PREDLOG ZAKONA
O DAVANJU GARANCIJE REPUBLIKE SRBIJE
U KORIST OTP BANKA SRBIJA A.D. NOVI SAD, „VOLKSBANK” A.D. BEOGRAD, VOJVOĐANSKE BANKE A.D. NOVI SAD, SOCIETE GENERALE BANKA SRBIJA A.D. BEOGRAD, UNICREDIT BANK SRBIJA A.D. BEOGRAD, AMSTERDAM TRADE BANK NETHERLANDS I DEUTSCHE BANK AG LONDON PO ZADUŽENJU JAVNOG PREDUZEĆA „SRBIJAGAS” NOVI SAD
Član 1.
Republika Srbija preuzima obavezu da kao garant izmiri obaveze Javnog preduzeća „Srbijagas” Novi Sad (u daljem tekstu: Korisnik kredita) po dugoročnim kreditima odobrenim od strane OTP banka Srbija a.d. Novi Sad u iznosu koji ne može biti veći od dinarskog iznosa indeksiranog prema iznosu od 10.000.000 evra (slovima: desetmiliona evra) uvećanog za iznos pripadajuće ugovorene kamate, naknada i troškova; „Volksbank” a.d. Beograd u iznosu koji ne može biti veći od dinarskog iznosa indeksiranog prema iznosu od 70.000.000 evra (slovima: sedamdesetmiliona evra) uvećanog za iznos pripadajuće ugovorene kamate, naknada i troškova; Vojvođanske banke a.d. Novi Sad u iznosu koji ne može biti veći od dinarskog iznosa indeksiranog prema iznosu od 20.000.000 evra (slovima: dvadesetmiliona evra) uvećanog za iznos pripadajuće ugovorene kamate, naknada i troškova; Societe Generale Banka Srbija a.d. Beograd u iznosu koji ne može biti veći od dinarskog iznosa indeksiranog prema iznosu od 10.000.000 evra (slovima: desetmiliona evra) uvećanog za iznos pripadajuće ugovorene kamate, naknada i troškova; UniCredit Bank Srbija a.d. Beograd u iznosu koji ne može biti veći od dinarskog iznosa indeksiranog prema iznosu od 10.000.000 evra (slovima: desetmiliona evra) uvećanog za iznos pripadajuće ugovorene kamate, naknada i troškova; Amsterdam Trade Bank Netherlands u iznosu koji ne može biti veći od iznosa od 20.000.000 evra (slovima: dvadesetmiliona evra) uvećanog za iznos pripadajuće ugovorene kamate, naknada i troškova i Deutsche bank AG London u iznosu koji ne može biti veći od iznosa od 50.000.000 evra (slovima: pedesetmiliona evra) uvećanog za iznos pripadajuće ugovorene kamate, naknada i troškova.
Član 2.
Garanciju iz člana 1. ovog zakona Republika Srbija izdaje u korist OTP banka Srbija a.d. Novi Sad, na ime obaveza iz Ugovora o kreditu broj 00-421-0601649.0/KR 2012/864, za održavanje tekuće likvidnosti u iznosu od 10.000.000 evra (slovima: desetmiliona evra) u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije uvećanog za nominalnu kamatnu stopu koja je varijabilna i iznosi tromesečni EURIBOR plus kamatna marža koja iznosi 6,20% na godišnjem nivou, naknada i troškova, zaključenog između Korisnika kredita i OTP banka Srbija a.d. Novi Sad, 8. oktobra 2012. godine.
Član 3.
Garanciju iz člana 1. ovog zakona Republika Srbija izdaje u korist „Volksbank” a.d. Beograd, na ime obaveza iz Ugovora o dugoročnom kreditu broj 285-0000000077623-08, za održavanje tekuće likvidnosti u iznosu od 70.000.000 evra (slovima: sedamdesetmiliona evra) u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije uvećanog za nominalnu kamatnu stopu koja je varijabilna i iznosi tromesečni EURIBOR plus kamatna marža koja iznosi 6,00% na godišnjem nivou, naknada i troškova, zaključenog između Korisnika kredita i „Volksbank” a.d. Beograd, 9. oktobra 2012. godine.
