PREDLOG
Na osnovu člana 25. stav 2. Zakona o budžetskom sistemu („Službeni glasnik RS”, br. 9/02, 87/02, 61/05 – dr. zakon, 66/05, 101/05 – dr. zakon, 62/06 – dr. zakon, 85/06 i 86/06 – ispravka),
Narodna skupština donosi
O D L U K U
O DAVANjU SAGLASNOSTI NA FINANSIJSKI PLAN REPUBLIČKOG ZAVODA ZA ZDRAVSTVENO OSIGURANjE ZA 2007. GODINU
I
Daje se saglasnost na Finansijski plan Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje za 2007. godinu, koji je Upravni odbor Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje doneo na sednici od 14. novembra 2006. godine.
II
Ovu odluku objaviti u „Službenom glasniku Republike Srbije”.
Broj:
U Beogradu, decembra 2006. godine
NARODNA SKUPŠTINA
PREDSEDNIK
O B R A Z L O Ž E Nj E
Pravni osnov za donošenje ove odluke sadržan je u odredbi člana 25. stav 2. Zakona o budžetskom sistemu („Službeni glasnik RS”, br. 9/02, 87/02, 61/05 – dr. zakon, 66/05, 101/05 – dr. zakon, 62/06 – dr. zakon, 85/06 i 86/06 – ispravka), kojom je utvrđeno da Narodna skupština daje saglasnost na finansijski plan organizacije obaveznog socijalnog osiguranja. U članu 1. stav 5. pomenutog zakona propisano je da je Republički zavod za zdrastveno osiguranje organizacija obaveznog socijalnog osiguranja, pa se u skladu sa navedenom odredbom predlaže donošenje Odluke o davanju saglasnosti na Finansijski plan Republičkog zavoda za zdrastveno osiguranje za 2007. godinu.
Finansijski planovi organizacija obaveznog socijalnog osiguranja, prema članu 14. pomenutog zakona, usvajaju se zajedno sa predlogom budžeta Republike i dostavljaju se zajedno sa tim predlogom, Narodnoj skupštini. Članom 29. Zakona o izmenama i dopunama Zakona o budžetskom sistemu („Službeni glasnik RS”, broj 85/06), izuzetno kada je u pitanju budžet Republike za 2007. godinu, propisano je da Vlada usvaja predlog budžeta Republike i dostavlja ga, zajedno sa revidiranim Memorandumom o budžetu i finansijskim planovima organizacija obaveznog socijalnog osiguranja, Narodnoj skupštini, najkasnije 1. decembra 2006. godine.
S obzirom na činjenicu da se predlaže razmatranje i donošenje Zakona o budžetu Republike Srbije za 2007. godinu po hitnom postupku, ovu odluku je takođe potrebno doneti po hitnom postupku, a radi obezbeđenja neophodnih materijalnih i drugih uslova za finansiranje rada ove organizacije obaveznog osiguranja i redovne isplate određenih prava.
Na osnovu člana 212. stav 1. tačka 7. Zakona o zdravstvenom osiguranju (“Službeni glasnik RS“, br. 107/05 i 109/05 – ispravka),
Upravni odbor Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje, na sednici održanoj 14. novembra 2006. godine, donosi
REPUBLIČKOG ZAVODA ZA ZDRAVSTVENO OSIGURANjE ZA 2007. GODINU
Član 1.
Utvrđuje se Finansijski plan Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje za 2007. godinu, koji se sastoji iz opšteg dela i posebnog dela.
I OPŠTI DEO
Član 2.
Opšti deo finansijskog plana čine prihodi i primanja, rashodi i izdaci za 2007. godinu, i to:
Prihodi i primanja
(u 000 dinara)
Ekonomska klasifi-kacija PRIHODI I PRIMANjA Planirano za 2007. godinu 1 2 700000 TEKUĆI PRIHODI 144.190.260 720000 SOCIJALNI DOPRINOSI 100.966.576 721000 Doprinosi za socijalno osiguranje 100.966.576 721100 Doprinosi za socijalno osiguranje na teret zaposlenih 46.101.339 721200 Doprinosi za socijalno osiguranje na teret poslodavca 47.211.971 721300 Doprinosi za socijalno osiguranje lica koja obavljaju samostalnu delatnost i nezaposlenih lica 7.622.976 721321 Doprinosi za zdrvstveno osiguranje poljoprivrednika 1.866.105 721323 Doprinosi za zdrvstveno osiguranje lica koja obavljaju samostalnu delatnost 5.656.249 721324 Doprinosi za zdrvstveno osiguranje lica koja ostvaruju prihode od autorskih prava 100.622 721400 Doprinosi za socijalno osiguranje koji se ne mogu razvrstati 30.290 730000 DONACIJE I TRANSFERI 6.000.000 733000 TRANSFERI OD DRUGIH NIVOA VLASTI 6.000.000 733160 Tekući transferi od drugih nivoa vlasti u korist organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 6.000.000 7331615 Tekući transferi od drugih nivoa vlasti-Ministarstvo zdravlja za osiguranike iz člana 22. Zakona o zdravstvenom osiguranju 6.000.000 740000 DRUGI PRIHODI 1.135.200 741000 PRIHODI OD IMOVINE 678 741100 Kamate 678 741160 Kamate na sredstva organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 678 742000 PRIHODI OD PRODAJE DOBARA I USLUGA 313.004 742160 Prihodi od zakupa od strane tržišnih organizacija u korist organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 13.299 742300 Sporedne prodaje dobara i usluga koje vrše državne netržišne jedinice 299.705 742360 Prihodi organizacija obaveznog socijalnog osiguranja od sporedne prodaje dobara i usluga koje vrše državne netržišne jedinice 299.705 744000 DOBROVOLjNI TRANSFERI OD FIZIČKIH I PRAVNIH LICA 4.917 744160 Tekući dobrovoljni transferi od fizičkih i pravnih lica u korist organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 4.917 745000 MEŠOVITI I NEODREĐENI PRIHODI 816.600 745160 Mešoviti i neodređeni prihodi u korist organizacija obaveznog socijalnog osiugranja 816.600 770000 MEMORANDUMSKE STAVKE ZA REFUNDACIJU RASHODA 500.040 771000 MEMORANDUMSKE STAVKE ZA REFUNDACIJU RASHODA 500.040 7711116 Memorandumske stavke za refundaciju rashoda – transfer od Fonda PIO po osnovu naknade do izlaska na IKL 392.148 7711119 Memorandumske stavke za refundaciju rashoda – refundacije 107.892 780000 TRANSFERI IZMEĐU BUDžETSKIH KORISNIKA NA ISTOM NIVOU 35.502.044 781300 Transferi između organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 35.502.044 781310 Transferi od organizacija obaveznog socijalnog osiguranja u korist Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje 35.502.044 781311 Doprinos za zdravstveno osiguranje nezaposlenih lica koji plaća Republički zavod za tržište rada 2.424.341 781312 Doprinos za zdravstveno osiguranje korisnika penzija i korisnika drugih novčanih naknada koji plaća Republički fond za PIO zaposlenih 28.924.000 781313 Transferi od Republičkog fonda za PIO poljoprivrednikau korist Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje 2.100.000 781314 Transferi od Republičkog fonda za PIO samostalnih delatnosti u korist Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje 1.130.500 781315 Doprinos za zdravstveno osiguranje korisnika novčanih naknada iz člana 224. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju („Službeni glasnik RS“, br. 34/03, 64/04, 84/04 i 85/05) 70.200 781316 Doprinos za zdravstveno osiguranje na naknade zbog privremene sprečenosti za rad duže od 30 dana 761.400
781317 Doprinos za zdravstveno osiguranje koji plaća NSZ po članu 45., 45a. i 45b. Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje (“Službeni glasnik RS“, br. 84/04 ,61/05 i 62/06) 91.603 790000 OSTALI PRIHODI OD BUDžETA 86.400 800000 PRIMANjA OD PRODAJE NEFINANSIJSKE IMOVINE 756 900000 PRIMANjA OD ZADUŽIVANjA I PRODAJE FINANSIJSKE IMOVINE 26.289 920000 PRIMANjA OD PRODAJE FINANSIJSKE IMOVINE 26.289 921600 Primanja od otplate kredita datih fizičkim licima i domaćinstvima u zemlji 26.289 921660 Primanja od otplate kredita datih domaćinstvima u zemlji u korist organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 26.289 UKUPNI PRIHODI I PRIMANjA – klasa 7, 8 i 9 144.217.305
2. Rashodi i izdaci
( u 000 dinara)
Ekonomska klasifi-kacija RASHODI I IZDACI Planirano za 2007. godinu 1 2 400000 TEKUĆI RASHODI 143.011.305 410000 RASHODI ZA ZAPOSLENE 1.775.804 411000 PLATE I DODACI ZAPOSLENIH 1.409.901 412000 SOCIJALNI DOPRINOSI NA TERET POSLODAVCA 252.104 413000 NAKNADE U NATURI 2.799 414000 SOCIJALNA DAVANjA ZAPOSLENIMA 25.000 415000 NAKNADE ZA ZAPOSLENE 26.000 416000 NAGRADE, BONUSI I OSTALI POSEBNI RASHODI 60.000 420000 KORIŠĆENjE USLUGA I ROBA 519.800 421000 STALNI TROŠKOVI 183.600 422000 TROŠKOVI PUTOVANjA 35.000 423000 USLUGE PO UGOVORU 150.000 425000 TEKUĆE POPRAVKE I ODRŽAVANjE(USLUGE I MATERIJALI) 102.600 426000 MATERIJAL 48.600 470000 PRAVA IZ SOCIJALNOG OSIGURANjA 140.618.501 471000 PRAVA IZ SOCIJALNOG OSIGURANjA (ORGANIZACIJE OBAVEZNOG SOCIJALNOG OSIGURANjA) 140.618.501 471100 Prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno domaćinstvima 7.752.000 471111 Naknade zarada za vreme privremene nesposobnosti za rad 7.000.000 471111 Naknada zarade za vreme privremene nesposobnosti za rad (bez poreza i doprinosa) 4.044.600
4711122 Porez 831.600 4711123 Doprinos za PIO zaposlenih 1.174.600 4711123 Doprinos za PIO samostalnih delatnosti 130.200 4711124 Doprinos za zdravstveno osiguranje 730.100 4711125 Doprinos za NSZ 88.900 471191 Naknade putnih troškova za osiguranike i članove porodica 702.000 471193 Naknade pogrebnih troškova za osiguranike i članove porodica 50.000 471200 Prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno pružaocima usluga 132.866.501 471211 Primarna zdravstvena zaštita (sa ustanovama van mreže u primarnoj zdravstvenoj zaštiti) 34.779.479 471212 Materijal za dijalizu 3.153.600 471213 Lekovi izdati na recept 18.200.000 471214 Stomatološke usluge 4.500.000 471215 Sekundarna i tercijarna zdravstvena zaštita (sa ustanovama van mreže u sekundarnoj zdravstvenoj zaštiti) 67.566.092 471216 Ortopedske sprave i pomagala u apotekama 1.080.000 471217 Ustanove socijalne zaštite 454.680 471220 Troškovi lečenja u inostranstvu 272.160 471291 Ostali troškovi zdravstvene zaštite – usluge rehabilitacije i transfuzije krvi 2.181.017 471299 Instituti i zavodi za javno zdravlje 679.473 480000 OSTALI RASHODI 97.200 482000 POREZI, OBAVEZNE TAKSE I KAZNE NAMETNUTE OD JEDNOG NIVOA VLASTI DRUGOM 32.400 483000 NOVČANE KAZNE I PENALI PO REŠENjU SUDOVA I SUDSKIH TELA 64.800 500000 IZDACI ZA NEFINANSIJSKU IMOVINU 448.000 510000 OSNOVNA SREDSTVA 448.000 511000 ZGRADE I GRAĐEVINSKI OBJEKTI 313.600 512000 MAŠINE I OPREMA 134.400 600000 IZDACI ZA OTPLATU GLAVNICE I NABAVKU FINANASIJSKE IMOVINE 758.000 610000 OTPLATA GLAVNICE 758.000 611000 OTPLATA GLAVNICE DOMAĆIM KREDITORIMA 758.000 UKUPNI RASHODI I IZDACI – KLASA 4, 5 I 6 144.217.305
(u 000 din)
– ukupni prihodi i primanja 144.217.305 – ukupni rashodi i izdaci 144.217.305
II POSEBAN DEO
Član 3.
