Predlog zakona o energetici (sa tabelama usklađenosti)

1. Naziv propisa EU |2. „CELEX” oznaka EU propisa | |       Direktiva Evropskog parlamenta i Saveta 2003/55/EZ o pravilima za unutrašnje tržište prirodnog gasa (Službeni glasnik L 176, 15.7.2003, p. 57–78)Directive 2003/55/EC of the European Parliament and of the Council of 26 June 2003 concerning common rules for the internal market in natural gas (Official Journa L 176, 15.7.2003, p. 57–78) 32003L005532003L0055R(01)32003L0055R(02) 32003L0055R(03) 32003L0055R(04) 32009L0073 3. Organ državne uprave, odnosno drugi ovlašćeni predlagač propisa 4. datum izrade tabele Ovlašćeni predlagač propisa – VladaObrađivač: Ministarstvo za infrastrukturu i energetiku 22.06.2011. 5. Naziv (važećeg, nacrta, predloga) propisa čije odredbe su predmet analize usklađenosti sa propisom EU 6. Brojčane oznake (šifre) planiranih propisa iz baze NPI Pedlog zakona o energeticiDraft of Energy Law 2008-389 7. Usklađenost odredaba propisa sa odredbama propisa EU a) a1) b) b1) v) g) d) đ) Odredba propisa EU (član, stav, podstav, tačka, aneks) Sadržina odredbe Odredbe propisa(član, stav, tačka) Sadržina odredbe Usklađenost odredbe propisa sa odredbom propisa EU (potpuno usklađeno, delimično usklađeno, neusklađeno, neprenosivo) Razlozi za delimičnu usklađenost, neusklađenost ili neprenosivost Predviđeni datum za postizanje potpune usklađenosti Napomena o usklađenosti propisa sa propisima EU 1. Obim 1. Predmet uređivanja potpuno usklađeno Ova tabela ne prati Direktivu 32009L0073 iz razloga što Republika Srbija saglasno Ugovoru o osnivanju Energetske Zajednice nema obavezu usklađivanja sa propisima iz trećeg energetskog paketa. Usklađivanje je vršeno u skladu sa poslednjim izmenama i dopunama datim Direktivom 32003L0055R(04) što je propis iz drugog energetskog paketa za koji postoji obaveza usklađivanja za Republiku Srbiju. Usklađivanje sa propisima iz trećeg paketa izvršiće se na osnovu odluke Ministarskog Saveta Energetske Zajednice. Saglasno odredbama Ugovora o osnivanju Energetske Zajednice odredbe zakona su usaglašene sa Direktivom 2003/55/EZ, a za Republiku Srbiju još uvek ne postoji obaveza da primeni Direktivu Evropskog parlamenta i Saveta 2009/73/EZ o pravilima za unutrašnje tržište prirodnog gasa

122.–125.

4.

10.

97.1.3

103.1.3

Pristup sistemu

Strategija razvoja energetike

Dužnosti operatora transportnog sistema

143.

145.-146. 160.1.8.

Pravo na rezervno snabdevanje

3.1.4.

3.1.6.

3.1.7.

obezbeđivanja uslova za unapređenje energetske efikasnosti u obavljanju energetskih delatnosti i potrošnji energije;

stvaranja uslova za proizvodnju energije iz obnovljivih izvora energije i kombinovane proizvodnje električne i toplotne energije; unapređenja zaštite životne sredine u svim oblastima energetskih delatnosti;

|2.1.39.

2.1.40

95.

107. |Operator skladišta prirodnog gasa

Operator transportnog sistema prirodnog gasa

Operator transportnog sistema prirodnog gasa

108.

109. |Dužnosti operatora transportnog sistema

Operator transportnog sistema prirodnog gasa ne može da kupuje i prodaje prirodni gas osim u slučaju obezbeđivanja sopstvene potrošnje prirodnog gasa, balansiranja sistema i pokrivanja tehničkih gubitaka u transportnom sistemu.

17. |Razdvajanje operatora sistema

Donošenje programa za obezbeđivanje nediskriminatorskog ponašanja

|potpuno usklađeno | | | | |10.

|Određivanje operatera sistema za distribuciju |2. 1.36.

17. |Razdvajanje operatora sistema

Donošenje programa za obezbeđivanje nediskriminatorskog ponašanja |potpuno usklađeno | | |

| |14. |Obaveza poverljivosti za operatora distributivnog sistema

|103.1.12 |Operatror distributivnog sistema dužan je da obezbedi tajnost komercijalnih i poslovnih podataka energetskih subjekata i kupaca energije, kao i drugih podataka koji su mu dostupni u obavljanju delatnosti |potpuno usklađeno | | | | |15.

|Kombinovani operator | | |neprenosivo |Neprimenjivo na tržište Republike Srbije. | |

|Pravo na uvid u račune |46.