Član 4.
Garanciju iz člana 1. ovog zakona Republika Srbija izdaje u korist Vojvođanske banke a.d. Novi Sad, na ime obaveza iz Ugovora o kreditu br. 02-13075, za održavanje tekuće likvidnosti u iznosu od 20.000.000 evra (slovima: dvadesetmiliona evra) u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije uvećanog za nominalnu kamatnu stopu koja je varijabilna i iznosi tromesečni EURIBOR plus kamatna marža koja iznosi 6,95% na godišnjem nivou, naknada i troškova, zaključenog između Korisnika kredita i Vojvođanske banke a.d. Novi Sad, 8. oktobra 2012. godine.
Član 5.
Garanciju iz člana 1. ovog zakona Republika Srbija izdaje u korist Societe Generale Banka Srbija a.d. Beograd, na ime obaveza iz Ugovora o dugoročnom kreditu br. LTL 343614, za održavanje tekuće likvidnosti u iznosu od 10.000.000 evra (slovima: desetmiliona evra) u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije uvećanog za nominalnu kamatnu stopu koja je varijabilna i iznosi tromesečni EURIBOR plus kamatna marža koja iznosi 6,65% na godišnjem nivou, naknada i troškova, zaključenog između Korisnika kredita i Societe Generale Banka Srbija a.d. Beograd, 8. oktobra 2012. godine.
Član 6.
Garanciju iz člana 1. ovog zakona Republika Srbija izdaje u korist UniCredit Bank Srbija a.d. Beograd, na ime obaveza iz Ugovora o dugoročnom kreditu br. P 1746/12, za održavanje tekuće likvidnosti u iznosu od 10.000.000 evra (slovima: desetmiliona evra) u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije uvećanog za nominalnu kamatnu stopu koja je varijabilna i iznosi tromesečni EURIBOR plus kamatna marža koja iznosi 7,25% na godišnjem nivou, naknada i troškova, zaključenog između Korisnika kredita i UniCredit Bank Srbija a.d. Beograd, 8. oktobra 2012. godine.
Član 7.
Garanciju iz člana 1. ovog zakona Republika Srbija izdaje u korist Amsterdam Trade Bank Netherlands, na ime obaveza iz Ugovora o kreditu, za održavanje tekuće likvidnosti u iznosu od 20.000.000 evra (slovima: dvadesetmiliona evra) uvećanog za nominalnu kamatnu stopu koja je varijabilna i iznosi tromesečni EURIBOR plus kamatna marža koja iznosi 5,98% na godišnjem nivou, naknada i troškova, zaključenog između Korisnika kredita i Amsterdam Trade Bank Netherlands, 11. oktobra 2012. godine. Takođe, Republika Srbija će zaključiti sa Amsterdam Trade Bank Netherlands ugovor o garanciji, nakon stupanja na snagu ovog zakona.
Član 8.
Garanciju iz člana 1. ovog zakona Republika Srbija izdaje u korist Deutsche bank AG London, na ime obaveza iz Ugovora o kreditu, za održavanje tekuće likvidnosti u iznosu od 50.000.000 evra (slovima: pedesetmiliona evra) uvećanog za nominalnu kamatnu stopu koja je varijabilna i iznosi tromesečni EURIBOR plus kamatna marža koja iznosi 5,75% na godišnjem nivou plus marža za aranžman u iznosu od 1,00%, odnosno u ukupnom zbiru nominalna kamatna stopa iznosi tromesečni EURIBOR plus 6,75%, naknada i troškova, zaključenog između Korisnika kredita i finansijskih strana kako su definisane Ugovorom o kreditu, 11. oktobra 2012. godine i u skladu sa odredbama Ugovora o garanciji koji će Republika Srbija zaključiti sa Deutsche bank AG London, prvog radnog dana od dana stupanja na snagu ovog zakona.
Član 9.
