Predlog zakona o izmenama Zakona o akcizama

PREDLOG ZAKONA

O IZMENAMA ZAKONA O AKCIZAMA

Član 1.

U Zakonu o akcizama („Službeni glasnik RS”, br. 22/01, 73/01, 80/02, 80/02-dr. zakon, 43/03, 72/03, 43/04, 55/04, 135/04, 46/05, 101/05-dr. zakon, 61/07, 5/09, 31/09 i 101/10), u članu 9. stav 1. tačka 1) menja se i glasi:

„1) sve vrste motornog benzina 49,50 din/lit;”.

Tačka 2) briše se.

Tačka 3) menja se i glasi:

„3) sve vrste dizel – goriva 37,00 din/lit;”.

Tačka 4) briše se.

Član 2.

U članu 17. stav 2. reči: „stav 1. tač. 1), 2), 3) i 4)” zamenjuju se rečima: „stav 1. tač. 1) i 3)”.

U stavu 3. reči: „stav 1. tač. 1), 2), 3) i 4)” zamenjuju se rečima: „stav 1. tač. 1) i 3)”.

U stavu 4. reči: „stav 1. tač. 1), 2), 3) i 4)” zamenjuju se rečima: „stav 1. tač. 1) i 3)”.

Član 3.

U Zakonu o izmenama Zakona o akcizama („Službeni glasnik RS”, broj 101/10), član 5. menja se i glasi:

„Član 5.

„Prvo naredno usklađivanje dinarskih iznosa akcize na cigarete izvršiće se u januaru 2012. godine indeksom potrošačkih cena u 2011. godini.”

Član 4.

Prvo naredno usklađivanje dinarskih iznosa akcize na sve vrste motornog benzina i sve vrste dizel – goriva iz člana 1. ovog zakona, izvršiće se u januaru 2012. godine indeksom potrošačkih cena, prema podacima republičkog organa nadležnog za poslove statistike, za period od prvog dana narednog meseca od dana stupanja na snagu ovog zakona do 31. decembra 2011. godine.

Prvo naredno usklađivanje dinarskih iznosa akcize na ostale derivate nafte koji se dobijaju od frakcija nafte koje imaju raspon destilacije do 380°S i tečni naftni gas za pogon motornih vozila iz člana 9. stav 1. tač. 5) i 6) Zakona o akcizama („Službeni glasnik RS”, br. 22/01, 73/01, 80/02, 80/02-dr. zakon, 43/03, 72/03, 43/04, 55/04, 135/04, 46/05, 101/05-dr. zakon, 61/07, 5/09, 31/09 i 101/10), izvršiće se u januaru 2012. godine indeksom potrošačkih cena u 2011. godini, prema podacima republičkog organa nadležnog za poslove statistike.

Ovlašćuje se Vlada da objavi iznose akciza iz st. 1. i 2. ovog člana.

Član 5.

Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije”.

O b r a z l o ž e nj e

I. USTAVNI OSNOV ZA DONOŠENjE ZAKONA

Ustavni osnov za donošenje ovog zakona sadržan je u odredbama člana 97. tač. 6. i 15. Ustava Republike Srbije, prema kojima Republika Srbija uređuje i obezbeđuje, između ostalog, poreski sistem i finansiranje ostvarivanja prava i dužnosti Republike Srbije, utvrđenih Ustavom i zakonom.

II. RAZLOZI ZA DONOŠENjE ZAKONA

Problemi koje bi Zakon trebalo da reši, odnosno ciljevi koji se Zakonom postižu

Osnovni razlog za donošenje ovog zakona, odnosno cilj koji se Zakonom želi postići, je usaglašavanje odredaba koje se odnose na oporezivanje akcizom derivata nafte, do koje je došlo nakon usvajanja amandmana na predlog zakona kojim su, između ostalog, menjani iznosi akcize na derivate nafte u zavisnosti od vrste i kvaliteta derivata nafte, zbog čega se smatra celishodnim da se izvrši izmena zakonskog rešenja u smislu usaglašavanja strukture oporezivanja derivata nafte sa standardima EU.

