PREDLOG ZAKONA
O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O LOKALNIM IZBORIMA
Član
U Zakonu o lokalnim izborima („Službeni glasnik RS”, br. 129/07 i 34/10 – US), u članu 5. reči: „drugih političkih organizacija” brišu se.
Član
U članu 8. stav 2. broj: „90” zamenjuje se brojem: „60”.
Član
U članu 14. stav 2. reč: „opštinske” briše se.
U stavu 11. reči: „nadležnom okružnom sudu” zamenjuju se rečima: „Upravnom sudu”.
Član
U članu 18. stav 1. menja se i glasi:
„Kandidate za odbornike mogu predlagati registrovane političke stranke, koalicije registrovanih političkih stranaka, kao i grupe građana čije izborne liste svojim potpisima podrži najmanje 30 birača po predlogu za svakog kandidata na izbornoj listi. Predlagač mora na izbornoj listi imati najmanje jednu trećinu kandidata od ukupnog broja odbornika koji se bira.”
Član
U članu 20. stav 3. menja se i glasi:
„Na izbornoj listi među svaka tri kandidata po redosledu na listi (prva tri mesta, druga tri mesta i tako do kraja liste) mora biti najmanje po jedan kandidat – pripadnik onog pola koji je manje zastupljen na listi.”
Član
Posle člana 42. dodaje se član 43, koji glasi:
„Član 43.
Izborna komisija jedinice lokalne samouprave će najkasnije u roku od 10 dana od dana objavljivanja ukupnih rezultata izbora sve dobijene mandate sa izborne liste dodeliti kandidatima po redosledu na izbornoj listi, počev od prvog kandidata sa liste.”
Član
Posle člana 46. dodaje se član 47, koji glasi:
„Član 47.
Odbornik lično podnosi ostavku, overenu kod organa nadležnog za overu potpisa, predsedniku skupštine jedinice lokalne samouprave, u roku od tri dana od dana overe.
Predsednik skupštine jedinice lokalne samouprave je dužan da podnetu ostavku stavi na dnevni red skupštine na prvoj narednoj sednici, sa predlogom da to bude prva tačka dnevnog reda.”
Član
U članu 48. stav 1. menja se i glasi:
„Kada odborniku prestane mandat pre isteka vremena na koje je izabran, mandat se dodeljuje prvom sledećem kandidatu sa iste izborne liste kome nije bio dodeljen mandat odbornika.”
Posle stava 1. dodaju se novi st. 2. i 3, koji glase:
„Kada odborniku koji je izabran sa koalicione izborne liste prestane mandat pre isteka vremena na koje je izabran, mandat se dodeljuje prvom sledećem kandidatu na izbornoj listi kome nije bio dodeljen mandat ( pripadniku iste političke stranke.
Kandidatu kome je bio dodeljen mandat odbornika, a kojem je mandat prestao zbog preuzimanja funkcije predsednika opštine ili gradonačelnika, odnosno zamenika predsednika opštine ili zamenika gradonačelnika, mandat se ponovo dodeljuje u istom sazivu skupštine jedinice lokalne samouprave pod uslovima:
da je kandidatu prestala funkcija predsednika opštine ili gradonačelnika, odnosno zamenika predsednika opštine ili zamenika gradonačelnika;
da postoji upražnjeno odborničko mesto koje pripada istoj izbornoj listi, i
da je izbornoj komisiji jedinice lokalne samouprave kandidat podneo zahtev za dodelu mandata odbornika.”
Dosadašnji st. 2, 3. i 4. postaju st. 4, 5. i 6.
Član
U čl. 49, 50. i 54. stav 1. reči: „nadležni okružni sud” u različitom padežu zamenjuju se rečima: „Upravni sud” u odgovarajućem padežu.
Član
U članu 55. stav 3. reč: „opštinska” briše se.
Član
U članu 56. stav 7. reči: „nadležnom okružnom sudu” zamenjuju se rečima: „Upravnom sudu”.
Član
Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije”, a odredbe čl. 6. i 8. ovog zakona primenjuju se od raspisivanja narednih izbora za odbornike skupštine jedinice lokalne samouprave.
