Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o budžetu Republike Srbije za 2009. godinu: Odluka o davanju saglasnosti na Odluku o izmenama i dopunama Finansijskog plana Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje za 2009. godinu

PREDLOG

Na osnovu člana 25. stav 2. Zakona o budžetskom sistemu („Službeni glasnik RS”, br. 9/02, 87/02, 61/05-dr. zakon, 66/05, 101/05-dr. zakon, 62/06-dr. zakon i 85/06),

Narodna skupština donosi

O D L U K U

O DAVANjU SAGLASNOSTI NA ODLUKU O IZMENAMA I DOPUNAMA FINANSIJSKOG PLANA REPUBLIČKOG ZAVODA ZA ZDRAVSTVENO OSIGURANjE ZA 2009. GODINU

I

Daje se saglasnost na Odluku o izmenama i dopunama Finansijskog plana Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje za 2009. godinu, koju je Upravni odbor Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje doneo na sednici od 14. aprila 2009. godine.

II

Ovu odluku objaviti u „Službenom glasniku Republike Srbije”.

Broj:

U Beogradu, aprila 2009. godine

NARODNA SKUPŠTINA

PREDSEDNIK

O B R A Z L O Ž E Nj E

Pravni osnov za donošenje ove odluke sadržan je u odredbi člana 25. stav 2. Zakona o budžetskom sistemu („Službeni glasnik RS”, br. 9/02, 87/02, 61/05-dr. zakon, 66/05, 101/05-dr. zakon, 62/06-dr. zakon i 85/06), kojom je utvrđeno da Narodna skupština daje saglasnost na finansijski plan organizacije obaveznog socijalnog osiguranja. U članu 1. stav 5. pomenutog zakona propisano je da je Republički zavod za zdrastveno osiguranje organizacija obaveznog socijalnog osiguranja, pa se u skladu sa navedenom odredbom predlaže donošenje Odluke o davanju saglasnosti na Odluku o izmenama i dopunama Finansijskog plana Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje za 2009. godinu.

Finansijski planovi organizacija obaveznog socijalnog osiguranja, prema članu 14. pomenutog zakona, usvajaju se zajedno sa predlogom budžeta Republike Srbije i dostavljaju se zajedno sa tim predlogom, Narodnoj skupštini. Na isti način postupa se i u slučaju donošenja zakona o izmenama i dopunama zakona o budžetu Republike Srbije i izmenama i dopunama finansijskih planova organizacija obaveznog socijalnog osiguranja.

S obzirom na činjenicu da se predlaže razmatranje i donošenje zakona o izmenama i dopunama Zakona o budžetu Republike Srbije za 2009. godinu po hitnom postupku, ovu odluku je takođe potrebno doneti po hitnom postupku, radi obezbeđenja neophodnih materijalnih i drugih uslova za finansiranje rada ove organizacije obaveznog socijalnog osiguranja i redovne isplate određenih prava.

Na osnovu člana 221. stav 1. tačka 3) Zakona o zdravstvenom osiguranju („Službeni glasnik RS”, br. 107/05 i 109/05 – ispravka),

Upravni odbor Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje, na sednici održanoj 14. aprila 2009. godine, donosi

O IZMENAMA I DOPUNAMA FINANSIJSKOG PLANA REPUBLIČKOG ZAVODA ZA ZDRAVSTVENO OSIGURANjE ZA 2009. GODINU

Član 1.

U Finansijskom planu Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje za 2009. godinu („Službeni glasnik RS”, broj 1/09), član 2. menja se i glasi:

„Član 2.

Opšti deo Finansijskog plana čine prihodi i rashodi za 2009. godinu, i to:

Prihodi i primanja

(u 000 dinara)

Ekonomska klasifi-kacija PRIHODI I PRIMANjA Iznos 1 2 3 700000 TEKUĆI PRIHODI 179.706.180 720000 SOCIJALNI DOPRINOSI 125.200.000 721000 Doprinosi za socijalno osiguranje 125.200.000 721100 Doprinosi za socijalno osiguranje na teret zaposlenih 57.960.325 721200 Doprinosi za socijalno osiguranje na teret poslodavca 59.413.041 721300 Doprinosi za socijalno osiguranje lica koja obavljaju samostalnu delatnost i nezaposlenih lica 7.705.454 721321 Doprinos za zdravstveno osiguranje poljoprivrednika 1.290.179 721323 Doprinos za zdravstveno osiguranje lica koja obavljaju samostalnu delatnost 6.299.908 721400 Doprinosi za socijalno osiguranje koji se ne mogu razvrstati 121.180 730000 DONACIJE I TRANSFERI 1.198.384 733161 Tekući transferi od drugih nivoa vlasti u korist Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje 1.198.384 7331611 Transferi od budžeta za zdravstvenu zaštitu lica iz člana 22. Zakona 588.384 7331612 Transferi od budžeta po osnovu duvanskog dinara 610.000 740000 DRUGI PRIHODI 464.071 741000 PRIHODI OD IMOVINE 550 741100 Kamate 550 741160 Kamate na sredstva organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 550 742000 PRIHODI OD PRODAJE DOBARA I USLUGA 445.258 742160 Prihodi od zakupa od strane tržišnih organizacija u korist organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 12.339 742300 Sporedne prodaje dobara i usluga koje vrše državne netržišne jedinice 432.919 742360 Prihodi organizacija obaveznog socijalnog osiguranja od sporedne prodaje dobara i usluga koje vrše državne netržišne jedinice 432.919 745000 MEŠOVITI I NEODREĐENI PRIHODI 18.264 745160 Mešoviti i neodređeni prihodi u korist organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 18.264 770000 MEMORANDUMSKE STAVKE ZA REFUNDACIJU RASHODA 800.000 771000 MEMORANDUMSKE STAVKE ZA REFUNDACIJU RASHODA 800.000 780000 TRANSFERI IZMEĐU BUDžETSKIH KORISNIKA NA ISTOM NIVOU 52.043.725 781300 Transferi između organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 52.043.725 781310 Transferi od organizacija obaveznog socijalnog osiguranja u korist Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje 52.043.725 781311 Doprinos za zdravstveno osiguranje nezaposlenih lica koji plaća Nacionalna služba za zapošljavanje 3.580.806 781312 Doprinos za zdravstveno osiguranje korisnika penzija i korisnika drugih novčanih naknada koji plaća Republički fond za PIO zaposlenih 43.000.000 781313 Transferi od Republičkog fonda za PIO poljoprivrednika u korist Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje 2.800.000 781314 Transferi od Republičkog fonda za PIO samostalnih delatnosti u korist Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje 1.730.000 781315 Doprinos za zdravstveno osiguranje korisnika novčanih naknada iz člana 224. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju 58.000 781316 Doprinos za zdravstveno osiguranje za lica koja ostvaruju naknadu zarade za vreme privremene sprečenosti za rad (bolovanje) po propisima o zdravstvenom osiguranju, koji plaća Republički zavod za zdravstveno osiguranje 550.000 781317 Doprinos za zdravstveno osiguranje koji plaća Nacionalna služba za zapošljavanje po članu 45. Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje 324.919 800000 PRIMANjA OD PRODAJE NEFINANSIJSKE IMOVINE 500 900000 PRIMANjA OD ZADUŽIVANjA I PRODAJE FINANSIJSKE IMOVINE 6.000 920000 PRIMANjA OD PRODAJE FINANSIJSKE IMOVINE 6.000 921600 Primanja od otplate kredita datih fizičkim licima i domaćinstvima u zemlji 6.000 921660 Primanja od otplate kredita datih domaćinstvima u zemlji u korist organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 6.000   UKUPNI PRIHODI I PRIMANjA – klasa 7, 8 i 9 179.712.680

2. Rashodi i izdaci

(u 000 dinara)