Poseban deo finansijskog plana čine rashodi i izdaci za zdravstvenu zaštitu, utvrđeni u članu 2. ovog plana, iskazani prema utvrđenim uslovima, kriterijumima i merilima po kojima Republički zavod za zdravstveno osiguranje ( u daljem tekstu: Republički zavod) zaključuje ugovore sa zdravstvenim ustanovama:
(u 000 dinara)
R. br. Ugovorena sredstva po ugovorenim namenama za zdravstvenu zaštitu za 2007. godinu Vrsta zdravstvene zaštite UKUPNO Primarna Sekundarna 1 2 3 4 1. Plate i naknade plate sa doprinosima na teret poslodavca 28.097.512 39.460.824 67.558.336 2. Prevoz zaposlenih na posao i sa posla 585.378 938.009 1.523.387 3. Troškovi energenata 1.738.851 2.850.114 4.588.965 4. Lekovi i medicinska sredstva u zdravstvenim ustanovama 2.340.844 18.983.919 21.324.763 5. Ostali materijali i troškovi 1.509.339 4.164.234 5.673.573 6. Ustanove van Plana mreže 507.555 1.168.992 1.676.547 I SVEGA RASHODI PRIMARNE, SEKUNDARNE I TERCIJARNE ZDRAVSTVENE ZAŠTITE PO UGOVORENIM NAMENAMA ZA ZDRAVSTVENE USTANOVE ZA 2006. godinu (1 – 6) 34.779.479 67.566.092 102.345.571 7. Materijal za dijalizu 3.153.600 3.153.600 8. Lekovi izdati na recept 18.200.000 9. Stomatološke usluge 4.500.000 10. Ustanove socijalne zaštite 454.680 11. Troškovi lečenja u inostranstvu 272.160 12. Instituti i zavodi za zaštitu zdravlja 679.473 13. Ustanove specijalizovane za rehabilitaciju 2.017.394 14. Transfuzije krvi i Institut za virusologiju i imunologiju “Torlak“ 163.623 II SVEGA OSTALI RASHODI PO NAMENAMA ZA ZDRAVSTVENE USTANOVE ZA 2007. GODINU (7-14) 29.440.930 III UKUPNO RASHODI ZA ZDRAVSTVENU ZAŠTITU (I + II) 131.786.501
Član 4.
Raspored sredstava po ovom finansijskom planu, vrši se u skladu sa utvrđenim kriterijumima i merilima Republičkog zavoda, donetim odlukama i ugovorima koji se zaključuju sa nosiocima zdravstvene zaštite, kao i drugim aktima koje donese Republički zavod.
Član 5.
Naredbodavac za izvršenje ovog finansijskog plana je direktor Republičkog zavoda.
Druga ovlašćena lica u direkciji Republičkog zavoda i direktori filijala Republičkog zavoda, mogu donositi rešenja i naredbe o isplati sredstava u okviru ovlašćenja utvrđenih rešenjem direktora Republičkog zavoda, a u skladu sa ovim finansijskim planom i drugim aktima Republičkog zavoda.
Direktor Republičkog zavoda rešenjem može izvršiti preusmeravanje aproprijacija odobrenih na ime određenih rashoda u iznosu do 5% vrednosti aproprijacije u okviru rashoda za zdravstvenu zaštitu utvrđenih u članu 3. ovog finansijskog plana.
Direktor Republičkog zavoda Upravnom odboru Republičkog zavoda podnosi izveštaj o preusmeravanju aproprijacija iz stava 3. ovog člana.
Član 6.
Ovaj finansijski plan, po dobijanju saglasnosti Narodne skupštine Republike Srbije objavljuje se u “Službenom glasniku RS”.
UPRAVNI ODBOR REPUBLIČKOG ZAVODA
ZA ZDRAVSTVENO OSIGURANjE
01/2 broj: 400-20/06 PREDSEDNIK U Beogradu, 14.novembra 2006. dr Rajko Kosanović
51006.32/23
O B R A Z L O Ž E Nj E
FINANSIJSKOG PLANA
REPUBLIČKOG ZAVODA ZA ZDRAVSTVENO OSIGURANjE
ZA 2007. GODINU
PRAVNI OSNOV ZA DONOŠENjE FINANSIJSKOG PLANA
REPUBLIČKOG ZAVODA ZA ZDRAVSTVENO OSIGURANjE
Pravni osnov za donošenje Finansijskog plana Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje (u daljem tekstu: Zavod) sadržan je u odredbama člana 20. Zakona o budžetskom sistemu (“Službeni glasnik RS“, br. 9/02…,85/06 i 86/06 – ispravka), kojim je utvrđeno da su organizacije obaveznog socijalnog osiguranja obavezne da pripreme predlog finansijskog plana na osnovu smernica za pripremu budžeta.
Prema članu 14. ovog zakona, organizacije obaveznog socijalnog osiguranja dostavljaju predlog finansijskog plana Ministarstvu finansija Republike Srbije.
U članu 6. Zakona o budžetskom sistemu propisano je da finansijski plan organizacija obaveznog socijalnog osiguranja donosi nadležni organ organizacije.
Statutom Zavoda za zdravstveno osiguranje utvrđeno je da finansijski plan donosi Upravni odbor.
Finansijski plan se donosi na osnovu smernica za pripremu budžeta Republike.
Na finansijski plan organizacija obaveznog socijalnog osiguranja saglasnost daje Narodna skupština Republike Srbije.
2. PRAVNI OSNOV ZA PLANIRANjE PRIHODA
I PRIMANjA, ODNOSNO RASHODA I IZDATAKA
2.1. Pravni osnov za planiranje
prihoda i primanja
Pravni osnov za planiranje prihoda i primanja sadržan je u odredbama:
– člana 201. Zakona o zdravstvenom osiguranju („Službeni glasnik RS“, br. 107/05 i 109/05 – ispravka, u daljem tekstu: Zakon), propisano je da se sredstva za finansiranje prava iz obaveznog zdravstvenog osiguranja obezbeđuju uplatom doprinosa za obavezno zdravstveno osiguranje i iz drugih izvora.
U članu 230. Zakona propisano je da prihode Zavoda čine sredstva od:
doprinosa za obavezno zdravstveno osiguranje,
premija za dobrovoljno zdravstveno osiguranje koje organizuje i sprovodi Zavod,
imovine kojom raspolaže Zavod,
domaćih i inostranih kredita i zajmova,
drugih sredstava u skladu sa Zakonom.
Budžet Republike Srbije u skladu sa Zakonom obezbeđuje sredstva za:
zdravstvenu zaštitu lica koja se, po članu 22. Zakona, koji se primenjuje od 1. januara 2007. godine, smatraju osiguranicima i to:
lica do navršenih 15 godina života, školska deca i studenti do navršenih 26 godina,
žene u vezi sa planiranjem porodice, kao i toku trudnoće i materinastva do 12 meseci nakon porođaja,
lica starija od 65 godina života,
osobe sa invaliditetom i mentalno nedovoljno razvijena lica,
lica u vezi sa lečenjem od HIV infekcije, ili drugih zaraznih bolesti koje su utvrđene posebnim zakonom, zaraznih bolesti, malignih bolesti, hemofilije, šećerne bolesti, psihoze, epilepsije, multiple skleroze, lica u terminalnoj fazi hronične bubrežne insuficijencije, cistične fibroze, sistemske autoimune bolesti, reumatske groznice, bolesti zavisnosti,
monasi i monahinje,
materijalno neobezbeđena lica,
korisnici stalnih novčanih pomoći,
nezaposlena lica i druge kategorije socijalno ugroženih lica,
korisnici pomoći,
lica romske nacionalnosti.
Osiguranikom smatra se i lice kome je nadležni republički organ utvrdio status izbeglog, odnosno prognanog lica zdravstvenu zaštitu vojnih invalida – čl. 21. i 45. Zakona o osnovnim pravima boraca, vojnih invalida i porodica palih boraca („Službeni list SRJ“, br. 24/98, 29/98 i 25/00).
2.2. Pravni osnov za planiranje
rashoda i izdataka
Pravni osnov za planiranje rashoda i izdataka Zavoda sadržan je u članu 231. Zakona u kome je propisano da se sredstva Zavoda koriste samo za namene određene zakonom, i to:
za ostvarivanje prava osiguranih lica iz obaveznog zdravstvenog osiguranja,
za unapređivanje sistema zdravstvenog osiguranja,
za ostvarivanje prava osiguranih lica iz dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja koje organizuje i sprovodi Zavod,
za podmirenje troškova sprovođenja zdravstvenog osiguranja,
za druge rashode, u skladu sa Zakonom.