O B R A Z L O Ž E Nj E
I. USTAVNI OSNOV ZA DONOŠENjE ZAKONA
Ustavni osnov za donošenje ovog zakona je član 97. tačka 3. Ustava Republike Srbije kojom je, između ostalog, utvrđeno da Republika Srbija uređuje i obezbeđuje sistem lokalne samouprave i u odredbi člana 180. stav 3. Ustava Republike Srbije kojom je, između ostalog, utvrđeno da se odbornici biraju na period od četiri godine na neposrednim izborima tajnim glasanjem, u skladu sa zakonom.
II. RAZLOZI ZA DONOŠENjE ZAKONA
Ovim zakonom usklađuju se odredbe Zakona o lokalnim izborima, koji je donet 2007. godine sa zakonima koji uređuju pojedina pitanja od značaja za sprovođenje izbora za odbornike u skupštini jedinice lokalne samouprave (Zakon o uređenju sudova, Zakon o političkim strankama i Zakon o upravnim sporovima).
U nastojanju da se pravni i politički sistem uskladi sa evropskim principima i vrednostima, ovim izmenama i dopunama Zakona o lokalnim izborima potvrđuje se načelo da su građani nosioci suverenosti, obezbeđuje se ustavno pravo građana da na izborima odlučuju o tome koji kandidati će ih predstavljati i otklanjaju elementi posrednosti izbora.
Uređivanjem načina na koji se podnosi ostavka na funkciju odbornika potvrđuje se da ostavka, kao jedan od razloga za prestanak mandata odbornika pre isteka vremena na koje je izabran, suštinski predstavlja stvarnu i slobodno izraženu volju odbornika i lični čin neposredno izabranog predstavnika građana, čime se dosledno primenjuje ustavni princip da niko ne može prisvojiti suverenost od građana niti uspostaviti vlast mimo slobodno izražene volje građana.
III. OBJAŠNjENjE POJEDINAČNIH REŠENjA
Članom 1. usklađuje se član 5. Zakona sa Zakonom o političkim strankama („Službeni glasnik RS”, broj 36/09), kojim se stavljaju van snage Zakon o političkim organizacijama, („Službeni glasnik SRS”, broj 37/90 i „Službeni glasnik RS”, br. 30/92, 53/93, 67/93, 48/94 i 101/05) i Zakon o udruživanju građana u udruženja, društvene organizacije i političke organizacije koji se osnivaju za teritoriju Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije („Službeni list SFRJ”, broj 42/90 i „Službeni list SRJ”, br. 16/93, 31/93, 41/93, 50/93, 24/94, 28/96 i 73/00), u delu koji se odnosi na političke organizacije.
Članom 2. usklađuje se član 8. Zakona sa članom 101. stav 1. i članom 109. stav 6. Ustava Republike Srbije, kojima je propisano da izbori moraju da se okončaju u roku od 60 dana od dana raspisivanja izbora.
Članom 3. vrši se usklađivanje člana 14. sa članom 11. Zakona o lokalnim izborima, kojim je utvrđeno da su organi za sprovođenje izbora izborna komisija jedinice lokalne samouprave i birački odbor, kao i sa Zakonom o uređenju sudova („Službeni glasnik RS”, br. 116/08, 104/09 i 101/10), kojim je Upravni sud određen kao nadležan za rešavanje u upravnim sporovima.
Članom 4. usklađuje se član 18. Zakona sa Zakonom o političkim strankama („Službeni glasnik RS”, broj 36/09), kojim se stavljaju van snage Zakon o političkim organizacijama, („Službeni glasnik SRS”, broj 37/90 i „Službeni glasnik RS”, br. 30/92, 53/93, 67/93, 48/94 i 101/05) i Zakon o udruživanju građana u udruženja, društvene organizacije i političke organizacije koji se osnivaju za teritoriju Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije („Službeni list SFRJ”, broj 42/90 i „Službeni list SRJ”, br. 16/93, 31/93, 41/93, 50/93, 24/94, 28/96 i 73/00), u delu koji se odnosi na političke organizacije.
Članom 5. precizira se rešenje člana 20. stav 3. Zakona, tako da među svaka tri kandidata na izbornoj listi mora biti najmanje po jedan kandidat – pripadnik manje zastupljenog pola na listi.