Ekonomska klasifi-kacija RASHODI I IZDACI Iznos 1 2 3 400000 TEKUĆI RASHODI 179.156.680 410000 RASHODI ZA ZAPOSLENE 2.536.000 411000 PLATE, DODACI I NAKNADE ZAPOSLENIH (ZARADE) 2.052.776 412000 SOCIJALNI DOPRINOSI NA TERET POSLODAVCA 385.024 413000 NAKNADE U NATURI 4.000 414000 SOCIJALNA DAVANjA ZAPOSLENIMA 40.000 415000 NAKNADE TROŠKOVA ZA ZAPOSLENE 54.200 416000 NAGRADE ZAPOSLENIMA I OSTALI POSEBNI RASHODI   420000 KORIŠĆENjE USLUGA I ROBA 1.183.500 421000 STALNI TROŠKOVI 588.500 422000 TROŠKOVI PUTOVANjA 35.000 423000 USLUGE PO UGOVORU 320.000 425000 TEKUĆE POPRAVKE I ODRŽAVANjE 60.000 426000 MATERIJAL 180.000 440000 OTPLATA KAMATA I PRATEĆI TROŠKOVI ZADUŽIVANjA 160.000 441000 OTPLATA DOMAĆIH KAMATA 10.000 444000 PRATEĆI TROŠKOVI ZADUŽIVANjA 150.000 470000 SOCIJALNO OSIGURANjE I SOCIJALNA ZAŠTITA 175.177.180 471000 PRAVA IZ SOCIJALNOG OSIGURANjA (ORGANIZACIJE OBAVEZNOG SOCIJALNOG OSIGURANjA) 175.041.364 471100 Prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno domaćinstvima 6.092.430 471110 Naknade zarada osiguranicima usled privremene nesposobnosti za rad 5.600.000 471111 Naknade zarada osiguranicima usled privremene nesposobnosti za rad (bez poreza i doprinosa) 3.236.426 4711122 Porez na dohodak građana 665.280 4711123 Doprinos za PIO zaposlenih 939.680 4711123 Doprinos za PIO samostalnih delatnosti 104.160 4711124 Doprinos za zdravstveno osiguranje 583.334 4711125 Doprinos na NSZ 71.120 471191 Isplate dnevnica i putnih troškova za putovanja u zemlji 492.380 471193 Pogrebni troškovi 50 471200 Prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno pružaocima usluga 169.084.750 471211 Usluge bolnica, poliklinika i ambulanti (primarna zdravstvena zaštita sa ustanovama van mreže u primarnoj zdravstvenoj zaštiti) 43.147.998 471212 Usluge dijalize (materijal za dijalizu) 3.667.580 471213 Farmaceutske usluge i materijali (lekovi izdati na recept) 22.250.000 471214 Stomatološke usluge 4.900.000 471215 Bolničke usluge (sekundarna i tercijarna zdravstvena zaštita sa ustanovama van mreže u sekundarnoj zdravstvenoj zaštiti) 87.628.092 471216 Pomagala i naprave 1.658.490 471217 Usluge koje pružaju ustanove socijalne zaštite 880.000 471219 Ostale usluge zdravstvene zaštite u zemlji 355.780 471221 Zdravstvena zaštita po konvenciji 220.000 471223 Zdravstvena zaštita osiguranika koji žive u inostranstvu 10.000 471224 Troškovi slanja osiguranih lica na lečenje u inostranstvo 200.000 471292 Usluge rehabilitacije i rekreacije 2.640.600 471299 Ostala prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno pružaocima usluga (instituti i zavodi za javno zdravlje) 1.526.210 480000 OSTALI RASHODI 100.000 482000 POREZI, OBAVEZNE TAKSE I KAZNE 40.000 483000 NOVČANE KAZNE I PENALI PO REŠENjU SUDOVA 60.000 500000 IZDACI ZA NEFINANSIJSKU IMOVINU 536.000 510000 OSNOVNA SREDSTVA 536.000 511000 ZGRADE I GRAĐEVINSKI OBJEKTI 438.000 512000 MAŠINE I OPREMA 88.000 515000 NEMATERIJALNA IMOVINA 10.000 600000 IZDACI ZA OTPLATU GLAVNICE I NABAVKU FINANASIJSKE IMOVINE 20.000 610000 OTPLATA GLAVNICE 20.000 611000 OTPLATA GLAVNICE DOMAĆIM KREDITORIMA 20.000   UKUPNI RASHODI I IZDACI – KLASA 4, 5 I 6 179.712.680

(u 000 dinara)

– ukupni prihodi i primanja 179.712.680 – ukupni rashodi i izdaci 179.712.680

Ukoliko se u 2009. godini prihodi po osnovu doprinosa za obavezno zdravstveno osiguranje ostvaruju u većem iznosu od iznosa utvrđenog u stavu 1. ovog člana, odlukom Upravnog odbora, na koju Vlada daje saglasnost, mogu se rasporediti na rashode za prava iz socijalnog osiguranja, izuzimajući plate.

Ukoliko se u 2009. godini prihodi po osnovu doprinosa za obavezno zdravstveno osiguranje ostvaruju u manjem iznosu od iznosa utvrđenog u stavu 1. ovog člana, odlukom Upravnog odbora, na koju Vlada daje saglasnost, mogu se umanjiti rashodi za prava iz socijalnog osiguranja.”

Član 2.

Član 3. menja se i glasi:

„Član 3.

Poseban deo finansijskog plana čine rashodi i izdaci za zdravstvenu zaštitu, utvrđeni u članu 2. ovog plana iskazani prema utvrđenim uslovima, kriterijumima i merilima po kojima Republički zavod zaključuje ugovore o pružanju zdravstvene zaštite sa zdravstvenim ustanovama i drugim nosiocima zdravstvene službe, i to:

(u 000 dinara)

R. br. Ugovorena sredstva po ugovorenim namenama za 2009. godinu Vrsta zdravstvene zaštite UKUPNO Primarna Sekundarna   1 2 3 4=2+3 1. Plate i naknade plate sa doprinosima na teret poslodavca 32.988.900 48.971.100 81.960.000 2. Prevoz zaposlenih na posao i sa posla 872.709 1.397.606 2.270.315 3. Troškovi energenata 2.452.740 4.020.585 6.473.325 4. Lekovi i medicinska sredstva u zdravstvenim ustanovama 3.870.155 24.307.395 28.177.550 4.1. Citostatici i stentovi od duvanskog dinara 0 610.000 610.000 5. Ishrana bolesnika 0 2.105.540 2.105.540 6. Ostali materijali i troškovi 2.166.985 5.858.885 8.025.870 7. Skrining grlića materice i dojke 400.000 0 400.000 8. Ustanove van Plana mreže 396.508 966.982 1.363.490 I SVEGA RASHODI PRIMARNE, SEKUNDARNE I TERCIJARNE ZDRAVSTVENE ZAŠTITE PO UGOVORENIM NAMENAMA ZA ZDRAVSTVENE USTANOVE (1 – 8) 43.147.998 87.628.092 130.776.090 9. Materijal za dijalizu     3.667.580 10. Lekovi izdati na recept     22.250.000 11. Stomatološke usluge     4.900.000 12. Pomagala i naprave     1.658.490 13. Ustanove socijalne zaštite     880.000 14. Troškovi lečenja u inostranstvu     430.000 15. Instituti i zavodi za javno zdravlje     1.526.210 16. Ustanove specijalizovane za rehabilitaciju     2.640.600 17. Transfuzije krvi i Institut za virusologiju i imunologiju “Torlak“, „Paster“, Sudska medicina Niš i Novi Sad     355.780 II SVEGA OSTALI RASHODI PO NAMENAMA ZA ZDRAVSTVENE USTANOVE (9 -17)     38.308.660 III UKUPNO RASHODI ZA ZDRAVSTVENU ZAŠTITU (I + II)     169.084.750 ”

Član 3.

Iza člana 3. dodaje se član 3a koji glasi:

„Član 3a

Pored prihoda i rashoda iz člana 1. Republički zavod ostvaruje prihode i rashode po osnovu dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja i to:

(u 000 dinara)

Ekonomska klasifi-kacija VRSTA Iznos 1 2 3 742300 Prihodi po osnovu premije osiguranja 300 485100 Rashodi po osnovu naknada šteta 280 ”

Član 4.

Ova odluka, po dobijanju saglasnosti Narodne skupštine Republike Srbije, objavljuje se u „Službenom glasniku Republike Srbije”.

UPRAVNI ODBOR REPUBLIČKOG ZAVODA

ZA ZDRAVSTVENO OSIGURANjE

01/2 broj: 400-18/09 PREDSEDNIK U Beogradu, 14. aprila 2009. godine dr Rajko Kosanović

51009.23/52

O B R A Z L O Ž E Nj E

1. PRAVNI OSNOV ZA DONOŠENjE

FINANSIJSKOG PLANA ZAVODA

Pravni osnov za donošenje Finansijskog plana Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje (u daljem tekstu: Zavod) sadržan je u odredbama člana 20. Zakona o budžetskom sistemu (“Službeni glasnik RS“, br. 9/02…,85/06 i 86/06 – ispravka), kojim je utvrđeno da su organizacije obaveznog socijalnog osiguranja obavezne da pripreme predlog finansijskog plana na osnovu smernica za pripremu budžeta.

Prema članu 14. ovog zakona, organizacije obaveznog socijalnog osiguranja dostavljaju predlog finansijskog plana Ministarstvu finansija Republike Srbije.

U članu 6. Zakona o budžetskom sistemu propisano je da finansijski plan organizacija obaveznog socijalnog osiguranja donosi nadležni organ organizacije.

Statutom Zavoda za zdravstveno osiguranje utvrđeno je da finansijski plan donosi Upravni odbor.

Finansijski plan se donosi na osnovu smernica za pripremu budžeta Republike.

Na finansijski plan organizacija obaveznog socijalnog osiguranja saglasnost daje Narodna skupština Republike Srbije.

2. PRAVNI OSNOV ZA PLANIRANjE PRIMANjA,

ODNOSNO IZDATAKA

2.1. Pravni osnov za planiranje

primanja

Pravni osnov za planiranje primanja sadržan je u odredbama:

– člana 201. Zakona o zdravstvenom osiguranju (“Službeni glasnik RS“, br. 107/05 i 109/05 – ispravka, u daljem tekstu: Zakon), propisano je da se sredstva za finansiranje prava iz obaveznog zdravstvenog osiguranja obezbeđuju uplatom doprinosa za obavezno zdravstveno osiguranje i iz drugih izvora.

U članu 230. Zakona propisano je da primanja Zavoda čine sredstva od:

doprinosa za obavezno zdravstveno osiguranje,

premija za dobrovoljno zdravstveno osiguranje koje organizuje i sprovodi Zavod,

imovine kojom raspolaže Zavod,

domaćih i inostranih kredita i zajmova,

drugih sredstava u skladu sa Zakonom.