3. PLANSKI ELEMENTI ZA DONOŠENjE
FINANSIJSKOG PLANA
Planski elementi na kojima je zasnovan i pripremljen Predlog finansijskog plana Zavoda za 2007. godinu, usaglašeni su sa makroekonomskim parametrima koji su utvrđeni Memorandumom o budžetu i ekonomskoj i fiskalnoj politici za budžetsku 2007. godinu i projekcijama za 2008. i 2009. godinu.
Za bilansiranje prihoda i rashoda, na osnovu kojih je pripremljen Predlog finansijskog plana korišćeni su sledeći parametri:
visina prihoda i rashoda u 2006. godini,
realna stopa rasta bruto domaćeg proizvoda (BDP) od 7,0%,
prosečna stopa rasta inflacije u planskom periodu 7,5%,
rast zarada u javnom sektoru po osnovu rezultata racionalizacije i reorganizacije,
planirano smanjenje broja zaposlenih u zdravstvu.
Bilansiranje prihoda Zavoda za 2007. godinu rezultat je i potrebe da se zaustavi trend pada učešća sredstava za zdravstveno osiguranje u bruto društvenom proizvodu, prisutan u nekoliko prethodnih godina.
Učešće sredstava za zdravstveno osiguranje u bruto društvenom proizvodu iznosilo je:
– 2001. 5,2% – 2002. 5,8% – 2003. 6,0% – 2004. 6,3% – 2005. 5,8% – 2006. 5,9% – 2007. 5,7%
4. OSNOVNI PODACI O REPUBLIČKOM ZAVODU
ZA ZDRAVSTVENO OSIGURANjE
Zavod je pravno lice osnovano Zakonom o zdravstvenom osiguranju (“Službeni glasnik RS“ br. 18/92…45/05) sa statusom organizacije za obavezno socijalno osiguranje u kojem se ostvaruju prava iz zdravstvenog osiguranja i obezbeđuju sredstva za obavezno zdravstveno osiguranje, u skladu sa zakonom.
4.1. Naziv, adresa i organizaciona
struktura Zavoda
Zavod posluje pod sledećim nazivom:
REPUBLIČKI ZAVOD ZA ZDRAVSTVENO OSIGURANjE
11000 Beograd
dr Aleksandra Kostića br. 9
PIB 101288707
MATIČNI BROJ 06042945
REGISTARSKI BROJ 6012578688
ŠIFRA DELATNOSTI 075300
TEKUĆI RAČUN 840-26650-09
Pokrajinski zavod za zdravstveno osiguranje (u daljem tekstu: Pokrajinski zavod) je organizaciona jedinica Zavoda.
Zavod ima 30 filijala (dve ne funkcionišu i to: u Prizrenu i Peći), a funkcioniše 28 filijala u kojima osiguranici i osigurana lica Zavoda ostvaruju prava iz zdravstvenog osiguranja.
U Zavodu su, kao organizacioni delovi, obrazovane filijale (čije su niže organizacione jedinice ispostave), i to:
Redni broj Filijala Sedište Broj ispostava 1. za Severnobački okrug Subotica 2 2. za Srednjebanatski okrug Zrenjanin 4 3. za Severnobanatski okrug Kikinda 5 4. za Južnobanatski okrug Pančevo 7 5. za Zapadnobački okrug Sombor 3 6. za Južnobački okrug Novi Sad 12 7. za Sremski okrug Sremska Mitrovica 6 8. za Mačvanski okrug Šabac 7 9. za Kolubarski okrug Valjevo 5 10. za Podunavski okrug Smederevo 2 11. za Braničevski okrug Požarevac 7 12. za Šumadijski okrug Kragujevac 6 13. za Pomoravski okrug Jagodina 5 14. za Borski okrug Bor 3 15. za Zaječarski okrug Zaječar 2 16. za Zlatiborski okrug Užice 9 17. za Moravički okrug Čačak 3 18. za Raški okrug Kraljevo 4 19. za Rasinski okrug Kruševac 5 20. za Nišavski okrug Niš 7 21. za Toplički okrug Prokuplje 3 22. za Pirotski okrug Pirot 3 23. za Jablanički okrug Leskovac 5 24. za Pčinjski okrug Vranje 6 25. za Kosovski okrug Priština – u Gračanici 9 28. za Kosovskomitrovački okrug Kosovska Mitrovica 6 29. za Kosovskopomoravski okrug Gnjilane 3 30. za grad Beograd Beogradu 16 UKUPNO: 152
Filijala u Gračanici najvećim delom pokriva područje ovih filijala, jer u jednom broju enklava žive osigurana lica kojima se preko ove filijale obezbeđuju uslovi za ostvarivanje prava iz zdravstvenog osiguranja.
4.2. Broj i kvalifikaciona struktura
zaposlenih u Zavodu
U Zavodu ima ukupno 2.076 zaposlenih i to:
Stepen stručne spreme Broj zaposlenih % VII 676 29,66 VI 258 11,32 V 21 0,92 IV 1.156 50,73 III 40 1,76 II 52 2,28 I 76 3,33 UKUPNO: 2.279 100,00
4.3. Delatnost Zavoda
Zavod:
donosi statut;
donosi opšte akte, na osnovu ovlašćenja iz Zakona, kojima se bliže uređuje sprovođenje obaveznog zdravstvenog osiguranja;
planira i obezbeđuje finansijska sredstva za sprovođenje obaveznog zdravstvenog osiguranja;
u okviru raspoloživih finansijskih sredstava planira i obezbeđuje uslove za ravnomerno sprovođenje obaveznog zdravstvenog osiguranja na teritoriji Republike i obezbeđuje sredstva solidarnosti za ujednačavanje uslova za obezbeđivanje prava iz obaveznog zdravstvenog osiguranja na području filijala;
obezbeđuje finansijske i druge uslove za ostvarivanje prava na korišćenje zdravstvene zaštite u inostranstvu, odnosno za upućivanje osiguranih lica na lečenje u inostranstvo;
donosi plan rada za obezbeđivanje prava iz obaveznog zdravstvenog osiguranja u skladu sa planovima rada filijala;
donosi finansijski plan, u skladu sa Zakonom;
zaključuje ugovore sa davaocima zdravstvenih usluga u skladu sa ovim zakonom, i obezbeđuje sredstva za sprovođenje zdravstvene zaštite na osnovu tih ugovora;
prenosi sredstva za sprovođenje obaveznog zdravstvenog osiguranja filijalama, u skladu sa članom 202. ovog Zakona;
obezbeđuje zakonito, namensko i ekonomično korišćenje sredstava i stara se o uvećanju sredstava na ekonomskim osnovama;
obezbeđuje neposredno, efikasno, racionalno i zakonito ostvarivanje prava iz zdravstvenog osiguranja i organizuje obavljanje poslova za sprovođenje osiguranja organizuje obavljanje poslova za sprovođenje zdravstvenog osiguranja koje se neposredno sprovodi u Zavodu;
organizuje obavljanje poslova za sprovođenje zdravstvenog osiguranja koje se neposredno sprovodi u Zavodu;
koordinira rad filijala i Pokrajinskog zavoda;
organizuje i vrši kontrolu rada filijala, zakonitog i namenskog korišćenja sredstava koja se filijalama prenose za ostvarivanje prava iz obaveznog zdravstvenog osiguranja;
vrši kontrolu sprovođenja zaključenih ugovora između filijala i davalaca zdravstvenih usluga, odnosno vrši kontrolu ostvarivanja prava iz obaveznog zdravstvenog osiguranja;
ustrojava i organizuje matičnu evidenciju i vrši kontrolu poslova matične evidencije;
organizuje i vrši kontrolu i ujednačavanje rada prvostepenih i drugostepenih lekarskih komisija;
obezbeđuje sprovođenje međunarodnih ugovora o obaveznom zdravstvenom osiguranju;
vodi evidenciju i prati naplatu doprinosa, sa nadležnim organima, razmenjuje podatke sa nadležnim organima o obveznicima doprinosa za zdravstveno osiguranje, kao i druge podatke vezane za doprinos;
obavlja i druge poslove određene zakonom i statutom Zavoda.
5. OSNOVNI PODACI O MREŽI INDIREKTNIH
KORISNIKA SREDSTAVA ZAVODA
Zdravstvenu zaštitu Zavod finansira preko davalaca zdravstvenih usluga:
zdravstvenih ustanova koje su obuhvaćene Planom mreže zdravstvenih ustanova u skladu sa odredbama Uredbe o planu mreže zdravstvenih ustanova („Službeni glasnik RS“, broj 42/06) – indirektni korisnici sredstava Zavoda,
drugih učesnika u pružanju zdravstvene zaštite i
zdravstvenih ustanova koje nisu u Planu mreže.
5.1. Zdravstvene ustanove u Planu mreže
Pravo iz zdravstvenog osiguranja, odnosno iz zdravstvene zaštite, osiguranici i druga lica ostvaruju u 269 zdravstvenih ustanova koje se finansiraju iz sredstava Zavoda, i to:
– domovi zdravlja 90 – zdravstveni centri 38 – opšte i specijalne bolnice 11 – Zavoda 21 – instituti 13 – klinike 7 – kliničko bolnički centri 5 – klinički centri 4 – zdravstvene ustanove za rehabilitaciju 22 – zavodi za javno zdravlje 24 – apoteke 30 – instituti za transfuziju krvi 3 – institut „Torlak“ 1 U K U P N O 269
5.2. Drugi učesnici u pružanju
zdravstvene zaštite
Zdravstvena zaštita ostvaruje se i preko:
– ustanova socijalne zaštite 55 – ortopedskih i optičarskih preduzeća i radnji 93
5.3. Ustanove koje nisu u Planu mreže
Osigurana lica zdravstvenu zaštitu ostvaruju i preko zdravstvenih ustanova koje nisu u Planu mreže. To su:
– Medicinski fakultet Univerziteta u Beogradu 1 – Vojnomedicinska akademija Beograd 1 – Institut za eksperimentalnu fonetiku i patologiju govora Beograd 1 – Zavod za zaštitu zdravlja radnika „Krušik“ Valjevo 1 – Zavod za zaštitu zdravlja radnika „FKS“ Jagodina 1 – Zavod za zaštitu zdravlja radnika „ŽTP“ Beograd 1 – Škola za osnovno obrazovanje „dr Milan Petrović“ Novi Sad(za decu i omladinu smanjene inteligencije i sa telesnim invaliditetom) 1 – Zavod za hiperbaričnu medicinu Beograd 1 – Bolnica za dijalizu “Medinova“ Beograd 1 U K U P N O 9
Od ukupnog broja zaposlenih u zdravstvenim ustanovama iz Plana mreže Zavod obezbeđuje zarade – plate za 100.271 zaposlenih.