U članu 43. Zakona (član 6. Predloga zakona) predviđeno je da dodelu mandata nakon sprovedenih izbora za odbornike vrši izborna komisija jedinice lokalne samouprave prema redosledu kandidata na izbornoj listi počev od prvog kandidata sa liste. Ovakvo rešenje je u skladu sa stavom Ustavnog suda da poštovanje principa slobodnih i neposrednih izbora u sistemu srazmernog predstavništva i zatvorenih izbornih lista podrazumeva da redosled kandidata na listi obavezuje podnosioca izborne liste pri raspodeli dobijenih odborničkih mandata i da se mandati dodeljuju kandidatima po redosledu po kojem su njihova imena navedena na izbornoj listi.
U članu 47. Zakona (član 7. Predloga zakona) precizira se način podnošenja ostavke na funkciju odbornika kao jedan od razloga za prestanak mandata odborniku pre isteka vremena na koje je izabran. Istovremeno se reguliše i način postupanja po ostavci koju odbornik lično podnosi predsedniku skupštine jedinice lokalne samouprave, u smislu procedure po kojoj predsednik skupštine, odnosno skupština postupa kada je u pitanju pismena ostavka odbornika. Ovo iz razloga da se izbegne negativna praksa uvrštavanja ostavke kao poslednje tačke dnevnog reda, čime se neopravdano odugovlači izjašnjavanje skupštine o istoj.
U članu 8. menjaju se odredbe člana 48. stav 1. Zakona, tako da se dosledno primeni princip dodele odborničkog mandata prema redosledu kandidata na izbornoj listi. Jedino odstupanje od redosleda na izbornoj listi je posledica obaveze da manje zastupljeni pol na izbornoj listi bude u određenom procentu predstavljen u skupštini jedinice lokalne samouprave, tako što na izbornoj listi među svaka tri kandidata po redosledu na listi mora biti najmanje po jedan kandidat – pripadnik onog pola koji je manje zastupljen na listi.
U čl. 9. i 11. usklađuju se odredbe čl. 49, 50, 54. i 56. Zakona sa Zakonom o uređenju sudova, kojim je Upravni sud određen kao nadležan za rešavanje u upravnim sporovima i vrši se terminološko usklađivanje sa novim Zakonom o upravnim sporovima („Službeni glasnik RS”, broj 111/09).
U članu 10. usklađuje se član 55. sa članom 11. Zakona o lokalnim izborima, kojim je utvrđeno da su organi za sprovođenje izbora izborna komisija jedinice lokalne samouprave i birački odbor.
U članu 12. utvrđuje se da ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije”, u skladu sa članom 196. stav 4. Ustava Republike Srbije, s tim što će se odredbe čl. 6. i 8. ovog zakona primenjivati od raspisivanja narednih izbora za odbornike skupštine jedinice lokalne samouprave.
IV. PROCENA SREDSTAVA POTREBNIH
ZA SPROVOĐENjE ZAKONA
Za sprovođenje ovog zakona nije potrebno obezbediti dodatna sredstva u budžetu Republike Srbije.
PREGLED ODREDABA ZAKONA KOJE SE MENjAJU
Član 5.
Odbornici se biraju na osnovu lista političkih stranaka, njihovih koalicija, drugih političkih organizacija i lista koje predlože grupe građana (u daljem tekstu: izborna lista).
Član 8.
Izbore za odbornike raspisuje predsednik Narodne skupštine.
Od dana raspisivanja izbora do dana održavanja izbora ne može proteći manje od 45, ni više od 90 60 dana.
Odlukom o raspisivanju izbora određuje se dan održavanja izbora, kao i dan od kada počinju teći rokovi za vršenje izbornih radnji.
Odluka o raspisivanju izbora objavljuje se u „Službenom glasniku Republike Srbije”.
Član 14.
Izbornu komisiju u stalnom sastavu čine predsednik i najmanje šest članova koje imenuje skupština jedinice lokalne samouprave, na predlog odborničkih grupa u skupštini jedinice lokalne samouprave, srazmerno broju odbornika, a u proširenom sastavu – i po jedan opunomoćeni predstavnik podnosilaca izborne liste koji je predložio najmanje dve trećine kandidata od ukupnog broja odbornika koji se bira.