Razlozi za donošenje zakona jesu postizanje ciljeva u domenu politike akciza, kao što su dalja postepena harmonizacija akcizne politike sa propisima i standardima Evropske unije, smanjenje pojava sive ekonomije u prometu derivata nafte i samim tim, obezbeđivanje stabilnijeg priliva sredstava od akciza u republički budžet.

Naime, Zakonom o izmenama Zakona o akcizama („Službeni glasnik RS”, broj 101/10), koji je stupio na snagu 1. januara 2011. godine propisani su iznosi akcize na motorne benzine i dizel goriva čija visina zavisi od vrste i kvaliteta navedenih derivata nafte. U cilju stvaranja jednakih uslova na tržištu Republike Srbije za sve učesnike u proizvodnji i prometu derivata nafte, ovim zakonom predlaže se propisivanje istih iznosa akcize na sve vrste motornih benzina i sve vrste dizel goriva, kako je bilo regulisano i pre poslednjih izmena zakona. S tim u vezi, predlaže se izjednačavanje iznosa akcize na sve vrste motornih benzina i sve vrste dizel goriva, koji predstavljaju sada važeće iznose akcize na motorne benzine EVRO BMB 98 i EVRO Premium BMB 95 i EVRO dizel.

Takođe, vrši se i pravnotehničko usaglašavanje pojedinih odredaba.

Razmatrane mogućnosti da se problemi reše i bez donošenja Zakona

Imajući u vidu da je reč o elementima sistema i politike javnih prihoda koja su uređena zakonom, izmene i dopune tih elemenata ne mogu se rešiti donošenjem podzakonskih akata, odnosno preduzimanjem drugih mera u okviru poslova državne uprave.

Postizanje planiranih ciljeva moguće je jedino ostvariti izmenama i dopunama zakona.

Zašto je donošenje Zakona najbolji način za rešavanje problema

Donošenje zakona je najbolji način za rešavanje problema, iz razloga što se radi o zakonskoj materiji, koju je jedino i moguće menjati i dopunjavati odgovarajućim izmenama i dopunama zakona.

Pored toga, uređivanjem poreskopravne materije Zakonom, daje se doprinos pravnoj sigurnosti i ujedno obezbeđuje transparentnost u vođenju poreske politike. Naime, zakon je opšti pravni akt koji se objavljuje i koji stvara jednaka prava i obaveze za sve subjekte koji se nađu u istoj poreskopravnoj situaciji, čime se postiže transparentnost u njegovoj primeni.

III. OBJAŠNjENjE OSNOVNIH PRAVNIH INSTITUTA I POJEDINAČNIH REŠENjA

Uz član 1.

Ovim članom predlaže se izjednačavanje iznosa akcize na sve vrste motornog benzina i sve vrste dizel-goriva. Predloženi iznosi akcize predstavljaju sada važeće iznose akcize na motorne benzine EVRO BMB 98 i EVRO Premium BMB 95 i EVRO dizel.

Uz član 2.

Ovim članom vrši se pravnotehničko usaglašavanje pojedinih odredaba sa predloženim izmenama.

Uz član 3.

Ovim članom precizira se da će se prvo naredno usklađivanje iznosa akcize na cigarete izvršiti u januaru 2012. godine indeksom potrošačkih cena u 2011. godini, prema podacima republičkog organa nadležnog za poslove statistike.

Uz član 4.

Ovim članom precizira se da će se prvo naredno usklađivanje iznosa akcize na sve vrste motornog benzina i sve vrste dizel – goriva izvršiti u januaru 2012. godine indeksom potrošačkih cena, prema podacima republičkog organa nadležnog za poslove statistike, za period od prvog dana narednog meseca od dana stupanja na snagu ovog zakona do 31. decembra 2011. godine.

Ovim članom precizira se vreme kada će se izvršiti prvo naredno usklađivanje iznosa akcize na ostale derivate nafte koji se dobijaju od frakcija nafte koje imaju raspon destilacije do 380°S i tečni naftni gas za pogon motornih vozila sa indeksom potrošačkih cena u 2011. godini.