Republika Srbija (u daljem tekstu: Garant) ovim neopozivo i na prvi poziv garantuje, da će izmiriti dug Korisnika kredita prema OTP banka Srbija a.d. Novi Sad, „Volksbank” a.d. Beograd, Vojvođanskoj banci a.d. Novi Sad, Societe Generale Banka Srbija a.d. Beograd, UniCredit Bank Srbija a.d. Beograd, Amsterdam Trade Bank Netherlands i Deutsche bank AG London (u daljem tekstu: Banke), odnosno svih plativih iznosa o njihovom dospeću, u svemu na način i u skladu sa uslovima iz pojedinačnih ugovora o kreditu, sa rokom važnosti koji će biti duži za mesec dana od roka dospeća kredita, čime se stvara obaveza otplate duga nastala po osnovu date garancije da plati dospelu a neizmirenu obavezu ukoliko Korisnik kredita ne izvrši tu svoju obavezu blagovremeno, u skladu sa ugovorima o kreditu sa Bankama.
Ukoliko Garant ne izvrši svoje obaveze, u roku koji je određen u stavu 1. ovog člana, svaka od Banaka će nezavisno jedna od druge imati pravo da proglasi dospelim sve iznose koji su plativi u skladu sa odredbama pojedinačnih ugovora o kreditu.
U slučaju aktiviranja ove garancije, svaka od Banaka će imati pravo da od Garanta naplati iznos svojih dospelih a neizmirenih potraživanja. Garant se obavezuje da će obezbediti u budžetu za odgovarajuću fiskalnu godinu, sredstva neophodna za izvršavanje preuzetih obaveza po ovoj garanciji.
Član 10.
Otplatu kredita vrši Korisnik kredita prema OTP banka Srbija a.d. Novi Sad, „Volksbank” a.d. Beograd, Vojvođanskoj banci a.d. Novi Sad, Societe Generale Banka Srbija a.d. Beograd, UniCredit Bank Srbija a.d. Beograd u dinarima indeksirano prema vrednosti evra, odnosno prema Amsterdam Trade Bank Netherlands i Deutsche bank AG London u evrima, sve u skladu sa odredbama pojedinačnih ugovora o kreditu.
Sredstva za otplatu kredita obezbediće Korisnik kredita, iz sopstvenih prihoda.
Korisnik kredita je dužan da sredstva za otplatu kredita obezbeđuje prema planu otplate, u iznosu koji uključuje glavnicu, obračunatu kamatu i prateće troškove zaduživanja.
Član 11.
Ako po osnovu date garancije Garant izvrši obavezu umesto Korisnika kredita, Garant će od Korisnika kredita imati pravo na povraćaj glavnice, kamate, pratećih troškova zaduživanja i pratećih troškova koji nastanu zbog neizvršenja, odnosno neblagovremenog izvršenja obaveze, kao i svih drugih troškova koji mogu nastati u vezi sa izvršavanjem obaveza umesto Korisnika kredita, do visine iznosa izmirene obaveze, kao i pravo da od Korisnika kredita naplati obračunatu zakonsku zateznu kamatu. Garant svoje pravo povraćaja od Korisnika kredita neće ostvarivati pre potpunog namirenja potraživanja svih Banaka, niti će postupati protivno njihovim interesima.
Pravo na povraćaj sredstava iz stava 1. ovog člana Garant će ostvariti tako što će inicirati naplatu sa računa Korisnika kredita na osnovu ovlašćenja dobijenog od Korisnika kredita ili drugih instrumenata obezbeđenja, u skladu sa propisima kojima se uređuje platni promet.
Član 12.
Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije”.
O B R A Z L O Ž E NJ E
USTAVNI OSNOV ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavni osnov za donošenje ovog zakona sadržan je u odredbi člana 97. tačka 15. Ustava Republike Srbije, prema kojoj Republika Srbija uređuje i obezbeđuje finansiranje ostvarivanja prava i dužnosti Republike Srbije, utvrđenih Ustavom i zakonom. Istovremeno član 16. Zakona o javnom dugu („Službeni glasnik RS”, br. 61/05, 107/09 i 78/11) propisuje da Republika Srbija može dati garanciju za izmirenje duga javnih preduzeća čiji je osnivač.