Političke stranke i koalicije političkih stranaka nacionalnih manjina koje predlože najmanje jednu trećinu kandidata za odbornike od ukupnog broja odbornika koji se bira imaju pravo na svog predstavnika u proširenom sastavu opštinske izborne komisije.
Izborna komisija ima sekretara koga imenuje skupština jedinice lokalne samouprave. Sekretar učestvuje u radu komisije bez prava odlučivanja.
Predsednik, članovi izborne komisije u stalnom i proširenom sastavu i njen sekretar imaju zamenike.
Za predsednika, zamenika predsednika, sekretara i zamenika sekretara izborne komisije imenuje se lice koje je diplomirani pravnik.
Izborna komisija danom proglašenja izborne liste istovremeno rešenjem utvrđuje koji podnosilac izborne liste ispunjava uslove za određivanje svojih predstavnika u prošireni sastav ovog organa.
Rešenje o ispunjenju ili neispunjenju uslova za određivanje opunomoćenog predstavnika podnosilaca izborne liste u prošireni sastav izborna komisija dostavlja podnosiocu izborne liste u roku od 24 časa od donošenja tog rešenja.
Podnosilac izborne liste određuje svog opunomoćenog predstavnika u izbornoj komisiji i o tome obaveštava izbornu komisiju.
Izborna komisija utvrđuje prošireni sastav u roku od 24 časa od prijema obaveštenja o licima koja ulaze u prošireni sastav.
Ako podnosilac izborne liste ne odredi opunomoćenog predstavnika u izbornoj komisiji najkasnije pet dana pre dana određenog za održavanje izbora, izborna komisija nastavlja da radi i da punovažno odlučuje bez predstavnika podnosioca izborne liste.
Protiv rešenja skupštine jedinice lokalne samouprave o imenovanju predsednika i članova izborne komisije u stalnom sastavu dopuštena je žalba nadležnom okružnom sudu UPRAVNOM SUDU u roku od 24 časa od donošenja rešenja.
Protiv rešenja izborne komisije iz stava 7. ovog člana obezbeđena je zaštita po postupku za zaštitu izbornog prava koji je utvrđen ovim zakonom.
Član 18.
Kandidate za odbornike mogu predlagati, posebno ili zajedno, političke stranke, koalicije i druge političke organizacije, kao i grupe građana čije izborne liste svojim potpisima podrži najmanje 30 birača po predlogu za svakog kandidata na izbornoj listi. Predlagač mora na izbornoj listi imati najmanje jednu trećinu kandidata od ukupnog broja odbornika koji se bira.
KANDIDATE ZA ODBORNIKE MOGU PREDLAGATI REGISTROVANE POLITIČKE STRANKE, KOALICIJE REGISTROVANIH POLITIČKIH STRANAKA, KAO I GRUPE GRAĐANA ČIJE IZBORNE LISTE SVOJIM POTPISIMA PODRŽI NAJMANjE 30 BIRAČA PO PREDLOGU ZA SVAKOG KANDIDATA NA IZBORNOJ LISTI. PREDLAGAČ MORA NA IZBORNOJ LISTI IMATI NAJMANjE JEDNU TREĆINU KANDIDATA OD UKUPNOG BROJA ODBORNIKA KOJI SE BIRA.
U jedinicama lokalne samouprave koje imaju manje od 20.000 birača, izborne liste iz stava 1. ovog člana utvrđene su i kada ih svojim potpisom podrži najmanje 200 birača.
U ime političke stranke ili grupe građana, predloge iz st. 1. i 2. ovog člana može podneti samo lice koje je politička stranka ili grupa građana ovlastila.
U ime koalicije stranaka, predlog iz st. 1. i 2. ovog člana podnose najviše dva ovlašćena lica.
Član 20.
Jedno lice može biti kandidat za odbornika samo na jednoj izbornoj listi.
Podnosilac izborne liste određuje redosled kandidata na listi.
Na izbornoj listi ukupno mora biti najmanje 30% kandidata manje zastupljenog pola na listi.
NA IZBORNOJ LISTI MEĐU SVAKA TRI KANDIDATA PO REDOSLEDU NA LISTI (PRVA TRI MESTA, DRUGA TRI MESTA I TAKO DO KRAJA LISTE) MORA BITI NAJMANjE PO JEDAN KANDIDAT – PRIPADNIK ONOG POLA KOJI JE MANjE ZASTUPLjEN NA LISTI.