2.1.1. Pravni osnov za planiranje primanja od

budžeta Republike

Članom 22. stav 1. Zakona predviđeno je da se osiguranicima u smislu ovog Zakona i pod uslovima propisanim ovim Zakonom, smatraju i lica koja pripadaju grupaciji stanovništva koja je izložena povećanom riziku obolevanja; lica čija je zdravstvena zaštita potrebna u vezi sa sprečavanjem, suzbijanjem, ranim otkrivanjem i lečenjem bolesti od većeg socijalno-medicinskog značaja; kao i lica koja su u kategoriji socijalno ugroženog stanovništva, ako ne ispunjavaju uslove za sticanje svojstva osiguranika iz člana 17. Zakona, ili ako prava iz obaveznog zdravstvenog osiguranja ne ostvaruju kao članovi porodice osiguranika, i to:

1) deca do navršenih 15 godina života, školska deca i studenti do kraja propisanog školovanja, a najkasnije do navršenih 26 godina, u skladu sa zakonom;

2) žene u vezi sa planiranjem porodice, kao i u toku trudnoće, porođaja i materinstva do 12 meseci nakon porođaja;

3) lica starija od 65 godina života;

4) osobe sa invaliditetom i mentalno nedovoljno razvijena lica;

5) lica u vezi sa lečenjem od HIV infekcije ili drugih zaraznih bolesti koje su utvrđene posebnim zakonom kojim se uređuje oblast zaštite stanovništva od zaraznih bolesti, malignih bolesti, hemofilije, šećerne bolesti, psihoze, epilepsije, multiple skleroze, lica u terminalnoj fazi hronične bubrežne insuficijencije, cistične fibroze, sistemske autoimune bolesti, reumatske groznice, bolesti zavisnosti, obolela odnosno povređena lica u vezi sa pružanjem hitne medicinske pomoći, kao i lica obuhvaćena zdravstvenom zaštitom u vezi sa davanjem i primanjem tkiva i organa;

6) monasi i monahinje;

7) materijalno neobezbeđena lica koja primaju materijalno obezbeđenje po propisima o socijalnoj zaštiti, odnosno po propisima o zaštiti boraca, vojnih invalida i civilnih invalida rata;

8) korisnici stalnih novčanih pomoći, kao i pomoći za smeštaj u ustanove socijalne zaštite ili u druge porodice, po propisima o socijalnoj zaštiti;

9) nezaposlena lica i druge kategorije socijalno ugroženih lica čiji su mesečni prihodi ispod prihoda utvrđenih u skladu sa ovim zakonom;

10) korisnici pomoći – članovi porodice čiji je hranilac na odsluženju vojnog roka;

11) lica romske nacionalnosti koja zbog tradicionalnog načina života nemaju stalno prebivalište, odnosno boravište u Republici.

Stavom 4. istog člana propisano je da se osiguranikom, u smislu ovog Zakona, smatra i lice kome je nadležni republički organ utvrdio status izbeglog, odnosno prognanog lica iz bivših republika SFRJ, ako ima boravište na teritoriji Republike.

U budžetu Republike obezbeđuju se sredstva za uplatu doprinosa za obavezno zdravstveno osiguranje za lica iz st. 1. i 4. ovog člana, na osnovicu i po stopi doprinosa za obavezno zdravstveno osiguranje koje su propisane ovim Zakonom.

Članom 204. Zakona predviđeno je da se sredstva za uplatu doprinosa za osiguranike iz člana 22. Zakona obezbeđuju u budžetu Republike.

Osnovicu za uplatu doprinosa čini najniža mesečna osnovica utvrđena u skladu sa zakonom kojim se uređuju doprinosi za obavezno socijalno osiguranje.

Stopa po kojoj se obračunava i plaća doprinos jeste 12,3%.

Sredstva od uplate doprinosa za lica iz člana 22. st. 1. i 4. Zakona, a koja se obezbeđuju u budžetu Republike prihod su Zavoda.

2.2. Pravni osnov za planiranje izdataka

Pravni osnov za planiranje izdataka Zavoda sadržan je u članu 231. Zakona u kome je propisano da se sredstva Zavoda koriste samo za namene određene zakonom, i to:

za ostvarivanje prava osiguranih lica iz obaveznog zdravstvenog osiguranja,

za unapređivanje sistema zdravstvenog osiguranja,

za ostvarivanje prava osiguranih lica iz dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja koje organizuje i sprovodi Zavod,

za podmirenje troškova sprovođenja zdravstvenog osiguranja,

za druge rashode, u skladu sa Zakonom.

3. PLANSKI ELEMENTI ZA

DONOŠENjE FINANSIJSKOG PLANA

Finansijski plan Zavoda za 2009. godinu, donet je na osnovu smernica za sastavljanje finansijskih planova organizacija obaveznog socijalnog osiguranja za 2009. godinu, dobijenih od Ministarstva finansija, po preporukama MMF-a i planiranih primanja i izdataka u 2008. godini.

Za bilansiranje primanja i izdataka, na osnovu kojih je pripremljen predlog izmena i dopuna Finansijskog plana za 2009. godinu korišćeni su sledeći parametri:

inflacija (kraj perioda) 8%;

visina primanja po osnovu doprinosa za socijalno osiguranje 125,20 milijardi dinara, na osnovu smernica dobijenih od Ministarstva finansija;

plate sa doprinosima 84,40 milijardi dinara, na osnovu smernica ministarstva finansija i to: 81,96 milijardi dinara za plate zaposlenih u zdravstvenim ustanovama; 2,44 milijardi dinara za plate zaposlenih u Republičkom zavodu, što je nedovoljno da se isplate plate u 2009. godini;

transferi od budžeta za zdravstvenu zaštitu lica iz člana 22. Zakona 0,59 milijardi dinara;

transferi od budžeta po osnovu duvanskog dinara 0,61 milijardi dinara

4. OSNOVNI PODACI O REPUBLIČKOM ZAVODU

ZA ZDRAVSTVENO OSIGURANjE

Zavod je pravno lice osnovano Zakonom o zdravstvenom osiguranju (“Službeni glasnik RS“ br. 18/92…45/05) sa statusom organizacije za obavezno socijalno osiguranje u kojem se ostvaruju prava iz zdravstvenog osiguranja i obezbeđuju sredstva za obavezno zdravstveno osiguranje, u skladu sa zakonom.

4.1. Naziv, adresa i organizaciona

struktura Zavoda

Zavod posluje pod sledećim nazivom:

Republički zavod za zdravstveno osiguranje

11000 Beograd

Jovana Marinovića br. 2

PIB 101288707

MATIČNI BROJ 06042945

REGISTARSKI BROJ 6012578688

ŠIFRA DELATNOSTI 075300

TEKUĆI RAČUN 840-26650-09

Pokrajinski zavod za zdravstveno osiguranje (u daljem tekstu: Pokrajinski zavod) je organizaciona jedinica Zavoda.

U Zavodu su, kao organizacioni delovi, obrazovane filijale (čije su niže organizacione jedinice ispostave), i to:

Redni broj Filijala Sedište Broj ispostava 1. za Severnobački okrug Subotica 2 2. za Srednjebanatski okrug Zrenjanin 4 3. za Severnobanatski okrug Kikinda 5 4. za Južnobanatski okrug Pančevo 7 5. za Zapadnobački okrug Sombor 3 6. za Južnobački okrug Novi Sad 10 7. za Sremski okrug Sremska Mitrovica 6 8. za Mačvanski okrug Šabac 7 9. za Kolubarski okrug Valjevo 5 10. za Podunavski okrug Smederevo 2 11. za Braničevski okrug Požarevac 7 12. za Šumadijski okrug Kragujevac 6 13. za Pomoravski okrug Jagodina 5 14. za Borski okrug Bor 3 15. za Zaječarski okrug Zaječar 2 16. za Zlatiborski okrug Užice 9 17. za Moravički okrug Čačak 3 18. za Raški okrug Kraljevo 4 19. za Rasinski okrug Kruševac 5 20. za Nišavski okrug Niš 7 21. za Toplički okrug Prokuplje 3 22. za Pirotski okrug Pirot 3 23. za Jablanički okrug Leskovac 5 24. za Pčinjski okrug Vranje 6 25. za Kosovski okrug Priština – u Gračanici 9 28. za Kosovskomitrovački okrug Kosovska Mitrovica 5 29. za Kosovskopomoravski okrug Gnjilane 3 30. za grad Beograd Beograd 17 UKUPNO: 153

Zavod ima 30 filijala (dve ne funkcionišu, i to: u Prizrenu i Peći), a filijala u Gračanici najvećim delom pokriva područje ovih filijala, jer u jednom broju enklava žive osigurana lica kojima se preko ove filijale obezbeđuju uslovi za ostvarivanje prava iz zdravstvenog osiguranja.

U Zavodu funkcioniše 28 filijala u kojima osiguranici i osigurana lica Zavoda ostvaruju prava iz zdravstvenog osiguranja.

