Na osnovu člana 5. stav 2. Zakona o državnom premeru i katastru („Službeni glasnik RS”, broj 72/09),
Vlada donosi
U R E D B U
O UTVRĐIVANjU SREDNjOROČNOG PROGRAMA RADOVA
REPUBLIČKOG GEODETSKOG ZAVODA ZA PERIOD OD 1. JANUARA 2010. DO
31. DECEMBRA 2014. GODINE
Član 1.
Ovom uredbom utvrđuje se Srednjoročni program radova Republičkog geodetskog zavoda za period od 1. januara 2010. do 31. decembra 2014. godine, koji je odštampan uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.
Član 2.
Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije”.
Broj:
U Beogradu, 11. februara 2010. godine
V L A D A
PRVI POTPREDSEDNIK VLADE –
ZAMENIK PREDSEDNIKA VLADE
Ivica Dačić
SREDNjOROČNI PROGRAM RADOVA REPUBLIČKOG GEODETSKOG ZAVODA za period od 1. januara 2010. do 31. decembra 2014. godine
Odredbom člana 5. stav 1. Zakona o državnom premeru i katastru („Službeni glasnik Republike Srbije”, broj 72/09), propisano je da se poslovi državnog premera, osnivanja i obnove katastra nepokretnosti, praćenja i obezbeđivanja ažurnosti katastra nepokretnosti, osnovnih geodetskih radova, adresnog registra, procene vrednosti nepokretnosti, osnivanja katastra vodova, topografsko-kartografske delatnosti, geodetsko-katastarskog informacionog sistema i Nacionalne infrastrukture geoprostornih podataka, obavljaju na osnovu srednjoročnog programa i godišnjeg plana radova.
Srednjoročnim programom radova Republičkog geodetskog zavoda za period od 1. januara 2010. do 31. decembra 2014. godine (u daljem tekstu: Program) utvrđuju se vrsta i obim radova, dinamika njihovog izvršenja, izvori finansiranja i obim potrebnih sredstava za njihovu realizaciju, kao i učesnici u njegovoj realizaciji.
Cilj Programa je:
– izrada efikasnijeg sistema upravljanja i raspolaganja nepokretnostima;
– prelazak na novi državni referentni sistem ETRS89;
– određivanje referentne nivelmanske mreže i geoida za teritoriju Republike Srbije;
– nastavak radova na osnivanju katastra nepokretnosti i završetak tih radova;
– nastavak radova na uređenju zemljišne teritorije komasacijom i novom katastarskom
premeru;
– nastavak radova na prevođenju analognih katastarskih planova u digitalni oblik i završetak tih radova, a u cilju formiranja baze podataka katastra nepokretnosti;
– formiranje i održavanje Registra prostornih jedinica i Adresnog registra;
– unapređivanje kvaliteta postojećih podataka katastra nepokretnosti;
– realizacija topografskog premera, izrada digitalnog ortofotoa i digitalnog modela terena, formiranje osnovnog topografskog modela i izrada osnovne državne karte, tematskih karata i nastavnih sredstava ;
– osnivanje katastra vodova i upis stvarnih prava na vodovima;
– osnivanje Registra državne granice;
– uspostavljanje Centra za daljinsku detekciju;
– formiranje baza podataka osnovnih geodetskih radova, katastra nepokretnosti, katastra vodova i topografsko-kartografske baze podataka i stvaranja jedinstvenog geodetsko-katastarskog informacionog sistema;
– uspostavljanje Nacionalne infrastrukture geoprostornih podataka i
– procena vrednosti nepokretnosti upisanih u katastar nepokretnosti.
Program je izrađen na osnovu:
– Zakona o državnom premeru i katastru i prateće podzakonske regulative;
– dokumenta Strateški ciljevi Republičkog geodetskog zavoda 2006. – 2015;
– Srednjoročnog programa radova Republičkog geodetskog zavoda za period od 1. januara 2004. do 31. decembra 2008. godine;
– Izveštaja o realizaciji radova;
– Izveštaja o realizaciji projekta „Izrada katastra nepokretnosti i upis prava u Srbiji”, koji se realizuje sredstvima iz kredita Svetske banke;
– Izveštaja o realizaciji donatorskih projekata.