6. PLANIRANI PRIHODI I PRIMANjA
Planiranje prihoda Zavoda za 2007. godinu izvršeno je na osnovu sledećih pretpostavki:
nivoa planiranih prihoda u 2006. godini;
memorandumom predviđene stope rasta BDP;
prosečne stope rasta inflacije u planiranom periodu;
procenjenog rasta zarada koji je osnov za obračun doprinosa za zdravstveno osiguranje;
rasta prihoda po osnovu doprinosa poljoprivrednika i samostalnih delatnosti;
transfera usaglašenih sa organizacijama obaveznog socijalnog osiguranja.
Prihodi planirani u Finansijskom planu za 2007. godinu u odnosu na Finansijski plan Republičkog zavoda za 2006. godinu (“Službeni glasnik RS“ br. 108/05 i 85/06) iznose:
(u 000 dinara)
Ekonomska klasifi-kacija PRIHODI I PRIMANjA Finansijski plan za 2006. godinu Planirano za 2007. godinu Indeks 1 2 3 3/2*100 700000 TEKUĆI PRIHODI 119.545.036 144.190.260 120,62 720000 SOCIJALNI DOPRINOSI 86.548.600 100.966.576 116,66 721000 Doprinosi za socijalno osiguranje 86.548.600 100.966.576 116,66 721100 Doprinosi za socijalno osiguranje na teret zaposlenih 39.516.983 46.101.339 116,66 721200 Doprinosi za socijalno osiguranje na teret poslodavca 40.468.988 47.211.971 116,66 721300 Doprinosi za socijalno osiguranje lica koja obavljaju samostalnu delatnost i nezaposlenih lica 6.536.129 7.622.976 116,63 721321 Doprinosi za zdrvstveno osiguranje poljoprivrednika 1.600.000 1.866.105 116,63 721323 Doprinosi za zdrvstveno osiguranje lica koja obavljaju samostalnu delatnost 4.849.973 5.656.249 116,62 721324 Doprinosi za zdrvstveno osiguranje lica koja ostvaruju prihode od autorskih prava 86.156 100.622 116,79 721400 Doprinosi za socijalno osiguranje koji se ne mogu razvrstati 26.500 30.290 114,30 730000 DONACIJE I TRANSFERI 6.000.000 733000 TRANSFERI OD DRUGIH NIVOA VLASTI 6.000.000 733160 Tekući transferi od drugih nivoa vlasti u korist organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 6.000.000 7331615 Tekući transferi od drugih nivoa vlasti-Ministarstvo zdravlja za osiguranike iz člana 22. Zakona o zdravstvenom osiguranju 6.000.000 740000 DRUGI PRIHODI 715.000 1.135.200 158,77 741000 PRIHODI OD IMOVINE 628 678 108,00 741100 Kamate 628 678 108,00 741160 Kamate na sredstva organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 628 678 108,00 742000 PRIHODI OD PRODAJE DOBARA I USLUGA 289.819 313.004 108,00 742160 Prihodi od zakupa od strane tržišnih organizacija u korist organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 12.314 13.299 108,00 742300 Sporedne prodaje dobara i usluga koje vrše državne netržišne jedinice 277.505 299.705 108,00 742360 Prihodi organizacija obaveznog socijalnog osiguranja od sporedne prodaje dobara i usluga koje vrše državne netržišne jedinice 277.505 299.705 108,00
744000 DOBROVOLjNI TRANSFERI OD FIZIČKIH I PRAVNIH LICA 4.553 4.917 108,00 744160 Tekući dobrovoljni transferi od fizičkih i pravnih lica u korist organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 4.553 4.917 108,00 745000 MEŠOVITI I NEODREĐENI PRIHODI 420.000 816.600 194,43 745160 Mešoviti i neodređeni prihodi u korist organizacija obaveznog socijalnog osiugranja 420.000 816.600 194,43 770000 MEMORANDUMSKE STAVKE ZA REFUNDACIJU RASHODA 475.900 500.040 105,07 771000 MEMORANDUMSKE STAVKE ZA REFUNDACIJU RASHODA 475.900 500.040 105,07 7711116 Memorandumske stavke za refundaciju rashoda – transfer od Fonda PIO po osnovu naknade do izlaska na IKL 376.000 392.148 104,29 7711119 Memorandumske stavke za refundaciju rashoda – refundacije 99.900 107.892 108,00 780000 TRANSFERI IZMEĐU BUDžETSKIH KORISNIKA NA ISTOM NIVOU 31.725.536 35.502.044 111,90 781300 Transferi između organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 31.725.536 35.502.044 111,90 781310 Transferi od organizacija obaveznog socijalnog osiguranja u korist Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje 31.725.536 35.502.044 111,90 781311 Doprinos za zdravstveno osiguranje nezaposlenih lica koji plaća Republički zavod za tržište rada 2.405.436 2.424.341 100,79 781312 Doprinos za zdravstveno osiguranje korisnika penzija i korisnika drugih novčanih naknada koji plaća Republički fond za PIO zaposlenih 25.810.000 28.924.000 112,07 781313 Transferi od Republičkog fonda za PIO poljoprivrednikau korist Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje 1.776.500 2.100.000 118,21 781314 Transferi od Republičkog fonda za PIO samostalnih delatnosti u korist Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje 944.600 1.130.500 119,68 781315 Doprinos za zdravstveno osiguranje korisnika novčanih naknada iz člana 224. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju („Službeni glasnik RS“, br. 34/03, 64/04, 84/04 i 85/05) 60.000 70.200 117,00 781316 Doprinos za zdravstveno osiguranje na naknade zbog privremene sprečenosti za rad duže od 30 dana 705.000 761.400 108,00
781317 Doprinos za zdravstveno osiguranje koji plaća NSZ po članu 45., 45a. i 45b. Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje (“Službeni glasnik RS“, br. 84/04 ,61/05 i 62/06) 24.000 91.603 381,68 790000 OSTALI PRIHODI OD BUDžETA 80.000 86.400 108,00 800000 PRIMANjA OD PRODAJE NEFINANSIJSKE IMOVINE 700 756 108,00 900000 PRIMANjA OD ZADUŽIVANjA I PRODAJE FINANSIJSKE IMOVINE 2.328.244 26.289 1,13 911261 Primanja od zaduživanja od ostalih nivoa vlasti u korist Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje 2.303.902 0,00 920000 PRIMANjA OD PRODAJE FINANSIJSKE IMOVINE 24.342 26.289 108,00 921600 Primanja od otplate kredita datih fizičkim licima i domaćinstvima u zemlji 24.342 26.289 108,00 921660 Primanja od otplate kredita datih domaćinstvima u zemlji u korist organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 24.342 26.289 108,00 UKUPNI PRIHODI I PRIMANjA – klasa 7, 8 i 9 121.873.980 144.217.305 118,33
6.1. Prihodi od doprinosa
Rast planiranih prihoda po osnovu doprinosa za obavezno zdravstveno osiguranje od 16,66%, u odnosu na prihode od doprinosa iz Finansijskog plana za 2006. godinu, zasniva se na:
– Memorandumu o budžetu i ekonomskoj i fiskalnoj politici za 2007. godinu sa projekcijama za 2008. i 2009. godinu;
– pretpostavci da će se bitnije pojačati fiskalna disciplina obračuna i plaćanja doprinosa;
– pretpostavci da će se na višem nivou izvršiti naplata doprinosa za zdravstveno osiguranje samostalnih delatnosti i poljoprivrednika;
– očekivanom uspešnijem poslovanju u realnom sektoru.
Ostvarivanje planiranih prihoda po osnovu doprinosa zaposlenih može se očekivati samo pod uslovom da se u 2007. godini kao i u narednim godinama ne vrši oslobađanje poslodavaca – plataca od obaveza plaćanja doprinosa za zdravstveno osiguranje, odnosno da se ne toleriše fiskalna nedisciplina. Doprinosi po svojoj prirodi nisu fiskalitet već obaveza čijim se plaćanjem obezbeđuje ostvarivanje prava iz zdravstvenog osiguranja.
Pri bilansiranju prihoda po osnovu doprinosa za 2007. godinu i projekcije za 2008. i 2009. godinu pošlo se i od pretpostavke dosledne primene zakona kojim se uređuju doprinosi, odnosno da će svi poslodavci obračunavati i uplaćivati doprinose u skladu sa Zakonom.
6.2. Transferi organizacija
obaveznog socijalnog osiguranja
Organizacije obaveznog socijalnog osiguranja finansijskim planovima predvidele su rashode za zdravstvenu zaštitu lica koja primaju penzije i naknade u ukupnom iznosu koji je za 11,90% veći u odnosu na transfere utvrđene Finansijskim planom za 2006. godinu.
Prihodi od Nacionalne službe zapošljavanja planirani su na nivou od 2.424,34 miliona dinara, što je za 0,79% više u odnosu na Finansijski plan za 2006. godinu.
Planirani su prihodi od Republičkog fonda PIO zaposlenih za zdravstvenu zaštitu penzionera od 28.924,00 miliona dinara, ili za 12,07% više u odnosu na plan za 2006. godinu. Planirani rast rezultat je sprovođenja politike Vlade Republike Srbije u isplati penzija u 2007. godini i to zbog:
( rasta mase sredstava za isplatu penzija i
( planiranog broja i rasta penzija u toku godine po osnovu usklađivanja (12 penzija).
Planirani su prihodi od Republičkog fonda PIO samostalnih delatnosti u iznosu od 1.130,50 miliona dinara ili za 19,68% više u odnosu na Plan za 2006. godinu.
Transferi od Republičkog fonda PIO poljoprivrednika planirani su u iznosu od 2.100,00 miliona dinara (što je za 18,21% u odnosu na Plan za 2006. godinu).
6.3. Transferi od budžeta Republike Srbije
U članu 22. stav 1. Zakona, koji se primenjuje od 1. januara 2007. godine, propisano je da se osiguranicima smatraju i lica koja pripadaju grupaciji stanovništva koja je izložena povećanom riziku oboljevanja, lica čija je zdravstvena zaštita potrebna u vezi sa sprečavanjem, suzbijanjem, ranim otkrivanjem i lečenjem bolesti od većeg socijalnog značaja, kao i lica koja su u kategoriji socijalno-ugroženog stanovništva, ako ne ispunjavaju uslove za sticanje svojstva osiguranika, ili ako prava iz obaveznog zdravstvenog osiguranja
ne ostvaruju kao članovi porodice osiguranika.
