Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o duvanu

                                                           

PREDLOG ZAKONA

 O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O DUVANU

Član 1.

U Zakonu o duvanu  („Službeni glasnik RS”, br. 101/05 i 90/07), u članu 2. tačka 8) reči: „privredno društvo, preduzeće, odnosno preduzetnik” zamenjuju se rečima: „privredni subjekt”.

U tač. 9) i 10) reči: „privredno društvo, preduzeće, odnosno preduzetnik” zamenjuju se rečima: „privredni subjekt”.

U tački 11) reči: „privredno društvo, odnosno preduzeće” zamenjuju se rečima: „privredni subjekt”.

U tački 12) reči: „privredno društvo, odnosno preduzeće” zamenjuju se rečima: „privredni subjekt”, a reči: „u svoje ime i za svoj račun” brišu se.

U tački 15) reč: „preduzeća”zamenjuje se rečima: „pravnih lica”.

Član 2.

U članu 4. tačka 10) menja se i glasi:

„10) učestvuje u pripremi nacrta izmena i dopuna ovog zakona i mišljenja o  primeni ovog zakona; ”.

Posle tačke 10) dodaje se  nova tačka 10a), koja glasi:

„10a) učestvuje u pripremi podzakonskih akata za sprovođenje odredaba ovog zakona iz nadležnosti ministarstva nadležnog za poslove finansija; ”.

Član 3.

            U članu 7. stav 5. reči: „najkasnije u roku od sedam dana od dana prijema zahteva” zamenjuju se rečima: „u roku koji Uprava odredi”.

Član 4.

            U članu 9. stav 1. reči: „privredno društvo, preduzeće, zemljoradnička zadruga i preduzetnik (u daljem tekstu: privredni subjekt)” zamenjuju se rečima: „privredni subjekt”.

U stavu 1. tačka 1) menja se i glasi:

„1) da je upisan u odgovarajući registar kod organa nadležnog za registraciju;”.

Član 5.

            U članu 17. stav 1. reči: „privredno društvo, preduzeće i preduzetnik (u daljem tekstu: privredni subjekt)” zamenjuju se rečima: „privredni subjekt”.

U stavu 1. tačka 1) menja se i glasi:

„1) da je upisan u odgovarajući registar kod organa nadležnog za registraciju;”.

Član 6.

            U članu 26. stav 1. reči: „privredno društvo, preduzeće i preduzetnik” zamenjuju se rečima: „privredni subjekt”.

Član 7.

            U članu 29. stav 1. reči: „privredno društvo, preduzeće i preduzetnik (u daljem tekstu: privredni subjekt)” zamenjuju se rečima: „privredni subjekt”.

U stavu 1. tačka 1) menja se i glasi:

 „1) da je upisan u odgovarajući registar kod organa nadležnog za registraciju;”.

                

Član 8.

            U članu 37. stav 3. tačka 3) menja se i glasi:

„3) ugovor o licencnoj/podlicencnoj proizvodnji duvanskih proizvoda, zaključen između domaćeg proizvođača duvanskih proizvoda i inostranog nosioca žiga, a koji posluju u okviru iste matične kompanije ili su vlasnički povezana pravna lica u sastavu iste matične kompanije, kada se podnosi zahtev za upis duvanskih proizvoda koji će se licencno proizvoditi na teritoriji Republike. ”.

Član 9.

            U članu 38. stav 1. reči: „privredno društvo, preduzeće i preduzetnik (u daljem tekstu: privredni subjekt)” zamenjuju se rečima: „privredni subjekt”.

U stavu 1. tačka 1) menja se i glasi:

„1) da je upisan u odgovarajući registar kod organa nadležnog za registraciju;”.

            U stavu 10. reči: „ali ne istovremeno” zamenjuju se rečima: „ako su od njih odvojeni u zasebnom pakovanju koje onemogućava prodor mirisa i da ne ostvaruju direktan kontakt”.

Član 10.

 U članu 45. stav 1. reči: „privredno društvo, preduzeće i preduzetnik (u daljem tekstu: privredni subjekt)” zamenjuju se rečima: „privredni subjekt”.

U stavu 1. tačka 1) menja se i glasi:

„1) da je upisan u odgovarajući registar kod organa nadležnog za registraciju;”.

            U stavu 21.  reči: „ali ne istovremeno” zamenjuju se rečima: „ako su od njih odvojeni u zasebnom pakovanju koje onemogućava prodor mirisa i da ne ostvaruju direktan kontakt”.

 

Član 11.

            U članu 47. stav 1. reči: „Privredni subjekti iz člana 46. ovog zakona, mogu da obnove”  zamenjuju se rečima: „Trgovac na malo duvanskim proizvodima može da obnovi”.

Član 12.

            U članu 48. stav 6. posle reči: „kome je” dodaju se reči: „u slučaju iz stava 1. tač. 3) i 4) ovog člana”, a posle reči: „iz stava 3. ovog člana” zapeta i reči: „osim u slučaju iz stava 1. tačka 1) ovog člana” brišu se.

                                           

Član 13.

            U članu 49. stav 2. menja se i glasi:

„Trgovac na malo duvanskim proizvodima iz člana 45. st. 14. i 15. ovog zakona dužan je da uz hjumidor ima original i ili overenu fotokopiju dozvole za trgovinu duvanskim proizvodima i da evidentira svaki pojedinačni promet duvanskih proizvoda na malo preko fiskalne kase, u skladu sa propisima kojima se uređuje evidentiranje prometa preko fiskalne kase, s tim što trgovac na malo duvanskim proizvodima iz člana 45. stav 15. ovog zakona mora imati instaliranu sopstvenu fiskalnu kasu uz hjumidor preko koje vodi evidenciju tog prometa.”.

Član 14.

            U članu 52. stav 1. reči: „privredno društvo i preduzeće (u daljem tekstu: privredni subjekt)” zamenjuju se rečima: „privredni subjekt”.

U stavu 1. tačka 1) menja se i glasi:

 „1) da je upisan u odgovarajući registar kod organa nadležnog za registraciju za obavljenje spoljnotrgovinskog prometa;”.

 

Član 15.

            U članu 59. stav 1. reči: „privredno društvo i preduzeće (u daljem tekstu: privredni subjekt)” zamenjuju se rečima: „privredni subjekt”.

U stavu 1. tačka 1) menja se i glasi:

„1) da je upisan u odgovarajući registar kod organa nadležnog za registraciju za obavljenje spoljnotrgovinskog prometa;”.

  Član 16.

U članu 67. posle stava 4. dodaje se stav 5. koji glasi:

„Izuzetno od stava 1. ovog člana proizvođač, odnosno uvoznik duvanskih proizvoda nije dužan da pre stavljanja u promet odredi i prijavi maloprodajne cene duvanskih proizvoda, kada se ti proizvodi otpremaju radi prodaje u avionima i brodovima koji saobraćaju na međunarodnim linijama, kao i na proizvode koji se otpremaju u slobodne carinske prodavnice otvorene na vazduhoplovnim pristaništima otvorenim za međunarodni saobraćaj na kojima je organizovana pasoška i carinska kontrola radi prodaje putnicima u skladu sa carinskim propisima.”.

Član 17.

U članu 68. stav 2.  reč: „Uprave” zamenjuje se rečima: „JP „Službeni glasnik”, Beograd”.

Član 18.

U članu 77. posle stava 6. dodaje se novi stav 7. koji glasi:

            „Izuzetno od st. 5. i 6. ovog člana tekst opšteg i posebnog upozorenja, odnosno opšte poruke na duvanskim proizvodima, koje proizvođač, odnosno uvoznik tih proizvoda otprema radi prodaje u avionima i brodovima koji saobraćaju na međunarodnim linijama, kao i na proizvode koji se otpremaju u slobodne carinske prodavnice otvorene na vazduhoplovnim pristaništima otvorenim za međunarodni saobraćaj na kojima je organizovana pasoška i carinska kontrola radi prodaje putnicima u skladu sa carinskim propisima, može biti na stranom jeziku.”. 

Dosadašnji st. 7. i 8. postaju st. 8. i 9.

Član 19.

Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije”.

O b r a z l o ž e nj e

                                   

I. PRAVNI OSNOV

            Pravni osnov za donošenje ovog zakona sadržan je u članu 97. tač. 6. i 15. Ustava Republike Srbije, prema kome Republika Srbija uređuje i obezbeđuje, između ostalog, poreski sistem i finansiranje ostvarivanja prava i dužnosti Republike Srbije utvrđenih Ustavom i zakonom.

II. RAZLOZI ZA DONOŠENjE ZAKONA

Razlozi za donošenje ovog zakona sadržani su, pre svega, u potrebi stvaranja uslova za realizaciju usvojenih preporuka Jedinice za sveobuhvatnu reformu propisa (SRP) od strane Vlade.

Takođe, razlozi  za izmenu zakona sadržani su i u potrebi da se pojedine odredbe zakona prilagode izmenjenim okolnostima na tržištu, kao i da se postigne efikasnije obavljanje poslova iz nadležnosti državne uprave.

III. OBJAŠNjENjE OSNOVNIH PRAVNIH INSTITUTA I POJEDINAČNIH REŠENjA

            Uz član 1.

Vrši se terminolološko usklađivanje teksta zakona sa važećim propisima.

            Uz član 2.

Predlaže se da, u cilju efikasnijeg rada državne uprave, Uprava za duvan kao organ uprave u sastavu ministarstva nadležnog za poslove finansija, učestvuje u pripremi nacrta izmena i dopuna ovog zakona i mišljenja o njegovoj primeni, kao i da učestvuje u pripremi podzakonskih akata za sprovođenje odredaba ovog zakona iz delokruga rada ministarstva nadležanog za poslove finansija.

            Uz član 3.

Predlaže se da lica upisana u registre iz člana 5. stav 1. tač. 1. i 2. Zakona o duvanu (proizvođači i obrađivači duvana) dostavljaju podatke o kojima vode evidenciju u rokovima koje odredi Uprava za duvan.