RAZLOZI ZA DONOŠENJE ZAKONA
Razlozi za donošenje ovog zakona o davanju garancije Republike Srbije u korist OTP banka Srbija a.d. Novi Sad, „Volksbank” a.d. Beograd, Vojvođanske banke a.d. Novi Sad, Societe Generale Banka Srbija a.d. Beograd, UniCredit Bank Srbija a.d. Beograd, Amsterdam Trade Bank Netherlands i Deutsche bank AG London (u daljem tekstu: Banke) po zaduženju Javnog preduzeća „Srbijagas” Novi Sad (u daljem tekstu: Korisnik kredita) sadržani su u članu 16. stav 4. Zakona o javnom dugu.
Naime, članom 16. stav 4. Zakona o javnom dugu propisano je da se garancija Republike Srbije daje u formi zakona.
Sredstva ovog kredita biće upotrebljena za održavanje tekuće likvidnosti. Izdavanje garancije Republike Srbije poslovnim bankama u iznosu od 190.000.000 evra (slovima: stodevedesetmiliona evra) za održavanje tekuće likvidnosti Javnog preduzeća „Srbijagas” Novi Sad, predviđeno je članom 3. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2012. godinu („Službeni glasnik RS”, br. 101/11 i 93/12).
Ugovorom o kreditu između Korisnika kredita i OTP banka Srbija a.d. Novi Sad, broj 00-421-0601649.0/KR 2012/864 predviđeno je da će OTP banka Srbija a.d. Novi Sad staviti na raspolaganje Korisniku kredita kredit u iznosu od 10.000.000 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije, pod sledećim uslovima:
nominalna kamatna stopa varijabilna – tromesečni EURIBOR plus kamatna marža koja iznosi 6,20% na godišnjem nivou;
naknada za odobrenje kredita iznosi 1,50% od iznosa ukupno odobrenog kredita;
naknada zbog prevremene otplate kredita, na ime štete koju je Banka pretrpela usled prevremene otplate, iznosi 0,5% od iznosa koji se prevremeno isplaćuje;
rok vraćanja kredita iznosi pet godina sa periodom mirovanja otplate glavnice od jedne godine;
otplata kredita je tromesečna;
uplata iznosa kredita vrši se u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan uplate (glavnica kredita), odnosno na dan obračuna (kamata, naknada i drugi troškovi);
kamata će se obračunavati konformnom metodom na osnovu stvarnog broja dana u mesecu kroz broj dana u godini.
Ugovorom o kreditu između Korisnika kredita „Volksbank” a.d. Beograd, broj 285-0000000077623-08 predviđeno je da će „Volksbank” a.d. Beograd staviti na raspolaganje Korisniku kredita kredit u iznosu od 70.000.000 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije, pod sledećim uslovima:
nominalna kamatna stopa varijabilna – tromesečni EURIBOR plus kamatna marža koja iznosi 6,00% na godišnjem nivou;
naknada za odobrenje kredita iznosi 1,50% od iznosa ukupno odobrenog kredita;
naknada zbog prevremene otplate kredita, na ime štete koju je Banka pretrpela usled prevremene otplate, iznosi 0,5% od iznosa koji se prevremeno isplaćuje;
rok vraćanja kredita iznosi pet godina sa periodom mirovanja otplate glavnice od jedne godine;
otplata kredita je tromesečna;
uplata iznosa kredita vrši se u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan uplate (glavnica kredita), odnosno na dan obračuna (kamata, naknada i drugi troškovi);
kamata će se obračunavati konformnom metodom na osnovu stvarnog broja dana u mesecu kroz broj dana u godini.
Ugovorom o kreditu između Korisnika kredita i Vojvođanske banke a.d. Novi Sad, br. 02-13075 predviđeno je da će Vojvođanska banka a.d. Novi Sad staviti na raspolaganje Korisniku kredita kredit u iznosu od 20.000.000 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije, pod sledećim uslovima:
– nominalna kamatna stopa varijabilna – tromesečni EURIBOR plus kamatna marža koja iznosi 6,95% na godišnjem nivou;
– naknada za odobrenje kredita iznosi 1,50% od iznosa ukupno odobrenog kredita;
– naknada zbog prevremene otplate kredita, na ime štete koju je Banka pretrpela usled prevremene otplate, iznosi 0,5% od iznosa koji se prevremeno isplaćuje;
– rok vraćanja kredita iznosi pet godina sa periodom mirovanja otplate glavnice od jedne godine;
– otplata kredita je tromesečna;
– uplata iznosa kredita vrši se u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan uplate (glavnica kredita), odnosno na dan obračuna (kamata, naknada i drugi troškovi);
– kamata će se obračunavati konformnom metodom na osnovu stvarnog broja dana u mesecu kroz broj dana u godini.
