Uredba o sadržini i načinu podnošenja zahteva za izdavanje odobrenja za sprovođenje koncentracije

Na osnovu člana 23. stav 6. Zakona o zaštiti konkurencije („Službeni glasnik RS“, broj 79/05),

Vlada donosi

UREDBU

O SADRŽINI I NAČINU PODNOŠENjA ZAHTEVA ZA IZDAVANjE ODOBRENjA ZA SPROVOĐENjE KONCENTRACIJE

Član 1.

Ovom uredbom bliže se uređuje sadržina i način podnošenja zahteva za izdavanje odobrenja za sprovođenje koncentracije (u daljem tekstu: zahtev) .

Član 2.

Zahtev sadrži:

1) naziv, sedište i predmet poslovanja podnosioca zahteva, odnosno izvod iz registra u kojem su registrovani ovi podaci;

2) naziv, sedište i predmet poslovanja svih učesnika u koncentraciji i učesnika na tržištu iz tač. 17) i 18) ovog člana, odnosno izvode iz registra u kojem su registrovani ovi podaci;

3) ime, adresu, broj telefona, broj telefaksa i e-mail adresu predstavnika ili zastupnika podnosioca zahteva, kao i punomoćje ako se zahtev podnosi od strane zastupnika;

4) detaljan opis oblika koncentracije;

5) kopija akta o koncentraciji, i to:

a) akta o izvršenju ili nameri izvršenja nekog od oblika statusnih promena,

b) akta o sticanju ili nameri sticanja neposredne ili posredne kontrole ili

v) akt o sprovođenju ili nameri sprovođenja zajedničkog ulaganja;

6) detaljan finansijski izveštaj, kao i druge izveštaje iz kojih se može utvrditi finansijsko stanje učesnika koncentracije, za tri godine koje prethode godini u kojoj se sprovodi koncentracija, i to za svaku godinu pojedinačno;

7) ukupan godišnji prihod svakog učesnika koncentracije, bez poreza na dodatu vrednost i drugih poreza koji se direktno odnose na učesnike koncentracije, za tri godine koje prethode godini u kojoj se sprovodi koncentracija, i to za svaku godinu pojedinačno;

8) podatke o broju zaposlenih kod učesnika u koncentraciji za tri godine koje prethode godini u kojoj se sprovodi koncentracija, i to za svaku godinu pojedinačno;

9) listu pet najvećih dobavljača relevantnog proizvoda svakog od učesnika u koncentraciji, uključujući vrednost nabavke za tri godine koje prethode godini u kojoj se sprovodi koncentracija, i to za svaku godinu pojedinačno;

10) listu pet najvećih kupaca relevantnog proizvoda svakog od učesnika u koncentraciji, uključujući vrednost prodaje, za tri godine koje prethode godini u kojoj se sprovodi koncentracija, i to za svaku godinu pojedinačno;

11) podatke o vrednosti i obimu proizvodnje i prodaje izražene u dinarima, odnosno broju komada ili odgovarajućim mernim jednicama koji su učesnici u koncentraciji ostvarili prodajom proizvoda i/ili usluga na relevantnom tržištu, za tri godine koje prethode godini u kojoj se sprovodi koncentracija, i to za svaku godinu pojedinačno;

12) procenu podnosioca zahteva relevantnog tržišta na kojem deluju učesnici koncentracije i učesnici na tržištu pod njihovom kontrolom ili učesnici na tržištu koji ih kontrolišu i procenu njihovih tržišnih udela, pre i posle sprovođenja koncentracije;

13) spisak i procenu tržišnih udela na relevantnom tržištu glavnih tržišnih konkurenata učesnika koncentracije;

14) sve raspoložive analize, studije, prikaze ili druge izveštaje pripremljene za potrebe učesnika u koncentraciji, na čiji je predmet procena i analiza koncentracije sa stanovišta stanja na relevantnom tržištu, uslova i postojanja stvarne i potencijalne konkurencije na relevantnom tržištu;

15) grafički prikaz (dijagram) organizacione strukture učesnika u koncentraciji i povezanih društava iz kojeg se jasno vide naročito:

a) međusobne veze između učesnika u koncentraciji i povezanih društava,

b) udeli koje kontrolna (matična) društva imaju u osnovnom kapitalu podređenih ( zavisnih) društava, odnosno koja zavisna društva imaju u drugim zavisnim društvima unutar koncerna (izražena u procentima);

16) strukturu vlasništva nad akcijama ili udelima u učesniku na tržištu nad kojim se stiče kontrola, pre i posle sprovođenja koncentracije;

17) spisak drugih učesnika na tržištu u kojima učesnici u koncentraciji pojedninačno ili zajedno imaju 10% ili više udela u osnovnom kapitalu, odnosno 10% ili više akcija sa pravom glasa, uz kratak opis pretežne delatnosti tih učesnika na tržištu;

18) spisak svih učesnika na tržištu u kojima su članovi upravnih ili nadzornih odbora učesnika u koncentraciji istovremeno članovi upravnih ili nadzornih odbora tih učesnika na tržištu, uz kratak opis pretežne delatnosti tih učesnika na tržištu;

19) odluke drugih institucija ovlašćenih za ocenu koncentracija kojima je podnet zahtev za ocenu iste koncentracije, odnosno dokaz da je takav zahtev podnet ili dokaz da postoji namera za podnošenje takvog zahteva;