            Uz čl. 4. do 7.

           Vrši se usklađivanje sa aktuelnim propisima kojima se uređuje registracija privrednih subjekata.

           

Uz član 8.

     Vrši se preciziranje uslova za upis u Registar o markama duvanskih proizvoda.

           Uz čl. 9. i 10.

Vrši se usklađivanje sa aktuelnim propisima kojima se uređuje registracija privrednih subjekata.

Takođe, sprovodi se usvojena preporuka Jedinice za sveobuhvatnu reformu propisa (SRP), prema kojoj je potrebno propisati mogućnost da se prevoz duvanskih proizvoda vrši zajedno sa drugim proizvodima, ako su od njih odvojeni u zasebnom pakovanju koje onemogućava prodor mirisa i da ne ostvaruju direktan kontakt.

            Naime, odredbom čl. 38. i 45. Zakona o duvanu propisano je da se prevozna sredstva namenjena za prevoz duvanskih proizvoda mogu upotrebljavati i za prevoz drugih predmeta opšte upotrebe, ali ne istovremeno, što uslovljava povećanje troškova poslovanja.

            Predloženim izmenama privredni subjekti koji se bave trgovinom na veliko i malo duvanskim proizvodima, ostvarila bi znatnu uštedu.

            Uz član 11.

            Vrši se pravno-tehnička redakcija teksta.

Uz član 12.

            Preciziraju se razlozi zbog kojih trgovac na malo duvanskim proizvodima, kome je oduzeta dozvola za trgovinu na malo duvanskim proizvodima, ne može da podnese zahtev za obavljanje te delatnosti u roku od godinu dana od dana donošenja rešenja o oduzimanju dozvole.

           

Uz član 13.

Preciziraju se, u skladu sa propisima kojima se uređuje evidentiranje prometa preko fiskalne kase, uslovi pod kojima se vrši evidentiranje svakog pojedinačnog prometa duvanskih proizvoda na malo preko fiskalne kase, u slučaju kada se promet duvanskih proizvoda vrši putem hjumidora.

            Uz čl. 14. i 15.

Vrši se terminolološko usklađivanje teksta zakona sa važećim propisima.

            Uz član 16.

            Predlaže se da izuzetno u slučaju kada se duvanski proizvodi otpremaju radi prodaje u avionima i brodovima koji saobraćaju na međunarodnim linijama, kao i na proizvode koji se otpremaju u slobodne carinske prodavnice otvorene na vazduhoplovnim pristaništima otvorenim za međunarodni saobraćaj na kojima je organizovana pasoška i carinska kontrola radi prodaje putnicima u skladu sa carinskim propisima, proizvođači, odnosno uvoznici duvanskih proizvoda nemaju obavezu da pre stavljanja u promet odrede maloprodajne cene tih proizvoda i prijave ih Upravi za duvan.

  Uz član 17.

            Sprovodi se preporuka Jedinice za sveobuhvatnu reformu propisa (SRP), u delu koja se odnosi na  efikasniju proceduru objavljivanja rešenja koje donosi Uprava za duvan u „Službenom glasniku Republike Srbije“.

            Uz član 18.

           Predlaže se izuzetak da tekst opšteg i posebnog upozorenja, odnosno opšte poruke na duvanskim proizvodima, koje proizvođač, odnosno uvoznik tih proizvoda otprema radi prodaje u avionima i brodovima koji saobraćaju na međunarodnim linijama, kao i na proizvode koji se otpremaju u slobodne carinske prodavnice otvorene na vazduhoplovnim pristaništima otverenim za međunarodni saobraćaj na kojima je organizovana pasoška i carinska kontrola radi prodaje putnicima u skladu sa carinskim propisima, može biti  na stranom jeziku. 

            Uz član 19.

            Propisuje  se vreme stupanja na snagu ovog zakona.

  

IV.  SREDSTVA NEOPHODNA ZA SPROVOĐENjE OVOG ZAKONA

Za sprovođenje ovog zakona nije potrebno obezbediti posebna sredstva u budžetu Republike Srbije.

            

             V. RAZLOZI ZA HITAN POSTUPAK

            Razmatranje i donošenje Zakona po hitnom postupku predlaže se u skladu sa članom 167. Poslovnika Narodne skupštine. Donošenje Zakona po hitnom postupku neophodno je imajući u vidu da je potrebno stvoriti uslove za realizaciju usvojenih preporuka Jedinice za sveobuhvatnu reformu propisa (SRP) od strane Vlade.

             

VI. ANALIZA EFEKATA ZAKONA

1. Na koga će i kako će najverovatnije uticati rešenja u zakonu?

 Predložena rešenja iz ovog zakona uticaće na privredne subjekte čija je delatnost propisana odredbama ovog zakona, i to na proizvođače duvanskih proizvoda, trgovce na veliko i malo duvanskim proizvodima, imajući u vidu da će se pre svega smanjenjem troškova transporta duvanskih proizvoda ostvariti znatna ušteda u poslovanju. Takođe, rešenja u zakonu uticaće  i na rad Uprave za duvan.

2. Kakve troškove će primena zakona stvoriti građanima i privredi (naročito malim i srednjim preduzećima)?

Primena ovog zakona ne odnosi se na fizička lica, već na pravna lica i preduzetnike, koji primenom ovog zakona neće imati dodatne troškove, imajući u vidu da se izmenama ovog zakona stvaraju povoljniji uslovi za obavljanje delatnosti koje su regulisane ovim zakonom.

3. Da li su pozitivne posledice donošenja zakona takve da opravdavaju troškove koje će on stvoriti?

Pozitivne posledice donošenja zakona su takve da ne izazivaju dodatne troškove privrednih subjekata čija je delatnost propisana odredbama ovog zakona.

4. Da li se zakonom podržava stvaranje novih privrednih subjekata na tržištu i tržišna konkurencija?

Predložena zakonska rešenja mogu imati pozitivan efekat u smislu povećanja broja privrednih subjekata koji se bave prometom duvanskih proizvoda.   

5.  Da li su sve zainteresovane strane imale priliku da se izjasne o zakonu?

U postupku pripreme ovog zakona, pojedine odredbe su predložene na inicijativu privrednih subjekata, koji su kroz projekat Sveobuhvatne reforme propisa (SRP), odnosno tzv. giljotinu propisa inicirali izmene zakona, koje su kroz usaglašene i usvojene preporuke SRP-a sprovedene kroz ovaj zakon.

6. Koje će se mere tokom primene zakona preduzeti da bi se ostvarilo ono što se donošenjem zakona namerava?

Ministarstvo finansija, kao obrađivač zakona, koordiniraće aktivnosti sa nadležnim organima, prvenstveno sa Upravom za duvan u postupku kontrole sprovođenja zakona  kako bi se obezbedila jedinstvena primena propisa.

ODREDBE ZAKONA KOJE SE MENjAJU I DOPUNjUJU

Značenje pojedinih izraza

Član 2.

 Pojedini  izrazi upotrebljeni u ovom zakonu imaju sledeće značenje:

            1) duvan čine listovi kultivisane biljne vrste Nicotiana tabacum L. u svim oblicima i stepenima biljne proizvodnje, obrade i pakovanja, koji ne služe krajnjoj potrošnji (neobrađeni duvan);

            2) obrađeni  duvan jeste duvan obrađen tehnološkim postupkom sezonske i vansezonske fermentacije i termičkom obradom, i to: celi obrađeni list duvana (kada su u pitanju orijentalni ili poluorijentalni duvani), delovi plojke/stripsa i rebra (kada su u pitanju duvani tipa virdžinija i berlej) i sitnjavina, odnosno manji komadi plojke (kada su u pitanju  svi tipovi duvana), osim duvanske folije ili rekonstituisanog duvana koji spada u proizvode na bazi duvana;

            3) duvanski proizvodi jesu proizvodi koji po kvalitetu zadovoljavaju standarde propisane zakonom, i to: cigare i cigarilosi, cigarete, duvan za pušenje i ostali duvanski proizvodi.

            (1) Cigare i cigarilosi jesu:

                a) svici duvana koji se mogu pušiti u datom stanju i koji su u celini izrađeni od prirodnog duvana;

                b) svici duvana koji se mogu pušiti u datom stanju i čiji je spoljni omotač od prirodnog duvana;

                v) svici duvana od mešavine ižiljenog duvana sa spoljnim omotačem u prirodnoj boji cigare koji potpuno pokriva proizvod, sa filterom gde je to predviđeno, osim u slučaju cigara sa vrhom, gde su i vrh i omotač od duvanske folije, pri čemu težina po jedinici, bez filtera ili muštikle iznosi najmanje 1,2 grama i čiji se omotač zavija spiralno, pod oštrim uglom od najmanje 30º u odnosu na uzdužnu osu cigare;

               g) svici duvana od mešavine ižiljenog duvana sa spoljnim omotačem u prirodnoj boji cigare koji potpuno pokriva proizvod, sa filterom gde je to predviđeno, osim u slučaju cigara sa vrhom, gde su i vrh i omotač od duvanske folije, pri čemu težina po jedinici, bez filtera ili muštikle iznosi najmanje 2,3 grama i čiji obim najmanje jedne trećine njene dužine nije manji od 34 mm.

            (2) Cigarete jesu:

                 a) svici duvana koji se mogu pušiti u datom stanju, a koji ne spadaju u cigare i cigarilose iz tačke 3) podtačka (1);

                b) svici duvana koji se na jednostavan, neindustrijski način stavljaju u papirne tube za cigarete;

                v) svici duvana koji se na jednostavan, neindustrijski način uvijaju u papir za cigarete.

            Svitak iz tačke 3) podtačka (2) podrazumeva dve cigarete čija je dužina, ne računajući filter ili muštiklu, preko 9 cm, ali ne prelazi 18 cm, tri cigarete čija je dužina, ne računajući filter ili muštiklu, preko 18 cm, ali ne prelazi 27 cm, i tako dalje.