Programom radova planiraju se sledeće vrste radova:
Redni broj Vrsta radova 1. Prelazak na novi državni referentni sistem ETRS89 1.1. Formiranje modela i parametara za prelazak na novi državni referentni sistem ETRS89 (za celokupno područje Srbije) 1.2. Prevođenje postojećih podataka državnog premera u novi državni referentni sistem ETRS89 1.3. Razvoj i održavanje Aktivne geodetske referentne osnove Srbije (AGROS) 1.4. Održavanje postojeće geodetske osnove i uspostavljanje test poligona za ispitivanje geodetskih instrumenata 2. Određivanje geoida za teritoriju Srbije 2.1. Terenska merenja 2.2. Obrada podataka i određivanje geoida 3. Određivanje referentne nivelmanske mreže 3.1. Terenska merenja 3.2. Obrada podataka i izrada Elaborata o realizaciji 4. Prevođenje analognih katastarskih planova u digitalni oblik u preostalih 3000 katastarskih opština 5. Izrada katastra nepokretnosti u preostalih 500 katastarskih opština 6. Novi katastarski premer na površini 50.000 ha 7. Uređenje zemljišne teritorije komasacijom na površini 50.000 ha 8. Praćenje i obezbeđivanje ažurnosti katastra nepokretnosti u katastarskim opštinama gradskog karaktera 9. Osnivanje katastra vodova za grad Beograd i 23 grada u Srbiji 10. Osnivanje Registra državne granice i održavanje državne granice 10.1. Preuzimanje postojećih podataka o državnoj granici 10.2. Prikupljanje dopunskih podataka o državnoj granici i održavanje državne granice 10.3. Formiranje Registra državne granice 11. Formiranje Registra prostornih jedinica (RPJ) u digitalnoj formi 11.1. Završetak radova na formiranju RPJ-a 11.2. Harmonizacija podataka RPJ-a sa grafičkim podacima katastra nepokretnosti 11.3. Priprema podataka za potrebe popisa stanovništva 2011. godine 12. Formiranje i održavanje Adresnog registra 12.1. Formiranje Adresnog registra 12.2. Održavanje Adresnog registra 13. Procena vrednosti nepokretnosti 13.1. Pripremni radovi 13.2. Izrada modela za utvrđivanje vrednosti nepokretnosti za 2011. godinu 13.3. Preuzimanje postojećih podataka o vrednostima nepokretnosti 13.4. Procena vrednosti nepokretnosti upisanih u katastar nepokretnosti 13.5. Izrada modela za utvrđivanje vrednosti nepokretnosti za 2014. godinu 14. Snimanje iz vazduha 3/5 teritorije Srbije – periodično snimanje 14.1. Izrada projekta snimanja iz vazduha 3/5 teritorije Srbije 14.2. Realizacija projekta snimanja 3/5 teritorije Srbije 14.3. Kontrola, verifikacija i unos podataka u topografsko-kartografsku bazu podataka 15. Izrada digitalnog ortofotoa za teritoriju Srbije 15.1. Izrada digitalnog ortofotoa za područje Srbije kroz započeti CARDS program 15.2. Izrada digitalnog ortofotoa za 3/5 teritorije Srbije – na osnovu periodičnog snimanja 15.3. Kontrola, verifikacija i unos u topografsko-kartografsku bazu podataka digitalnog ortofotoa iz 15.1. i 15.2. 