Predlog zakona o izmenama Zakona o vazdušnom saobraćaju

PREDLOG ZAKONA

O IZMENAMA ZAKONA O VAZDUŠNOM SAOBRAĆAJU

Član 1.

U Zakonu o vazdušnom saobraćaju („Službeni glasnik RS”, br. 73/10 i 57/11), u članu 189. stav 5. briše se.

Član 2.

U članu 191. stav 2. briše se.

Član 3.

Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije”.

OBRAZLOŽENJE

I. USTAVNI OSNOV ZA DONOŠENJE ZAKONA

Ustavni osnov za donošenje ovog zakona sadržan je u članu 97. stav 1. tačka 13. Ustava Republike Srbije, po kome Republika Srbija uređuje i obezbeđuje, pored ostalog, režim i bezbednost u svim vrstama saobraćaja.

II. RAZLOZI ZA DONOŠENJE ZAKONA I CILJEVI KOJI SE OSTVARUJU

Izmenama Zakona o vazdušnom saobraćaju ukida se obaveza plaćanja naknade zdravstvenoj ustanovi za ispitivanje zdravstvene sposobnosti i izdavanje lekarskog uverenja o zdravstvenoj sposobnosti letačkog osoblja, kontrolora letenja i kabinskog osoblja.

Takođe se ukida naknada Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije za postupanje po zahtevu za izdavanje, produženje važenja ili izmenu potvrde o pravu na ispitivanje zdravstvene sposobnosti letačkog osoblja, kontrolora letenja i kabinskog osoblja.

Inicijativa za ukidanje ovih naknada potekla je od brojnih udruženja u privredi. Prilikom ocene opravdanosti ove izmene, pošlo se od činjenice da su letačko osoblje, kontrolori letenja i kabinsko osoblje zdravstveno osigurani i da troškovi ispitivanja zdravstvene sposobnosti i izdavanja lekarskih uverenja treba da budu pokriveni obaveznim zdravstvenim osiguranjem.

U pogledu naknade Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije za postupanje po zahtevu za izdavanje, produženje važenja ili izmenu potvrde o pravu na ispitivanje zdravstvene sposobnosti letačkog osoblja, kontrolora letenja i kabinskog osoblja, ističe se da Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije ne treba da naplaćuje nikakvu naknadu tim povodom, jer nije propisana procedura koja podrazumeva bilo kakve troškove u vezi sa izdavanjem, produženjem, važenjem ili izmenu navedene potvrde.

Imajući u vidu navedeno zaključeno je da je potrebno da se ukinu navedene naknade što se može učiniti samo pripremom predloga zakona kojim će se izmeniti Zakon o vazdušnom saobraćaju kao zakon kojima su u pravni sistem Republike Srbije uvedene naknade koje je nužno ukinuti.

III. OBJAŠNJENJE OSNOVNIH PRAVNIH INSTITUTA I POJEDINAČNIH REŠENJA ZAKONA

Članom 1. Predloga zakona brisan je član 189. stav 5. Zakona o vazdušnom saobraćaju čime je izvršeno ukidanje naknade koja se plaća zdravstvenoj ustanovi za ispitivanje zdravstvene sposobnosti i izdavanje lekarskog uverenja letačkog osoblja, kontrolora letenja i kabinskog osoblja.

Članom 2. Predloga zakona brisan je član 191. stav 2. Zakona o vazdušnom saobraćaju čime je izvršeno ukidanje naknade koja se plaća Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije za postupanje po zahtevu za izdavanje, produženje važenja ili izmenu potvrde o pravu na ispitivanje zdravstvene sposobnosti letačkog osoblja, kontrolora letenja i kabinskog osoblja.

U članu 3. Predloga zakona propisano je da ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije”.

Za sprovođenje ovog zakona nije potrebno obezbediti sredstva u budžetu Republike Srbije.