            (3) Duvan za pušenje jeste:

                  a) duvan koji je rezan ili na drugi način usitnjen, iskidan ili presovan u blokove i koji se može pušiti bez dalje industrijske obrade;

                  b) duvan koji je namenjen za prodaju u trgovini na malo, a koji ne spada u proizvode iz podtač. (1) i (2) i koji se može pušiti.

            (4) Ostali duvanski proizvodi jesu:

                  a) duvan namenjen za prodaju u trgovinama na malo, koji se može koristiti bez dalje industrijske obrade i koji je specijalno pripremljen za žvakanje i šmrkanje, ali ne i pušenje;

                  b) proizvodi koji se u celini ili delimično sastoje od supstanci koje nisu duvan, ali koji u pogledu drugih kriterijuma odgovaraju proizvodima  iz podtačke (1) ili podtačke (3) i koji se, u smislu poreskih i drugih zakona, tretiraju kao cigarete ili duvan za pušenje;

                   v) proizvodi koji se delimično sastoje od supstanci koje nisu duvan,  ali koji u pogledu drugih kriterijuma odgovaraju proizvodima iz podtačke (2) i koji se, u smislu poreskih i drugih zakona  tretiraju kao cigare i cigarilosi ako ispunjavaju jedan od sledećih uslova:

                 – imaju omotač od prirodnog duvana,

                 – imaju omotač i povoj od duvanske folije,

                 – imaju omotač od duvanske folije;

                   g) proizvodi koji se delimično sastoje od supstanci koje nisu duvan, ali u pogledu drugih kriterijuma odgovaraju  proizvodima iz podtačke (4) pod a);

            4)  domaći duvanski proizvodi jesu duvanski proizvodi proizvedeni u Republici Srbiji (u daljem tekstu: Republika) od strane lica koje je upisano u Registar proizvođača duvanskih proizvoda i upisani u Registar o markama duvanskih proizvoda, u skladu sa ovim zakonom;

            5) proizvodnja duvana jeste proizvodnja rasada duvana, gajenje duvana na njivi, berba, sušenje, sortiranje i pakovanje duvana kod proizvođača duvana;

            6)  obrada duvana jeste sređivanje, fermentacija, kao i druge radnje u tehnološkom postupku obrade i pakovanja duvana;

            7) proizvodnja duvanskih proizvoda jeste industrijski postupak u pripremi, proizvodnji i pakovanju proizvoda iz tačke 3) ovog člana;

            8)  proizvođač duvana jeste privredno društvo, preduzeće, odnosno preduzetnik PRIVREDNI SUBJEKT ili fizičko lice koje proizvodi duvan i koje je  upisano u Registar proizvođača duvana, odnosno u Evidencionu listu proizvođača duvana;

9) obrađivač duvana jeste privredno društvo, preduzeće, odnosno preduzetnik PRIVREDNI SUBJEKT koji obrađuje duvan, i koji je upisan u Registar obrađivača duvana;

            10) proizvođač, trgovac na veliko, odnosno trgovac na malo duvanskim proizvodima jeste privredno društvo, preduzeće, odnosno preduzetnik PRIVREDNI SUBJEKT, koji proizvodi, prodaje na veliko ili na malo proizvode iz tačke 3) ovog člana i koji je upisan u Registar proizvođača duvanskih proizvoda, odnosno Registar trgovaca na veliko duvanskim proizvodima, kao i u Evidencionu listu o trgovcima na malo duvanskim proizvodima;

            11) uvoznik duvana, obrađenog duvana, odnosno duvanskih proizvoda jeste privredno društvo, odnosno  preduzeće PRIVREDNI SUBJEKT, koje uvozi u svoje ime i za svoj račun proizvode iz tač. 1)-3) ovog člana i koje je upisano u Registar uvoznika duvana, obrađenog duvana odnosno duvanskih proizvoda;

12) izvoznik duvana, obrađenog duvana, odnosno duvanskih proizvoda jeste privredno društvo, odnosno  preduzeće PRIVREDNI SUBJEKT, koje izvozi u svoje ime i za svoj račun proizvode iz tač.1)-3) ovog člana i koje je upisano u Registar izvoznika duvana, obrađenog duvana odnosno duvanskih proizvoda;

13) promet duvana, odnosno obrađenog duvana jeste trgovina, kao i uvoz i izvoz duvana, odnosno obrađenog duvana;

           14) promet duvanskih proizvoda jeste trgovina, kao i uvoz i izvoz duvanskih proizvoda;

           15) povezano lice jeste lice koje ima svojstvo povezanog lica u smislu zakona kojim se uređuje porez na dobit preduzeća PRAVNIH LICA.

Nadležnost

                                               

                                                                       Član 4.

Uprava obavlja sledeće poslove:

1) utvrđuje ispunjenost uslova i izdaje dozvole za proizvodnju, obradu, uvoz i izvoz duvana, odnosno obrađenog duvana;

2) utvrđuje ispunjenost uslova i izdaje dozvole za promet (trgovina na veliko, trgovina na malo, uvoz i izvoz) duvanskih proizvoda;

3) utvrđuje ispunjenost uslova za cigarete drugih proizvođača koje se smatraju cigaretama proizvedenim u zemlji u skladu sa propisima kojima se uređuje oblast akciza;

4) vodi registre i evidencione liste;

5) vodi evidencije u vezi sa proizvodnjom, obradom i prometom duvana, odnosno  obrađenog duvana kao i proizvodnjom i prometom duvanskim proizvodima;

6) sarađuje sa organima i organizacijama nadležnim za suzbijanje nelegalnog prometa duvanskih proizvoda;

7) prati stanje na tržištu u proizvodnji, obradi i prometu duvana, obrađenog duvana i duvanskih proizvoda;

8) stara se o sprovođenju postupka javnog tendera za izdavanje dozvole za obavljanje delatnosti proizvodnje duvanskih proizvoda i priprema predlog akta kojim se izdaje ta dozvola, utvrđuje ispunjenost uslova za obnavljanje i oduzimanje dozvole za proizvodnju duvanskih proizvoda i priprema predlog akta kojim se ta dozvola obnavlja, odnosno oduzima;

9) stara se o objavljivanju rešenja o upisu u registre koji se vode u skladu sa ovim zakonom i izdaje dokaz o tome da je proizvođač duvanskih proizvoda, odnosno uvoznik duvanskih proizvoda prijavio Upravi  maloprodajne cene duvanskih proizvoda;

10) učestvuje u izradi  podzakonskih akata za sprovođenje odredaba ovog zakona 10) UČESTVUJE U PRIPREMI NACRTA IZMENA I DOPUNA OVOG ZAKONA I MIŠLjENjA O  PRIMENI OVOG ZAKONA;

10A) UČESTVUJE U PRIPREMI PODZAKONSKIH AKATA ZA SPROVOĐENjE ODREDABA OVOG ZAKONA IZ NADLEŽNOSTI MINISTARSTVA NADLEŽNOG ZA POSLOVE FINANSIJA;

11) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom.

Evidencije

Član 7.

Lica upisana u registre iz člana 5. ovog zakona, odnosno evidencione liste iz člana 6. stav 1. tačka 2) ovog zakona, dužna su da vode posebnu evidenciju u vezi sa proizvodnjom, obradom i prometom duvana, obrađenog duvana i duvanskih proizvoda i da ih čuvaju pet godina.

           Lica upisana u registre iz člana 5. stav 1. tač. 3) do 6) ovog zakona i  lica upisana u evidencionu listu iz člana 6. stav 1. tačka 2) ovog zakona, dužna su da Upravi dostavljaju polugodišnje i godišnje izveštaje o podacima o kojima vode evidenciju, najkasnije u roku od 15 dana od dana isteka perioda za koji se dostavlja izveštaj.

Lica upisana u registre iz člana 5. stav 1. tač. 1) i 2) ovog zakona dužna su da ministarstvu nadležnom za poslove poljoprivrede dostavljaju tromesečne izveštaje o podacima o kojima vode evidenciju iz stava 1. ovog člana.

Izveštaji iz stava 3. ovog člana dostavljaju se najkasnije u roku od deset dana od dana isteka perioda za koji se izveštaj dostavlja.

Lica upisana u registre iz člana 5. stav 1. tač. 1) i 2) ovog zakona, dužna su da, na zahtev Uprave, dostavljaju izveštaje o podacima o kojima vode evidenciju, najkasnije u roku od sedam dana od dana prijema zahteva. U ROKU KOJI UPRAVA ODREDI.

Ministar nadležan za poslove poljoprivrede bliže propisuje sadržinu i način  vođenja evidencija od strane proizvođača i obrađivača duvana.

Ministar nadležan za poslove finansija bliže propisuje sadržinu i način  vođenja evidencija od strane proizvođača duvanskih proizvoda, trgovaca na veliko i malo duvanskim proizvodima, kao i uvoznika i izvoznika duvana, obrađenog duvana, odnosno duvanskih proizvoda.

Proizvođači duvana

Uslovi

Član 9.

            Proizvodnjom duvana može da se bavi privredno društvo, preduzeće, zemljoradnička zadruga i preduzetnik (u daljem tekstu: privredni subjekt) PRIVREDNI SUBJEKT, koji ispunjava  sledeće uslove:

1) da je registrovan u registru privrednih subjekata za obavljenje delatnosti proizvodnje duvana;

1)  DA JE UPISAN U ODGOVARAJUĆI REGISTAR KOD ORGANA NADLEŽNOG ZA REGISTRACIJU;

            2) da ima najmanje 5ha obradivih površina u vlasništvu, pod zakupom, odnosno u kooperaciji sa fizičkim licem-proizvođačem duvana;

            3) da ima tehničke mogućnosti za poljoprivrednu obradu i pripremu zemljišta za setvu, berbu, sušenje, sortiranje, pakovanje i druge neophodne radnje do pripreme duvana za obradu;

             4) da ima zaključene predugovore/ugovore sa obrađivačima duvana;

            5) da odgovorno lice u privrednom subjektu u poslednje tri godine koje prethode danu podnošenja zahteva nije na teritoriji Republike pravnosnažno osuđeno za krivično delo nedozvoljene proizvodnje, odnosno trgovine duvanom;

            6) da ima obezbeđen odgovarajući prostor za smeštaj duvana, ako namerava da se bavi i otkupom duvana.