16. Izrada osnovnog topografskog modela (OTM) za sva gradska područja 16.1. Prikupljanje podataka iz postojećih izvora 16.2. Prikupljanje podataka na terenu i digitalizacija sa ortofotoa 16.3. Kontrola i verifikacija prikupljenih podataka OTM-a 16.4. Izrada osnovne državne karte na osnovu OTM-a i digitalnog modela terena za sva gradska područja 17. Izrada digitalnog modela terena (DMT) za teritoriju Srbije 18. Izrada ortofoto karte za teritoriju Srbije 19. Izrada nastavnih sredstava i tematskih karata 20. Uspostavljanje Centra za daljinsku detekciju 21. Uspostavljanje geodetsko-katastarskog informacionog sistema (GKIS) 21.1. Uspostavljanje podsistema osnovnih geodetskih radova 21.2. Uspostavljanje podsistema katastra nepokretnosti 21.3. Uspostavljanje topografsko-kartografskog podsistema 21.4. Uspostavljanje podsistema katastra vodova 21.5. Uspostavljanje digitalnog arhiva podataka i dokumenatacije 21.6. Uspostavljanje i razvoj korisničkih servisa i održavanje GKIS-a 22. Osnivanje Nacionalne infrastrukture geoprostornih podataka (NIGP) 22.1 Izrada, usvajanje, praćenje i revizija strategije i akcionog plana za uspostavljanje NIGP-a 22.2. Planiranje organizovanje i održavanje metapodataka za skupove podataka Republičkog geodetskog zavoda 22.3. Izrada i održavanje geoportala Republičkog geodetskog zavoda, razvoj geo-servisa i infrastrukture, povezivanje sa drugim servisima 22.4. Implementacija tematskih skupova podataka (prikupljanje digitalnih podataka i usaglašavanje sa standardima) 22.5. Osnivanje, razvoj i održavanje Nacionalnog geoportala NIGP-a 23. Razvoj i održavanje tehničke infrastrukture
Sredstva za realizaciju Programa obezbediće se iz budžeta Republike Srbije, sopstvenih prihoda Republičkog geodetskog zavoda, budžeta jedinica lokalne samouprave, donacija i kredita.
Sredstva iz sopstvenih prihoda Republičkog geodetskog zavoda predstavljaju osnovna sredstva za realizaciju Programa.
Sredstva iz budžeta jedinica lokalne samouprave, fizičkih i pravnih lica, shodno njihovim interesima, obezbediće se na teritorijalnom principu. Procena učešća u finansiranju realizacije Programa od strane jedinica lokalne samouprave data je na osnovu njihovog dosadašnjeg učešća u finansiranju geodetskih radova u postupcima komasacije, katastarskog premera i izrade katastra vodova, kao i njihovog interesovanja za realizaciju planiranih radova Zavoda.
Sredstva iz donacija biće obezbeđena iz započetih i novih projekata, a na osnovu sporazuma o tehničkoj saradnji između donatora i Republičkog geodetskog zavoda, odnosno Republike Srbije.
Sredstva iz kredita biće obezbeđena iz započetih („Izrada katastra nepokretnosti i upis prava u Srbiji” – kredit Svetske banke) i novih projekata.