Takođe, predlaže se da se ovlasti Vlada da objavi usklađene iznose akciza.

Uz član 5.

Ovim članom propisuje se vreme stupanja na snagu ovog zakona.

IV. PROCENA FINANSIJSKIH SREDSTAVA POTREBNIH ZA SPROVOĐENjE ZAKONA

Za sprovođenje ovog zakona nije potrebno obezbediti posebna sredstva u republičkom budžetu.

V. RAZLOZI ZA DONOŠENjE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU

Razmatranje i donošenje ovog zakona po hitnom postupku predlaže se u skladu sa članom 167. Poslovnika Narodne skupštine („Službeni glasnik RS”, br. 52/10 i 13/11). Razlozi za donošenje zakona po hitnom postupku sadržani su u potrebi da se stvore uslovi za realizaciju planiranog trenda prikupljanja prihoda od akciza u republičkom budžetu.

VI. ANALIZA EFEKATA ZAKONA

Predloženim izmenama zakona, odnosno izjednačavanjem iznosa akcize na sve vrste motornih benzina i na sve vrste dizel-goriva na nivo koji predstavljaju sada važeće iznose akciza na motorne benzine EVRO BMB 98 i EVRO Premium BMB 95 i EVRO dizel, obezbediće se održivost planiranih prihoda od akcize na derivate nafte. Pored toga, obračun efekata izmena Zakona u smislu uticaja na nivo prihoda nije vršen, imajući u vidu kratak period primene postojećeg zakonskog rešenja.

1. Na koga će i kako će najverovatnije uticati rešenja u zakonu?

Predložena zakonska rešenja uticaće na proizvođače i uvoznike motornih benzina i dizel-goriva, u smislu da će se stvoriti uslovi za izjednačavanje poreskog opterećenja obveznika akcize, nezavisno vrste i kvaliteta motornih benzina i dizel-goriva.

Viši iznosi akcize na sve vrste motornih benzina osim na motorne benzine EVRO BMB 98 i EVRO Premium BMB 95 i sve vrste dizel-goriva osim EVRO dizela, uticaće na povećanje poreskog opterećenja proizvođača i uvoznika derivata nafte, što će se, eventualno, odraziti na povećanje maloprodajnih cena ovih derivata nafte.

2. Kakve troškove će primena zakona stvoriti građanima i privredi (naročito malim i srednjim preduzećima)?

Primena Zakona, u delu u kojem se predlažu nešto viši iznosi akcize na sve vrste motornih benzina osim na motorne benzine EVRO BMB 98 i EVRO Premium BMB 95 i sve vrste dizel-goriva osim EVRO dizela, mogla bi, da stvori veće troškove građanima i privredi usled eventualnog rasta maloprodajnih cena ovih derivata nafte, a što pre svega zavisi i od cenovne politike proizvođača odnosno uvoznika derivata nafte na tržištu Republike Srbije.

3. Da li su pozitivne posledice donošenja zakona takve da opravdavaju troškove koje će on stvoriti?

Predloženim izmenama zakona obezbediće se održivost planiranih prihoda od akcize na derivate nafte. Osim toga, ovim merama vrši se postepeno usklađivanje sa obavezujućim propisima EU kada je reč o strukturi i visini akcize na energente.

4. Da li se zakonom podržava stvaranje novih privrednih subjekata na tržištu i tržišna konkurencija?

Predložene izmene zakona prevashodno nemaju za cilj podsticanje stvaranja novih privrednih subjekata.

5. Da li su sve zainteresovane strane imale priliku da se izjasne o zakonu?

Ovaj zakon je u postupku pripreme dostavljen na mišljenje nadležnim ministarstvima.