47. |Agencija je dužna da u skladu sa zakonom i drugim propisima čuva tajnost komercijalnih i drugih poverljivih poslovnih podataka koji su joj dostavljeni za obavljanje poslova iz njene nadležnosti.

16. |Razdvajanje operatora sistema i razdvajanje računa

124.3. |Pristup dovodnim gasovodima

Odbijanje pristupa |potpuno usklađeno | | | | |21. |Odbijanje pristupa |124.2. |Odbijanje pristupa |potpuno usklađeno | | | | |22. |Nova infrastruktura |118. |Izuzeća za novu infrastrukturu u oblasti prirodnog gasa |potpuno usklađeno | | | | |23.

|Otvaranje tržišta i reciprocitet |140.

206.

|Pravo da slobodno biraju snabdevača na tržištu imaju svi krajnji kupci prirodnog gasa, osim domaćinstava koji to pravo stiču 1. januara 2015. godine.

Dinamika i način otvaranja tržišta |potpuno usklađeno |Aneksom I Ugovora o EZ propisani su rokovi za otvaranje tržišta Republike Srbije | | | |24. |Direktni gasovodi |2.1.8

27. |Direktni gasovodi

Energetska dozvola za izgradnju direktnih direktnih gasovoda može se izdati u slučaju odbijanja pristupa sistemu ili otpočinjanja rešavanja spora povodom pristupa sistemu. Energetska dozvola može se izdati energetskom subjektu koji obavlja delatnost proizvodnje prirodnog gasa ili snabdevanja prirodnim gasom, kao i krajnjem kupcu a radi povezivanja njihovih objekata u cilju snabdevanja energijom. |potpuno usklađeno | | | | |25. |Regulatorno telo |36.

47.

46.

191.

192.

124.

130. |Agencija je regulatorno telo. Agencija je samostalni pravni subjekt i funkcionalno je nezavisna

Agencija donosi metodologije za

određivanje cene pristupa sistemu za prenos i diostribuciju električne energije

Agencija utvrđuje

cene sistemskih usluga.

Na akte o izmenama tarifnih sistema iz stava 1. ovog člana, kao i na cene električne energije i prirodnog gasa, odnosno cene pristupa i korišćenja sistema za prenos, transport i distribuciju električne energije, odnosno prirodnog gasa, u skladu sa metodologijama i tarifnim sistemima iz st. 1. i 2. ovog člana do 1. oktobra 2012. godine, saglasnost daje Vlada

Agencija zahteva izmenu pravila o radu sistema, plana razvoja prenosnog i distributivnog sistema električne energije, program za obezbeđivanje nediskriminatorskog ponašanja i drugih akata u skladu sa odredbama ovog zakona

Kaznene odredbe

Odluka Agencije doneta po žalbi, a u vezi sa čl. 124 i 130. je konačna i protiv nje se može pokrenuti upravni spor. |potpuno usklađeno

| | | | |26. |Mere zaštite |164. |U slučaju kada je ugrožena sigurnost snabdevanja kupaca ili rada energetskog sistema zbog nedovoljne ponude na tržištu energije ili nastupanja drugih vanrednih okolnosti, Vlada propisuje mere ograničenja isporuke prirodnog gasa ili posebne uslove uvoza ili izvoza pojedinih vrsta energije, način i uslove za obrazovanje i kontrolu cena, obavezu isporuke samo određenim korisnicima ili posebne uslove obavljanja energetskih delatnosti uz minimalni poremećaj tržišta energijom u okruženju.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, Vlada određuje način obezbeđivanja, odnosno izvore sredstava za naknadu štete koja može nastati za energetske subjekte koji sprovode ove mere, kao i uslove i način raspodele sredstava po osnovu naknade štete. |potpuno usklađeno

| | | | |27. |Odstupanja u vezi obaveza „uzmi ili plati” |120. |Odstupanja u vezi obaveza „uzmi ili plati” |potpuno usklađeno | | | | |28.

|Nova i izolovana tržišta | | |neprenosivo |Odnosi se na zemlje članice EU | | | |29.-35.

|Postupak revizije

Odbor

Izveštavanje

Prestanak važenja

Sprovođenje

Stupanje na snagu

Adresati | | |neprenosivo |Odnosi se na zemlje članice EU | | | |A.1 |Mere zaštite potrošača |143.

144. |Zaštita krajnjih kupaca

Zabranjeno je nepošteno i nefer postupanje odnosno obmanjujuće poslovanje

Sadržina ugovora o prodaji

Prava kupca u slučaju obustave isporuke. |potpuno usklađeno | | | | |A.2 |Uporedni sadržaj | | |neprenosivo |Sadrži izmene kojima se ukida prethodna direktiva | | | |[pic][pic][pic]

Ostavite komentar