Ugovorom o kreditu između Korisnika kredita i Societe Generale Banka Srbija a.d. Beograd, br. LTL 343614 predviđeno je da će Societe Generale Banka Srbija a.d. Beograd staviti na raspolaganje Korisniku kredita kredit u iznosu od 10.000.000 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije, pod sledećim uslovima:
– nominalna kamatna stopa varijabilna – tromesečni EURIBOR plus kamatna marža koja iznosi 6,65% na godišnjem nivou;
– naknada za odobrenje kredita iznosi 1,50% od iznosa ukupno odobrenog kredita;
– naknada zbog prevremene otplate kredita, na ime štete koju je Banka pretrpela usled prevremene otplate, iznosi 0,5% od iznosa koji se prevremeno isplaćuje;
– rok vraćanja kredita iznosi pet godina sa periodom mirovanja otplate glavnice od jedne godine;
– otplata kredita je tromesečna;
– uplata iznosa kredita vrši se u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan uplate (glavnica kredita), odnosno na dan obračuna (kamata, naknada i drugi troškovi);
– kamata će se obračunavati konformnom metodom na osnovu stvarnog broja dana u mesecu kroz broj dana u godini.
Ugovorom o kreditu između Korisnika kredita i UniCredit Bank Srbija a.d. Beograd, br. P 1746/12 predviđeno je da će UniCredit Bank Srbija a.d. Beograd staviti na raspolaganje Korisniku kredita kredit u iznosu od 10.000.000 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije, pod sledećim uslovima:
– nominalna kamatna stopa varijabilna – tromesečni EURIBOR plus kamatna marža koja iznosi 7,25% na godišnjem nivou;
– naknada za odobrenje kredita iznosi 1,50% od iznosa ukupno odobrenog kredita;
– naknada zbog prevremene otplate kredita, na ime štete koju je Banka pretrpela usled prevremene otplate, iznosi 0,5% od iznosa koji se prevremeno isplaćuje;
– rok vraćanja kredita iznosi pet godina sa periodom mirovanja otplate glavnice od jedne godine;
– otplata kredita je tromesečna;
– uplata iznosa kredita vrši se u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan uplate (glavnica kredita), odnosno na dan obračuna (kamata, naknada i drugi troškovi);
– kamata će se obračunavati konformnom metodom na osnovu stvarnog broja dana u mesecu kroz broj dana u godini.
Ugovorom o kreditu između Korisnika kredita i Amsterdam Trade Bank Netherlands, predviđeno je da će Amsterdam Trade Bank Netherlands staviti na raspolaganje Korisniku kredita kredit u iznosu od 20.000.000 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije, pod sledećim uslovima:
– nominalna kamatna stopa varijabilna – tromesečni EURIBOR plus kamatna marža koja iznosi 5,98% na godišnjem nivou;
– naknada za odobrenje kredita iznosi 1,50% od iznosa ukupno odobrenog kredita;
– naknada zbog prevremene otplate kredita, na ime štete koju je Banka pretrpela usled prevremene otplate, iznosi 0,5% od iznosa koji se prevremeno isplaćuje;
– rok vraćanja kredita iznosi pet godina sa periodom mirovanja otplate glavnice od jedne godine;
– otplata kredita je tromesečna;
– uplata iznosa kredita vrši se u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan uplate (glavnica kredita), odnosno na dan obračuna (kamata, naknada i drugi troškovi);
– kamata će se obračunavati konformnom metodom na osnovu stvarnog broja dana u mesecu kroz broj dana u godini.
