Uredba o načelima i kriterijumima za unutrašnje uređenje i sistematizaciju radnih mesta u Ministarstvu odbrane

Na osnovu člana 12. stav 2. tačka 17. i člana 108. stav 2. Zakona o odbrani („Službeni glasnik RS”, broj 116/07),

Vlada donosi

U R E D B U

o načelima i kriterijumima za unutrašnje uređenje i sistematizaciju radnih mesta u Ministarstvu odbrane

I. OSNOVNE ODREDBE

Sadržina uredbe

Član 1.

Ovom uredbom propisuju se načela i kriterijumi za unutrašnje uređenje i sistematizaciju radnih mesta u Ministarstvu odbrane.

Ovom uredbom propisuje se i način pripreme i donošenja Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Ministarstvu odbrane (u daljem tekstu: Pravilnik).

1. DOKUMENTI ZA UNUTRAšNJE UREđENJE I SISTEMATIZACIJU RADNIH I FORMACIJSKIH MESTA I NJIHOVO DONOšENJE

Član 2.

Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta u Ministarstvu odbrane određuju se Pravilnikom. Delovi Pravilnika za Vojnoobaveštajnu i Vojnobezbednosnu agenciju izrađuju se kao aneksi Pravilnika.

Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih (formacijskih) mesta u Generalštabu Vojske Srbije određuju se formacijom.

Pravilnik donosi ministar odbrane uz saglasnost Vlade.

Formaciju Generalštaba Vojske Srbije donosi ministar odbrane.

Donošenje Pravilnika u posebnim slučajevima

Član 3.

Deo Pravilnika koji se odnosi na organ uprave u sastavu Ministarstva odbrane (u daljem tekstu: organ u sastavu), ministru odbrane predlaže direktor organa u sastavu.

Sadržina Pravilnika

Član 4.

Pravilnik se sastoji od dela kojim se određuje unutrašnje uređenje Ministarstva odbrane i dela kojim se sistematizuju radna mesta.

Deo Pravilnika o unutrašnjem uređenju Ministarstva odbrane sadrži:

1) unutrašnje jedinice u Ministarstvu odbrane, njihov delokrug i međusobni odnos, kao i vojne jedinice i vojne ustanove Ministarstva odbrane koje su organizaciono i funkcionalno vezane za njih i njihov delokrug;

2) rukovođenje unutrašnjim jedinicama Ministarstva odbrane i vojnim jedinicama i vojnim ustanovama Ministarstva odbrane;

3) ovlašćenja i odgovornosti rukovodilaca unutrašnjih jedinica Ministarstva odbrane i vojnih jedinica i vojnih ustanova Ministarstva odbrane;

4) način saradnje Ministarstva odbrane sa drugim ministarstvima i organizacijama.

Deo Pravilnika o sistematizaciji radnih mesta sadrži:

1) pregled broja radnih mesta državnih sekretara, državnih službenika po grupama položaja i zvanjima i nameštenika po vrstama, kao i broj državnih sekretara, državnih službenika i nameštenika na tim radnim mestima;

2) pregled formacija vojnih jedinica i vojnih ustanova Ministarstva odbrane i broja oficira, podoficira, vojnika po ugovoru i civilnih lica u njima;

3) nazive radnih mesta, opise poslova radnih mesta i zvanja za državne službenike odnosno vrste za nameštenike u koje su radna mesta razvrstana;

4) potreban broj državnih službenika, nameštenika i profesionalnih vojnih lica za svako radno mesto;

5) uslove za zaposlenje na svakom radnom mestu.

Sastavni deo Pravilnika su i prilozi koji sadrže sistematizovana radna mesta profesionalnih pripadnika Vojske Srbije zaposlenih u Ministarstvu odbrane i vojnim jedinicama i vojnim ustanovama u kojima se ne obavljaju poslovi iz nadležnosti Ministarstva odbrane, a koji su funkcionalno i organizaciono vezani za Ministarstvo odbrane

Usklađenost s Kadrovskim planom

Član 5.