4.2. Broj i kvalifikaciona struktura

zaposlenih u Zavodu

U Zavodu ima ukupno 2.739 zaposlenih na dan 31.03.2009. godine, i to:

Stepen stručne spreme Broj zaposlenih % VII 1033 37,71 VI 354 12,92 V 10 0,37 IV 1.220 44,54 III 40 1,46 Osn. škola 82 2,99 UKUPNO: 2.739 100,00

4.3. Delatnost Zavoda

Zavod:

donosi statut;

donosi opšte akte, na osnovu ovlašćenja iz Zakona, kojima se bliže uređuje sprovođenje obaveznog zdravstvenog osiguranja;

planira i obezbeđuje finansijska sredstva za sprovođenje obaveznog zdravstvenog osiguranja;

u okviru raspoloživih finansijskih sredstava planira i obezbeđuje uslove za ravnomerno sprovođenje obaveznog zdravstvenog osiguranja na teritoriji Republike i obezbeđuje sredstva solidarnosti za ujednačavanje uslova za obezbeđivanje prava iz obaveznog zdravstvenog osiguranja na području filijala;

obezbeđuje finansijske i druge uslove za ostvarivanje prava na korišćenje zdravstvene zaštite u inostranstvu, odnosno za upućivanje osiguranih lica na lečenje u inostranstvo;

donosi plan rada za obezbeđivanje prava iz obaveznog zdravstvenog osiguranja u skladu sa planovima rada filijala;

donosi finansijski plan, u skladu sa Zakonom;

zaključuje ugovore sa davaocima zdravstvenih usluga u skladu sa ovim zakonom, i obezbeđuje sredstva za sprovođenje zdravstvene zaštite na osnovu tih ugovora;

prenosi sredstva za sprovođenje obaveznog zdravstvenog osiguranja filijalama, u skladu sa članom 202. ovog Zakona;

obezbeđuje zakonito, namensko i ekonomično korišćenje sredstava i stara se o uvećanju sredstava na ekonomskim osnovama;

obezbeđuje neposredno, efikasno, racionalno i zakonito ostvarivanje prava iz zdravstvenog osiguranja i organizuje obavljanje poslova za sprovođenje osiguranja organizuje obavljanje poslova za sprovođenje zdravstvenog osiguranja koje se neposredno sprovodi u Zavodu;

organizuje obavljanje poslova za sprovođenje zdravstvenog osiguranja koje se neposredno sprovodi u Zavodu;

koordinira rad filijala i Pokrajinskog zavoda;

organizuje i vrši kontrolu rada filijala, zakonitog i namenskog korišćenja sredstava koja se filijalama prenose za ostvarivanje prava iz obaveznog zdravstvenog osiguranja;

vrši kontrolu sprovođenja zaključenih ugovora između filijala i davalaca zdravstvenih usluga, odnosno vrši kontrolu ostvarivanja prava iz obaveznog zdravstvenog osiguranja;

ustrojava i organizuje matičnu evidenciju i vrši kontrolu poslova matične evidencije;

organizuje i vrši kontrolu i ujednačavanje rada prvostepenih i drugostepenih lekarskih komisija;

obezbeđuje sprovođenje međunarodnih ugovora o obaveznom zdravstvenom osiguranju;

vodi evidenciju i prati naplatu doprinosa, sa nadležnim organima, razmenjuje podatke sa nadležnim organima o obveznicima doprinosa za zdravstveno osiguranje, kao i druge podatke vezane za doprinos;

obavlja i druge poslove određene zakonom i statutom Zavoda.

5. OSNOVNI PODACI O MREŽI INDIREKTNIH

KORISNIKA SREDSTAVA ZAVODA

Zdravstvenu zaštitu Zavod finansira preko davalaca zdravstvenih usluga:

zdravstvenih ustanova koje su obuhvaćene Planom mreže zdravstvenih ustanova u skladu sa odredbama Uredbe o planu mreže zdravstvenih ustanova („Službeni glasnik RS“, br. 42/06, 119/07 i 84/08) – indirektni korisnici sredstava Zavoda,

drugih učesnika u pružanju zdravstvene zaštite i

zdravstvenih ustanova koje nisu u Planu mreže.

5.1. Zdravstvene ustanove u Planu mreže

Pravo iz zdravstvenog osiguranja, odnosno iz zdravstvene zaštite, osiguranici i druga lica ostvaruju u 309 zdravstvenih ustanova koje se finansiraju iz sredstava Zavoda, i to:

– domovi zdravlja 117 – zdravstveni centri 36 – opšte i specijalne bolnice 25 – zavodi 19 – instituti 11 – klinike 7 – kliničko bolnički centri 5 – klinički centri 4 – zdravstvene ustanove za rehabilitaciju 20 – zavodi za javno zdravlje 24 – apoteke 36 – instituti za transfuziju krvi 3 – Institut „Torlak“ 1 – Vojnomedicinska akademija 1 U K U P N O 309

5.2. Drugi učesnici u pružanju

zdravstvene zaštite

Zdravstvena zaštita ostvaruje se i preko:

– ustanova socijalne zaštite 55 – ortopedskih i optičarskih preduzeća i radnji 93

Osigurana lica zdravstvenu zaštitu ostvaruju i preko zdravstvenih ustanova koje nisu u Planu mreže, a koje pružaju usluge koje se ne mogu obezbediti u okviru postojećih kapaciteta zdravstvenih ustanova u Planu mreže.

Od ukupnog broja zaposlenih u zdravstvenim ustanovama iz Plana mreže Zavod obezbeđuje zarade – plate za 104.584 zaposlenih.

6 PRIHODI I RASHODI ZA TRI MESECA 2009. GODINE

6.1. Ostvareni prihodi za tri meseca 2009. godine

Planirani prihodi, utvrđeni Finansijskim planom Zavoda za 2009. godinu, u periodu januar – mart 2009. godine ostvareni su u sledećim iznosima i % izvršenja:

(u 000 dinara)

Ekonomska klasifi-kacija PRIHODI I PRIMANjA Planirano za 2009. godinu Ostvareno januar – mart 2009. godine Indeks 1 2 3 4 4/3*100 700000 TEKUĆI PRIHODI 193.143.500 39.929.267 20,67 720000 SOCIJALNI DOPRINOSI 136.900.000 28.402.521 20,75 721000 Doprinosi za socijalno osiguranje 136.900.000 28.402.521 20,75 721100 Doprinosi za socijalno osiguranje na teret zaposlenih 62.221.316 13.148.717 21,13 721200 Doprinosi za socijalno osiguranje na teret poslodavca 63.740.911 13.478.276 21,15 721300 Doprinosi za socijalno osiguranje lica koja obavljaju samostalnu delatnost i nezaposlenih lica 10.815.307 1.748.038 16,16 721321 Doprinosi za socijalno osiguranje poljoprivrednika 2.163.061 292.686 13,53 721323 Doprinosi za socijalno osiguranje lica koja obavljaju samostalnu delatnost 8.652.246 1.429.180 16,52 721400 Doprinosi za socijalno osiguranje koji se ne mogu razvrstati 122.466 27.491 22,45 730000 DONACIJE I TRANSFERI 4.250.000 588.384 13,84 733161 Tekući transferi od drugih nivoa vlasti u korist Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje 4.250.000 588.384 13,84 7331611 Transferi od budžeta za zdravstvenu zaštitu lica iz člana 22. zakona 3.640.000 588.384 16,16 7331612 Transferi od budžeta po osnovu duvanskog dima 610.000 0 0,00 740000 DRUGI PRIHODI 1.161.907 68.308 5,88 741000 PRIHODI OD IMOVINE 550 0 0,01 741100 Kamate 550 0 0,01 741160 Kamate na sredstva organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 550 0 0,01 742000 PRIHODI OD PRODAJE DOBARA I USLUGA 1.086.357 65.617 6,04 742160 Prihodi od zakupa od strane tržišnih organizacija u korist organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 11.660 1.819 15,60 742300 Sporedne prodaje dobara i usluga koje vrše državne netržišne jedinice 1.074.697 63.798 5,94 742360 Prihodi organizacija obaveznog socijalnog osiguranja od sporedne prodaje dobara i usluga koje vrše državne netržišne jedinice 1.074.697 63.798 5,94 745000 MEŠOVITI I NEODREĐENI PRIHODI 75.000 2.691 3,59 745160 Mešoviti i neodređeni prihodi u korist organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 75.000 2.691 3,59 770000 MEMORANDUMSKE STAVKE ZA REFUNDACIJU RASHODA 600.000 176.415 29,40 771000 MEMORANDUMSKE STAVKE ZA REFUNDACIJU RASHODA 600.000 176.415 29,40 780000 TRANSFERI IZMEĐU BUDžETSKIH KORISNIKA NA ISTOM NIVOU 50.231.593 10.693.639 21,29 781300 Transferi između organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 50.231.593 10.693.639 21,29 781310 Transferi od organizacija obaveznog socijalnog osiguranja u korist Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje 50.231.593 10.693.639 21,29 781311 Doprinos za zdravstveno osiguranje nezaposlenih lica koji plaća Nacionalna služba za zapošljavanje 3.090.174 684.984 22,17 781312 Doprinos za zdravstveno osiguranje korisnika penzija i korisnika drugih novčanih naknada koji plaća Republički fond za PIO zaposlenih 41.800.000 8.897.208 21,29 781313 Transferi od Republičkog fonda za PIO poljoprivrednika u korist Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje 2.650.000 587.344 22,16 781314 Transferi od Republičkog fonda za PIO samostalnih delatnosti u korist Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje 1.650.000 285.798 17,32 781315 Doprinos za zdravstveno osiguranje korisnika novčanih naknada iz člana 224. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju 66.500 14.366 21,60 781316 Doprinos za zdravstveno osiguranje za lica koja ostvaruju naknadu zarade za vreme privremene sprečenosti za rad (bolovanje) po propisima o zdravstvenom osiguranju, koji plaća Republički zavod za zdravstveno osiguranje 650.000 184.429 28,37 781317 Doprinos za zdravstveno osiguranje koji plaća Nacionalna služba za zapošljavanje po članu 45. Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje 324.919 39.510 12,16 800000 PRIMANjA OD PRODAJE NEFINANSIJSKE IMOVINE 500 32 6,40 900000 PRIMANjA OD ZADUŽIVANjA I PRODAJE FINANSIJSKE IMOVINE 6.000 205 3,42 920000 PRIMANjA OD PRODAJE FINANSIJSKE IMOVINE 6.000 205 3,42 921600 Primanja od otplate kredita datih fizičkim licima i domaćinstvima u zemlji 6.000 205 3,42 921660 Primanja od otplate kredita datih domaćinstvima u zemlji u korist organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 6.000 205 3,42   UKUPNI PRIHODI I PRIMANjA – klasa 7, 8 i 9 193.150.000 39.929.505 20,67

Ukupni planirani prihodi za 2009. godinu iznose 193.150,00 miliona dinara, a ostvareni su za tri meseca 2009. godine u iznosu od 39.929,51 miliona dinara, što predstavlja 20,67% planiranih prihoda.