Ugovorom o kreditu između Korisnika kredita i Deutsche bank AG London, predviđeno je da će Deutsche bank AG London staviti na raspolaganje Korisniku kredita kredit u iznosu od 50.000.000 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije, pod sledećim uslovima:
– nominalna kamatna stopa varijabilna – tromesečni EURIBOR plus kamatna marža koja iznosi 5,75% na godišnjem nivou plus marža za aranžman u iznosu od 1,00%, odnosno u ukupnom zbiru nominalna kamatna stopa iznosi tromesečni EURIBOR plus 6,75%;
– naknada za odobrenje kredita iznosi 1,50% od iznosa ukupno odobrenog kredita;
– naknada zbog prevremene otplate kredita, na ime štete koju je Banka pretrpela usled prevremene otplate, iznosi 0,5% od iznosa koji se prevremeno isplaćuje;
– rok vraćanja kredita iznosi pet godina sa periodom mirovanja otplate glavnice od jedne godine;
– otplata kredita je tromesečna;
– uplata iznosa kredita vrši se u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan uplate (glavnica kredita), odnosno na dan obračuna (kamata, naknada i drugi troškovi);
– kamata će se obračunavati konformnom metodom na osnovu stvarnog broja dana u mesecu kroz broj dana u godini.
III. OBJAŠNJENJE OSNOVNIH PRAVNIH INSTITUTA I POJEDINAČNIH REŠENJA
Odredbom člana 1. Predloga zakona predviđa se preuzimanje obaveze Republike Srbije (u daljem tekstu: Garant) da izmiri obaveze po Ugovorima o kreditu.
Odredbama čl. 2, 3, 4, 5, 6, 7. i 8. Predloga zakona predviđa se da garanciju iz člana 1. ovog zakona, Garant u korist OTP banka Srbija a.d. Novi Sad, „Volksbank” a.d. Beograd, Vojvođanskoj banci a.d. Novi Sad, Societe Generale Banka Srbija a.d. Beograd, UniCredit Bank Srbija a.d. Beograd, Amsterdam Trade Bank Netherlands i Deutsche bank AG London, na ime obaveza iz Ugovora o kreditu.
Odredbama člana 9. Predloga zakona uređuju se prava navedenih banaka u odnosu na Garanta i obaveze Garanta za izvršavanje preuzetih obaveza po garanciji.
Odredbama člana 10. Predloga zakona uređuju se pitanja koja se odnose na obaveze koje Korisnik kredita ima u vezi sa ovim kreditima.
Odredbama člana 11. Predloga zakona predviđa se regresno pravo Garanta ako po osnovu izdate garancije izvrši obavezu umesto Korisnika kredita.
Odredbom člana 12. Predloga zakona uređeno je stupanje na snagu ovog zakona.
IV. PROCENA IZNOSA FINANSIJSKIH SREDSTAVA POTREBNIH ZA SPROVOĐENJE ZAKONA
Za sprovođenje ovog zakona obezbeđivaće se sredstva u budžetu Republike Srbije.
V. RAZLOZI ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Razlozi za donošenje ovog zakona po hitnom postupku, saglasno članu 167. Poslovnika Narodne skupštine („Službeni glasnik RS”, broj 20/12-prečišćen tekst), proizlaze iz činjenice da je stupanje na snagu i primena Ugovora o kreditu, odnosno povlačenje sredstava i izmirivanje dospelih obaveza Korisnika kredita uslovljeno stupanjem na snagu ovog zakona.
VI. RAZLOZI ZA STUPANJE NA SNAGU ZAKONA PRE OSMOG DANA OD DANA OBJAVLJIVANJA
Razlozi za stupanje na snagu ovog zakona pre osmog dana od dana objavljivanja, saglasno članu 196. stav 4. Ustava Republike Srbije, proizlaze iz činjenice da je neophodno hitno rešavanje problema održavanje tekuće likvidnosti JP „Srbijagas” Novi Sad.