Pravilnik mora biti usklađen s donesenim Kadrovskim planom i odobrenim brojem profesionalnih pripadnika Vojske Srbije.

Formacije vojnih jedinica i vojnih ustanova Ministarstva odbrane

Član 6.

Unutrašnje uređenje vojnih jedinica i vojnih ustanova Ministarstva odbrane i sistematizacija formacijskih mesta u njima utvrđuju se formacijama.

Knjige formacije se izrađuju za vojne jedinice i vojne ustanove čije unutrašnje uređenje obezbeđuje samostalno izvršavanje osnovnih namenskih zadataka.

Formacije vojnih jedinica i vojnih ustanova Ministarstva odbrane donosi ministar odbrane na predlog sektora, Sekretarijata Ministarstva odbrane, Kabineta ministra odbrane, organa u sastavu ili uže unutrašnje jedinice van sektora i Sekretarijata Ministarstva odbrane.

Formacije radnih mesta oficira i podoficira

u radnom odnosu na neodređeno vreme,

raspoređenih van Vojske Srbije

Član 7.

Sistematizacija radnih mesta oficira i podoficira u radnom odnosu na neodređeno vreme, koji se raspoređuju van Vojske Srbije (Ministarstvo odbrane, drugi državni organ i pravno lice) vrši se formacijom.

Formaciju radnih mesta oficira i podoficira u radnom odnosu na neodređeno vreme koji se raspoređuju van Vojske Srbije donosi ministar odbrane na predlog rukovodioca unutrašnje jedinice Ministarstva odbrane, rukovodioca drugog državnog organa ili pravnog lica u čiji sastav se raspoređuju oficiri i podoficiri.

2. OVLAšćENJA I ODGOVORNOSTI RUKOVODIOCA UNUTRAšNJE JEDINICE U MINISTARSTVU ODBRANE

Član 8.

Rukovodilac unutrašnje jedinice u Ministarstvu odbrane planira, usmerava i nadzire rad unutrašnje jedinice i vrši najsloženije poslove iz njenog delokruga.

Rukovodilac unutrašnje jedinice u Ministarstvu odbrane planira, usmerava i nadzire i rad vojne jedinice i vojne ustanove koja je organizaciono i funkcionalno vezana za njega.

On je odgovoran za zakonit, pravilan i blagovremen rad unutrašnje jedinice i vojne jedinice i vojne ustanove koja je organizaciono i funkcionalno vezana za njega.

II. NAčELA ZA UNUTRAšNJE UREđENJE I SISTEMATIZACIJU RADNIH MESTA

Član 9.

Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta moraju:

1) da se zasnivaju na delokrugu Ministarstva odbrane i radnim procesima u njemu;

2) da budu prilagođeni celini poslova Ministarstva odbrane;

3) da obezbede delotvoran i skladan rad Ministarstva odbrane i delotvoran nadzor nad radom unutar Ministarstva odbrane;

4) da obezbede brzo i delotvorno ostvarivanje prava i pravnih interesa stranaka;

5) da omoguće grupisanje istovrsnih ili srodnih i međusobno povezanih poslova u odgovarajuće unutrašnje jedinice u Ministarstvu odbrane;

6) da obezbede mogućnost integrisanja bezbednosnog sistema Republike Srbije u šire bezbednosne sisteme (koji su značajni za našu bezbednost);

7) da obezbede mogućnost upućivanja profesionalnih vojnih lica na službu u Ministarstvo odbrane i druge državne organe i pravna lica, na radna mesta na kojima se izvršavaju poslovi za koje su neophodna znanja i sposobnosti koje oni poseduju;

8) da obezbede izvršavanje poslova koji nisu iz delokruga Ministarastva odbrane, a čijom se realizacijom stvaraju uslovi za obavljanje poslova iz delokruga Ministarstva odbrane;

9) da obezbede efikasan prelazak sa mirnodopske na ratnu organizaciju;

10) da obezbede javnost rada Ministarstva odbrane.