U stavu 4. istog člana propisano je da se u smislu Zakona smatra i lice kome je nadležni organ utvrdio status izbeglog, odnosno prognanog lica iz bivših republika SFRJ, ako ima boravište na teritoriji Republike.
U budžetu Republike obezbeđuju se sredstva za uplatu doprinosa za obavezno zdravstveno osiguranje za navedena lica.
U članu 204. navedenog Zakona propisano je da se sredstva za uplatu doprinosa za osiguranike iz člana 22. Zakona obezbeđuju u budžetu Republike.
Osnovicu za uplatu doprinosa čini najniža mesečna osnovica utvrđena u skladu sa zakonom kojim se uređuju doprinosi za obavezno socijalno osiguranje, a stopa po kojoj se obračunava i plaća doprinos jeste 12,3%.
U članu 37. Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje (“Službeni glasnik RS“ broj 84/04, 61/05 i 62/06) propisano je da najnižu mesečnu osnovicu doprinosa čini iznos od 35% prosečne mesečne zarade u Republici isplaćene u prethodnom kvartalu.
U članu 38. ovog Zakona najniža osnovica doprinosa za monahe i monahinje čini isnos od 35% prosečne mesečne zarade u Republici ispaćene u četvrtom kvartalu prethodne godine.
Prema podacima Republičkog zavoda ukupno je registrovano 747.875. lica koja se po članu 22.stav 1. Zakona smatraju osiguranim licima.
U prvom kvartalu 2006. godine najniža mesečna osnovica doprinosa (koja se primenjivala od 1. maja 2006. godine) po podacima republičkog organa nadležnog za poslove statistike iznosila je 11.281,00 dinara (“Službeni glasnik RS“ broj 35/06).
Obračun doprinosa za zdravstveno osiguranje, koji bi trebalo da se planira u budžetu Republike je:
747.875 H 11.281,00 dinara čini osnovicu od 8.436.777.875 dinara tako da mesečni iznos doprinosa obračunat po stopi od 12,3% iznosi 1.037.723.678,62 dinara, što na godišnjem nivou čini 12.452,68 miliona dinara.
Po podacima Komesarijata za izbeglice , ukupan broj lica iz bivših republika SFRJ, kojima je priznat satus izbeglog ili prognanog lica, a imaju boravište na teritoriji Republike je 141.650 lica.
Obračun doprinosa za zdravstveno osiguranje izbeglih i prognanih lica, koji bi trebalo da se planira u budžetu Republike je:
141.650 H 11.281,00 dinara čini osnovicu od 1.597.953.650 dinara tako da mesečni iznos doprinosa obračunat po stopi od 12,3% iznosi 196.548.299 dinara, što na godišnjem nivou čini 2.358,58 miliona dinara.
Ukupan iznos sredstava koji treba planirati u budžetu Republike za 2007. godinu, za zdravstveno osiguranje lica koja se po članu 22. Zakona smatraju osiguranicima iznosi 14.811,26 miliona dinara.
Najniža mesečna osnovica na koju se obračunavaju i plaćaju doprinosi za obavezno socijalno osiguranje, a koja se primenjuje od 1. novembra 2006. godine iznosi 12.851 dinar. U skladu sa tim ukupan iznos sredstava koja bi trebalo planirati u budžetu za lica koja se po članu 22. stav 1. Zakona mogu smatrati osiguarnicima iznosi 16.872,58 miliona dinara.
Očekuje se da budžet Republike Srbije obezbedi 6.000,00 miliona dinara za zdravstvenu zaštitu lica iz člana 22. Zakona, kako bi Zavod mogao da pokrije planirane rashode u 2007. godini.
6.3.1. Zdravstvena zaštita vojnih invalida
Za zdravstvenu zaštitu vojnih invalida u skladu sa navedenim propisima očekuje se da budžet Republike Srbije obezbedi 86,40 miliona dinara.
Odredbama člana 21. i 45. Zakona o osnovnim pravima boraca, vojnih invalida i porodica palih boraca („Službeni list SRJ“ br. 24/98, 29/98 i 25/00) propisano je da vojni invalidi imaju pravo na zdravstvenu zaštitu u obimu propisanom za zaposlene. Članom 99. ovog Zakona propisano je da se sredstva za zdravstvenu zaštitu i zdravstveno osiguranje obezbeđuju putem doprinosa koji nadležni organ plaća mesečno. Obaveze po osnovu zdravstvene zaštite vojnih invalida prenete su na Republiku Srbiju.
Ova obaveza utvrđena je na osnovu prosečnog broja vojnih invalida i procenjene prosečne zarade u Republici uz primenu propisane stope doprinosa.
6.3.2. Memorandumske stavke za refundaciju rashoda
Memorandumske stavke planirane su u iznosu 500,04 miliona dinara ili za 5,07% više u odnosu na Plan za 2006. godinu.
Od tog iznosa na transfer od Fonda PIO po osnovu naknade do izlaska na IKL se odnosi 392,15 miliona dinara, a na refundacije 107,89 miliona dinara.
7. PLANIRANI RASHODI I IZDAVANjA
7.1. Tekući rashodi
Prema članu 231. Zakona sredstva Zavoda mogu se koristiti samo za sledeće namene, i to:
za ostvarivanje prava osiguranih lica iz obaveznog zdravstvenog osiguranja;
za unapređivanje sistema zdravstvenog osiguranja;
za ostvarivanje prava osiguranih lica iz dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja koje organizuje i sprovodi Zavod;
za podmirenje troškova sprovođenja zdravstvenog osiguranja;
za druge rashode, u skladu sa Zakonom.
Rashodi zdravstvene zaštite bilansirani su Predlogom finansijskog plana Zavoda za finansiranje zdravstvene zaštite i ostvarivanje prava osiguranih lica, a raspoređeni po namenama u skladu sa odlukom koju donosi Upravni odbor.
Predlog rashoda u 2007. godini u odnosu na planirane rashode u 2006. godini dat je u narednoj tabeli:
(u 000 dinara)
Ekonomska klasifi-kacija RASHODI I IZDACI Finansijski plan za 2006. godinu 2007. godina Indeks 1 2 3 3/2*100 400000 TEKUĆI RASHODI 113.894.368 143.011.305 125,56 410000 RASHODI ZA ZAPOSLENE 1.339.630 1.775.804 132,56 411000 PLATE I DODACI ZAPOSLENIH 1.039.839 1.409.901 135,59 412000 SOCIJALNI DOPRINOSI NA TERET POSLODAVCA 185.992 252.104 135,55 413000 NAKNADE U NATURI 2.799 2.799 100,01 414000 SOCIJALNA DAVANjA ZAPOSLENIMA 25.000 25.000 100,00 415000 NAKNADE ZA ZAPOSLENE 26.000 26.000 100,00 416000 NAGRADE, BONUSI I OSTALI POSEBNI RASHODI 60.000 60.000 100,00 420000 KORIŠĆENjE USLUGA I ROBA 495.000 519.800 105,01 421000 STALNI TROŠKOVI 170.000 183.600 108,00 422000 TROŠKOVI PUTOVANjA 35.000 35.000 100,00 423000 USLUGE PO UGOVORU 150.000 150.000 100,00 424000 SPECIJALIZOVANE USLUGE 425000 TEKUĆE POPRAVKE I ODRŽAVANjE(USLUGE I MATERIJALI) 95.000 102.600 108,00 426000 MATERIJAL 45.000 48.600 108,00 470000 PRAVA IZ SOCIJALNOG OSIGURANjA 111.969.738 140.618.501 125,59 471000 PRAVA IZ SOCIJALNOG OSIGURANjA (ORGANIZACIJE OBAVEZNOG SOCIJALNOG OSIGURANjA) 111.969.738 140.618.501 125,59 471100 Prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno domaćinstvima 7.820.164 7.752.000 99,13 471111 Naknade zarada za vreme privremene nesposobnosti za rad 7.000.000 7.000.000 100,00 471111 Naknada zarade za vreme privremene nesposobnosti za rad (bez poreza i doprinosa) 4.044.600 4.044.600 100,00 4711122 Porez 831.600 831.600 100,00 4711123 Doprinos za PIO zaposlenih 1.174.600 1.174.600 100,00 4711123 Doprinos za PIO samostalnih delatnosti 130.200 130.200 100,00 4711124 Doprinos za zdravstveno osiguranje 730.100 730.100 100,00 4711125 Doprinos za NSZ 88.900 88.900 100,00 471191 Naknade putnih troškova za osiguranike i članove porodica 650.000 702.000 108,00 471193 Naknade pogrebnih troškova za osiguranike i članove porodica 170.164 50.000 29,38 471200 Prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno pružaocima usluga 104.149.574 132.866.501 127,57
471211 Primarna zdravstvena zaštita (sa ustanovama van mreže u primarnoj zdravstvenoj zaštiti) 27.901.096 34.779.479 124,65 471212 Materijal za dijalizu 2.920.000 3.153.600 108,00 471213 Lekovi izdati na recept 15.000.000 18.200.000 121,33 471214 Stomatološke usluge 2.900.000 4.500.000 155,17 471215 Sekundarna i tercijarna zdravstvena zaštita (sa ustanovama van mreže u sekundarnoj zdravstvenoj zaštiti) 51.085.740 67.566.092 132,26 471216 Ortopedske sprave i pomagala u apotekama 1.000.000 1.080.000 108,00 471217 Ustanove socijalne zaštite 421.000 454.680 108,00 471220 Troškovi lečenja u inostranstvu 130.000 272.160 209,35 471291 Ostali troškovi zdravstvene zaštite- usluge rehabilitacije i transfuzije krvi 2.019.460 2.181.017 108,00 471299 Instituti i zavodi za javno zdravlje 629.142 679.473 108,00 480000 OSTALI RASHODI 90.000 97.200 108,00 482000 POREZI, OBAVEZNE TAKSE I KAZNE NAMETNUTE OD JEDNOG NIVOA VLASTI DRUGOM 30.000 32.400 108,00 483000 NOVČANE KAZNE I PENALI PO REŠENjU SUDOVA I SUDSKIH TELA 60.000 64.800 108,00 500000 IZDACI ZA NEFINANSIJSKU IMOVINU 320.000 448.000 140,00 510000 OSNOVNA SREDSTVA 320.000 448.000 140,00 511000 ZGRADE I GRAĐEVINSKI OBJEKTI 230.000 313.600 136,35 512000 MAŠINE I OPREMA 90.000 134.400 149,33 600000 IZDACI ZA OTPLATU GLAVNICE I NABAVKU FINANASIJSKE IMOVINE 1.500.000 758.000 50,53 610000 OTPLATA GLAVNICE 1.500.000 758.000 50,53 611000 OTPLATA GLAVNICE DOMAĆIM KREDITORIMA 1.500.000 758.000 50,53 UKUPNI RASHODI I IZDACI – KLASA 4, 5 I 6 115.714.368 144.217.305 124,63
Struktura planiranih rashoda iskazana je u sledećoj tabeli:
Redni broj Vrsta rashoda Finansijski plan za 2006. Plan za 2007. godinu % % 1. Rashodi zdravstvene zaštite 90,00 92,13 1.1. – rashodi za usluge 77,04 79,51 1.2. – rashodi za lekove na recept 12,96 12,62 2. Naknade osiguranim licima 6,76 5,37 2.1. – bolovanja 6,05 4,85 2.2 – putni troškovi 0,56 0,49 2.3 – pogrebni troškovi 0,15 0,03 3. Rashodi sprovođenja zdravstvenog osiguranja 1,59 1,59 3.1 – rashodi za zaposlene u Zavodu 1,16 1,23 4. Ostali rashodi 0,35 0,38 5. Otplata kredita i kamate 1,30 0,53 Svega 100,00 100,00
Ukupni rashodi Zavoda za 2007. godinu planirani su na osnovu sledećeg:
– nivoa rashoda utvrđenim Finansijskim planom za 2006. godinu za navedene vrste rashoda;
– prenetih neizmirenih obaveza – rashoda iz 2006. godine;
– planirane stope rasta realnog BDP;
– planirane inflacije za 2007. godinu;
– neophodnih sredstava za funkcionisanje zdravstvenog osiguranja;
– smernica Memoranduma o budžetu i ekonomskoj i fiskalnoj politici.
