila za vršenje uviđaja saobraćajnih nezgoda sa kompletnom opremom
Izveštaj MUP
Nabavka vozila, uređaja i opreme za vršenje uviđaja saobraćajnih nezgoda
Broj nabavljenih vozila za vršenje uviđaja saobraćajnih nezgoda sa kompletnom opremom
MUP
ABS
Kazne za saobraćajne prekršaje, donacije
Poč. vredn.
Kraj.
vredn.
0
5
5.5
Propisivanje procedura spasavanja za vatrogasno spasilačke službe
Usvojena procedura
Izveštaj MUP
MUP Sektor za vanredne situacije
MZ
Budžet Republike Srbije
5.6
Obuka vatrogasaca spasilaca u skladu sa propisanom procedurom
Procenat obučenih polaznika
Izveštaj MUP
Nastavak aktivnosti
Procenat obučenih polaznika
MUP
Budžet Republike Srbije
Poč. vredn.
Kraj.
vredn.
0%
30%
5.7
Opremanje vatrogasno spasličakih ekipa za tehničke intervencije u saobraćajnim nezgodama
Procenat pokrivene teritorije Republike Srbije
Izveštaj MUP
Nastavak aktivnosti
Procenat pokrivene teritorije Republike Srbije
MUP
Osiguravajuća društva
Budžet Republike Srbije
Poč. vredn.
Kraj.
vredn.
0%
30%
5.8
Propisivanje procedura za postupanje hitnih službi u saobraćajnim nezgodama sa velikim brojem povređenih lica (masovne nezgode)
Usvojena procedura
MUP
Naučne ustanove, Sektor za vanredne situacije
MZ
MGSI,
MO, ABS, CK, GSS, Udruženja građana i ostali
Budžet Republike Srbije
5.9
Obuka pripadnika hitnih službi za delovanje u masovnim saobraćajnim nezgodama
Procenat obučenih pripadnika
MUP
MZ
MO
Budžet Republike Srbije
Poč. vredn.
Kraj.
vredn.
0%
30%
5.10
Propisivanje procedura i potrebne opreme za zbrinjavanje povređenih u saobraćaju
Usvojen specifični vodič dobre kliničke prakse
Izveštaj MZ
MZ
ZHMP
DZ, naučne institucije, udruženja građana
5.11
Obuka pripadnika SHMP u zbrinjavanju povređenih u saobraćaju kroz kontinuiranu medicinsku edukaciju
10 % obučenih za zbrinjavanje povređenih u saobraćaju
Izveštaj MZ
Nastavak aktivnosti
25 % obučenih za zbrinjavanje povređenih u saobraćaju
Izveštaj MZ
Nastavak aktivnosti
60 % obučenih za zbrinjavanje povređenih u saobraćaju
MZ
ZHMP
DZ Udruženja građana
Korisnici obuke
5.12
Izrada operativnih planova zbrinjavanja velikog broja povređenih po zdravstvenim ustanovama
25% izrađenih planova
Izveštaj MZ
Nastavak aktivnosti
50% izrađenih planova
Izveštaj MZ
Nastavak aktivnosti
100% izrađenih planova
MZ
Zdravstvene ustanove
MUP
MO
5.13
Formiranje centra za zajedničku obuku hitnih službi za teritoriju Republike Srbije
Formiran, opremljen, i operativno funkcional
an centar
MUP
MZ
MO
osiguravajuća društva
Budžet Republike Srbije
Cilj 6. – Skraćenje vremena transporta povređenog od LM SN do zdravstvene ustanove
Indikator: Urađene analize za opravdanost uspostavljanja helikoptrske službe
6.1
Izrada studije opravdanosti formiranja helikopterske službe transporta povređenih u saobraćajnim nezgodama
Izrađena studija
Izveštaj MUP,
Izveštaj MZ
MUP,
MZ
MGSI, MUP
MO
MZ, ABS,
naučne institucije, Udruženja građana
Budžet Republike Srbije
6.2
Analiza potreba i lokacija za koje je neophodno obezbediti opremu za helikopterske službe, procena mogućnosti sletanja vazduhoplova na imenovane lokacije, u skladu sa rezultatima analize i iznalaženje potencijalnih izvora finansiranja
Izrađena analiza
Izveštaj MUP
Nabavka sredstava i opreme za helikoptersku službu transporta povređenih ( 1 helikopter u 2018, 2 helikoptera u 2019. i 2 helikoptera u 2020.)
Nabavljena sredstva i oprema –ukupno 5 helikoptera
Vlada
(MUP)
MGSI
MUP
MO, MZ
Budžet Republike Srbije
6.3
Obuka letačkog, medicinskog i ostalog osoblja za helikopterski transport povređenih
Broj obučenih pilota, medicinskog i drugog osoblja
Vlada
(MUP)
MGSI
MUP
MO, MZ
Budžet Republike Srbije
6.4
Zapošljavanje po 4 pilota po nabavci letelice
Zaposleno 20 pilota
MUP
Budžet Republike Srbije
6.5
Obuka pripadnika hitnih službi i helikopterske službe za zajedničko delovanje na zemlji
Procenat obučenih polaznika
Izveštaj MUP,
Izveštaj MZ
MUP, MZ
MUP
MO, MZ
Budžet Republike Srbije
Poč. vredn.
Kraj.
vredn.
0%
30%
6.6
Nabavka sredstava i opreme za prijem povređenih transportovanih helikopterom
Nabavljena sredstva i oprema
Izveštaj MZ
Vlada
(MZ)
MGSI
MUP
MO, MZ
Budžet Republike Srbije
6.7
Formiranje helikopterske službe transporta povređenih u saobraćajnim nezgodama
Formirana, opremljena, obučena i funkcionalno operativna služba
MUP
MGSI
MUP
MO, MZ
Budžet Republike Srbije
6.8
Stvaranje zakonskih uslova neophodnih za dobijanje dozvole za obavljanje prevoza putnika u komercijalne svrhe
Stvoreni zakonski uslovi
Izveštaj MUP
Usvajanje podzakonskih akata u vezi dobijanja AOC dozvole
Usvojena podzakonska akta i dobijena AOC dozvola
MUP
Budžet Republike Srbije
SKRAĆENICE:
MGSI
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture
MUP
Ministarstvo unutrašnjih poslova
MZ
Ministarstvo zdravlja
MP
Ministarstvo pravde
MTTT
Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija
MPZŽS
Ministarstvo poljoprivrede i zaštite životne sredine
MPNTR
Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja
MRZBSP
Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja
MO
Ministarstvo odbrane
ABS
Agencija za bezbednost saobraćaja
JPPS
Javno preduzeće „Putevi Srbije“
TKBS
Telo za koordinaciju bezbednosti saobraćaja na putevima
RFZO
Republički fond za zdravstveno osiguranje
RGZ
Republički geodetski zavod
ZHMP
Zavod za hitnu medicinsku pomoć
DZ
Dom zdravlja
SHMP
Služba hitne medicinske pomoći
HMP
Hitna medicinska pomoć
ZUOV
Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja
ZVKV
Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja
KC
Klinički centri
CK
Crveni krst
GSS
Gorska služba spasavanja
NPS
Nacionalni prosvetni savet
SSO
Savet za srednje stručno obrazovanje
LMSN
Lice mesta saobraćajne nezgode
HS
Hitna služba
DMDM
Direkcija za mere i dragocene metale
VSJ
Vatrogasno spasilačke jedinice