Ispunjenost uslova iz stava 1. ovog člana utvrđuje Uprava, na zahtev privrednog subjekta.

            Uz zahtev iz stava 2. ovog člana prilažu se sledeći dokazi:

1) izvod iz registra u kojem je privredni subjekt registrovan;

2) dokaz da ima najmanje 5 ha obradivih površina;

3) akt nadležnog državnog organa o ispunjenosti uslova iz stava 1. tačka 3) ovog člana;

4) sve predugovore/ugovore zaključene sa obrađivačima duvana, osim ako podnosilac zahteva nije istovremeno upisan i u Registar obrađivača duvana;

5) uverenje o neosuđivanosti koje ne može biti starije od 30 dana pre dana podnošenja zahteva;

6) akt nadležnog državnog organa o ispunjenosti uslova u pogledu obezbeđivanja odgovarajućeg prostora za  smeštaj duvana.

            Po zahtevu iz stava 2. ovog člana Uprava donosi zaključak ili rešenje.

            Zaključkom se odbacuje nepotpun zahtev, a rešenjem se odbija zahtev ili izdaje dozvola za obavljanje delatnosti proizvodnje duvana.

            Rešenje iz stava 5. ovog člana Uprava donosi po prethodno pribavljenom mišljenju ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede.

            Protiv zaključka iz stava 5. ovog člana može se izjaviti žalba ministru nadležnom za poslove finansija, u roku od 15 dana od dana dostavljanja zaključka.

             Rešenje iz stava 5. ovog člana je konačno u upravnom postupku.

            Fizičko lice – proizvođač duvana može da se bavi proizvodnjom duvana ako ima zaključen kooperativni ugovor sa proizvođačem duvana, odnosno sa  obrađivačem duvana.

            Ministar nadležan za poslove poljoprivrede bliže propisuje uslove iz stava 1. tač. 2), 3) i 6)  ovog člana.

2.Obrađivači duvana

                       Uslovi

                                                                       Član 17.

            Obradom duvana može da se bavi privredno društvo, preduzeće i preduzetnik (u daljem tekstu: privredni subjekt) PRIVREDNI SUBJEKT, koji ispunjava sledeće uslove:

            1) da je registrovan u registru privrednih subjekata za obavljenje delatnosti obrade duvana;

           1) DA JE UPISAN U ODGOVARAJUĆI REGISTAR KOD ORGANA NADLEŽNOG ZA REGISTRACIJU;

           2) da ima sopstvene prostorije za otkup duvana, smeštaj otkupljenog duvana, sređivanje, obradu i klasifikaciju duvana;

         3)  da ima sopstvenu opremu za obradu duvana;

           4) da ima sopstvenu laboratoriju ili zaključen ugovor sa akreditovanom domaćom ili stranom laboratorijom za analizu i utvrđivanje kvaliteta duvana;

         5)  da ima zaključene predugovore/ugovore sa proizvođačima  duvanskih proizvoda;

          6)  da odgovorno lice u privrednom subjektu u poslednje tri godine koje prethode danu podnošenja zahteva nije na teritoriji Republike pravnosnažno osuđeno za krivično delo nedozvoljene proizvodnje duvana, odnosno nedozvoljene trgovine duvanom ili obrađenim duvanom.

             Ako privredni subjekt vrši prevoz duvana sopstvenim prevoznim sredstvom, to  prevozno sredstvo mora biti vidno označeno da se radi o prevozu duvana i mora da  ispunjava propisane sanitarno-higijenske uslove, kao i druge propisane uslove.

            Ispunjenost uslova iz stava 1. ovog člana utvrđuje Uprava, na zahtev privrednog subjekta.

            Uz zahtev iz stava 3. ovog člana prilažu se sledeći dokazi:

1)  izvod iz registra u kojem je privredni subjekt registrovan;

2) akt nadležnog državnog organa o ispunjenosti uslova iz stava 1. tač. 2), 3), 4) i stava 2. ovog člana;

              3) sve predugovore/ugovore zaključene sa proizvođačima duvanskih proizvoda, osim ako podnosilac zahteva nije istovremeno upisan i u Registar proizvođača duvanskih proizvoda;

4) uverenje o neosuđivanosti koje ne može biti starije od 30 dana pre dana podnošenja zahteva.

Privredni subjekt dužan je da ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana za obradu najmanje jedne sorte duvana.

            Ako privredni subjekt ne ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana za obradu više od jedne sorte duvana, može da, za sorte duvana za koje ne ispunjava uslove, zaključi ugovor o usluzi obrade duvana sa privrednim subjektom koji te uslove ispunjava.

            Po zahtevu iz stava 3. ovog člana Uprava donosi zaključak ili rešenje.

            Zaključkom se odbacuje nepotpun zahtev, a rešenjem se odbija zahtev ili izdaje dozvola za obavljanje delatnosti obrade duvana.

            Rešenje iz stava 8. ovog člana Uprava donosi po prethodno pribavljenom mišljenju ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede i ministarstva nadležnog za poslove zdravlja.

            Protiv zaključka iz stava 8. ovog člana može se izjaviti žalba ministru nadležnom za poslove finansija, u roku od 15 dana od dana dostavljanja zaključka.

            Rešenje iz stava 8. ovog člana je konačno u upravnom postupku.

            Prevozna sredstva namenjena za prevoz duvana, odnosno obrađenog duvana, mogu se upotrebljavati i za prevoz drugih predmeta opšte upotrebe, ali ne istovremeno.

            Ministar nadležan za poslove poljoprivrede i ministar nadležan za poslove zdravlja bliže propisuju uslove iz stava 1. tač. 2), 3) i 4) ovog člana.

            Ministar nadležan za poslove zdravlja bliže propisuje uslove iz stava 2. ovog člana.

 V. PROIZVODNjA I PROMET DUVANSKIM PROIZVODIMA

Proizvođači

Uslovi

Član 26.

            Proizvodnjom duvanskih proizvoda može da se bavi privredno društvo, preduzeće i preduzetnik  PRIVREDNI SUBJEKT koji je dobio dozvolu za obavljanje delatnosti proizvodnje duvanskih proizvoda  i koji je upisan u Registar proizvođača duvanskih proizvoda, u skladu sa ovim zakonom.

            Dozvola za obavljanje proizvodnje duvanskih proizvoda (u daljem tekstu: dozvola za proizvodnju duvanskih proizvoda) izdaje se po sprovedenom javnom tenderu.

 

Pravo učešća na javnom tenderu

     

Član 29.

             Pravo učešća na javnom tenderu ima privredno društvo, preduzeće i  preduzetnik ( u daljem tekstu: privredni subjekt) PRIVREDNI SUBJEKT ako ispunjava sledeće uslove:

            1) da je registrovan u registru privrednih subjekata za obavljenje delatnosti proizvodnje duvanskih proizvoda;

            1) DA JE UPISAN U ODGOVARAJUĆI REGISTAR KOD ORGANA NADLEŽNOG ZA REGISTRACIJU;

            2) da ima sopstvenu opremu u zemlji koja mu omogućava obavljanje proizvodnje u svim fazama od pripreme duvana (vlaženje, razlistavanje, rezanje, aromatizovanje) do izrade cigareta i drugih duvanskih proizvoda i njihovog higijenskog pakovanja;

            3) da ima instalisane kapacitete za proizvodnju cigareta i drugih duvanskih proizvoda iz svog asortimana od  najmanje 2.500.000.000 komada cigareta u jednoj godini;

            4) da ima sopstvenu odgovarajuću laboratoriju za analizu i utvrđivanje kvaliteta duvanskih proizvoda, odnosno zaključen ugovor sa akreditovanom domaćom ili stranom laboratorijom za analizu i utvrđivanje kvaliteta duvanskih proizvoda;

            5) da ima u vlasništvu odgovarajuće prostorije koje ispunjavaju propisane uslove za proizvodnju i smeštaj duvanskih proizvoda;

           6) da zapošljava odgovarajuću stručnu radnu snagu u proizvodnji i kontroli kvaliteta;

            7)  brisana

            8) da ponudi realnu procenu ostvarivanja godišnje proizvodnje cigareta i drugih duvanskih proizvoda prema odgovarajućem kvalitetu i količini  u skladu sa tržišnim prilikama;

9) da podnese dokaz nadležnog organa o neosuđivanosti za privredni prestup ili krivično delo u vezi sa vršenjem nedozvoljene proizvodnje, odnosno nedozvoljene trgovine cigaretama i drugim duvanskim proizvodima u periodu od tri godine  koje prethode danu podnošenja ponude za učešće na javnom tenderu, i to: za vlasnika čiji udeo prelazi 10% kapitala preduzeća, lice ovlašćeno za zastupanje preduzeća, za preduzetnika, za povezano lice sa preduzećem koje podnosi ponudu za učešće na javnom tenderu, kao i za pravno lice čiji je pravni sledbenik pravno lice koje podnosi ponudu, koji ne može biti stariji od 30 dana od dana  podnošenja prijave za učešće na javnom tenderu.

Registar o markama duvanskih proizvoda

Član 37.

            Duvanski proizvodi mogu da se stave u promet na tržište Republike ako su razvrstani i upisani u Registar o markama duvanskih proizvoda.

            Razvrstavanje i upis u registar iz stava 1. ovog člana vrši se na zahtev proizvođača duvanskih proizvoda, odnosno uvoznika duvanskih proizvoda.