Ukupni rashodi i izdaci za 2007. godinu su planirani u iznosu od 144.217,31 miliona dinara, što je za 24,63% više u odnosu na Finansijski plan za 2006. godinu.
Rashodi za zdravstvenu zaštitu u odnosu na Finansijski plan za 2006. godinu uvećani su za 27,57%.
Od ukupnih rashoda za primarnu, sekundarnu i tercijarnu zdravstvenu zaštitu najveći iznos se odnosi na obavezu za plate za ugovoreni broj zaposlenih u zdravstvenim ustanovama. Prilikom planiranja sredstava za plate za 2007. godinu uzeti su u obzir novi radnici (300 lekara i 700 medicinskih sestara), tako da su plate za zaposlene u primarnoj, sekundarnoj i tercijarnoj zdravstvenoj zaštiti planirane za 100.271 zaposlenih (za ustanove u Planu mreže). Potrebna masa sredstava za plate je izračunata na osnovu broja i strukture zaposlenih, kao i Protokola o povećanju osnovica i koeficijenata za obračun plata zaposlenih u zdravstvu u 2007. godini.
Osnovica za obračun i isplatu plata zaposlenih u zdravstvenoj delatnosti povećaće se tokom 2007. godine za sve zaposlene za 7,5% i to:
od plate za april 3,2%;
od plate za septembar 4,2%.
Koeficijent za obračun i isplatu plata tokom 2007. godine povećeće se za zaposlene i to:
od plate za april za visoku stručnu spremu, za medicinsko osoblje sa višom stručnom spremom i medicinsko osoblje sa srednjom stručnom spremom za 6%, a za ostale zaposlene 2%;
od plate za novembar za visoku stručnu spremu za 6,9%.
Rashodi za izdate lekove na recept rastu za 21,33% u odnosu na Finansijski plan za 2006. godinu, jer su cene lekova za humanu upotrebu rasle brže od stope inflacije u 2006. godini, zbog usklađivanja cena sa cenama lekova u referentnim zemljama, kao i zbog činjenice da je lista lekova proširena.
Sredstva za prevoz zaposlenih na rad i sa rada planirana su u visini 1.523,39 miliona dinara, što je za 8,00% više u odnosu na Finansijski plan za 2006. godinu.
Rashodi za energente (očekuje se da stopa rasta cena bude iznad stope inflacije zbog usklađivanja cena sa svetskim cenama) i lekove i medicinska sredstva koje čine lekovi, sanitetski i medicinski materijal, ishrana pacijenata, krv i krvni produkti, lekovi za hemofiliju, citostatici sa pozitivne i negativne liste, vakcine, ugradni materijal (u ortopediji, kardiohirurgiji, implantati za kukove, pejsmejkeri, stentovi, graftovi i drugi ugradni materijal) kao i ostali materijali i troškovi bilanisirani su polazeći od iznosa utvrđenih ugovorima sa zdravstvenim ustanovama za 2006. godinu i iskazanih potreba zdravstvenih ustanova za navedene namene za 2007. godinu. Povećanje ovih rashoda rezultat je pre svega rasta cena energenata na svetskom tržištu, povećanja cena lekova u 2006. godini, kao i rasta cena krvi i krvnih produkata zbog uvođenja standarda u skladu sa zahtevima svetske zdravstvene organizacije.
Takođe, povećanje rashoda za ove namene rezultat je i potrebe da se boljom snabdevenošću zdravstvenih ustanova, pre svega, ugradnim materijalom u kardiologiji i ortopediji, čime će se obezbediti kvalitetnija zdravstvena zaštita i smanjiti broj pacijenata na čekanju za ovu vrstu intervencija, odnosno, liste čekanja svesti na najmanju moguću meru. Zavod je doneo odluku da stimuliše zdravstvene ustanove da obave određene usluge u kardiohirurgiji i ortopediji iznad ugovorenog broja za 2006. godinu, kao i da finansira 1.000 slučajeva vantelesne oplodnje u 2007. godini.
Ostali troškovi zdravstvene zaštite viši su u odnosu na Finansijski plan za 2006. godinu za 8,00%. U planu za 2007. godinu ovi troškovi obuhvataju samo troškove specijalizovane rehabilitacije, stacionarne i ambulantne usluge u zdravstvenim ustanovama za rehabilitaciju, usluge transfuzija i instituta „Torlak“. Usluge VMA i zdravstvenih ustanova u Crnoj Gori u 2007. godini planirane su u okviru sekundarne zdravstvene zaštite. Rashodi za usluge zdravstvenih ustanova za rehabilitaciju bilansirani su na nivou rasta plata zaposlenih u zdravstvenim ustanovama.
Planirani troškovi po osnovu naknada zarade za vreme bolovanja osiguranim licima za 2007. godinu su na nivou Finansijskog plana za 2006. godinu.
U okviru rashoda po osnovu bolovanja sadržane su i obaveze po osnovu doprinosa za penzijsko osiguranje zaposlenih u iznosu od 1.174,60 miliona dinara, koja se kao transfer prenose Republičkom fondu PIO zaposlenih; doprinosi za penzijsko osiguranje koji se prenose Republičkom fondu samostalnih delatnosti 130,20 miliona dinara i doprinosi za nezaposlenost koji se prenose Nacionalnoj službi za zapošljavanje 88,90 miliona dinara.
Rashodi za sprovođenje zdravstvenog osiguranja (plate za zaposlene u Zavodu, korišćenje usluga i roba) učestvuju u ukupnim rashodima sa 1,59%, što je na istom nivou kao u Finansijskom planu za 2006. godinu. Rashodi zaposlenih u Zavodu planirani su na nivou od 1.775,80 miliona dinara što predstavlja povećanje od 32,56% u odnosu na Finansijski plan za 2006. godinu. U osnovicu za obračun zarada (decembar 2006. godine) ušli su i lekari zaposleni u septembru 2006. godine (173 lica). Takva osnovica je projektovana za celu 2007. godinu sa uvećanjem za stopu inflacije i za plate novih radnika koji će biti zaposleni u 2007. godini i to 20 informatičara, 10 radnika sa visokom stručnom spremom ekonomske i pravne struke i 150 radnika sa srednjom stručnom spremom (zbog uvođenja matičnih evidencija). U skladu sa smernicama iz Memoranduma naknade u naturi, socijalna davanja zaposlenima, naknade za zaposlene i nagrade, bonusi i ostali posebni rashodi planirani su na nivou planiranih rashoda za 2006. godinu, kao i troškovi putovanja i usluge po ugovoru.
Izdaci za osnovna sredstva planirani su u iznosu od 448,00 miliona dinara. U okviru ovog iznosa planirana su sredstva za izgradnju poslovnog prostora za direkciju Zavoda kao i sredstva namenjena razvoju informacionog sistema Zavoda, ulaganja u poslovni prostor koja su neophodna zbog dugogodišnjeg ne ulaganja u održavanje poslovnih objekata i poboljšanje standarda za rad u filijalama.
U ukupnim planiranim rashodima rashodi za zdravstvenu zaštitu učestvuju 92,13%, dok naknade osiguranim licima učestvuju sa 5,37%.
Izdatak za otplatu kamata i kredita značajno je smanjen i iznosi 0,53% ukupnih rashoda.
8. ZAKONSKA PRAVA OSIGURANIH LICA
Prava iz zdravstvenog osiguranja lica obuhvaćenih obaveznim zdravstvenim osiguranjem uređena su Zakonom.
Zakonom je utvrđeno da su zaposleni i drugi građani i članovi porodica obavezno zdravstveno osigurani (osigurana lica) i da tim osiguranjem obezbeđuju sebi i članovima porodice, pravo na naknade zarada u vreme privremene sprečenosti za rad, pravo na putne troškove osiguranih lica koja zdravstvenu zaštitu ostvaruju van mesta stanovanja i druga prava utvrđena Zakonom.
U okviru prava na zdravstvenu zaštitu Zakonom je utvrđeno pravo na korišćenje zdravstvene zaštite u inostranstvu.
Shodno članu 22. stav 1. Zakona osiguranicima se smatraju i lica koja pripadaju grupaciji stanovništva koja je izložena povećanom riziku oboljevanja, lica čija je zdravstvena zaštita potrebna u vezi sa sprečavanjem, suzbijanjem, ranim otkrivanjem i lečenjem bolesti od većeg socijalno medicinskog značaja, kao i lica koja su u kategoriji ugroženog stanovništva, kao i lica koja su u kategoriji socijalno , ako ne ispunjavaju svojstva osiguranika iz člana 17. ovog Zakona, ili ako prava iz obaveznog zdravstvenog osiguranja ne ostvaruju kao članovi porodice .