IZJAVA O USKLAĐENOSTI PROPISA SA PROPISIMA EVROPSKE UNIJE
1. Ovlašćeni predlagač propisa –Vlada
Obrađivač: Ministarstvo finansija i privrede
2. Naziv propisa
PREDLOG ZAKONA O DAVANJU GARANCIJE REPUBLIKESRBIJE U KORIST OTP BANKA SRBIJA A.D. NOVI SAD, „VOLKSBANK” A.D. BEOGRAD, VOJVOĐANSKOJ BANCI A.D. NOVI SAD, SOCIETE GENERALE BANKA SRBIJA A.D. BEOGRAD, UNICREDIT BANK SRBIJA A.D. BEOGRAD, AMSTERDAM TRADE BANK NETHERLANDS I DEUTSCHE BANK AG LONDON PO ZADUŽENJU JAVNOG PREDUZEĆA „SRBIJAGAS” NOVI SAD
DRAFT LAW ON GUARANTEE OF REPUBLIC OF SERBIA IN FAVOR OF OTP BANK SERBIA A.D. NOVI SAD, „VOLKSBANK” A.D. BEOGRAD, VOJVODJANSKA BANKA A.D. NOVI SAD, SOCIETE GENERALE BANKA SRBIJA A.D. BEOGRAD, UNICREDIT BANK SRBIJA A.D. BEOGRAD, AMSTERDAM TRADE BANK NETHERLANDS I DEUTSCHE BANK AG LONDON BY INDEBTEDNESS PUBLIC ENTERPRISE „SRBIJAGAS“ NOVI SAD
3. Usklađenost propisa sa odredbama Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Evropskih zajednica i njihovih država članica, sa jedne strane, i Republike Srbije sa druge strane („Službeni glasnik RS”, broj 83/08) (u daljem tekstu: Sporazum), odnosno sa odredbama Prelaznog sporazuma o trgovini i trgovinskim pitanjima između Evropske zajednice, sa jedne strane, i Republike Srbije, sa druge strane („Službeni glasnik RS”, broj 83/08) (u daljem tekstu: Prelazni sporazum)
a) Odredba Sporazuma i Prelaznog sporazuma koja se odnose na normativnu saržinu propisa
Nema
b) Prelazni rok za usklađivanje zakonodavstva prema odredbama Sporazuma i Prelaznog sporazuma
Nema
v) Ocena ispunjenosti obaveze koje proizlaze iz navedene odredbe Sporazuma i Prelaznog sporazuma
Nema
g) Razlozi za delimično ispunjavanje, odnosno neispunjavanje obaveza koje proizlaze iz navedene odredbe Sporazuma i Prelaznog sporazuma
Nema
d) Veza sa Nacionalnim programom za integraciju Republike Srbije u Evropsku uniju
Nema
4. Usklađenost propisa sa propisima Evropske unije
a) Navođenje primarnih izvora prava EU i usklađenost sa njima
Čl. 34-37 Ugovora o funkcionisanju EU – nema
Čl. 49 Ugovora o funkcionisanju EU – nema
Čl. 114. Ugovora o funkcionisanju EU- nema
b) Navođenje sekundarnih izvora prava EU i usklađenost sa njima
Direktiva Saveta 95/59/EZ – nema
Direktiva Evropskog parlamenta i Saveta 2001/37/EZ – nema
Direktiva Saveta 2010/12/EZ – nema
v) Navođenje ostalih izvora prava EU i usklađenst sa njima
Nema
g) Razlozi za delimičnu usklađenost, odnosno neusklađenost
Nema
d) Rok u kojem je predviđeno postizanje potpune usklađenosti propisa sa propisima Evropske unije
Nema
Rok u kojem je predviđeno postizanje potpune usklađenosti propisa sa propisima Evropske unije je najkasnije do sticanja statusa punopravnog člana.
Nema
5. Ukoliko ne postoje odgovarajući propisi Evropske unije sa kojima je potrebno obezbediti usklađenost treba konstatovati tu činjenicu. U ovom slučaju nije potrebno popunjavati Tabelu usklađenosti propisa.
6. Da li su prethodno navedeni izvori prava EU prevedeni na srpski jezik?
Ne
7. Da li je propis preveden na neki službeni jezik EU?
Ne
8. Učešće konsultanata u izradi propisa i njihovo mišljenje o usklađenosti?
U izradi Predloga zakona nisu učestvovali konsultanti.