            Uz zahtev iz stava 2. ovog člana prilažu se sledeći dokazi:

            1) akt nadležnog državnog organa o registraciji robne marke duvanskog proizvoda, ako je donet;

            2) dokaz da je uvoznik duvanskih proizvoda ovlašćen od strane inostranog proizvođača duvanskih proizvoda, odnosno njegovog ovlašćenog distributera da može da vrši distribuciju duvanskih proizvoda na teritoriji Republike;

            3) ugovor o licencnoj proizvodnji duvanskih proizvoda zaključen između domaćeg proizvođača duvanskih proizvoda i inostranog proizvođača duvanskih proizvoda koji je većinski vlasnik tog domaćeg proizvođača kada se podnosi zahtev za upis duvanskih proizvoda koje će se licencno proizvoditi na teritoriji Republike.        

            3) UGOVOR O LICENCNOJ/PODLICENCNOJ PROIZVODNjI DUVANSKIH PROIZVODA, ZAKLjUČEN IZMEĐU DOMAĆEG PROIZVOĐAČA DUVANSKIH PROIZVODA I INOSTRANOG NOSIOCA ŽIGA, A KOJI POSLUJU U OKVIRU ISTE MATIČNE KOMPANIJE ILI SU VLASNIČKI POVEZANA PRAVNA LICA U SASTAVU ISTE MATIČNE KOMPANIJE, KADA SE PODNOSI ZAHTEV ZA UPIS DUVANSKIH PROIZVODA KOJI ĆE SE LICENCNO PROIZVODITI NA TERITORIJI REPUBLIKE.

Proizvođač duvanskih proizvoda dužan je da se u proizvodnji duvanskih proizvoda pridržava svih registrovanih podataka navedenih u zahtevu iz stava 2. ovog člana.

            Po zahtevu iz stava 2. ovog člana Uprava donosi zaključak ili rešenje u roku od 15 dana od dana prijema zahteva.

            Zaključkom se odbacuje nepotpun zahtev, a rešenjem se odbija zahtev ili se duvanski proizvodi razvrstavaju i upisuju u Registar o markama duvanskih proizvoda.

            Protiv zaključka iz stava 6. ovog člana može se izjaviti žalba ministru nadležnom za poslove finansija, u roku od 15 dana od dana dostavljanja zaključka.

            Rešenje iz stava 6. ovog člana je konačno u upravnom postupku.

Trgovci na veliko duvanskim proizvodima

Uslovi

Član 38.

            Trgovinom na veliko duvanskim proizvodima može da se bavi privredno društvo, preduzeće i preduzetnik (u daljem tekstu: privredni subjekt), PRIVREDNI SUBJEKT koji ispunjava sledeće uslove:  

            1) da je registrovan u registru privrednih subjekata. za obavljanje delatnosti trgovine na veliko duvanskim proizvodima;

            1)  DA JE UPISAN U ODGOVARAJUĆI REGISTAR KOD ORGANA NADLEŽNOG ZA REGISTRACIJU;

2) da koristi odgovarajući prostor koji mu omogućava uredno skladištenje najmanje 30 tona cigareta i drugih duvanskih proizvoda u okviru ukupnog magacinskog prostora na teritoriji Republike;

            3) da raspolaže prevoznim sredstvima za nesmetano i redovno snabdevanje trgovaca na malo duvanskim proizvodima sa sedištem na teritoriji Republike, koja su vidno označena da se radi o prevozu duvanskih proizvoda i koja ispunjavaju propisane sanitarno – higijenske uslove, kao i druge propisane uslove;

           4)  da ima zaključene predugovore/ugovore o snabdevanju duvanskim proizvodima sa  proizvođačima, odnosno uvoznicima duvanskih proizvoda;

            5)  da odgovorno lice u privrednom subjektu, u poslednje tri godine koje prethode danu podnošenja zahteva nije na teritoriji Republike pravnosnažno osuđeno za krivično delo nedozvoljene trgovine duvanskim proizvodima;

            Uslov iz stava 1. tačka 5) ovog člana odnosi se i na povezano lice sa privrednim subjektom, kao i na pravno lice čiji je pravni sledbenik privredni subjekt.

            Ispunjenost uslova iz stava 1. ovog člana utvrđuje Uprava, na zahtev privrednog subjekta.

Uz zahtev iz stava 3.  ovog člana prilažu se sledeći dokazi:

izvod iz registra u kojem je privredni subjekt registrovan;

dokaz da koristi odgovarajući prostor koji mu omogućava uredno skladištenje najmanje 30 tona cigareta i drugih duvanskih proizvoda u okviru ukupnog magacinskog prostora na teritoriji Republike;

akt nadležnog državnog organa o ispunjenosti uslova iz stava 1. tač. 2) i 3) ovog člana;

4) sve predugovore/ugovore zaključene sa proizvođačima, odnosno uvoznicima duvanskih proizvoda, osim ako podnosilac zahteva  nije istovremeno upisan i u Registar proizvođača duvanskih proizvoda, odnosno u Registar uvoznika duvanskih proizvoda;

5) uverenje o neosuđivanosti koje ne može biti starije od 30 dana pre dana podnošenja zahteva;

              Po zahtevu iz stava  3.  ovog člana Uprava donosi  zaključak ili rešenje. u roku od 15 dana od dana prijema zahteva.

              Zaključkom se odbacuje nepotpun zahtev, a rešenjem se odbija zahtev ili izdaje dozvola za obavljanje delatnosti trgovine na veliko duvanskim proizvodima.

             Rešenje iz stava 8. ovog člana Uprava donosi po prethodno pribavljenom mišljenju ministarstva nadležnog za poslove zdravlja i ministarstva nadležnog za poslove trgovine.

            Protiv zaključka iz stava 6. ovog člana može se izjaviti žalba ministru nadležnom za poslove finansija, u roku od 15 dana od dana dostavljanja zaključka.

            Rešenje iz stava 6.  ovog člana je konačno u upravnom postupku.           

Prevozna sredstva namenjena za prevoz duvanskih proizvoda mogu se upotrebljavati i za prevoz drugih predmeta opšte upotrebe,   ali ne istovremeno AKO SU OD NjIH ODVOJENI U ZASEBNOM PAKOVANjU KOJE ONEMOGUĆAVA PRODOR MIRISA I DA NE OSTVARUJU DIREKTAN KONTAKT.

            Ministar nadležan za poslove trgovine bliže propisuje uslove iz stava 1. tačka 2) ovog člana.

            Ministar nadležan za poslove zdravlja bliže propisuje uslove iz stava 1. tačka 3) ovog člana. 

                           

3. Trgovci na malo duvanskim proizvodima

Uslovi

Član 45.

            Trgovinom na malo duvanskim proizvodima može da se bavi privredno društvo, preduzeće i preduzetnik (u daljem tekstu: privredni subjekt) PRIVREDNI SUBJEKT, koji ispunjava sledeće uslove:

            1) da je registrovan u registru privrednih subjekata za obavljanje delatnosti trgovine na malo duvanskim proizvodima;

            1)  DA JE UPISAN U ODGOVARAJUĆI REGISTAR KOD ORGANA NADLEŽNOG ZA REGISTRACIJU;

            2) da ima zaključene predugovore/ugovore o kupovini duvanskih proizvoda sa trgovcem na veliko duvanskih proizvoda;  

            3) da odgovorno lice u privrednom subjektu u poslednje tri godine koje prethode danu podnošenja zahteva nije na teritoriji Republike pravnosnažno osuđeno za krivično delo nedozvoljene trgovine duvanskim proizvodima;

4) da je uplatio naknadu u visini od 8.000,00 dinara za svaki maloprodajni objekat, a sredstva ostvarena od te naknade prihod su budžeta Republike.

Iznos naknade iz stava 1. tačke 4) ovog člana, usklađuje se polugodišnje, sa stopom rasta cena na malo, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike.

            Vlada objavljuje usklađene iznose iz stava 2. ovog člana.

Privredni subjekt iz stava 1. ovog člana može da obavlja delatnost u prostoru koji ispunjava uslove u pogledu tehničke opremljenosti, zaštite na radu i zaštite i unapređenja životne sredine, kao i sanitarno-higijenske uslove.

Privredni subjekt iz stava 1. ovog člana može da vrši prevoz duvanskih proizvoda sopstvenim vozilom koje je vidno označeno da se radi o prevozu duvanskih proizvoda i koje ispunjava sanitarno – higijenske uslove, kao i druge propisane uslove.         

 Ispunjenost uslova iz st. 4. i 5. ovog člana proverava nadležni organ u postupku redovnog inspekcijskog nadzora.

            Ispunjenost uslova iz stava 1. ovog člana utvrđuje Uprava na zahtev privrednog subjekta.

            Uz zahtev iz stava 7. ovog člana prilažu se sledeći dokazi:

izvod iz registra u kojem je privredni subjekt registrovan;

sve zaključene predugovore/ugovore sa trgovcima na veliko duvanskim proizvodima, osim ako podnosilac zahteva nije istovremeno upisan i u Registar trgovaca na veliko duvanskim proizvodima;

uverenje o neosuđivanosti koje ne može biti starije od 30 dana pre dana podnošenja zahteva;

            4) dokaz o uplati naknade.

            Po zahtevu iz stava 7. ovog člana Uprava donosi zaključak ili rešenje.

            Zaključkom se odbacuje nepotpun zahtev, a rešenjem se odbija zahtev ili izdaje dozvola za obavljanje delatnosti trgovine na malo duvanskim proizvodima.

            Rešenje iz stava 9. ovog člana donosi Uprava.

            Protiv zaključka iz stava 9. ovog člana može se izjaviti žalba ministru nadležnom za poslove finansija, u roku od 15 dana od dana dostavljanja zaključka.

            Rešenje iz stava 9. ovog člana je konačno u upravnom postupku.

            Privredni subjekt koji je dobio rešenje iz stava 9. ovog člana, može da prodaje duvanske proizvode i  putem posebnih vitrina (u daljem tekstu: hjumidor).