Prihodi od doprinosa za zdravstveno osiguranje ostvareni su u iznosu od 28.402,52 miliona dinara ili 20,75% planiranih sredstava po ovom osnovu, što je nešto niži nivo ostvarenja u odnosu na srazmerni deo plana. Prihodi od doprinosa za zdravstveno osiguranje čine 71,13% ukupno ostvarenih primanja.

Doprinosi za zdravstveno osiguranje na teret zaposlenih su ostvareni u iznosu od 13.148,72 miliona dinara, što predstavlja 21,13% planiranih primanja, dok doprinosi na teret poslodavca iznose 13.478,28 miliona dinara, što predstavlja 21,15% planiranih primanja. Doprinosi za socijalno osiguranje lica koja obavljaju samostalnu delatnost i nezaposlenih lica ostvareni su u iznosu od 1.748,04 miliona dinara ili 16,16%. Doprinosi za socijalno osiguranje koji se ne mogu razvrstati ostvareni su u iznosu od 27,49 miliona dinara ili 22,45% godišnjeg plana.

Prihodi zdravstvenog osiguranja bi bili značajniji da je u potpunosti obezbeđena finansijska poreska disciplina i da i dalje nije prisutna evazija kod uplate doprinosa prilikom isplate primanja zaposlenih. Jedan broj poslodavaca, sa velikim brojem zaposlenih, ne plaća doprinos za obavezno zdravstveno osiguranje. Kontrola obračuna i uplate doprinosa treba da bude stalnija i potpunija.

Pored toga, i dalje se u potpunosti ne uplaćuju doprinosi od strane privatnog sektora, jer samostalna zanimanja i poljoprivrednici i dalje neuredno izmiruju obaveze.

Podaci Poreske uprave o stanju duga doprinosa za zdravstveno osiguranje poljoprivrednika i samostalnih delatnosti na dan 31.12.2008. godine dati su u sledećoj tabeli:

(u dinarima)

Opis Dug iz 2007. godine Razrez za 2008. godinu Naplaćeno u 2008. godini Ostatak duga Doprinos za zdrav. osiguranje poljoprivrednika 15.998.460 17.338.253 1.613.073 31.723.640 Doprinos za zdrav. osiguranje lica koja se bave samostalnom delatnošću 9.672.263 8.303.546 6.431.657 11.544.152 Ukupno: 25.670.723 25.641.799 8.044.730 43.267.792

Neefikasnoj naplati obaveza od privatnog sektora, pre svega od poljoprivrednika po osnovu doprinosa za zdravstveno osiguranje doprinosi i način utvrđivanja obaveza. Utvrđivanje obaveza po osnovu doprinosa za zdravstveno osiguranje posebnim rešenjem omogućilo bi potpuniju kontrolu naplate.

Transferi od budžeta ostvareni su u visini od 588,38 miliona dinara ili 13,84% planiranih prihoda po ovom osnovu. Ovi prihodi se u celini odnose na transfere od budžeta za zdravstvenu zaštitu lica iz člana 22. Zakona o zdravstvenom osiguranju.

Ostvareni drugi prihodi (prihodi od imovine, od prodaje dobara i usluga, dobrovoljni transferi od fizičkih i pravnih lica i mešoviti i neodređeni prihodi u korist OOSO) iznose 68,31 miliona dinara ili 5,88% planiranih prihoda po ovom osnovu.

Memorandumske stavke za refundaciju rashoda ostvarene su u iznosu od 176,42 miliona dinara (29,40% plana), što je više u odnosu na srazmerni deo plana. Ovi prihodi sastoje se od: transfera od Fonda PIO po osnovu naknada do izlaska na IK 160,25 miliona dinara i refundacija 16,17 miliona dinara.

Prihodi od transfera organizacija obaveznog socijalnog osiguranja ostvareni su na nivou od 10.693,64 miliona dinara ili 21,29% planiranih sredstava. Transferi po osnovu doprinosa za zdravstveno osiguranje nezaposlenih lica koji plaća Nacionalna služba za zapošljavanje iznose 684,98 miliona dinara ili 22,17% planiranih sredstava po ovom osnovu. Od Fonda PIO zaposlenih ostvareno je 8.897,21 miliona dinara ili 21,29% plana. Transfer od Fonda PIO poljoprivrednika ostvaren je u iznosu od 587,34 miliona dinara ili 22,16% plana. Transfer od Fonda PIO samostalnih delatnosti ostvaren je u iznosu od 285,80 miliona dinara ili 17,32% plana. Transferi po osnovu doprinosa za zdravstveno osiguranje korisnika novčanih naknada iz člana 224. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju iznose 14,37 miliona dinara (21,60% plana)

Prihodi od uplate doprinosa za zdravstveno osiguranje na naknade zbog privremene sprečenosti za rad duže od 30 dana ostvareni su u iznosu od 184,43 miliona dinara (28,37% plana), što je više u odnosu na srazmerni deo plana. Doprinosi za zdravstveno osiguranje koje plaća Nacionalna služba za zapošljavanje po članu 45. Zakona o doprinosima za obavezno zdravstveno osiguranje iznose 39,51 miliona dinara ili 12,16% plana.

Primanja od prodaje nefinansijske imovine iznose 0,03 miliona dinara ili 6,40% plana. Primanja od prodaje finansijske imovine iznose 0,21 miliona dinara ili 3,42% plana.

6.2. Ostvareni rashodi za tri meseca 2009. godine

Zavod u toku 2009. godine preduzima značajne mere u cilju racionalnog raspolaganja sredstvima zdravstvenog osiguranja.

U toku godine u Zavodu su u saradnji sa Ministarstvom zdravlja intenzivirane aktivnosti i mere na daljem unapređivanju sistema zdravstvenog osiguranja. Zajedničko preduzimanje mera i aktivnosti ima za rezultat podizanje nivoa zdravstvenog osiguranja, iako i dalje predstoji ulaganje napora da se ti procesi nastave.

U sprovođenju mera poseban značaj dat je regulisanju ugovornih odnosa između Zavoda i zdravstvenih ustanova koje pružaju usluge zdravstvene zaštite osiguranim licima Zavoda i drugim licima za čiju se zdravstvenu zaštitu sredstva obezbeđuju u budžetu Republike.

Zaključenim ugovorima sa zdravstvenim ustanovama i drugim nosiocima zdravstvene zaštite, 93,36% ukupno raspoloživih sredstava Zavoda, raspoređena su u vidu naknade zdravstvenim ustanovama za pružanje usluga zdravstvene zaštite, čime su stvorene pretpostavke da svaka zdravstvena ustanova zna kojim iznosom sredstava može raspolagati. Zaključenim ugovorima Zavod je preuzeo odgovornost da zdravstvenim ustanovama obezbedi ugovoreni nivo naknade. Time je zdravstvenim ustanovama obezbeđena sigurnost u obezbeđivanju inputa neophodnih za njihovo funkcionisanje, odnosno za pružanje usluga zdravstvene zaštite.

U cilju racionalnijeg snabdevanja zdravstvenih ustanova ugradnim materijalima, citostaticima, lekovima za lečenje hemofilije, pegilovanim interferonom, ugradnim materijalima iz oblasti kardiohirurgije i ortopedije, Zavod je u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama sproveo postupak izbora najpovoljnijih ponuđača od kojih su zdravstvene ustanove nabavljale navedena dobra. Ovim su postignute značajne uštede sredstava osiguranja, a obezbeđene su usluge zdravstvene zaštite većem broju osiguranih lica Zavoda.

Zavod nastoji da podstiče racionalno trošenje raspoloživih sredstava u zdravstvenim ustanovama, kako bi se obim i nivo zdravstvene zaštite podigao na viši stepen.

Lista lekova koji se propisuju i izdaju na teret sredstava zdravstvenog osiguranja je proširena. Kod donošenja Liste lekova Zavod se rukovodio terapijskim, ali i farmakoekonomskim kriterijumima, što je značajno za racionalno trošenje sredstava zdravstvenog osiguranja, u funkciji kvalitetnije zdravstvene zaštite.

Intenzivirana je kontrola ostvarivanja prava iz zdravstvenog osiguranja, a naročito kontrola namenske upotrebe sredstava zdravstvenog osiguranja, izvršavanja ugovornih obaveza, propisivanja i izdavanja lekova na recept.