6. Koje će se mere tokom primene zakona preduzeti da bi se ostvarilo ono što se donošenjem zakona namerava?

Ministarstvo finansija, kao obrađivač zakona, koordiniraće aktivnosti sa nadležnim organima, prvenstveno sa Poreskom upravom i Upravom carina, kako bi se obezbedila pravilna primene zakona u celini. Pored toga, Ministarstvo finansija nadležno je za davanje mišljenja u primeni Zakona. Posebno ističemo da Ministarstvo finansija, periodičnim publikovanjem Biltena službenih objašnjenja i stručnih mišljenja za primenu finansijskih propisa, kao i na drugi pogodan način, dodatno obezbeđuje transparentnost, informisanost i pristup informacijama, kako bi se i na ovaj način doprinelo ostvarivanju ciljeva postavljenih donošenjem Zakona.

ODREDBE ZAKONA KOJE SE MENjAJU

Derivati nafte

Član 9.

Na derivate nafte akciza se plaća u sledećim iznosima, i to na:

sve vrste motornih benzina izuzev

motornih benzina iz tačke 2) ovog stava 45,00 din/lit;

1) SVE VRSTE MOTORNOG BENZINA 49,50 DIN/LIT;

motorne benzine EVRO BMB 98 i

EVRO Premium BMB 95 49,50 din/lit;

sve vrste dizel goriva izuzev dizel goriva

iz tačke 4) ovog stava 35,00 din/lit;

3) SVE VRSTE DIZEL – GORIVA 37,00 DIN/LIT;

4) EVRO dizel 37,00 din/lit;

5) ostale derivate nafte koji se dobijaju

od frakcija nafte koje imaju raspon

destilacije do 380°S 53,34 din/kg;

6) tečni naftni gas za pogon motornih

vozila 17,95 din/kg.

Ministar nadležan za poslove finansija i ministar nadležan za poslove rudarstva i energetike objavljuju listu derivata nafte iz stava 1. tačka 5) ovog člana.

Indeksacija

Član 17.

Dinarski iznosi akciza iz čl. 9, 12. i 12a ovog zakona usklađuju se godišnjim indeksom potrošačkih cena u kalendarskoj godini koja prethodi godini u kojoj se usklađivanje vrši, prema podacima republičkog organa nadležnog za poslove statistike.

U slučaju povećanja proizvođačkih cena derivata nafte iz člana 9. stav 1. tač. 1), 2), 3) i 4) STAV 1. TAČ. 1) I 3) ovog zakona zbog rasta cene sirove nafte na svetskom tržištu, koje negativno utiče na makroekonomsku stabilnost u zemlji, Vlada Republike Srbije može privremeno smanjiti iznose akciza utvrđene u skladu sa ovim zakonom za iznose za koje su povećane proizvođačke cene tih derivata nafte, s tim što to umanjenje ne može biti veće od 20% poslednjih objavljenih iznosa akciza usklađenih prema stavu 1. ovog člana.

U slučaju smanjenja proizvođačkih cena derivata nafte iz člana 9. stav 1. tač. 1), 2), 3) i 4) STAV 1. TAČ. 1) I 3) ovog zakona zbog pada cene sirove nafte na svetskom tržištu, iznosi akciza utvrđeni u skladu sa stavom 2. ovog člana uvećavaju se za iznose za koje su smanjene proizvođačke cene tih derivata nafte, a najviše do poslednjih objavljenih iznosa akciza usklađenih prema stavu 1. ovog člana.

Prilikom usklađivanja dinarskih iznosa akciza na derivate nafte iz člana 9. stav 1. tač. 1), 2), 3) i 4) STAV 1. TAČ. 1) I 3) ovog zakona sa godišnjim indeksom potrošačkih cena, osnovice za usklađivanje su poslednji objavljeni usklađeni, odnosno umanjeni ili uvećani iznosi akciza na pomenute derivate nafte, saglasno stavu 1, odnosno st. 2. i 3. ovog člana.

Ovlašćuje se Vlada Republike Srbije da objavi iznose akciza iz st. 1. – 3. ovog člana.

Usklađeni iznosi akciza iz stava 5. ovog člana primenjivaće se od narednog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije”.

Zakon o izmenama Zakona o akcizama („Službeni glasnik RS”, broj 101/10)

Član 5.

Prvo naredno usklađivanje dinarskih iznosa akcize na derivate nafte i cigarete izvršiće se u januaru 2012. godine indeksom potrošačkih cena u 2011. godini.