            Trgovinom na malo duvanskim proizvodima putem hjumidora, pored imaoca dozvole za trgovinu na malo duvanskim proizvodima, može da se bavi i privredni subjekt, koji pored uslova iz stava 1. tač. 1) – 4) ovog člana ispunjava i sledeće uslove:

da ima zaključen ugovor o obezbeđenom prostoru, u koji će postaviti hjumidor, sa imaocem dozvole za trgovinu na malo duvanskim proizvodima;

da raspolaže  hjumidorom.

Ispunjenost uslova iz stava 15. ovog člana utvrđuje Uprava, na zahtev privrednog subjekta.

Uz zahtev iz stava 16. ovog člana, pored dokaza iz stava 8. tač. 1) – 4) ovog člana prilažu se i sledeći dokazi:

ugovor o obezbeđenom prostoru u koji će postaviti hjumidor, sa imaocem dozvole za trgovinu na malo duvanskim proizvodima;

kupoprodajni ugovor ili ugovor o zakupu hjumidora;

rešenje kojim je zakupodavcu prostora u koji će se postaviti hjumidor izdata dozvola za trgovinu na malo duvanskim proizvodima.

Privredni subjekt iz stava 15. ovog člana može da vrši prevoz duvanskih prizvoda pod uslovima i na način iz stava 5. ovog člana.

Po zahtevu iz stava 16. ovog člana Uprava odlučuje na način propisan u st.9-13.  ovog člana.

Privredni subjekt iz st. 14. i 15. ovog člana dužan je da u roku od tri dana od dana postavljanja hjumidora dostavi pisano obaveštenje Upravi o broju i lokaciji postavljenih hjumidora, kao i kupoprodajni ugovor ili ugovor o zakupu hjumidora kao dokaz da raspolaže hjumidorom.

            Prevozna sredstva koja se koriste za prevoz duvanskih proizvoda mogu se upotrebljavati i za prevoz i drugih predmeta opšte upotrebe, ali ne istovremeno  AKO SU OD NjIH ODVOJENI U ZASEBNOM PAKOVANjU KOJE ONEMOGUĆAVA PRODOR MIRISA I DA NE OSTVARUJU DIREKTAN KONTAKT.

Ministar nadležan za poslove trgovine propisuje bliže uslove iz stava 4. ovog člana.

Ministar nadležan za poslove zdravlja bliže propisuje izgled, sadržinu i način isticanja oznake iz stava 5. ovog člana. 

Obnavljanje dozvole za trgovinu na malo duvanskim proizvodima

Član 47.

Privredni subjekti iz člana 46. ovog zakona, mogu da obnove TRGOVAC NA MALO DUVANSKIM PROIZVODIMA MOŽE DA OBNOVI dozvolu za trgovinu na malo duvanskim proizvodima podnošenjem zahteva najkasnije 15 dana pre isteka roka važenja postojeće dozvole.

            Obnavljanje dozvole iz stava 1. ovog člana vrši se pod uslovima i na način propisanim za njeno izdavanje.

            Uprava je dužna da u roku od 15 dana od dana podnošenja zahteva za obnavljanje dozvole, a najkasnije do dana isteka roka važenja postojeće dozvole, odluči po zahtevu.

            Ako Uprava ne odluči po zahtevu u roku iz stava 3. ovog člana, trgovac na malo duvanskim proizvodima ima pravo da nastavi da obavlja delatnost trgovine na malo duvanskim proizvodima u skladu sa postojećom dozvolom.      

             

Oduzimanje dozvole za trgovinu na malo duvanskim proizvodima

                                                         Član 48.

            Dozvola za trgovinu na malo duvanskim proizvodima oduzima se:

na zahtev imaoca dozvole;

ako imalac dozvole prestane da ispunjava uslove propisane ovim zakonom za njeno izdavanje;

ako je odgovorno lice u privrednom subjektu  pravnosnažno osuđeno za krivično delo nedozvoljene trgovine duvanskim proizvodima;

ako je imalac dozvole pravnosnažno kažnjen za prekršaj propisan ovim zakonom.

Nadležni organ dužan je da u roku od osam dana od dana pravnosnažnosti odluke

iz stava. 1. tač. 3) i 4) ovog člana o tome obavesti Upravu.

            Uprava je dužna da najkasnije u roku od sedam dana od dana prijema zahteva, odnosno obaveštenja iz st. 1. i 2. ovog člana, donese rešenje o oduzimanju dozvole za trgovinu na malo duvanskim proizvodima.

            Rešenje iz stava 3. ovog člana je konačno  u upravnom postupku.

Uprava je dužna da u roku od 15 dana od dana donošenja rešenja iz stava 3. ovog člana o tome obavesti trgovca na veliko duvanskim proizvodima sa kojim je privredni subjekt kome je oduzeto odobrenje imao zaključen predugovor/ugovor.

Trgovac na malo duvanskim proizvodima kome je U SLUČAJU IZ STAVA 1. TAČ. 3) I 4) OVOG ČLANA oduzeta dozvola za trgovinu na malo duvanskim proizvodima ne može podneti zahtev za obavljanje te delatnosti u roku od godinu dana od dana donošenja rešenja iz stava 3. ovog člana, osim u slučaju iz stava 1. tačka 1) ovog člana.

Trgovcu na malo kome je oduzeta dozvola, odnosno koji je svojom odlukom prestao da obavlja delatnost trgovine na malo duvanskim proizvodima, ne vraća se naknada koja je uplaćena za dobijanje te dozvole. 

Obaveze trgovaca na malo duvanskim proizvodima

Član 49.

Trgovac na malo duvanskim proizvodima koji je dobio dozvolu za trgovinu na malo duvanskim proizvodima, može da postavi hjumidor isključivo u ugostiteljskom objektu, odnosno maloprodajnom objektu koji je po nameni specijalizovan za prodaju duvanskih proizvoda.

Lice iz stava 1. ovog člana, dužno je da uz svaki hjumidor ima instalisanu fiskalnu kasu za evidentiranje svakogi pojedinačnogi prometa duvanskih proizvoda na malo preko fiskalne kase, u skladu sa propisima kojima se uređuje evidentiranje prometa preko fiskalne kase, kao i overenu fotokopiju dozvole za trgovinu na malo duvanskim proizvodima.

TRGOVAC NA MALO DUVANSKIM PROIZVODIMA IZ ČLANA 45. ST. 14. I 15. OVOG ZAKONA DUŽAN JE DA UZ HJUMIDOR IMA ORIGINAL I ILI OVERENU FOTOKOPIJU DOZVOLE ZA TRGOVINU DUVANSKIM PROIZVODIMA I DA EVIDENTIRA SVAKI POJEDINAČNI PROMET DUVANSKIH PROIZVODA NA MALO PREKO FISKALNE KASE, U SKLADU SA PROPISIMA KOJIMA SE UREĐUJE EVIDENTIRANjE PROMETA PREKO FISKALNE KASE, S TIM ŠTO TRGOVAC NA MALO DUVANSKIM PROIZVODIMA IZ ČLANA 45. STAV 15. OVOG ZAKONA MORA IMATI INSTALIRANU SOPSTVENU FISKALNU KASU UZ HJUMIDOR PREKO KOJE VODI EVIDENCIJU TOG PROMETA.

Trgovina na malo duvanskim proizvodima putem hjumidora vrši se pod kontrolom ovlašćenog lica za prodaju.

            Ministar nadležan za poslove trgovine bliže propisuje  uslove  iz stava 1. ovog člana.

4. Uvoznik duvana, obrađenog duvana, odnosno duvanskih proizvoda

Uslovi

Član 52.

Uvozom duvana, obrađenog duvana, odnosno duvanskih proizvoda može da se bavi privredno društvo i preduzeće (u daljem tekstu: privredni subjekt) PRIVREDNI SUBJEKT, koji ispunjava sledeće uslove:

1) da je registrovan u registru privrednih subjekata za obavljenje delatnosti spoljnotrgovinskog prometa;

1) DA JE UPISAN U ODGOVARAJUĆI REGISTAR KOD ORGANA NADLEŽNOG ZA REGISTRACIJU ZA OBAVLjANjE SPOLjNOTRGOVINSKOG PROMETA;

2) da ima zaključen ugovor o kupovini duvana, obrađenog duvana, odnosno duvanskih proizvoda sa inostranim proizvođačem ili ovlašćenim distributerom inostranog proizvođača, kao i da je uvoznik cigareta ovlašćen od strane inostranog proizvođača, odnosno ovlašćenog distributera inostranog proizvođača za distribuciju tih cigareta na tržištu Republike;

3) da odgovorno lice u privrednom subjektu u poslednje tri godine koje predhode danu podnošenja zahteva nije na teritoriji Republike pravnosnažno osuđeno za krivično delo nedozvoljene trgovine duvanom, obrađenim duvanom, odnosno duvanskim proizvodima.

Uslov iz stava 1. tačka 3) ovog člana odnosi se i na povezano lice sa privrednim subjektom, kao i na pravno lice čiji je pravni sledbenik privredni subjekt.

            Ispunjenost uslova iz stava 1. ovog člana utvrđuje Uprava na zahtev privrednog subjekta.

            Uz zahtev iz stava 3. ovog člana prilažu se sledeći dokazi:

izvod iz registra u kojem je privredni subjekt registrovan;

sve zaključene ugovore sa inostranim proizvođačem ili ovlašćenim distributerom inostranog proizvođača, odnosno ovlašćenje od strane inostranog proizvođača ili ovlašćenog distributera inostranog proizvođača za distribuciju tih cigareta na tržištu Republike;

uverenje o neosuđivanosti koje ne može biti starije od 30 dana pre dana podnošenja zahteva.

Po zahtevu iz stava 3. ovog člana Uprava donosi zaključak ili rešenje. u roku od 15 dana od dana prijema zahteva.

Zaključkom se odbacuje nepotpun zahtev, a rešenjem se odbija zahtev ili izdaje dozvola za obavljanje delatnosti uvoza duvana, obrađenog duvana, odnosno duvanskih proizvoda.