I pored značajnih mera koje su preduzete u poslovanju Zavoda i ostvarivanju prava iz zdravstvenog osiguranja, u narednom periodu treba nastaviti sa aktivnostima od značaja za reformisanje zdravstvenog osiguranja.

U cilju što racionalnijeg trošenja raspoloživih sredstava u toku 2009. godine, preduzimaju se mere racionalizacije.

Mere racionalizacije se sprovode posebno kroz:

jasno definisanje ugovornih obaveza između Zavoda i nosilaca zdravstvene zaštite,

kontrolu propisivanja i izdavanja lekova na recept u zdravstvenim i apotekarskim ustanovama,

kontrolu obračuna i isplata naknada osiguranicima,

preduzimanje mera da se obezbedi racionalnija nabavka dobara i usluga primenom odredaba Zakona o javnim nabavkama

Ostvareni rashodi po namenama za tri meseca 2009. godine su:

( u 000 dinara)

Ekonomska klasifi-kacija RASHODI I IZDACI Planirano za 2009. godinu Ostvareno januar – mart 2009. godine Indeks 1 2 3 4 4/3*100 400000 TEKUĆI RASHODI 186.294.000 37.100.173 19,91 410000 RASHODI ZA ZAPOSLENE 3.116.590 532.475 17,09 411000 PLATE, DODACI I NAKNADE ZAPOSLENIH(ZARADE) 2.374.960 425.965 17,94 412000 SOCIJALNI DOPRINOSI NA TERET POSLODAVCA 425.040 77.797 18,30 413000 NAKNADE U NATURI 10.700 1.155 10,79 414000 SOCIJALNA DAVANjA ZAPOSLENIMA 71.690 9.175 12,80 415000 NAKNADE TROŠKOVA ZA ZAPOSLENE 54.200 18.385 33,92 416000 NAGRADE ZAPOSLENIMA I OSTALI POSEBNI RASHODI 180.000 0 0,00 420000 KORIŠĆENjE USLUGA I ROBA 1.277.290 207.510 16,25 421000 STALNI TROŠKOVI 588.500 97.468 16,56 422000 TROŠKOVI PUTOVANjA 55.000 6.902 12,55 423000 USLUGE PO UGOVORU 383.790 75.595 19,70 425000 TEKUĆE POPRAVKE I ODRŽAVANjE 90.000 8.365 9,29 426000 MATERIJAL 160.000 19.180 11,99 440000 OTPLATA KAMATA I PRATEĆI TROŠKOVI ZADUŽIVANjA 180.000 3.345 1,86 441000 OTPLATA DOMAĆIH KAMATA 10.000 3.007 30,07 444000 PRATEĆI TROŠKOVI ZADUŽIVANjA 170.000 339 0,20 470000 SOCIJALNO OSIGURANjE I SOCIJALNA ZAŠTITA 181.620.120 36.336.877 20,01 471000 PRAVA IZ SOCIJALNOG OSIGURANjA (ORGANIZACIJE OBAVEZNOG SOCIJALNOG OSIGURANjA) 181.620.120 36.336.877 20,01

471100 Prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno domaćinstvima 6.900.000 1.694.193 24,55 471110 Naknade zarada osiguranicima usled privremene nesposobnosti za rad 6.400.000 1.555.157 24,30 471191 Isplate dnevnica i putnih troškova za putovanja u zemlji 499.700 139.034 27,82 471193 Pogrebni troškovi 300 2 0,75 471200 Prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno pružaocima usluga 174.720.120 34.642.684 19,83 471211 Usluge bolnica, poliklinika i ambulanti (primarna zdravstvena zaštita sa ustanovama van mreže u primarnoj zdravstvenoj zaštiti) 44.340.005 8.159.415 18,40 471212 Usluge dijalize (materijal za dijalizu) 3.876.000 904.326 23,33 471213 Farmaceutske usluge i materijali (lekovi izdati na recept) 23.450.000 4.901.413 20,90 471214 Stomatološke usluge 4.900.000 927.952 18,94 471215 Bolničke usluge (sekundarna i tercijarna zdravstvena zaštita sa ustanovama van mreže u sekundarnoj zdravstvenoj zaštiti) 91.039.465 18.188.842 19,98 471216 Pomagala i naprave 1.890.000 464.879 24,60 471217 Usluge koje pružaju ustanove socijalne zaštite 880.000 214.570 24,38 471219 Ostale usluge zdravstvene zaštite u zemlji 206.050 51.551 25,02 471221 Zdravstvena zaštita po konvenciji 320.000 11.263 3,52 471223 Zdravstvena zaštita osiguranika koji žive u inostranstvu 10.000 1.643 16,43 471224 Troškovi slanja osiguranih lica na lečenje u inostranstvo 200.000 54.568 27,28 471292 Usluge rehabilitacije i rekreacije 2.640.600 556.607 21,08 471299 Ostala prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno pružaocima usluga (instituti i zavodi za javno zdravlje) 968.000 205.655 21,25 480000 OSTALI RASHODI 100.000 19.965 19,96 482000 POREZI, OBAVEZNE TAKSE I KAZNE 40.000 5.575 13,94 483000 NOVČANE KAZNE I PENALI PO REŠENjU SUDOVA 60.000 14.389 23,98 500000 IZDACI ZA NEFINANSIJSKU IMOVINU 836.000 49.057 5,87 510000 OSNOVNA SREDSTVA 836.000 49.057 5,87

511000 ZGRADE I GRAĐEVINSKI OBJEKTI 638.000 35.619 5,58 512000 MAŠINE I OPREMA 198.000 13.438 6,79 600000 IZDACI ZA OTPLATU GLAVNICE I NABAVKU FINANASIJSKE IMOVINE 20.000 0 0,00 610000 OTPLATA GLAVNICE 20.000 0 0,00 611000 OTPLATA GLAVNICE DOMAĆIM KREDITORIMA 20.000 0 0,00   UKUPNI RASHODI I IZDACI -klasa 4, 5 i 6 187.150.000 37.149.230 19,85

Ukupni rashodi u periodu januar – mart 2009. godine po gotovinskoj osnovi su ostvareni na nivou od 37.149,23 miliona dinara, što iznosi 19,85% planiranih izdataka.

Rashodi za primarnu i sekundarnu zdravstvenu zaštitu su izvršeni sa 18,40%, odnosno 19,98%, što predstavlja niži procenat izvršenja u odnosu na srazmerni deo plana.

Podaci pokazuju da je zdravstvenim ustanovama za pružene zdravstvene usluge i izdate lekove na recept preneto 34.642,68 miliona dinara (19,83%), što je niži nivo ostvarenja u odnosu na srazmerni deo plana. Sredstva Republičkog zavoda angažovana za finansiranje zdravstvene zaštite preko zdravstvenih ustanova i apotekarskih ustanova čine 93,25% ukupnih rashoda, a u okviru toga za: primarnu zdravstvenu zaštitu 23,55%, sekundarnu i tercijarnu zdravstvenu zaštitu 52,50% i za izdate lekove na recept 14,15%. Za naknade osiguranim licima angažovano je 1.694,19 miliona dinara ili 4,56% sredstava, tako da je za zdravstvenu zaštitu i naknade angažovano 97,81% ukupnih rashoda. Za rashode za bolovanja angažovano je 1.555,16 miliona dinara ili 24,30% srazmernog dela plana.

Pregled ostvarenih rashoda za zdravstvenu zaštitu u 2009. godini ukazuje da veće rashode u odnosu na srazmerni deo plana beleže: naknade troškova za zaposlene (33,92% plana), otplata domaćih kamata (30,07% plana ) i troškovi slanja osiguranih lica na lečenje u inostranstvo (27,28% plana).

Iz podataka se vidi da rashodi nisu ostvareni realno jer ostvareni prihodi nisu bili dovoljni da se izvrše sve dospele obaveze i time iskažu realniji rashodi.

Razlika između prihoda i rashoda se javlja zbog termina isplate plata zaposlenima u zdravstvenim ustanovama. Republički zavod da bi obezbedio sredstva za isplatu plata, koje se isplaćuju 1. radnog dana u mesecu za protekli mesec, prikuplja potrebna sredstva i tako se u periodu javlja kvazi suficit po gotovinskoj osnovi.