III. VRSTE UNUTRAŠNjIH JEDINICA, ORGANI U SASTAVU, VOJNE JEDINICE I VOJNE USTANOVE I USLOVI ZA NjIHOVO OBRAZOVANjE

Član 10.

U Ministarstvu odbrane mogu da se obrazuju unutrašnje jedinice i vojne jedinice i vojne ustanove Ministarstva odbrane.

1. VRSTE UNUTRAšNJIH JEDINICA

Član 11.

Unutrašnje jedinice Ministarstva odbrane obrazuju se kao: osnovne, posebne i uže.

Osnovna unutrašnja jedinica je sektor.

Posebne unutrašnje jedinice jesu: Sekretarijat Ministarstva odbrane, Kabinet ministra odbrane i Generalštab Vojske Srbije.

Uže unutrašnje jedinice jesu: Kabinet načelnika Generalštaba Vojske Srbije, Združena operativna komanda, uprava, odeljenje, odsek i grupa.

Sektor

Član 12.

Sektor se obrazuje da bi vršio poslove koji predstavljaju zaokruženu oblast rada u Ministarstvu odbrane.

Sektor može da se obrazuje i u organu u sastavu ako to nalažu priroda i obim njegovih poslova.

Ako se u Ministarstvu odbrane ili u organu u sastavu ne obrazuje sektor, mogu da se obrazuju uprave, odeljenja, odseci i grupe.

Rukovođenje sektorom

Član 13.

Sektorom rukovodi pomoćnik ministra odbrane.

Sektorom u organu u sastavu rukovodi pomoćnik direktora organa u sastavu.

Pomoćnik direktora organa u sastavu ne mora da bude postavljen da bi rukovodio sektorom, već poslovima u više međusobno povezanih oblasti rada organa u sastavu.

Sekretarijat Ministarstva odbrane

Član 14.

Sekretarijat Ministarstva se obrazuje da bi vršio poslove koji se odnose na: planiranje rada ministarstva; obezbeđivanje usklađenosti i zakonitosti opštih i pojedinačnih akata koje donosi ministar odbrane; efikasnost i usklađenost rada unutrašnjih jedinica ministarstva; objedinjavanje i koordinaciju poslova i saradnju sa drugim organima; zaštitu imovinsko-pravnih i drugih interesa ministarstva kao i obavljanje stručnih i drugih poslova za potrebe ministra i državnih sekretara.

Sekretarijat Ministarstva odbrane može da vrši poslove i za organ u sastavu.

Sekretarijatom rukovodi sekretar Ministarstva odbrane.

Kabinet ministra odbrane

Član 15.

Kabinet ministra odbrane se obrazuje da bi vršio operativne, administrativno-tehničke i protokolarne poslove, kao i poslove odnosa sa javnošću, opšte bezbednosti i logističke podrške, koji su značajni za rad ministra odbrane i državnih sekretara.

Kabinetom Ministra odbrane rukovodi šef kabineta koji za svoj rad i rad kabineta odgovara ministru odbrane.

Generalštab Vojske Srbije

Član 16.

Generalštab Vojske Srbije se obrazuje kao najviši stručni i štabni organizacioni deo Ministarstva odbrane da bi vršio poslove koji se odnose na pripremu i upotrebu Vojske Srbije u miru i ratu.

Generalštabom Vojske Srbije komanduje načelnik.

Uže unutrašnje jedinice

Član 17.

Uprava, odeljenje, odsek i grupa mogu da se obrazuju u sektoru, sekretarijatu Ministarstva odbrane i Generalštabu Vojske Srbije ili izvan sektora i sekretarijata.

Uprava, odeljenje, odsek i grupa obrazuju se izvan sektora ili sekretarijata da bi vršili poslove iz pojedinih oblasti rada koje nisu u delokrugu sektora ili ako to nalažu posebni propisi ili da bi pružali podršku sprovođenju projekata.