Ako izborna lista ne ispunjava uslove iz stava 3. ovog člana smatraće se da sadrži nedostatke za proglašenje izborne liste, a predlagač liste biće pozvan u skladu sa ovim zakonom, da otkloni nedostatke liste.
Ako predlagač liste ne otkloni nedostatke iz stava 4. ovog člana, izborna komisija odbiće proglašenje izborne liste, u skladu sa ovim zakonom.
Kad po donošenju rešenja o proglašenju izborne liste kandidat bude pravnosnažnom sudskom odlukom lišen poslovne sposobnosti, izgubi državljanstvo Republike Srbije, odustane od kandidature ili ako nastupi njegova smrt, podnosilac izborne liste gubi pravo da predloži novog kandidata.
Član 43.
IZBORNA KOMISIJA JEDINICE LOKALNE SAMOUPRAVE ĆE NAJKASNIJE U ROKU OD 10 DANA OD DANA OBJAVLjIVANjA UKUPNIH REZULTATA IZBORA SVE DOBIJENE MANDATE SA IZBORNE LISTE RASPODELITI KANDIDATIMA PO REDOSLEDU NA IZBORNOJ LISTI, POČEV OD PRVOG KANDIDATA SA LISTE I TAKAV PREDLOG UPUTITI SKUPŠTINI.
Član 47.
ODBORNIK LIČNO PODNOSI OSTAVKU, OVERENU KOD ORGANA NADLEŽNOG ZA OVERU POTPISA, PREDSEDNIKU SKUPŠTINE JEDINICE LOKALNE SAMOUPRAVE, U ROKU OD TRI DANA OD DANA OVERE.
PREDSEDNIK SKUPŠTINE JEDINICE LOKALNE SAMOUPRAVE JE DUŽAN DA PODNETU OSTAVKU STAVI NA DNEVNI RED SKUPŠTINE NA PRVOJ NAREDNOJ SEDNICI, SA PREDLOGOM DA TO BUDE PRVA TAČKA DNEVNOG REDA.
Član 48.
Kad odborniku prestane mandat pre isteka vremena na koje je izabran, mandat pripada podnosiocu izborne liste sa čije liste je bio izabran odbornik kome je prestao mandat. Taj mandat izborna komisija dodeljuje kandidatu koga odredi podnosilac izborne liste. Izborna komisija odborniku izdaje uverenje da je izabran.
KADA ODBORNIKU PRESTANE MANDAT PRE ISTEKA VREMENA NA KOJE JE IZABRAN, MANDAT SE DODELjUJE PRVOM SLEDEĆEM KANDIDATU SA ISTE IZBORNE LISTE KOME NIJE BIO DODELjEN MANDAT ODBORNIKA.
KADA ODBORNIKU KOJI JE IZABRAN SA KOALICIONE IZBORNE LISTE PRESTANE MANDAT PRE ISTEKA VREMENA NA KOJE JE IZABRAN, MANDAT SE DODELjUJE PRVOM SLEDEĆEM KANDIDATU NA IZBORNOJ LISTI KOME NIJE BIO DODELjEN MANDAT – PRIPADNIKU ISTE POLITIČKE STRANKE.
KANDIDATU KOME JE BIO DODELjEN MANDAT ODBORNIKA, A KOJEM JE MANDAT PRESTAO ZBOG PREUZIMANjA FUNKCIJE PREDSEDNIKA OPŠTINE ILI GRADONAČELNIKA, ODNOSNO ZAMENIKA PREDSEDNIKA OPŠTINE ILI ZAMENIKA GRADONAČELNIKA, MANDAT SE PONOVO DODELjUJE U ISTOM SAZIVU SKUPŠTINE JEDINICE LOKALNE SAMOUPRAVE POD USLOVIMA:
DA JE KANDIDATU PRESTALA FUNKCIJA PREDSEDNIKA OPŠTINE ILI GRADONAČELNIKA, ODNOSNO ZAMENIKA PREDSEDNIKA OPŠTINE ILI ZAMENIKA GRADONAČELNIKA;
DA POSTOJI UPRAŽNjENO ODBORNIČKO MESTO KOJE PRIPADA ISTOJ IZBORNOJ LISTI, I
DA JE IZBORNOJ KOMISIJI JEDINICE LOKALNE SAMOUPRAVE KANDIDAT PODNEO ZAHTEV ZA DODELU MANDATA ODBORNIKA.