ČLAN 3.

PRVO NAREDNO USKLAĐIVANjE DINARSKIH IZNOSA AKCIZE NA CIGARETE IZVRŠIĆE SE U JANUARU 2012. GODINE INDEKSOM POTROŠAČKIH CENA U 2011. GODINI.

ČLAN 4.

PRVO NAREDNO USKLAĐIVANjE DINARSKIH IZNOSA AKCIZE NA SVE VRSTE MOTORNOG BENZINA I SVE VRSTE DIZEL – GORIVA IZ ČLANA 1. OVOG ZAKONA, IZVRŠIĆE SE U JANUARU 2012. GODINE INDEKSOM POTROŠAČKIH CENA, PREMA PODACIMA REPUBLIČKOG ORGANA NADLEŽNOG ZA POSLOVE STATISTIKE, ZA PERIOD OD PRVOG DANA NAREDNOG MESECA OD DANA STUPANjA NA SNAGU OVOG ZAKONA DO 31. DECEMBRA 2011. GODINE.

PRVO NAREDNO USKLAĐIVANjE DINARSKIH IZNOSA AKCIZE NA OSTALE DERIVATE NAFTE KOJI SE DOBIJAJU OD FRAKCIJA NAFTE KOJE IMAJU RASPON DESTILACIJE DO 380°S I TEČNI NAFTNI GAS ZA POGON MOTORNIH VOZILA IZ ČLANA 9. STAV 1. TAČ. 5) I 6) ZAKONA O AKCIZAMA („SLUŽBENI GLASNIK RS”, BR. 22/01, 73/01, 80/02, 80/02-DR. ZAKON, 43/03, 72/03, 43/04, 55/04, 135/04, 46/05, 101/05-DR. ZAKON, 61/07, 5/09, 31/09 I 101/10), IZVRŠIĆE SE U JANUARU 2012. GODINE INDEKSOM POTROŠAČKIH CENA U 2011. GODINI, PREMA PODACIMA REPUBLIČKOG ORGANA NADLEŽNOG ZA POSLOVE STATISTIKE.

OVLAŠĆUJE SE VLADA DA OBJAVI IZNOSE AKCIZA IZ ST. 1. I 2. OVOG ČLANA.

ČLAN 5.

OVAJ ZAKON STUPA NA SNAGU OSMOG DANA OD DANA OBJAVLjIVANjA U „SLUŽBENOM GLASNIKU REPUBLIKE SRBIJE”.

IZJAVA O USKLAĐENOSTI PROPISA SA PROPISIMA EVROPSKE UNIJE

1. Ovlašćeni predlagač propisa –Vlada

Obrađivač: Ministarstvo finansija

2. Naziv propisa

PREDLOG ZAKONA O IZMENAMA ZAKONA O AKCIZAMA

DRAFT LAW ON AMENDMENTS TO EXCISE LAW

3. Usklađenost propisa sa odredbama Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Evropskih zajednica i njihovih država članica, sa jedne strane, i Republike Srbije sa druge strane („Službeni glasnik RS”, broj 83/08) (u daljem tekstu: Sporazum), odnosno sa odredbama Prelaznog sporazuma o trgovini i trgovinskim pitanjima između Evropske zajednice, sa jedne strane, i Republike Srbije, sa druge strane („Službeni glasnik RS”, broj 83/08) (u daljem tekstu: Prelazni sporazum)

a) Odredba Sporazuma i Prelaznog sporazuma koja se odnose na normativnu saržinu propisa

Čl. 37. i 100. Sporazuma i član 22. Prelaznog sporazuma.

b) Prelazni rok za usklađivanje zakonodavstva prema odredbama Sporazuma i Prelaznog sporazuma

Opšti prelazni rok za usklađivanje zakonodavstva.

v) Ocena ispunjenosti obaveze koje proizlaze iz navedene odredbe Sporazuma i Prelaznog sporazuma

Tekst Predloga zakona je u skladu sa odredbama čl. 37. i 100. Sporazuma i članom 22. Prelaznog sporazuma.

g) Razlozi za delimično ispunjavanje, odnosno neispunjavanje obaveza koje proizlaze iz navedene odredbe Sporazuma i Prelaznog sporazuma

/

d) Veza sa Nacionalnim programom za integraciju Republike Srbije u Evropsku uniju

Veza sa Nacionalnim programom za integraciju Republike Srbije u Evropsku uniju je 2008-1.