Dinamika izvođenja radova (u procentima), potrebna finansijska sredstva (u milionima dinara) i izvor finansiranja ((B) – prihodi iz budžeta Republike Srbije, (S) – sopstveni prihodi budžetskog korisnika, (L) – budžet jedinica lokalne samouprave, (D) – donacija, (K) – kredit, prikazani su po vrstama radova u narednoj tabeli:
Redni broj vrste radova Procenat planirane realizacije, planirana finansijska sredstva i izvor finansiranja- po godinama Ukupno 2010. 2011. 2012. 2013. 2014. 1,5 (S) – – – – 1,5 1.2. 10% 10% 20% 30% 30% 100% 0,6 (S) 0,6 (S) 1,2 (S) 1,8 (S) 1,8 (S) 6,0 1.3. 10% 20% 20% 20% 30% 100% 6,0 (S) 12,0 (S) 12,0 (S) 12,0 (S) 18,0 (S) 60,0 1.4. 10% 10% 20% 30% 30% 100% 9,0 (S) 9,0 (S) 18,0 (S) 27,0 (S) 27,0 (S) 90,0 157,5 2. 2.1. 10% 3. 3.1. 10% 20% 20% 20% 30% 100% 3.2. 30% 30% 40% 100% 2,4 (S) 2,4 (S) 3,2 (S) 8,0 138,0 4. 12% 35% 30% 23% – 100% 50,0 (K)+ 50,0 (S) 300,0 (S) 250,0 (S) 200,0 (S) – 850,0 5. 85% 15% – – – 100% 567,00 (S) +100,0 (K) 83,0 (S) + 35,0(K) – – – 785,0 6. 5% 5% 20% 30% 40% 100% 22,5 (L)+ 22,5 (K) 22,5 (L) + 22,5 (K) 90,0 (L) + 90,0 (K) 135,0 (L) +135,0 (K) 180,0 (L) +180,0 (K) 900,0 7. 15% 15% 20% 25% 25% 100% 87,0 (L) + 43,5 (K) 87,0 (L) + 43,5 (K) 116,0 (L) + 58,0 (K) 145,0 (L) + 72,5 (K) 145,0 (L) + 72,5 (K) 870,0 8. 5% 10% 15% 20% 50% 100% 6,0 (S) 12,0 (S) 18,0 (S) 24,0 (S) 60 (S) 120,0 9. 5% 10% 10% 30% 45% 100% 4,75 (L) 9,5 (L) 9,5 (L) 10,0 (L) +18,5 (S) 10,0 (L) + 32,75 (S) 95,0 10. 10.1. 100% – – – – 100% 10.2. 50% 50% – – – 100% 40,0 (S) 40,0 (B) 35,0 (B) 35,0 (B) 35,0 (B) 185,0 10.3. 10% 90% – – – 100% 0,1 (S) 0,9 (B) – – – 1,0 186,2 11. 11.1. 100% – – – – 100% 11.2. 30% 30% 20% 20% – 100% 0,6 (S) 0,6 (S) 0,4 (S) 0,4 (S) – 2,0 11.3. 80% 20% – – – 100% 160,0 (S) 40,0 (B) – – – 200,0 202,8 12. 12.1. 100% – – – – 100% 95,0 (S) – – – – 95,0 12.2. – 25% 25% 25% 25% 100% – 10,0 (L) + 2.0 (B) 10,0 (L) + 2.0 (B) 10,0 (L) + 2.0 (B) 10,0 (L) + 2.0 (B) 48.0 143.0 13. 13.1. 100% – – – – 100% 13.2. 25% 75% – – – 100% 5,0 (S) 15,0 (S) – – – 20,0 13.3. 100% – – – – 100% 1,0 (S) – – – – 1,0 13.4. – 10% 20% 30% 40% 100% – 15 (S) 30 (S) 45,0 (S) 60,0 (S) 150,0 13.5. – – – – 100% 100% – – – – 12,0 (S) 12,0 188,0 14. 14.1. – 34% 33% 33% 100% 14.2. – – 34% 33% 33% 100% 28,0 (S) 28,0 (S) 28,0 (S) 84,0 14.3. – – 34% 33% 33% 100% 1,0 (S) 1,0 (S) 1,0 (S) 3,0 88.5 15. 15.1. 100% – – – 100% 15.2. 34% 33% 33% 100% 20,0 (S) 20,0 (S) 20,0 (S) 60,0 15.3. 55% 7,5% 12,5% 12,5% 12,5% 100% 2,2 (D) 0,3 (S) 0,5 (S) 0,5 (S) 0,5 (S) 4,0 154,0 16. 16.1. 10% 20% 30% 20% 20% 100% 16.2. 10% 20% 30% 20% 20% 100% 40,0 (D) 80,0 (D) 120,0 (S) 80,0 (S) 80,0 (S) 400,0 16.3. 10% 20% 30% 20% 20% 100% 1,0 (D) 2,0 (D) 3,0 (S) 2,0 (S) 2,0 (S) 10,0 16.4. 10% 20% 30% 20% 20% 100% 4,0 (D) 8,0 (D) 12,0 (S) 8,0 (S) 8,0 (S) 40,0 452,0 17. 20% 25% 25% 20% 10% 100% 18,0 (D) 22,5 (D) 22,5 (S) 18,0 (S) 9,0 (S) 90,0 18. 10% 20% 25% 25% 20% 100% 10,0 (D) 20,0 (D) 25,0 (S) 25,0 (S) 20,0 (S) 100,0 19. 