Takođe, stavom 4. istog člana Zakona propisano je da se osiguranicima smatraju i lica kojima je nadležni republički organ utvrdio status izbeglog ili prognanog lica iz bivših republika SFRJ ako ispunjavaju zakonske uslove i imaju boravište na teritoriji Republike.
Zakonom je utvrđeno i pravo na zdravstvenu zaštitu vojnih invalida.
9. KRITERIJUMI I MERILA ZA RASPORED SREDSTAVA
Zdravstvene ustanove i drugi nosioci zdravstvene službe i ostali subjekti koji učestvuju u obezbeđivanju prava na zdravstvenu zaštitu, finansiraju se na osnovu Pravilnika o uslovima, kriterijuma i merilima za zaključivanje ugovora sa davaocima zdravstvenih usluga i za utvrđivanje naknade za njihov rad sa Predračunom sredstava po namenama, zdravstvenim ustanovama i filijalama koji donosi Upravni odbor Zavoda uz saglasnost Ministarstva zdravlja. Finansiranjem se obezbeđuju sredstva zdravstvenim ustanovama:
( Zdravstvene ustanove iz Plana mreže:
Zdravstvene ustanove iz Plana mreže finansiraju se na osnovu Plana zdravstvenih usluga i Finansijskog plana, do visine sredstava utvrđenih Finansijskim planom Zavoda i Predračunom sredstava, za sledeće namene:
– za plate i naknade plata, za ugovoreni broj zaposlenih;
– za troškove prevoza zaposlenih;
– za troškove energenata;
– lekovi i medicinska sredstva u zdravstvenim ustanovama i to:
– lekove (vakcine, citostatike, lekove za hemofiliju i ostale lekove);
– krv i krvne derivate;
– ishranu bolesnika;
– sanitetski i medicinski potrošni materijal i to:
– sanitetski, medicinski i ostali materijal koji se ugrađuje u organizam;
– materijal koji se ugrađuje u organizam u oblasti ortopedije i
kardiologije (implantati za kukove, oksigenatori i ostali materijal u
kardiohirirgiji, pejsmajkeri, stentovi, graftovi);
– ostale materijale i troškove.
Osim sredstava utvrđenih za navedene namene, zdravstvena ustanova ostvaruje i naknadu za utrošene lekove i medicinska sredstva za izvršene usluge transplantacije bubrega, jetre i kostne srži i sl.
Za 2007. godinu kriterijumi za ugovaranje će se dalje usavršavati, sa težnjom da se sredstva usmere prema pravima osiguranih lica. Promene u načinu ugovaranja ostvariće se kod ugovaranja usluga primarne zdravstvene zaštite putem modela kapitacije, pri čemu će kriterijumi za utvrđivanje naknade za zdravstvene ustanove koje obavljaju zdravstvenu delatnost na primarnom nivou pored ostalih biti:
broj stanovnika koji gravitira određenoj zdravstvenoj ustanovi, po starosnoj strukturi – dobnim grupama;
broj aktivnih kartona osiguranih lica;
dostupnost zdravstvene zaštite u zavisnosti od specifičnih saobraćajnih i geografskih uslova;
specijalističko konsultativne usluge na nivou plana rada i dr.
Kod finansiranja zdravstvene zaštite na sekundarnom i tercijarnom nivou planira se postepeno uvođenje finansiranja na osnovu srodnih dijagnostičkih grupa (DRG), koje imaju za cilj povećanje efikasnosti u radu zdravstvenih ustanova.
Bez obzira na početak značajnijih promena u kriterijumima ugovaranja za zdravstvenu zaštitu treba da se obezbede sredstva da zdravstvene ustanove mogu da izmire obaveze po navedenim namenama.
Zavod će u 2007. godini finansirati pružene stomatološke usluge, koje su definisane članom 41. Zakona za određene kategorije osiguranika.
( Zdravstvene ustanove za specijalizovanu rehabilitaciju
Naknada za vršenje usluga specijalizovane rehabilitacije utvrđuje se na osnovu pruženih usluga polazeći od cene i broja bolesničkih dana za specijalizovanu rehabilitaciju i bolničko lečenje u skladu sa planom mreže zdravstvenih ustanova i pruženih ambulantno polikliničkih usluga osiguranim licima Zavoda.
( Instituti – zavodi za javno zdravlje
Sa institutima – zavodima za javno zdravlje ugovori se zaključuju i utvrđuje naknada za:
mikrobiologiju sa parazitologijom i virusologijom,
epidemiologiju,
zdravstvene usluge davanja osiguranim licima antirabičnih vakcina i humanog antirabičnog imunoglobulina, kao i
4. socijalnu medicinu.
( Apotekarske ustanove i apoteke
Ugovorom sa apotekarskim ustanovama, apotekama i zdravstvenim ustanovama koje u svom sastavu imaju apoteku, ugovara se snabdevanje lekovima sa Liste lekova i određenim pomagalima za osigurana lica. Kriterijumi su nabavna cena leka, marža i porez na dodatu vrednost. Posebno će se definisati šta čini nabavnu cenu (kupovna cena, zavisni troškovi umanjeno za benefite koji se ostvaruju efikasnim plaćanjem obaveza iz javnih prihoda).
( Institut – zavodi za transfuziju krvi
Naknada za vršenje usluga instituta – zavoda za transfuziju krvi utvrđuje se na osnovu broja pruženih usluga osiguranim licima po cenama iz Cenovnika.
( Institut za virusologiju i imunologiju „Torlak“
Ugovor sa Institutom za virusologiju i imunologiju „Torlak“ zaključuje se za zdravstvene usluge koje se pružaju osiguranim licima, a koje nisu ugovorene sa drugim zdravstvenim ustanovama, po cenama iz Cenovnika.
( Ustanove socijalne zaštite
Naknade za zdravstvene usluge koje se pružaju u ustanovama socijalne zaštite utvrđuju se za ugovoreni broj zdravstvenih radnika u visini sredstava za plate i za ampulirane lekove i sanitetski materijal za osigurana lica Zavoda koja su smeštena u Ustanovu socijalne zaštite, priznaju se stvarni troškovi za ove namene, a najviše do ugovorene naknade. Posebno će se analizirati broj zaposlenih zdravstvenih radnika obzirom na broj i zdravstveno stanje korisnika smeštenih u pojedinim ustanovama.
( Ortopedska i optičarska preduzeća i radnje
Radi obezbeđivanja osiguranih lica medicinsko tehničkim pomagalima zaključuju se ugovori sa ponuđačima protetičkih i ortotičkih sredstava, sanitarnih sprava i pomagala, optičkih i slušnih pomagala. Izbor dobavljača za snabdevanje osiguranih lica proteteičkim i drugim pomagalima obezbeđuje se sprovođenjem tendera u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.
( Ustanove koje nisu u Planu mreže
Sa ustanovama koje nisu u Planu mreže zdravstvenih ustanova (Medicinskim fakultetom, Institutom za eksperimentalnu fonetiku i Zavodom za hiperbaričnu medicinu) ugovori se zaključuju za broj i vrstu zdravstvenih usluga koje se ne mogu obezbediti u okviru postojećih kapaciteta zdravstvenih ustanova iz Plana mreže.
Sa Specijalnom bolnicom za hemodijalizu “Medinova“ zaključuje se ugovor za pružanje obređenog broja usluga dijalize.
Sa Vojnomedicinskom akademijom zaključuju se ugovori za pružanje medicinskih usluga – lečenja osiguranika Zavoda obolelih od karcinoma pluća, kardiovaskularnih bolesti kao i usluge dijalize.
Sa zavodima za zaštitu zdravlja radnika ugovor se zaključuje za potreban broj lekara opšte medicine, ginekologije, pedijatrije i stomatologije i za usluge laboratorijske i rendgen dijagnostike.
10. NABAVKA NEFINANSIJSKE IMOVINE
Radi obezbeđivanja osnovnih uslova za funkcionisanje i izvršavanje poslova i zadataka zbog kojih je Zavod zakonom osnovan, planirana su neophodna sredstva za ulaganje u nefinansijsku imovinu.
Prioriteti u nabavci nefinansijske imovine su:
1. obezbeđivanje poslovnog prostora za direkciju Zavoda i
2. ulaganje u održavanje i opremanje postojećeg poslovnog prostora.
Poslovni prostor u kome je smeštena direkcija Zavoda (vlasništvo Fonda PIO) je neadekvatan i ne obezbeđuje osnovne uslove za rad Zavoda. Neuslovni smeštaj direkcije Zavoda otešava poboljšanje efikasnosti rada.
Ulaganjem u razvoj informacionog sistema Zavoda obezbediće se racionalnije korišćenje sredstava Zavoda i efikasnije sprovođenje prava osiguranih lica.
11. MERE ZA RACIONALIZACIJU TROŠENjA SREDSTAVA
U cilju racionalnije upotrebe sredstava zdravstvenog osiguranja preduzeće se sledeće mere:
preciznije urediti ugovorni odnosi između Zavoda i zdravstvenih ustanova, uz razvijanje novih kriterijuma za ugovaranje usluga zdravstvene zaštite;
u saradnji sa Ministarstvom zdravlja započeti aktivnosti na donošenju standarda i normativa u oblasti zdravstvene zaštite;
kontrola namenske upotrebe sredstava zdravstvenih ustanova;
podizanje kvaliteta sprovođenja zdravstvenog osiguranja;
potpunije funkcionisanje interne finansijske kontrole korišćenja sredstava;
neposrednija saradnja sa Poreskom upravom u cilju obezbeđivanja efikasnije kontrole i naplate doprinosa za zdravstveno osiguranje;
kontinuirano vršenje kontrole ostvarivanja prava na zdravstveno osiguranje, posebno kod propisivanja i izdavanja lekova na recept i ostvarivanja prava na naknade osiguranim licima (naknade po osnovu bolovanja i putnih troškova osiguranih lica).
sprovođenje Pravilnika o radu lekarskih komisija, koji je donet u 2006. godini, efikasnijim radom lekarskih komisija kao stručno medicinskih organa;
nastavljanje uvođenja i zaokruženje informacionog sistema;
priprema koncepta za implementaciju dobrovoljnog – dopunskog zdravstvenog osiguranja;
normativno uređivanje korišćenja prava i definisanje strategije razvoja zdravstvenog osiguranja.
51006.32/30
P R O J E K C I J A
PRIHODA I RASHODA REPUBLIČKOG ZAVODA ZA ZDRAVSTVENO OSIGURANjE ZA 2008. I 2009. GODINU
Makroekonomski parametri utvrđeni u Memorandumu za 2008. i 2009. godinu su:
2008. 2009.