4. Usklađenost propisa sa propisima Evropske unije

a) Navođenje primarnih izvora prava EU i usklađenost sa njima

Čl. 110. i 111. Ugovora o funkcionisanju EU – potpuno usklađeno.

b) Navođenje sekundarnih izvora prava EU i usklađenost sa njima

Direktiva Saveta 2003/96 EZ– delimično usklađen

Direktiva Saveta 95/60/EZ – neusklađen.

v) Navođenje ostalih izvora prava EU i usklađenst sa njima

/

g) Razlozi za delimičnu usklađenost, odnosno neusklađenost

Predložena odredba člana 1. Predlog zakona o izmenama Zakona o akcizama, kojom se menja odredba člana 9. Zakona o akcizama („Službeni glasnik RS”, br. 22/01,…..101/10), delimično je usklađena sa Direktivom Saveta broj 2003/96/EZ o restruktuiranju osnova Zajednice za oporezivanje energenata i električne energije (Council Directive 2003/96/EC of 27 October 2003 restructuring the Community framework for the taxation of energy products and electricity), s obzirom da trenutni nivo akciza na naftne derivate u Republici Srbiji ne odstupa od komunitarnih zahteva u pogledu visine minimalne akcize na pojedine naftne derivate, računajući po paritetu 1€ = 100,00 dinara. Međutim, Zakonom o akcizama nije predviđeno akcizno opterećenje prirodnog gasa koji se upotrebljava kao motorno gorivo. Osim toga, Zakon o akcizama ne predviđa posebne slučajeve primene akciza na gorivo za industrijsku ili komercijalnu upotrebu, kojim su obuhvaćeni energenti (gasno ulje, kerozin, tečni naftni gas i prirodni gas) i gorivo za grejanje i električnu energiju, kojim su obuhvaćeni sledeći energenti (gasno ulje, teško motorno ulje, kerozin, tečni naftni gas, prirodni gas, ugalj i koks i električna energija).

Odredbe Zakona o akcizama nisu usklađene sa Direktivom o fiskalnom obeležavanju gasnih ulja i kerozina 95/60/EZ (Council Directive 95/60/EC of 27 November 1995 on fiscal marking of gas oils and kerosine), imajući u vidu da navedena Direktiva propisuje način obeležavanja i oznake pojedinih derivata nafte koji se oporezuju nižom stopom ili su oslobođeni plaćanja akcize. Naime, Predlog zakona o izmenama Zakona o akcizama propisuje isti iznos akcize na sve vrste motornog benzina i dizel goriva, bez obzira na namenu, tako da način obeležavanja i oznake pojedinih derivata nafte nisu regulisane Zakonom o akcizama.

d) Rok u kojem je predviđeno postizanje potpune usklađenosti propisa sa propisima Evropske unije

Rok u kojem je predviđeno postizanje potpune usklađenosti propisa sa propisima Evropske unije je najkasnije do sticanja statusa punopravnog člana.

5. Ukoliko ne postoje odgovarajući propisi Evropske unije sa kojima je potrebno obezbediti usklađenost treba konstatovati tu činjenicu. U ovom slučaju nije potrebno popunjavati Tabelu usklađenosti propisa.

Odredba člana 1. Predloga zakona o izmenama Zakona o akcizama je predmet usaglašavanja sa standardima Evropske unije.

6. Da li su prethodno navedeni izvori prava EU prevedeni na srpski jezik?

Navedeni izvori prava EU su u postupku prevođenja na srpski jezik.

7. Da li je propis preveden na neki službeni jezik EU?

Propis je u postupku prevođenja na engleski jezik.

8. Učešće konsultanata u izradi propisa i njihovo mišljenje o usklađenosti?

U izradi Predloga zakona nisu učestvovali konsultanti.