Kad odborniku prestane mandat pre isteka vremena na koje je izabran, a na izbornoj listi sa koje je odbornik bio izabran nema kandidata za koje podnosilac izborne liste nije dobio mandat, mandat pripada podnosiocu izborne liste koji ima sledeći najveći količnik a za njega nije dobio mandat.
Mandat novog odbornika traje do isteka mandata odbornika kome je prestao mandat.
Od kandidata se pre potvrđivanja mandata pribavlja pismena saglasnost da prihvata mandat.
Član 49.
Na odluke skupštine jedinice lokalne samouprave o prestanku mandata odbornika, kao i o potvrđivanju mandata novom odborniku, dopuštena je žalba nadležnom okružnom sudu UPRAVNOM SUDU.
Žalba je dopuštena i u slučaju kada skupština propusti da donese odluke iz stava 1. ovog člana.
U slučaju osnovanosti žalbe iz stava 2. ovog člana, sud donosi odluku kojom utvrđuje prestanak mandata odbornika, odnosno potvrđuje mandat novom odborniku.
Pravo na podnošenje žalbe iz stava 2. ovog člana ima svaki odbornik.
Žalba se podnosi u roku od 48 časova od dana donošenja odluke skupštine jedinice lokalne samouprave, odnosno od dana održavanja sednice na kojoj je skupština propustila da donese odluke iz stava 1. ovog člana.
Član 50.
Ponovni izbori sprovode se ako izborna komisija ili nadležni okružni sud UPRAVNI SUD ponište izbore zbog nepravilnosti u sprovođenju izbora, u slučajevima utvrđenim ovim zakonom.
Ako se izbori ponište na pojedinom biračkom mestu, glasanje se ponavlja samo na tom biračkom mestu.
Na biračkim mestima na kojima izborni postupak nije sproveden u skladu s ovim zakonom, izbori se ponavljaju u roku od sedam dana od utvrđivanja nepravilnosti u izbornom postupku, na način i po postupku utvrđenim za sprovođenje izbora.
Ponovne izbore raspisuje izborna komisija.
Ponovni izbori sprovode se po listi kandidata koja je utvrđena za izbore koji su poništeni, osim kad su izbori poništeni zbog nepravilnosti u utvrđivanju izborne liste.
U slučaju ponavljanja izbora konačni rezultati izbora utvrđuju se po završetku ponovljenog glasanja.
Član 54.
Protiv rešenja izborne komisije, može se izjaviti žalba nadležnom okružnom sudu UPRAVNOM SUDU u roku od 24 časa od dostavljanja rešenja.
Izborna komisija dužna je da sudu dostavi odmah, a najkasnije u roku od 12 časova sve potrebne podatke i spise za odlučivanje.
U postupku zaštite izbornog prava sud shodno primenjuje odredbe zakona kojim se uređuje postupak u upravnim sporovima.
Odluka po žalbi doneće se najkasnije u roku od 48 časova od dana prijema žalbe sa spisima.
Odluka doneta u postupku po žalbi je pravnosnažna i protiv nje se ne mogu podneti zahtev za vanredno preispitivanje sudske odluke, niti zahtev za ponavljanje postupka, predviđeni Zakonom o upravnim sporovima.
Član 55.
Ako sud usvoji žalbu, poništiće odluku ili radnju u postupku predlaganja kandidata, odnosno u postupku izbora odbornika ili će poništiti izbor odbornika.
Kada nađe da osporenu odluku treba poništiti, ako priroda stvari to dozvoljava i ako utvrđeno činjenično stanje pruža pouzdan osnov za to, sud može svojom odlukom meritorno rešiti izborni spor. Odluka suda u svemu zamenjuje poništeni akt.
Ako je po prigovoru, odnosno po žalbi, poništena radnja u postupku izbora ili izbor odbornika, opštinska izborna komisija je dužna da odgovarajuću izbornu radnju, odnosno izbore ponovi u roku predviđenom ovim zakonom za ponovne izbore. Rok se računa od dana donošenja odluke o poništavanju.