– realni rast bruto domaćeg proizvoda 7,0 7,5
– inflacija, kraj godine 6,5 4,5
– učešće zdravstva u BDP (%) 5,4 5,1
Na osnovu navedenih makroekonomskih parametra, polazeći od projekcije prihoda i rashoda za 2007. godinu, utvrđena je projekcija prihoda i rashoda za 2008. i 2009. godinu, i to:
I PRIHODI I PRIMANjA
(u 000 dinara)
Ekonomska klasifi-kacija PRIHODI I PRIMANjA 2008. 2009. 1 2 3 700000 TEKUĆI PRIHODI 153.826.344 160.861.471 720000 SOCIJALNI DOPRINOSI 107.529.403 112.368.227 721000 Doprinosi za socijalno osiguranje 107.529.403 112.368.227 721100 Doprinosi za socijalno osiguranje na teret zaposlenih 49.097.926 51.307.333 721200 Doprinosi za socijalno osiguranje na teret poslodavca 50.280.749 52.543.383 721300 Doprinosi za socijalno osiguranje lica koja obavljaju samostalnu delatnost i nezaposlenih lica 8.118.469 8.483.801 721321 Doprinosi za zdrvstveno osiguranje poljoprivrednika 1.987.402 2.076.835 721323 Doprinosi za zdrvstveno osiguranje lica koja obavljaju samostalnu delatnost 6.023.905 6.294.981 721324 Doprinosi za zdrvstveno osiguranje lica koja ostvaruju prihode od autorskih prava 107.162 111.985 721400 Doprinosi za socijalno osiguranje koji se ne mogu razvrstati 32.259 33.710 730000 DONACIJE I TRANSFERI 6.390.000 6.677.550 733000 TRANSFERI OD DRUGIH NIVOA VLASTI 6.390.000 6.677.550 733160 Tekući transferi od drugih nivoa vlasti u korist organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 6.390.000 6.677.550 7331615 Tekući transferi od drugih nivoa vlasti-Ministarstvo zdravlja za osiguranike iz člana 22. Zakona o zdravstvenom osiguranju 6.390.000 6.677.550 740000 DRUGI PRIHODI 1.208.988 1.263.392 741000 PRIHODI OD IMOVINE 722 755 741100 Kamate 722 755 741160 Kamate na sredstva organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 722 755 742000 PRIHODI OD PRODAJE DOBARA I USLUGA 333.349 348.350 742160 Prihodi od zakupa od strane tržišnih organizacija u korist organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 14.163 14.801
742300 Sporedne prodaje dobara i usluga koje vrše državne netržišne jedinice 319.186 333.549 742360 Prihodi organizacija obaveznog socijalnog osiguranja od sporedne prodaje dobara i usluga koje vrše državne netržišne jedinice 319.186 333.549 744000 DOBROVOLjNI TRANSFERI OD FIZIČKIH I PRAVNIH LICA 5.237 5.473 744160 Tekući dobrovoljni transferi od fizičkih i pravnih lica u korist organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 5.237 5.473 745000 MEŠOVITI I NEODREĐENI PRIHODI 869.679 908.815 745160 Mešoviti i neodređeni prihodi u korist organizacija obaveznog socijalnog osiugranja 869.679 908.815 770000 MEMORANDUMSKE STAVKE ZA REFUNDACIJU RASHODA 532.543 556.507 771000 MEMORANDUMSKE STAVKE ZA REFUNDACIJU RASHODA 532.543 556.507 7711116 Memorandumske stavke za refundaciju rashoda – transfer od Fonda PIO po osnovu naknade do izlaska na IKL 417.638 436.431 7711119 Memorandumske stavke za refundaciju rashoda – refundacije 114.905 120.076 780000 TRANSFERI IZMEĐU BUDžETSKIH KORISNIKA NA ISTOM NIVOU 38.073.394 39.899.638 781300 Transferi između organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 38.073.394 39.899.638 781310 Transferi od organizacija obaveznog socijalnog osiguranja u korist Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje 38.073.394 39.899.638 781311 Doprinos za zdravstveno osiguranje nezaposlenih lica koji plaća Republički zavod za tržište rada 2.581.923 2.698.110 781312 Doprinos za zdravstveno osiguranje korisnika penzija i korisnika drugih novčanih naknada koji plaća Republički fond za PIO zaposlenih 30.804.060 32.190.243 781313 Transferi od Republičkog fonda za PIO poljoprivrednikau korist Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje 2.408.200 2.560.000 781314 Transferi od Republičkog fonda za PIO samostalnih delatnosti u korist Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje 1.296.000 1.423.830 781315 Doprinos za zdravstveno osiguranje korisnika novčanih naknada iz člana 224. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju („Službeni glasnik RS“, br. 34/03, 64/04, 84/04 i 85/05) 74.763 78.127 781316 Doprinos za zdravstveno osiguranje na naknade zbog privremene sprečenosti za rad duže od 30 dana 810.891 847.381
781317 Doprinos za zdravstveno osiguranje koji plaća NSZ po članu 45., 45a. i 45b. Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje (“Službeni glasnik RS“, br. 84/04 ,61/05 i 62/06) 97.557 101.947 790000 OSTALI PRIHODI OD BUDžETA 92.016 96.157 800000 PRIMANjA OD PRODAJE NEFINANSIJSKE IMOVINE 805 841 900000 PRIMANjA OD ZADUŽIVANjA I PRODAJE FINANSIJSKE IMOVINE 27.998 29.258 920000 PRIMANjA OD PRODAJE FINANSIJSKE IMOVINE 27.998 29.258 921600 Primanja od otplate kredita datih fizičkim licima i domaćinstvima u zemlji 27.998 29.258 921660 Primanja od otplate kredita datih domaćinstvima u zemlji u korist organizacija obaveznog socijalnog osiguranja 27.998 29.258 UKUPNI PRIHODI I PRIMANjA – klasa 7, 8 i 9 153.855.147 160.891.570
II RASHODI I IZDACI
(u 000 dinara)
Ekonomska klasifi-kacija RASHODI I IZDACI 2008. 2009. 1 2 3 400000 TEKUĆI RASHODI 152.307.040 159.160.857 410000 RASHODI ZA ZAPOSLENE 1.891.231 1.976.337 411000 PLATE I DODACI ZAPOSLENIH 1.501.545 1.569.114 412000 SOCIJALNI DOPRINOSI NA TERET POSLODAVCA 268.491 280.573 413000 NAKNADE U NATURI 2.981 3.115 414000 SOCIJALNA DAVANjA ZAPOSLENIMA 26.625 27.823 415000 NAKNADE ZA ZAPOSLENE 27.690 28.936 416000 NAGRADE, BONUSI I OSTALI POSEBNI RASHODI 63.900 66.776 420000 KORIŠĆENjE USLUGA I ROBA 553.587 578.498 421000 STALNI TROŠKOVI 195.534 204.333 422000 TROŠKOVI PUTOVANjA 37.275 38.952 423000 USLUGE PO UGOVORU 159.750 166.939 424000 SPECIJALIZOVANE USLUGE 0 0 425000 TEKUĆE POPRAVKE I ODRŽAVANjE(USLUGE I MATERIJALI) 109.269 114.186 426000 MATERIJAL 51.759 54.088 470000 PRAVA IZ SOCIJALNOG OSIGURANjA 149.758.704 156.497.845 471000 PRAVA IZ SOCIJALNOG OSIGURANjA (ORGANIZACIJE OBAVEZNOG SOCIJALNOG OSIGURANjA) 149.758.704 156.497.845
471100 Prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno domaćinstvima 8.255.880 8.627.395 471111 Naknade zarada za vreme privremene nesposobnosti za rad 7.455.000 7.790.475 471111 Naknada zarade za vreme privremene nesposobnosti za rad (bez poreza i doprinosa) 4.307.499 4.501.336 4711122 Porez 885.654 925.508 4711123 Doprinos za PIO zaposlenih 1.250.949 1.307.242 4711123 Doprinos za PIO samostalnih delatnosti 138.663 144.903 4711124 Doprinos za zdravstveno osiguranje 777.557 812.547 4711125 Doprinos za NSZ 94.679 98.939 471191 Naknade putnih troškova za osiguranike i članove porodica 747.630 781.273 471193 Naknade pogrebnih troškova za osiguranike i članove porodica 53.250 55.646 471200 Prava iz socijalnog osiguranja koja se isplaćuju neposredno pružaocima usluga 141.502.824 147.870.451 471211 Primarna zdravstvena zaštita (sa ustanovama van mreže u primarnoj zdravstvenoj zaštiti) 37.040.145 38.706.952 471212 Materijal za dijalizu 3.358.584 3.509.720 471213 Lekovi izdati na recept 19.383.000 20.255.235 471214 Stomatološke usluge 4.792.500 5.008.163 471215 Sekundarna i tercijarna zdravstvena zaštita (sa ustanovama van mreže u sekundarnoj zdravstvenoj zaštiti) 71.957.888 75.195.993 471216 Ortopedske sprave i pomagala u apotekama 1.150.200 1.201.959 471217 Ustanove socijalne zaštite 484.234 506.025 471220 Troškovi lečenja u inostranstvu 289.850 302.894 471291 Ostali troškovi zdravstvene zaštite – usluge rehabilitacije i transfuzije krvi 2.322.783 2.427.308 471299 Instituti i zavodi za javno zdravlje 723.639 756.203 480000 OSTALI RASHODI 103.518 108.176 482000 POREZI, OBAVEZNE TAKSE I KAZNE NAMETNUTE OD JEDNOG NIVOA VLASTI DRUGOM 34.506 36.059 483000 NOVČANE KAZNE I PENALI PO REŠENjU SUDOVA I SUDSKIH TELA 69.012 72.118 500000 IZDACI ZA NEFINANSIJSKU IMOVINU 477.120 498.590 510000 OSNOVNA SREDSTVA 477.120 498.590 511000 ZGRADE I GRAĐEVINSKI OBJEKTI 333.984 349.013 512000 MAŠINE I OPREMA 143.136 149.577 600000 IZDACI ZA OTPLATU GLAVNICE I NABAVKU FINANASIJSKE IMOVINE 807.270 843.597 610000 OTPLATA GLAVNICE 807.270 843.597 611000 OTPLATA GLAVNICE DOMAĆIM KREDITORIMA 807.270 843.597 UKUPNI RASHODI I IZDACI – KLASA 4, 5 I 6 153.591.430 160.503.044
51006.32/49