1. Naziv propisa EU 2. „CELEX” oznaka EU propisa Direktiva 2003/96/EZ od 27. oktobra 2003. godine o restruktuiranju osnova Zajednice za oporezivanje energenata i električne energijeDirektiva 95/96/EZ od 27. novembra 1995. godine o fiskalnom obeležavanju gasnih ulja i kerozinaCouncil Directive 2003/96/EC of 27 October 2003 restructuring the Community framework for the taxation of energy products and electricityCouncil Directive 95/60/EC of 27 November 1995 on fiscal marking of gas oils and kerosene 32003L009631995L0060 3. Ovlašćeni predlagač propisa – Vlada 4. datum izrade tabele Obrađivač: Ministarstvo Finansija 11. maj 2011. godine 5. Naziv propisa čije odredbe su predmet analize usklađenosti sa propisom EU 6. Brojčane oznake (šifre) planiranih propisa iz baze NPI Predlog zakona o izmenama Zakona o akcizamaDRAFT LAW ON AMENDMENTS TO EXCISE LAW 2008-1 7. Usklađenost odredaba propisa sa odredbama propisa EU a) a1) b) b1) v) g) d) đ) Odredba propisa EU (član, stav, podstav, tačka, aneks) Sadržina odredbe Odredbe propisa(član, stav, tačka) Sadržina odredbe Usklađenost odredbe propisa sa odredbom propisa EU (potpuno usklađeno, delimično usklađeno, neusklađeno, neprenosivo) Razlozi za delimičnu usklađenost, neusklađenost ili neprenosivost Predviđeni datum za postizanje potpune usklađenosti Napomena o usklađenosti propisa sa propisima EU

7.1. Aneks I

Tabela A. |Propisuje minimalni nivo oporezivanja koji važi za motorna goriva. Minimalni iznosi akciza definisani su u Aneksu I Tabeli A, prema kome od 1. januara 2010. godine minimalna akciza na motorna goriva iznosi za (u evrima na 1.000l/1000kg/gigadžul):

– olovni bezin 421

-bezolovni benzin 359

-lako dizel gorivo 330

-kerozin 330

-tečni naftni gas 125

-zemni gas 2,6 |9. |Propisuje da se na derivate nafte akciza plaća u sledećim iznosima (u dinarima na 1l/kg), i to na:

– sve vrste motornog benzina 49,50

– sve vrste dizel – goriva 37,00

– ostale derivate nafte koji se dobijaju od frakcija nafte koje imaju raspon destilacije

do 380°S 53,34

-tečni naftni gas za pogon motornih vozila 17,95 | |Zakon o akcizama ne odstupa od komunitarnih zahteva u pogledu visine minimalne akcize na naftne derivate (motorno gorivo), međutim, Zakonom o akcizama nije predviđeno akcizno opterećenje prirodnog gasa koji se upotrebljava kao motorno gorivo. |Najkasnije do dobijanja statusa punopravnog člana |      | |8. Aneks I

Tabela B. |Propisuje minimalni nivo oporezivanja koji se primenjuje na proizvode koji se koriste kao motorno gorivo u industrijske i komercijalne svrhe za poljoprivredu, šumarstvo, uzgoj riba, javne radove, stacionarne motore i dr. |- |- |neusklađeno |Zakon o akcizama ne

propisuje

minimalni nivo akcize koja se primenjuje na proizvode koji se koriste kao motorno gorivo u industrijske i komercijalne svrhe. |Najkasnije do dobijanja statusa punopravnog člana | | |9. Aneks I

Tabela C. |Propisuje minimalni nivo oporezivanja koji se primenjuju na lož ulje i električnu energiju |- |- |neusklađeno |Prema Zakonu o akcizama lož ulje i električna energija nisu predmet oporezivanja akcizom |Najkasnije do dobijanja statusa punopravnog člana | | |Ostali članovi Direktiva nisu relevantni za narmativnu uređenost Predloga zakona o izmenama Zakona o akcizama | | | | | | | | |

Ostavite komentar