20) detaljan opis organizacije mreže distribucije i maloprodaje proizvoda i/ili usluga na relevantnom tržištu, s posebnim opisom mreže distribucije i maloprodaje koju koriste učesnici koncentracije (vlastita, ugovorna i sl.);

21) opis izvršenih ili nameravanih istraživanja i ulaganja u razvoj učesnika koncentracije (oblik i vrsta ulaganja ili istraživanja, njihovo značenje za proizvodnju i promet proizvoda i/ili usluga na relevantnom tržištu, iznos sredstava koja su u tu svrhu uložena ili iznos sredstava za čije ulaganje postoji namera i sl.);

22) opis i detaljno obrazloženje razloga za sprovođenje koncentracije, odnosno obrazloženje očekivanih pogodnosti koje će nastati sprovođenjem koncentracije sa stanovišta učesnika u koncentraciji;

23) opis i detaljno obrazloženje očekivanih pogodnosti koje će nastati sprovođenjem koncentracije sa stanovišta interesa potrošača, kao što su:

a) snižavanje cena proizvoda i/ili usluga,

b) povećanje kvaliteta proizvoda i/ili usluga,

v) uvođenje inovacija,

g) povećanje i proširivanje mogućnosti izbora proizvoda i/ili

usluga za potrošača.

Pored podataka i priloga iz stava 1. ovog člana podnosilac zahteva može da dostavi i druge podatke i priloge za koje smatra da bi mogli biti od značaja za ocenu nameravane koncentracije.

Podnosilac zahteva dužan je da, na zahtev Komisije za zaštitu konkurencije ( u daljem tekstu: Komisija), dostavi dodatne podatke koji su joj potrebni za ocenu nameravane koncentracije.

Član 3.

Ako zahtev ne sadrži sve podatke i priloge iz člana 2. ove uredbe, Komisija poziva podnosioca zahteva da u roku koji ona odredi dopuni zahtev.

Ako podnosilac zahteva ne postupi u roku iz stava 1. ovog člana, Komisija će takav zahtev odbaciti.

Član 4.

Zahtev se podnosi u pisanom obliku na papiru formata A4 i u elektronskoj verziji na disketama ili kompakt diskovima.

Podnosilac zahteva je dužan da zahtev sastavi na sledeći način:

1) da svaki podatak iz člana 2. ove uredbe upiše na zasebnom listu, uz mogućnost da se po potrebi doda i veći broj listova u cilju potpunijeg prikaza, interpretacije ili objašnjenja traženog podatka;

2) da svaki zasebni list parafira lice koja je odgovorno za tačnost i istinitost podataka;

3) da na svakom listu upiše redni broj i tačan naziv svakog pojedinog podatka, i to po redosledu njihovog navođenja u članu 2. ove uredbe;

4) da ispod rednog broja i naziva podataka iz tačke 3) ovog člana opiše podatke i okolnosti koje se odnose na prijavljenu koncentraciju, a u slučaju nemogućnosti pribavljanja nekih od podataka koji su utvrđeni u članu 2. ove uredbe, da navede od koga je i kada pokušao da obezbedi te podatke, kao i razloge zbog kojih oni nisu obezbeđeni;

5) da navede dokaze, analize, grafikone, dijagrame i drugu dokumentaciju kojom se potvrđuju navodi iz tač. 3) i 4) ovog člana;

6) da, na kraju zahteva, na posebnom listu sastavi spisak svih dokaza, analiza, grafikona, dijagrama koje je priložio, sa potpisom lica koje je odgovorno za tačnost i istinitost podataka i navođenjem mesta i datuma podnošenja zahteva.

Član 5.

Zahtev se sastavlja na srpskom jeziku i podnosi se u jednom primerku.

Ako je neki od potrebnih dokumenata izvorno na stranom jeziku, podnosilac je dužan da dostavi kopiju originalnog dokumenta i njegov prevod na srpski jezik.

Za tačnost i potpunost podataka u zahtevu, kao i za tačnost prevoda, odgovoran je podnosilac zahteva.

Član 6.

Ako ponosilac zahteva za određeni podatak sadržan u zahtevu jasno naznači da predstavlja poslovnu tajnu koja je određena u skladu sa zakonom kojim se uređuju privredna društva, odnosno da podatak predstavlja državnu, vojnu ili službenu tajnu, sa tim podatkom Komisija će postupati u skladu sa članom 55. stav 2. Zakona o zaštiti konkurencije («Službeni glasnik RS», broj 79/05).

Sa podatakom koji podnosilac zahteva označi kao tajnu u skladu sa stavom 1. ovog člana, Komisija može postupati i drugačije ako utvrdi da je sa takvim podatkom javnost već upoznata, odnosno da je on na bilo koji način prethodno već objavljen.

Član 7.

Procenu relevantnog tržišta podnosilac zahteva vrši na osnovu propisanih kriterijuma za određivanje relevantnog tržišta.

Član 8.

Ako podnosilac zahteva kao poseban razlog za sprovođenje koncentracije navede povećanje ekonomske efikasnosti, dužan je da dostavi i obrazloženje o uticaju tog povećanja na privredu Republike Srbije.

Član 9.

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije“.

Broj:

U Beogradu,

VLADA

POTPREDSEDNIK

Ostavite komentar