16% 18% 22% 22% 22% 100% 30,0 (S) 35,0 (S) 40,0 (S) 40,0 (S) 40,0 (S) 185,0 20. 10% 20% 20% 30% 20% 100% 10,0 (K) 20,0 (K) 20,0 (K) 30,0 (K) 20,0 (K) 100,0 21. 21.1. 40% 60% – – – 100% 21.2. 40% 60% – – – 100% 80,0 (K) 120,0 (K) – – – 200,0 21.3. 45% 55% – – – 100% 45,0 (D) 55,0 (S) 100,0 21.4. – 20% 30% 50% – 100% – 6,0 (S) 9,0 (S) 15,0 (S) – 30,0 21.5. 5% 22. 22.1 60% 10% 15% 10% 5% 100% 22.2. 60% 10% 5% 5% 20% 100% 12,0 (S) 2,0 (S) 1,0 (S) 1,0 (S) 4,0 (S) 20,0 22.3. 20% 20% 40% 10% 10% 100% 16,0 (S) 16,0 (S) 32,0 (S) 8,0 (S) 8,0 (S) 80,0 22.4. 14% 14% 22.5% 22.5% 27% 100% 15,0 (S) 15,0 (S) 25,0 (S) 25,0 (S) 30,0 (S) 110,0 22.5. 12.5% 12.5% 21% 21% 33% 100% 7,5 (S) 7,5 (B) 12,5 (S) 12,5 (S) 20,0 (S) 60,0 271,0 23. 9% 24% 45% 21% 1% 100% 11,8 (S) 33,0 (S) 61,0 (S) 28,0 (S) 2,0 (S) 135,8 Ukupna finansijska sredstva 1.721,85 1.284,40 1.244,15 1.302,00 1.243,20 6.795,60
Ukupna finansijska sredstva neophodna za realizaciju Programa iznose 6.795.600.000 dinara, što prema zvaničnom srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan 20. novembar 2009. godine iznosi 71.948.113 evra.
Struktura izvora sredstava data je u milionima dinara i procentima, po godinama realizacije Programa, u narednoj tabeli:
Godina Budžet RS Budžet jedinica lokalne samouprave Donacije Krediti Prihodi iz budžeta Sopstveni prihodi 2010. 0.00 1087.20 114.25 214.40 306.00 0% 63.14% 6.64% 12.45% 17.77% 2011. 90.50 683.00 129.00 140.90 241.00 7.05% 53.18% 10.04% 10.97% 18.76% 2012. 37.15 797.50 225.50 16.00 168.00 2.99% 64.10% 18.12% 1.29% 13.50% 2013. 37.10 707.40 300.00 20.00 237.50 2.85% 54.33% 23.04% 1.54% 18.24% 2014. 37.05 556.65 345.00 32.00 272.50 2.98% 44.78% 27.75% 2.57% 21.92% Ukupno 2.97% 56.39% 16.39% 6.23% 18.02% 201.80 3.631.75 1.113.75 423.30 1.225.00
Nosilac realizacije Programa je Republički geodetski zavod i odgovoran je za njegovu realizaciju.
Učesnici u realizaciji Programa mogu biti jedinice lokalne samouprave, javna preduzeća, geodetske organizacije, kao i međunarodne institucije i nadležne organizacije drugih zemalja, koje na osnovu ugovora o zajmu ili tehničkoj saradnji pružaju stručnu, tehničku i finansijsku podršku.
Pri utvrđivanju konkretnih lokacija, određivanju dinamike izvođenja radova i predlaganju mera za unapređenje realizacije radova, sarađuju svi učesnici u realizaciji Programa.
Neposredni izvršioci radova su Republički geodetski zavod i geodetske organizacije kojima je rešenjem Republičkog geodetskog zavoda izdata licenca za rad.
Na osnovu ovog programa Republički geodetski zavod doneće godišnji plan radova, najkasnije do 25. decembra tekuće godine za narednu kalendarsku godinu.
Republički geodetski zavod dostaviće Vladi izveštaj o realizaciji godišnjeg plana radova do 1. februara tekuće godine za prethodnu godinu.