7. PLANIRANI PRIHODI I RASHODI

PO DOPUNSKOM PLANU ZA 2009. GODINU

7.1. Planirani prihodi i primanja

Planirani prihodi po Dopunskom finansijskom planu u odnosu na prihode koji su utvrđeni u Finansijskom planu Zavoda za 2009. godinu su:

(u 000 dinara)

Ekonomska klasifi-kacija PRIHODI I PRIMANjA Plan za 2009. godinu Izmena i dopuna za 2009. godinu Indeks 1 2 3 4 4/3*100 700000 TEKUĆI PRIHODI 193.143.500 179.706.180 93,04 720000 SOCIJALNI DOPRINOSI 136.900.000 125.200.000 91,45 721000 Doprinosi za socijalno osiguranje 136.900.000 125.200.000 91,45 721100 Doprinosi za socijalno osiguranje na teret zaposlenih 62.221.316 57.960.325 93,15 721200 Doprinosi za socijalno osiguranje na teret poslodavca 63.740.911 59.413.041 93,21 721300 Doprinosi za socijalno osiguranje lica koja obavljaju samostalnu delatnost i nezaposlenih lica 10.815.307 7.705.454 71,25 721321 Doprinosi za socijalno osiguranje poljoprivrednika 2.163.061 1.290.179 59,65 721323 Doprinosi za socijalno osiguranje lica koja obavljaju samostalnu delatnost 8.652.246 6.299.908 72,81 721400 Doprinosi za socijalno osiguranje koji se ne mogu razvrstati 122.466 121.180 98,95 730000 DONACIJE I TRANSFERI 4.250.000 1.198.384 28,20 733161 Tekući transferi od drugih nivoa vlasti u korist Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje 4.250.000 1.198.384 28,20 7331611 Transferi od budžeta za zdravstvenu zaštitu lica iz člana 22. zakona 3.640.000 588.384 16,16 7331612 Transferi od budžeta po osnovu duvanskog dinara 610.000 610.000 100,00 740000 DRUGI PRIHODI 1.161.907 464.071 39,94 741000 PRIHODI OD IMOVINE 550 550 100,00 741100 Kamate 550 550 100,00 741160 Kamate na sredstva organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 550 550 100,00 742000 PRIHODI OD PRODAJE DOBARA I USLUGA 1.086.357 445.258 40,99 742160 Prihodi od zakupa od strane tržišnih organizacija u korist organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 11.660 12.339 105,82 742300 Sporedne prodaje dobara i usluga koje vrše državne netržišne jedinice 1.074.697 432.919 40,28 742360 Prihodi organizacija obaveznog socijalnog osiguranja od sporedne prodaje dobara i usluga koje vrše državne netržišne jedinice 1.074.697 432.919 40,28 745000 MEŠOVITI I NEODREĐENI PRIHODI 75.000 18.264 24,35 745160 Mešoviti i neodređeni prihodi u korist organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 75.000 18.264 24,35 770000 MEMORANDUMSKE STAVKE ZA REFUNDACIJU RASHODA 600.000 800.000 133,33 771000 MEMORANDUMSKE STAVKE ZA REFUNDACIJU RASHODA 600.000 800.000 133,33 780000 TRANSFERI IZMEĐU BUDžETSKIH KORISNIKA NA ISTOM NIVOU 50.231.593 52.043.725 103,61 781300 Transferi između organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 50.231.593 52.043.725 103,61 781310 Transferi od organizacija obaveznog socijalnog osiguranja u korist Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje 50.231.593 52.043.725 103,61 781311 Doprinos za zdravstveno osiguranje nezaposlenih lica koji plaća Nacionalna služba za zapošljavanje 3.090.174 3.580.806 115,88 781312 Doprinos za zdravstveno osiguranje korisnika penzija i korisnika drugih novčanih naknada koji plaća Republički fond za PIO zaposlenih 41.800.000 43.000.000 102,87 781313 Transferi od Republičkog fonda za PIO poljoprivrednika u korist Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje 2.650.000 2.800.000 105,66 781314 Transferi od Republičkog fonda za PIO samostalnih delatnosti u korist Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje 1.650.000 1.730.000 104,85 781315 Doprinos za zdravstveno osiguranje korisnika novčanih naknada iz člana 224. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju 66.500 58.000 87,22 781316 Doprinos za zdravstveno osiguranje za lica koja ostvaruju naknadu zarade za vreme privremene sprečenosti za rad (bolovanje) po propisima o zdravstvenom osiguranju, koji plaća Republički zavod za zdravstveno osiguranje 650.000 550.000 84,62 781317 Doprinos za zdravstveno osiguranje koji plaća Nacionalna služba za zapošljavanje po članu 45. Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje 324.919 324.919 100,00 800000 PRIMANjA OD PRODAJE NEFINANSIJSKE IMOVINE 500 500 100,00 900000 PRIMANjA OD ZADUŽIVANjA I PRODAJE FINANSIJSKE IMOVINE 6.000 6.000 100,00 920000 PRIMANjA OD PRODAJE FINANSIJSKE IMOVINE 6.000 6.000 100,00

921600 Primanja od otplate kredita datih fizičkim licima i domaćinstvima u zemlji 6.000 6.000 100,00 921660 Primanja od otplate kredita datih domaćinstvima u zemlji u korist organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 6.000 6.000 100,00   UKUPNI PRIHODI I PRIMANjA – klasa 7, 8 i 9 193.150.000 179.712.680 93,04

Dopunskim finansijskim planom predviđa se smanjenje prihoda u visini od 13.437,32 miliona dinara ili za 6,96% u odnosu na prihode iskazana u Finansijskom planu Zavoda za 2009. godinu.

U projektovanju očekivanih prihoda do kraja 2009. godine pošlo se od ostvarenih prihoda u periodu januar – mart 2009. godine.

Smanjenje prihoda u odnosu na plan očekuje se kod:

– doprinosa za socijalno osiguranje za 11.700,00 miliona dinara ili 8,55%, zbog smanjenja privredne aktivnosti, što je posledica svetske ekonomske krize, i najavljenog smanjenja zarada u javnom sektoru;

– donacija i transfera za 3.051,62 miliona dinara ili 71,8%, usled ekonomske krize budžet nije u mogućnosti da transferiše sredstva za zdravstvenu zaštitu lica iz člana 22. zakona u planiranom iznosu, tako da će prihod po ovom osnovu biti na nivou ostvarenog u periodu januar-mart 2009. godine.

– drugih prihoda u iznosu od 697,84 miliona dinara ili 60,06%, zbog slabije realizacije u periodu januar-mart 2009. godine predviđa se da će realizacija prihoda po ovom osnovu na godišnjem nivou biti 464,07 milion dinara

Povećanje prihoda u odnosu na plan očekuje se kod:

– memorandumskih stavki za refundaciju rashoda za 200,00 miliona dinara ili 33,33%. Ova pozicija je planirana u iznosu od 800,00 miliona dinara jer sadrži i transfere od Fonda PIO po osnovu naknada do izlaska na IK u iznosu od 658,20 miliona dinara;

– transfera između budžetskih korisnika na istom nivou za 1.812,13 miliona dinara ili 3,61%, zbog povećanja transfera od Fonda PIO, kao i transfera od NSZ, u koje su uključene i naknade za zaposlene sa KiM u iznosu od 494,50 miliona dinara

Primanja od prodaje nefinansijske imovine, kao i primanja od zaduživanja i prodaje finansijske imovine ostaju na istom nivou.

7.2. Rashodi i izdaci

Na osnovu ostvarenih rashoda u periodu januar – mart 2008. godine i očekivanih kretanja do kraja godine, procenjuje se da će se do kraja godine ostvariti sledeći rashodi:

(u 000 dinara)

Ekonomska klasifi-kacija RASHODI I IZDACI Plan za 2009. godinu Izmena i dopuna za 2009. godinu Indeks 1 2 3 4 4/3*100 400000 TEKUĆI RASHODI 186.294.000 179.156.680 96,17 410000 RASHODI ZA ZAPOSLENE 3.116.590 2.536.000 81,37

411000 PLATE, DODACI I NAKNADE ZAPOSLENIH (ZARADE) 2.374.960 2.052.776 86,43 412000 SOCIJALNI DOPRINOSI NA TERET POSLODAVCA 425.040 385.024 90,59 413000 NAKNADE U NATURI 10.700 4.000 37,38 414000 SOCIJALNA DAVANjA ZAPOSLENIMA 71.690 40.000 55,80 415000 NAKNADE TROŠKOVA ZA ZAPOSLENE 54.200 54.200 100,00 416000 NAGRADE ZAPOSLENIMA I OSTALI POSEBNI RASHODI 180.000   0,00 420000 KORIŠĆENjE USLUGA I ROBA 1.277.290 1.183.500 92,66 421000 STALNI TROŠKOVI 588.500 588.500 100,00 422000 TROŠKOVI PUTOVANjA 55.000 35.000 63,64 423000 USLUGE PO UGOVORU 383.790 320.000 83,38 425000 TEKUĆE POPRAVKE I ODRŽAVANjE 90.000 60.000 66,67 426000 MATERIJAL 160.000 180.000 112,50 440000 OTPLATA KAMATA I PRATEĆI TROŠKOVI ZADUŽIVANjA 180.000 160.000 88,89 441000 OTPLATA DOMAĆIH KAMATA 10.000 10.000 100,00 444000 PRATEĆI TROŠKOVI ZADUŽIVANjA 170.000 150.000 88,24 470000 SOCIJALNO OSIGURANjE I SOCIJALNA ZAŠTITA 181.620.120 175.177.180 96,45 471000 PRAVA IZ SOCIJALNOG OSIGURANjA (ORGANIZACIJE OBAVEZNOG SOCIJALNOG OSIGURANjA) 181.620.120 175.041.364 96,38 471100 Prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno domaćinstvima 6.900.000 6.092.430 88,30 471110 Naknade zarada osiguranicima usled privremene nesposobnosti za rad 6.400.000 5.600.000 87,50 471111 Naknade zarada osiguranicima usled privremene nesposobnosti za rad (bez poreza i doprinosa) 3.698.773 3.236.426 87,50 4711122 Porez 760.320 665.280 87,50 4711123 Doprinos za PIO zaposlenih 1.073.920 939.680 87,50 4711123 Doprinos za PIO samostalnih delatnosti 119.040 104.160 87,50 4711124 Doprinos za zdravstveno osiguranje 666.667 583.334 87,50 4711125 Doprinos na NSZ 81.280 71.120 87,50 471191 Isplate dnevnica i putnih troškova za putovanja u zemlji 499.700 492.380 98,54 471193 Pogrebni troškovi 300 50 16,67 471200 Prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno pružaocima usluga 174.720.120 169.084.750 96,77 471211 Usluge bolnica, poliklinika i ambulanti (primarna zdravstvena zaštita sa ustanovama van mreže u primarnoj zdravstvenoj zaštiti) 44.340.005 43.147.998 97,31