Protiv zaključka iz stava 6. ovog člana može se izjaviti žalba ministru nadležnom za poslove finansija, u roku od 15 dana od dana dostavljanja zaključka.

Rešenje iz stava 6. ovog člana je konačno u upravnom postupku.

5. Izvoznik duvana, obrađenog duvana, odnosno duvanskih proizvada

Uslovi

Član 59.

Izvozom duvana, obrađenog duvana, odnosno duvanskih proizvoda može da se bavi privredno društvo i preduzeće (u daljem tekstu: privredni subjekt) PRIVREDNI SUBJEKT, koji ispunjava sledeće uslove:

1) da je registrovan u registru privrednih subjekata za obavljenje delatnosti spoljnotrgovinskog prometa;

 1) DA JE UPISAN U ODGOVARAJUĆI REGISTAR KOD ORGANA NADLEŽNOG ZA REGISTRACIJU ZA OBAVLjANjE SPOLjNOTRGOVINSKOG PROMETA;

2) da odgovorno lice u privrednom subjektu u poslednje tri godine koje prethode danu podnošenja zahteva nije na teritiriji Republike pravnosnažno osuđeno za krivično delo nedozvoljene trgovine duvanom, obrađenim duvanom, odnosno duvanskim proizvodima.

            Ispunjenost uslova iz stava 1. ovog člana utvrđuje Uprava na zahtev privrednog subjekta.

            Uz zahtev iz stava 2. ovog člana prilažu se sledeći dokazi:

izvod iz registra u kojem je privredni subjekat registrovan;

uverenje o neosuđivanosti koje ne može biti starije od 30 dana pre dana podnošenja zahteva.

Po zahtevu iz stava 2. ovog člana Uprava donosi zaključak ili rešenje.

Zaključkom se odbacuje nepotpun zahtev, a rešenjem se odbija zahtev ili izdaje dozvola za obavljanje delatnosti izvoza duvana, obrađenog duvana, odnosno duvanskih proizvoda.

Protiv zaključka iz stava 5. ovog člana može se izjaviti žalba ministru nadležnom za poslove finansija, u roku od 15 dana od dana dostavljanja zaključka.

Rešenje iz stava 5. ovog člana je konačno u upravnom postupku.

Promet duvanskih proizvoda

                                                            Član 67.

            Proizvođač, odnosno uvoznik duvanskih proizvoda dužan je da pre stavljanja u promet duvanskih proizvoda, odredi maloprodajne cene tih proizvoda i prijavi ih  Upravi.

Lica iz stava 1. ovog člana dužna su da Upravi prijave i svaku promenu maloprodajnih cena duvanskih proizvoda pre njihovog stavljanja u promet.

Zabranjena je prodaja duvanskih proizvoda po maloprodajnim cenama različitim od cena određenih na način iz stava 1. ovog člana.

Maloprodajne cene iz stava 1. ovog člana moraju da budu istaknute na ili u  maloprodajnom objektu trgovine na malo, tako da su jasno vidljive za potrošače duvanskih proizvoda.

          IZUZETNO OD STAVA 1. OVOG ČLANA PROIZVOĐAČ, ODNOSNO UVOZNIK DUVANSKIH PROIZVODA NIJE DUŽAN DA PRE STAVLjANjA U PROMET ODREDI I PRIJAVI MALOPRODAJNE CENE DUVANSKIH PROIZVODA, KADA SE TI PROIZVODI OTPREMAJU RADI PRODAJE U AVIONIMA I BRODOVIMA KOJI SAOBRAĆAJU NA MEĐUNARODNIM LINIJAMA, KAO I NA PROIZVODE KOJI SE OTPREMAJU U SLOBODNE CARINSKE PRODAVNICE OTVORENE NA VAZDUHOPLOVNIM PRISTANIŠTIMA OTVORENIM ZA MEĐUNARODNI SAOBRAĆAJ NA KOJIMA JE ORGANIZOVANA PASOŠKA I CARINSKA KONTROLA RADI PRODAJE PUTNICIMA U SKLADU SA CARINSKIM PROPISIMA.

Objavljivanje rešenja o upisu u registre i

objavljivanje akta o određivanju maloprodajne cene duvanskih proizvoda

Član 68.

Rešenja o upisu u registre koji se vode u skladu sa ovim zakonom, kao i akt o određivanju maloprodajne cene iz člana 67. stav 1. ovog zakona, objavljuju se  u  „Službenom glasniku Republike Srbije”.

O objavljivanju rešenja iz stava 1. ovog člana stara se Uprava, a troškove objavljivanja, uplatom novčanih sredstava na račun Uprave JP „SLUŽBENI GLASNIK”, BEOGRAD, snosi lice kome je izdato rešenje koje se objavljuje.

Akt o određivanju maloprodajnih cena duvanskih proizvoda iz  stava 1. ovog člana na objavljivanje dostavlja proizvođač, odnosno uvoznik duvanskih proizvoda, sa dokazom da je Upravi izvršena prijava te cene, koji snosi i troškove objavljivanja.

Član 77.

            Svako pojedinačno i grupno pakovanje duvanskih proizvoda u prometu u Republici, osim duvana za žvakanje i drugih duvanskih proizvoda koji se ne puše, mora imati odštampano opšte i posebno upozorenje.

            Opšte upozorenje iz stava 1. ovog člana, koje se primenjuje od 1. janaura 2007. godine, glasi: «Pušenje ubija. Duvanski dim šteti ljudima u Vašoj okolini»  i mora biti odštampano na prednjoj strani pojedinačnog i grupnog pakovanja duvanskih proizvoda, tako da pokriva najmanje 30% prednje površine pakovanja.

            Posebno upozorenje iz stava 1. ovog člana glasi:

1) Pušenje izaziva rak pluća, rak usne, rak jezika, rak glasnih žica.

2) Pušači rizikuju da obole od raka jednjaka, raka želuca, raka grlića materice, raka bešike i dr.

3) Pušači češće boluju od akutnih i hroničnih bolesti disajnih organa.

4) Deca pušača češće boluju od  astme, upale grla i srednjeg uha.

5) Pušenje izaziva srčani i moždani udar.

6) Pušenje izaziva bolesti krvnih sudova kao što su «pušačka noga» i impotencija.

7) Želite bebu? Trudnice koje puše rizikuju da izgube bebu ili oštete njeno zdravlje.

8) Želite bebu? Pušenje nepovoljno utiče na plodnost kod muškaraca i žena.

9)  Deca se ugledaju na Vas! Deca pušača i sama češće postaju pušači.

10) Pušenje izaziva zavisnost! Potražite stručnu pomoć za odvikavanje.

11) Pušenje narušava izgled i zdravlje Vaših zuba, kože, kose, noktiju i dr.

            Posebno upozorenje iz stava 3. ovog člana mora biti odštampano na poleđini pojedinačnog i grupnog pakovanja duvanskih proizvoda tako da pokriva najmanje 40% površine poleđine pakovanja.

            Tekst opšteg i posebnog upozorenja iz st. 2. i 3. ovog člana mora biti odštampan i utisnut na odgovarajućem pakovanju, tako da popuni celu propisanu površinu na poleđini, odnosno prednjoj strani pakovanja, veličinom slova najmanje 12, jasno i vidljivo ispisan na beloj podlozi na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom, zadebljanim štampanim slovima u crnoj boji (helvetika) i uokviren sa svih strana punom crnom linijom debljine 0,3 santimetra, koja je uključena u propisanu površinu teksta za opšte i posebno upozorenje.

            Ako se cigare i cigarilosi stavljaju u promet na teritoriji Republike na komad, moraju na pakovanju da imaju ispisanu opštu poruku na srpskom jeziku i ćirilicom, i to celom dužinom proizvoda jasnim i vidljivim slovima u boji koja ima jasan kontrast u odnosu na podlogu.

            IZUZETNO OD ST. 5. I 6. OVOG ČLANA TEKST OPŠTEG I POSEBNOG UPOZORENjA, ODNOSNO OPŠTE PORUKE NA DUVANSKIM PROIZVODIMA, KOJE PROIZVOĐAČ, ODNOSNO UVOZNIK TIH PROIZVODA OTPREMA RADI PRODAJE U AVIONIMA I BRODOVIMA KOJI SAOBRAĆAJU NA MEĐUNARODNIM LINIJAMA, KAO I NA PROIZVODE KOJI SE OTPREMAJU U SLOBODNE CARINSKE PRODAVNICE OTVORENE NA VAZDUHOPLOVNIM PRISTANIŠTIMA OTVERENIM ZA MEĐUNARODNI SAOBRAĆAJ NA KOJIMA JE ORGANIZOVANA PASOŠKA I CARINSKA KONTROLA RADI PRODAJE PUTNICIMA U SKLADU SA CARINSKIM PROPISIMA, MOŽE BITI NA STRANOM JEZIKU.  

            Proizvođač, odnosno uvoznik je dužan da za sve duvanske proizvode iz sopstvenog programa kvartalno menja posebno upozorenje iz stava 3. ovog člana, počev od 1. januara 2007. godine, s tim da svako upozorenje upotrebi najmanje jedan put u periodu od tri godine.

            Na pakovanju i u nazivu marke duvanskih proizvoda, počev od 1. januara 2007. godine, zabranjena je upotreba teksta, naziva, žigova i simboličkih i drugih znakova na srpskom ili drugom jeziku, koji sugerišu da je taj duvanski proizvod manje štetan od ostalih duvanskih proizvoda, naročito isticanjem reči «nizak procenat katrana», «lak», «ultra-lak», «blag» i sl.