V. RAZLOZI ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU

Razmatranje i donošenje ovog zakona po hitnom postupku predlaže se u skladu sa članom 167. Poslovnika Narodne skupštine („Službeni glasnik RS”, broj 20/12 – prečišćen tekst). Ovaj zakon je neophodno doneti po hitnom postupku imajući u vidu da predstavlja deo poreskog paketa koji se u celini predlaže po hitnom postupku.

VI. ANALIZA EFEKATA ZAKONA

Na koga će i kako će najverovatnije uticati rešenja u zakonu

Primena ovog zakona uticaće na privredne subjekte i građane koji obavljaju delatnosti u vezi sa vazdušnim saobraćajem.

Tokom primene Zakona o vazdušnom saobraćaju identifikovani su brojni troškovi subjekata koji posluju u vazdušnom saobraćaju, a koji otežavaju njeno poslovanje i direktno utiču na smanjenje prihoda tih subjekata.

Naime, privredni subjekti i građani koji obavljaju delatnosti u vazdušnom saobraćaju ukazivali su na veliki broj nameta koje plaćaju i njihovu visinu, kao i to da su u velikom broju slučajeva isti uvedeni neosnovano.

Analizirajući zahteve navedenih privrednih subjekata i građana da se konkretne naknade propisane Zakonom o vazdušnom saobraćaju ukinu, zaključeno da su neke od tih obaveza neopravdano uvedene i da su zahtevi privrede i građana u tim slučajevima opravdani, tako da je potrebno izvršiti izmene tog zakona kojim su te naknade uvedene.

To se posebno odnosi na naknadu koja se plaća Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije za postupanje po zahtevu za izdavanje, produženje važenja ili izmenu potvrde o pravu na ispitivanje zdravstvene sposobnosti letačkog osoblja, kontrolora letenja i kabinskog osoblja, propisanu članom 191. stav 2. Zakona o vazdušnom saobraćaju, kao i na naknadu koja se plaća zdravstvenoj ustanovi za ispitivanje zdravstvene sposobnosti i izdavanje lekarskog uverenja letačkog osoblja, kontrolora letenja i kabinskog osoblja, propisanu članom 189. stav 5. Zakona o vazdušnom saobraćaju.

Kakve troškove će primena zakona stvoriti građanima i privredi

(naročito malim i srednjim preduzećima)

Primena ovog zakona neće stvoriti građanima i privredi troškove, naprotiv oslobodiće subjekte koji posluju u vazdušnom saobraćaju obaveza koje su neopravdano uvedene.

Da li zakon podržava stvaranje novih privrednih subjekata na tržištu

i tržišnu konkurenciju

Primena ovog zakona neće imati efekata na stvaranje novih privrednih subjekata na tržištu i tržišnu konkurenciju.

Da li su zainteresovane strane imale priliku da se izjasne o zakonu

Inicijativa za ukidanje naknada propisanih Zakonom o vazdušnom saobraćaju potekla je od brojnih udruženja u privredi. Prilikom ocene opravdanosti izmena tog zakona, pošlo se od činjenice da su letačko osoblje, kontrolori letenja i kabinsko osoblje zdravstveno osigurani i da troškovi ispitivanja zdravstvene sposobnosti i izdavanja lekarskih uverenja treba da budu pokriveni obaveznim zdravstvenim osiguranjem.

Koje će se mere tokom primene zakona preduzeti da bi se ostvarilo ono što se donošenjem zakona namerava

Nije potrebno preduzimati mere tokom primene ovog zakona.

VII. PREGLED ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MENJAJU, ODNOSNO DOPUNJUJU

Ispitivanje zdravstvene sposobnosti i izdavanje lekarskih uverenja

Član 189.[pic][pic]

Prvi lekarski pregled za utvrđivanje zdravstvene sposobnosti vrši vazduhoplovno medicinski centar ovlašćen od strane Direktorata.

Prvo lekarsko uverenje uvek izdaje Direktorat.