Član 56.
Mandat odbornika počinje da teče danom potvrđivanja mandata.
O potvrđivanju mandata odbornika odlučuje skupština na konstitutivnoj sednici.
Konstitutivnu sednicu skupštine saziva predsednik skupštine iz prethodnog saziva u roku od 15 dana od dana objavljivanja rezultata izbora.
Konstitutivnom sednicom predsedava najstariji odbornik, koji je ovlašćen i da sazove konstitutivnu sednicu ako to u zakonskom roku ne učini predsednik skupštine iz prethodnog saziva.
O potvrđivanju mandata odbornika, na osnovu izveštaja verifikacionog odbora, skupština odlučuje javnim glasanjem. U glasanju mogu učestvovati kandidati za odbornike kojima su mandati dodeljeni u skladu sa članom 43. ovog zakona i koji imaju uverenje izborne komisije jedinice lokalne samouprave da su izabrani.
Kada skupština posle konstituisanja odlučuje o potvrđivanju mandata novih odbornika, u glasanju, pored odbornika, mogu učestvovati i kandidati kojima su mandati dodeljeni u skladu sa članom 48. ovog zakona i koji imaju uverenje izborne komisije jedinice lokalne samouprave da su izabrani.
Protiv odluke donete u vezi sa potvrđivanjem mandata odbornika može se izjaviti žalba nadležnom okružnom sudu UPRAVNOM SUDU u roku od 48 časova od dana donošenja odluke skupštine jedinice lokalne samouprave.
IZJAVA O USKLAĐENOSTI PROPISA SA PROPISIMA EVROPSKE UNIJE
1. Ovlašćeni predlagač propisa – Vlada
Obrađivač: Ministarstvo za ljudska i manjinska prava, državnu upravu i lokalnu samoupravu
2. Naziv propisa
Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o lokalnim izborima
Draft Law on Amendments and Supplements to the Law on Local Elections
3. Usklađenost propisa sa odredbama Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Evropskih zajednica i njihovih država članica, sa jedne strane i Republike Srbije sa druge strane („Službeni glasnik RS”, broj 83/08) (u daljem tekstu: Sporazum), odnosno sa odredbama Prelaznog sporazuma o trgovini i trgovinskim pitanjima između Evropske zajednice, sa jedne strane, i Republike Srbije, sa druge strane („Službeni glasnik RS”, broj 83/08) (u daljem tekstu: Prelazni sporazum).
a) Odredba Sporazuma i Prelaznog sporazuma koja se odnose na normativnu sadržinu propisa
b) Prelazni rok za usklađivanje zakonodavstva prema odredbama Sporazuma i Prelaznog sporazuma
v) Ocena ispunjenosti obaveza koje proizlaze iz navedene odredbe Sporazuma i Prelaznog sporazuma
g) Razlozi za delimično isunjavanje, odnosno neispunjavanje obaveza koje proizlaze iz navedene odredbe Sporazuma i Prelaznog sporazuma
d) Veza sa Nacionalnim programom za integraciju Republike Srbije u Evropsku uniju
4. Usklađenost propisa sa propisima Evropske unije
a) Navođenje primarnih izvora prava EU i usklađenost sa njima
b) Navođenje sekundarnih izvora prava EU i usklađenost sa njima
v) Navođenje ostalih izvora prava EU i usklađenost sa njima
g) Razlozi za delimičnu usklađenost, odnosno neusklađenost
d) Rok u kojem je predviđeno postizanje potpune usklađenosti propisa sa propisima Evropske unije
5. Ukoliko ne postoje odgovarajući propisi Evropske unije sa kojima je potrebno obezbediti usklađenost treba konstatovati tu činjenicu. U ovom slučaju nije potrebno popunjavati Tabelu usklađenosti propisa.
Ne postoji odgovarajući propis Evropske unije sa kojim je potrebno obezbediti usklađenost.
6. Da li su prethodno navedeni izvori prava EU prevedeni na srpski jezik?
7. da li je propis preveden na neki službeni jezik EU?
8. Učešće konsultanata u izradi propisa i njihovo mišljenje o usklađenosti