           

1. Naziv propisa EU 2. „CELEX” oznaka EU propisa Direktiva Saveta 95/59/ES od 27.11.1995. o porezima izuzev poreza na promet koji utiče na potrošnju proizvedenog duvana ( Službeni Glasnik L 291/1, 06.12.1995.str.40-45) koja je izmenjena Direktivom Saveta 1999/81/ES od 29.07.1999, Direktivom Saveta 2002//10ES od 12.02.2002 i Direktivom Saveta 2010/12/EU od 16.02.2010.Council Directive 95/59/EC of 27 November 1995 on taxes other then turnover taxes which affect the consumption of manufactured tobacco (Official Journal L 291, 06.12.1995, p.40-45) amended by Council Directive 1991/81/EC of 29 July 1999, Council Directive 2002/10/EC of 12 February 2002 and Council Directive 2010/12/EU of 16 February 2010. 31995L0059 3. Ovlašćeni predlagač propisa – Vlada 4. datum izrade tabele Obrađivač: Ministarstvo Finansija 27. jul 2010 5. Naziv (važećeg, nacrta, predloga) propisa čije odredbe su predmet analize usklađenosti sa propisom EU 6. Brojčane oznake (šifre) planiranih propisa iz baze NPI Zakon o duvanu 2005-1-3221 7. Usklađenost odredaba propisa sa odredbama propisa EU a) a1) b) b1) v) g) d) đ) Odredba propisa EU (član, stav, podstav, tačka, aneks) Sadržina odredbe Odredbe propisa(član, stav, tačka) Sadržina odredbe Usklađenost odredbe propisa sa odredbom propisa EU (potpuno usklađeno, delimično usklađeno, neusklađeno, neprenosivo) Razlozi za delimičnu usklađenost, neusklađenost ili neprenosivost Predviđeni datum za postizanje potpune usklađenosti Napomena o usklađenosti propisa sa propisima EU 2. Podela duvanskih proizvoda na: a) cigareteb) cigare i cigarilosi c) duvan za pušenje- fino rezani duvan za motanje cigareta – ostali duvan za pušenje Direktiva Evropskog Parlamenta i Saveta 2001/37/ES od 05.06.2001. o usklađivanju zakona, propisa i administrativnih odredbi Članica koje se odnose na proizvodnju, obeležavanje i prodaju duvanskih proizvoda ( Službeni glasnik L 194/26, 18.07.2001) koja je izmenjena Direktivom Saveta 596/209 od 18.06.2009.Directive 2001/37/EC of the Europien Parliament and of the Council on the approximation of the laws, regulations and administrative provisions of the Member States concerning the manufacture, presentation and sale of tobacco products of 5 June 2001 ( OJ L 194/26, 18.07.2001) amended by Council Directive 596/2009 of 18 June 2009. 32001L0037 3. Ovlašćeni predlagač propisa – Vlada 4. datum izrade tabele Obrađivač: Ministarstvo finansija 27. jul 2010 5. Naziv (važećeg, nacrta, predloga) propisa čije odredbe su predmet analize usklađenosti sa propisom EU 6. Brojčane oznake (šifre) planiranih propisa iz baze NPI Zakon o duvanu 2005-1-3221 7. Usklađenost odredaba propisa sa odredbama propisa EU a) a1) b) b1) v) g) d) đ) Odredba propisa EU (član, stav, podstav, tačka, aneks) Sadržina odredbe Odredbe propisa(član, stav, tačka) Sadržina odredbe Usklađenost odredbe propisa sa odredbom propisa EU (potpuno usklađeno, delimično usklađeno, neusklađeno, neprenosivo) Razlozi za delimičnu usklađenost, neusklađenost ili neprenosivost Predviđeni datum za postizanje potpune usklađenosti Napomena o usklađenosti propisa sa propisima EU 3.1. Maksimalne dozvoljene količine katrana, nikotina i ugljen monoksida u cigaretama Direktiva Evropskog Parlamenta i Saveta 2001/37/ES od 05.06.2001. o usklađivanju zakona, propisa i administrativnih odredbi Članica koje se odnose na proizvodnju, obeležavanje i prodaju duvanskih proizvoda ( Službeni glasnik L 194/26, 18.07.2001) koja je izmenjena Direktivom Saveta 596/209 od 18.06.2009.Directive 2001/37/EC of the Europien Parliament and of the Council on the approximation of the laws, regulations and administrative provisions of the Member States concerning the manufacture, presentation and sale of tobacco products of 5 June 2001 ( OJ L 194/26, 18.07.2001) amended by Council Directive 596/2009 of 18 June 2009. 32001L0037 3.Ovlašćeni predlagač propisa – Vlada 4. datum izrade tabele Obrađivač: Ministarstvo finansija 27. jul 2010 5. Naziv (važećeg, nacrta, predloga) propisa čije odredbe su predmet analize usklađenosti sa propisom EU 6. Brojčane oznake (šifre) planiranih propisa iz baze NPI Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o duvanu 2005-1-3221 7. Usklađenost odredaba propisa sa odredbama propisa EU a) a1) b) b1) v) g) d) đ) Odredba propisa EU (član, stav, podstav, tačka, aneks) Sadržina odredbe Odredbe propisa(član, stav, tačka) Sadržina odredbe Usklađenost odredbe propisa sa odredbom propisa EU (potpuno usklađeno, delimično usklađeno, neusklađeno, neprenosivo) Razlozi za delimičnu usklađenost, neusklađenost ili neprenosivost Predviđeni datum za postizanje potpune usklađenosti Napomena o usklađenosti propisa sa propisima EU

5. |Označavanje duvanskih proizvoda |18. |Predlože se da tekst opšteg i posebnog upozorenja može biti i na stranom jeziku kada se duvanski proizvodi prodaju u slobodnim carinskim prodavnicama, uključujući i prodaju u brodovima i avionima kada saobraćaju na međunarodnim linijama

| |Detaljnije objašnjenje vezano za označavanje |Najkasnije do dobijanja statusa punopravnog člana |Smisao direktive preuzet je u najvećoj meri

| | IZJAVA O USKLAĐENOSTI PROPISA SA PROPISIMA EVROPSKE UNIJE

1. Ovlašćeni predlagač propisa –Vlada

Obrađivač: Ministarstvo finansija

2. Naziv propisa

PREDLOG ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O DUVANU

DRAFT LAW ON AMENDMENTS AND SUPLEMENTS TO TOBACCO LAW

3. Usklađenost propisa sa odredbama Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Evropskih zajednica i njihovih država članica, sa jedne strane, i Republike Srbije sa druge strane („Službeni glasnik RS”, broj 83/08) (u daljem tekstu: Sporazum), odnosno sa odredbama Prelaznog sporazuma o trgovini i trgovinskim pitanjima između Evropske zajednice, sa jedne strane, i Republike Srbije, sa druge strane („Službeni glasnik RS”, broj 83/08) (u daljem tekstu: Prelazni sporazum)

a) Odredba Sporazuma i Prelaznog sporazuma koja se odnose na normativnu saržinu propisa

Usklađeno

b) Prelazni rok za usklađivanje zakonodavstva prema odredbama Sporazuma i Prelaznog sporazuma

/

v) Ocena ispunjenosti obaveze koje proizlaze iz navedene odredbe Sporazuma i Prelaznog sporazuma

Usklađeno

g) Razlozi za delimično ispunjavanje, odnosno neispunjavanje obaveza koje proizlaze iz navedene odredbe Sporazuma i Prelaznog sporazuma

/

d) Veza sa Nacionalnim programom za integraciju Republike Srbije u Evropsku uniju

2005-1-3221

4. Usklađenost propisa sa propisima Evropske unije

a) Navođenje primarnih izvora prava EU i usklađenost sa njima

Čl. 34-37 Ugovora o funkcionisanju EU – usklađeno

Čl. 49 Ugovora o funkcionisanju EU – usklađeno

Čl. 114. Ugovora o funkcionisanju EU, neusklađen (proizilazi iz delimične neusklađenosti sa Direktivom 2001/37/EZ)

b) Navođenje sekundarnih izvora prava EU i usklađenost sa njima

Direktiva Saveta 95/59/EZ – delimično usklađen

Direktiva Evropskog parlamenta i Saveta 2001/37/EZ – delimično usklađen

Direktiva Saveta 2010/12/EZ – delimično usklađen.

v) Navođenje ostalih izvora prava EU i usklađenst sa njima

/

g) Razlozi za delimičnu usklađenost, odnosno neusklađenost

Odredbe Zakona o duvanu („Sl. glasnik RS“, br. 101/05 i 90/07) u članu 2. (definicija duvanskih proizvoda) i članovima 74 -77. (sastav i obeležavanje) su delimično usklađene sa Direktivom Saveta 2010/12/EZ i Direktivom Evropskog Parlamenta i Saveta 2001/37/EZ. Predloga zakona o izmenama i dopunama Zakona o duvanu ne utiču na dostignuti stepen usklađenosti Zakona o duvanu. Odredba člana 74. Zakona o duvanu, kada je u pitanju dozvoljena količina katrana, ugljen monoksida i nikotina biće usklađena od 1. januara 2011. godine, u smislu da propisane količine katrana, ugljen monoksida i nikotina počinju da se primenjuju od 1. januara 2011. godine, a odredbe koje se odnose na obeležavanje duvanskih proizvoda zdravstvenim upozorenjem biće predmet daljeg usaglašavanja u narednom periodu.

d) Rok u kojem je predviđeno postizanje potpune usklađenosti propisa sa propisima Evropske unije

Rok u kojem je predviđeno postizanje potpune usklađenosti propisa sa propisima Evropske unije je najkasnije do sticanja statusa punopravnog člana.

5. Ukoliko ne postoje odgovarajući propisi Evropske unije sa kojima je potrebno obezbediti usklađenost treba konstatovati tu činjenicu. U ovom slučaju nije potrebno popunjavati Tabelu usklađenosti propisa.

Odredba člana 18. Predloga zakona o izmenama i dopunama Zakona o duvanu je predmet usasglašavanja sa standardima Evropske unije.

6. Da li su prethodno navedeni izvori prava EU prevedeni na srpski jezik?

Ne

7. Da li je propis preveden na neki službeni jezik EU?

/

8. Učešće konsultanata u izradi propisa i njihovo mišljenje o usklađenosti?

U izradi Predloga zakona nisu učestvovali konsultanti.

Ostavite komentar