Svako sledeće lekarsko uverenje mogu izdavati lekari koji imaju potvrdu o pravu na ispitivanje zdravstvene sposobnosti koju izdaje Direktorat, na određeno vreme.

Kada izda potvrdu o pravu ispitivanja zdravstvene sposobnosti zdravstvenoj ustanovi, Direktorat izdaje potvrde i jednom broju lekara koji rade u njoj, a koje sam odabere.

Za ispitivanje zdravstvene sposobnosti i izdavanje lekarskog uverenja plaća se naknada zdravstvenoj ustanovi.

Podzakonski propis

Član 191.[pic][pic]

Uslove pod kojima se izdaje, menja, suspenduje ili stavlja van snage potvrda o pravu na ispitivanje zdravstvene sposobnosti, vreme na koje se potvrda izdaje i obrazac potvrde propisuje Direktorat.

Za postupanje po zahtevu za izdavanje, produženje važenja ili izmenu potvrde o pravu na ispitivanje zdravstvene sposobnosti plaća se naknada Direktoratu.

IZJAVA O USKLAĐENOSTI PROPISA SA PROPISIMA EVROPSKE UNIJE

Organ državne uprave, odnosno drugi ovlašćeni predlagač propisa

Ovlašćeni predlagač propisa – Vlada

Obrađivač – Ministarstvo saobraćaja

2. Naziv propisa

Predlog zakona o izmenama Zakona o vazdušnom saobraćaju

Draft Law on Amendments to the Law on Air Traffic

3. Usklađenost propisa sa odredbama Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Evropskih zajednica i njihovih država članica, sa jedne strane, i Republike Srbije sa druge strane („Službeni glasnik RS”, broj 83/08) (u daljem tekstu: Sporazum), odnosno sa odredbama Prelaznog sporazuma o trgovini i trgovinskim pitanjima između Evropske zajednice, sa jedne strane, i Republike Srbije, sa druge strane („Službeni glasnik RS”, broj 83/08) (u daljem tekstu: Prelazni sporazum)

a) Odredba Sporazuma i Prelaznog sporazuma koje se odnose na normativnu saržinu propisa

nema

b) Prelazni rok za usklađivanje zakonodavstva prema odredbama Sporazuma i Prelaznog sporazuma

nema

v) Ocena ispunjenosti obaveze koje proizlaze iz navedene odredbe Sporazuma i Prelaznog sporazuma

nema

g) Razlozi za delimično ispunjavanje, odnosno neispunjavanje obaveza koje proizlaze iz navedene odredbe Sporazuma i Prelaznog sporazuma

nema

d) Veza sa Nacionalnim programom za integraciju Republike Srbije u Evropsku uniju

nema

4. Usklađenost propisa sa propisima Evropske unije

a) Navođenje primarnih izvora prava EU i usklađenost sa njima

nema

b) Navođenje sekundarnih izvora prava EU i usklađenost sa njima

nema

v) Navođenje ostalih izvora prava EU i usklađenst sa njima

g) Razlozi za delimičnu usklađenost, odnosno neusklađenost

nema

d) Rok u kojem je predviđeno postizanje potpune usklađenosti propisa sa propisima Evropske unije

nema

5. Ukoliko ne postoje odgovarajući propisi Evropske unije sa kojima je potrebno obezbediti usklađenost treba konstatovati tu činjenicu. U ovom slučaju nije potrebno popunjavati Tabelu usklađenosti propisa.

Ne postoje odgovarajući propisi Evropske unije sa kojima je potrebno obezbediti usklađenost.

6. Da li su prethodno navedeni izvori prava EU prevedeni na srpski jezik?

/

7. Da li je propis preveden na neki službeni jezik EU?

Ne

8. Učešće konsultanata u izradi propisa i njihovo mišljenje o usklađenosti

U izradi Predloga zakona nisu učestvovali konsultanti.

Ostavite komentar