471212 Usluge dijalize (materijal za dijalizu) 3.876.000 3.667.580 94,62 471213 Farmaceutske usluge i materijali (lekovi izdati na recept) 23.450.000 22.250.000 94,88 471214 Stomatološke usluge 4.900.000 4.900.000 100,00 471215 Bolničke usluge (sekundarna i tercijarna zdravstvena zaštita sa ustanovama van mreže u sekundarnoj zdravstvenoj zaštiti) 91.039.465 87.628.092 96,25 471216 Pomagala i naprave 1.890.000 1.658.490 87,75 471217 Usluge koje pružaju ustanove socijalne zaštite 880.000 880.000 100,00 471219 Ostale usluge zdravstvene zaštite u zemlji 206.050 355.780 172,67 471221 Zdravstvena zaštita po konvenciji 320.000 220.000 68,75 471223 Zdravstvena zaštita osiguranika koji žive u inostranstvu 10.000 10.000 100,00 471224 Troškovi slanja osiguranih lica na lečenje u inostranstvo 200.000 200.000 100,00 471292 Usluge rehabilitacije i rekreacije 2.640.600 2.640.600 100,00 471299 Ostala prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno pružaocima usluga (instituti i zavodi za javno zdravlje) 968.000 1.526.210 157,67 480000 OSTALI RASHODI 100.000 100.000 100,00 482000 POREZI, OBAVEZNE TAKSE I KAZNE 40.000 40.000 100,00 483000 NOVČANE KAZNE I PENALI PO REŠENjU SUDOVA 60.000 60.000 100,00 500000 IZDACI ZA NEFINANSIJSKU IMOVINU 836.000 536.000 64,11 510000 OSNOVNA SREDSTVA 836.000 536.000 64,11 511000 ZGRADE I GRAĐEVINSKI OBJEKTI 638.000 438.000 68,65 512000 MAŠINE I OPREMA 198.000 88.000 44,44 515000 NEMATERIJALNA IMOVINA   10.000   600000 IZDACI ZA OTPLATU GLAVNICE I NABAVKU FINANASIJSKE IMOVINE 20.000 20.000 100,00 610000 OTPLATA GLAVNICE 20.000 20.000 100,00 611000 OTPLATA GLAVNICE DOMAĆIM KREDITORIMA 20.000 20.000 100,00   UKUPNI RASHODI I IZDACI – klasa 4, 5 i 6 187.150.000 179.712.680 96,03

Izmenama i dopunama finansijskog plana Zavoda za 2009. godinu, planiraju se rashodi u visini od 179.712,68 miliona dinara, što je za 3,97% manje od prvobitnog plana.

U strukturi rashoda najznačajniji su rashodi koji se odnose na prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno zdravstvenim ustanovama kao pružaocima usluga i oni čine 94,09% od ukupnih rashoda predviđenih dopunskim finansijskim planom za 2009. godinu.

U odnosu na plan prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno pružaocima usluga (rashodi zdravstvene zaštite) smanjuju se za 5.635,37 miliona dinara ili 3,23%. Smanjenje rashoda za ove namene je rezultat smanjenja rashoda:

– za primarnu i sekundarnu zdravstvenu zaštitu za 4.603,38 miliona dinara (1.192,01 miliona dinara i 3.411,37 miliona dinara respektivno). Smanjenje plata zaposlenih u zdravstvenim ustanovama iznosi 2.280,00 miliona dinara (u primarnoj zdravstvenoj zaštiti 917,70 miliona dinara, u sekundarnoj i tercijarnoj zdravstvenoj zaštiti 1.362,30 miliona dinara), a na osnovu smernica Ministarstva finansija. Rashodi za plate zaposlenih u Republičkom zavodu za dati broj zaposlenih (2.739) manji su u odnosu na prvobitni plan zbog utvrđenog iznosa planiranih sredstava na osnovu smernica Ministarstva finansija. Planirana sredstva za isplatu plata zaposlenima u zdravstvenim ustanovama i Republičkom zavodu nisu dovoljna da se blagovremeno izvrši isplata. Posebno će se javiti problem za obezbeđivanje plata zaposlenim u zdravstvenim ustanovama koje pružaju usluge zdravstvene zaštite kod urgentnih stanja (infarkt miokarda i sl.). Ove usluge se pružaju van radnog vremena, noću i vikendom, pa je neophodno da se obezbede sredstva za uvećane zarade timovima koji su angažovani.

– materijala za dijalizu za 208,42 miliona dinara ili 5,38%;

– lekova izdatih na recept za 1.200,00 miliona dinara ili 5,12%, što će dovesti do povećanja obaveza po ovom osnovu u 2010. godini;

– pomagala i naprave za 231,51 miliona dinara ili 3,75% (smanjenje rashoda po ovom osnovu uzrokovaće povećanje obaveza u 2010.);

– zdravstvene zaštite po konvenciji za 100,00 miliona dinara ili 31,25%, zbog realizacije u periodu januar-mart, koja je bila ispod srazmernog nivoa plana.

U okviru rashoda zdravstvene zaštite, povećani su rashodi za ostale usluge zdravstvene zaštite u zemlji za 149,73 miliona dinara ili 72,67% , jer ova pozicija osim „Torlaka“ sadrži i „Paster“ i Sudsku medicinu Novi Sad i Niš; i rashodi za institute i zavode za javno zdravlje za 558,21 miliona dinara ili 57,67%, zbog uključivanja i planiranog iznosa za vakcine, dok su rashodi za stomatološke usluge, usluge koje pružaju ustanove socijalne zaštite i usluge rehabilitacije i rekreacije ostali na istom nivou.

Rashodi za zaposlene u Republičkom zavodu manji su od planiranih za 580,59 miliona dinara, odnosno 18,36%, zbog planiranja u skladu sa smernicama Ministarstva finansija.

Rashodi za korišćenje usluga i roba manji su od planiranih za 93,79 miliona dinara, odnosno 7,34%, zbog planiranih ušteda za troškove putovanja od 20,00 miliona dinara ( 36,36%), usluga po ugovoru za 63,79 miliona dinara ( 16,62%) i tekućih popravki i održavanja za 30,00 miliona dinara (33,33%). Izvršeno je samo povećanje rashoda za materijal za 20,00 miliona dinara ( 12,50%) zbog rasta cena goriva i očekivanog povećanja akciza.

Rashodi za otplatu kamata i prateće troškova zaduživanja smanjeni su za 20,00 miliona dinara, odnosno 11,11%.

U odnosu na plan prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno domaćinstvima smanjuju se za 807,57 miliona dinara ili 11,70% da bi se održao približno isti nivo zdravstvene zaštite. Povećanje neizmirenih obaveza po ovom osnovu dovešće do rasta obaveza u 2010. godini.

Izdaci za nefinansijsku imovinu su manji za 300,00 miliona dinara ili 35,89% u odnosu na prvobitni plan i to zbog smanjenja investicija u osnovna sredstva, zgrade i građevinske objekte i mašine i opremu. Rashodi za nematerijalnu imovinu nisi bili obuhvaćeni prvobitnim planom, tako da su sada planirani u iznosu od 10,00 miliona dinara.

Ostali rashodi, kao i izdaci za otplatu glavnice i nabavku finansijske imovine ostaju nepromenjeni u odnosu na prvobitni plan.

.

PRIHODI I RASHODI DOBROVOLjNOG ZDRAVSTVENOG OSIGURANjA

U članu 236. Zakona o zdravstvenom osiguranju propisano je da dobrovoljno zdravstveno osiguranje može organizovati i sprovoditi Republički zavod, u skladu sa zakonom kojim se uređuje osiguranje. Vlada je donela Uredbu o dobrovoljnom zdravstvenom osiguranju, kojom je uredila vrste dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja, uslove, način i postupak sprovođenja dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja.

Republički zavod je, u skladu sa navedenim propisima, doneo potrebna akta (Odluku, Pravila i dr.) i izvršio potrebne organizacione pripreme da u drugom polugodištu otpočne sa sprovođenjem dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja. U skladu sa donetim aktima očekuje se da će Republički zavod ostvariti početne rezultate u oblasti dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja i to pre svega u oblasti stomatološke zdravstvene zaštite.

Prema proceni prihodi od dobrovoljnog osiguranja po osnovu premija ostvariće se na nivou 300,00 hiljada dinara, a rashodi po osnovu naknade osiguranicima dobrovoljnog osiguranja 280,00 hiljada dinara.

U toku 2009. godine, kao početnoj godini dobrovoljnog osiguranja, posebna aktivnost će biti na promociji, i afirmisanju vrsti dobrovoljnog osiguranja i koristi koju će osiguranici ostvarivati.

51009.23/58

REPUBLIČKI ZAVOD ZA ZDRAVSTVENO OSIGURANjE

IZMENE I DOPUNE FINANSIJSKOG PLANA

REPUBLIČKOG ZAVODA ZA ZDRAVSTVENO OSIGURANjE

ZA 2009. GODINU

Beograd, april 2009. godine

Ostavite komentar