Združena operativna komanda i Kabinet načelnika Generalštaba Vojske Srbije mogu da se obrazuje samo u Generalštabu.

U Združenoj operativnoj komandi i upravi obrazuju se odeljenje, odsek i grupa.

U Kabinetu načelnika Generalštaba Vojske Srbije mogu da se obrazuju odsek i grupa.

Ako priroda i obim poslova nalažu, u odeljenju može da se obrazuje više odseka i grupa, a u odseku – više grupa.

Uslovi za obrazovanje Kabineta načelnika Generalštaba Vojske Srbije, Združene operativne komande, uprave, odeljenja, odseka i grupe

Član 18.

Kabinet načelnika Generalštaba Vojske Srbije se obrazuje da bi vršio protokolarne poslove i administrativno-tehničke poslove koji su značajni za rad načelnika Generalštaba Vojske Srbije i njegovog zamenika.

Združena operativna komanda se obrazuje da bi vršila poslove kojima se obezbeđuje usklađen rad odeljenja, odseka i grupa koji su obrazovani u njenom sastavu i radi pripreme i donošenja odluka o upotrebi i komandovanja snagama vidova i rodova Vojske Srbije i snagama drugih subjakata odbrane angažovanim u zajedničkoj operaciji.

Uprava se obrazuje da bi vršila poslove kojima se obezbeđuje usklađen rad odeljenja, odseka i grupa koji su obrazovani u njenom sastavu, a u Generalštabu Vojske Srbije i da bi komandovala komandama, jedinicama i ustanovama koje su joj potčinjene.

Odeljenje se obrazuje da bi vršilo međusobno povezane poslove na kojima radi najmanje osam izvršilaca.

Odsek se obrazuje da bi vršio međusobno srodne poslove koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost i najmanje pet izvršilaca.

Grupa se obrazuje da bi vršila međusobno povezane poslove na kojima radi najmanje tri izvršioca.

Rukovođenje Kabinetom načelnika Generalštaba Vojske Srbije , Združenom opeativnom komandom, upravom, odeljenjem, odsekom i grupom

Član 19.

Kabinetom načelnika Genralštaba Vojske Srbije komanduje načelnik.

Združenom operativnom komandom komanduje komandant.

Upravom i odeljenjem rukovodi načelnik, odsekom rukovodi šef, a grupom rukovodi rukovodilac.

Upravom, odeljenjem, odsekom i grupom u Generalštabu Vojske Srbije komanduje načelnik uprave, odeljenja, odseka i grupe.

Odgovornost načelnika Kabineta načelnika Generalštaba Vojske Srbije, komandanta Združene operativne komande, načelnika uprave i odeljenja,

šefa odnosno načelnika odseka i rukovodioca odnosno načelnika grupe

Član 20.

Načelnik Kabineta načelnika Generalštaba Vojske Srbije, Komandant Združene operativne komande, načelnik uprave i odeljenja, šef odnosno načelnik odseka i rukovodilac odnosno načelnik grupe za svoj rad i rad uže unutrašnje jedinice, odgovaraju ministru odbrane odnosno rukovodiocu unutrašnje jedinice u čijem sastavu se nalaze.

Ako je uprava, odeljenje, odsek ili grupa u organu u sastavu, načelnik uprave i odeljenja, šef odseka i rukovodilac grupe za svoj rad i rad uže unutrašnje jedinice odgovaraju:

direktoru organa u sastavu – ako organ u sastavu nema sektore niti pomoćnika direktora koji rukovodi poslovima u oblasti rada za koju je uža unutrašnja jedinica obrazovana;

direktoru organa u sastavu i pomoćniku direktora koji rukovodi sektorom, – ako je uža unutrašnja jedinica u sektoru u organu u sastavu, direktoru organa u sastavu i pomoćniku direktora koji ne rukovodi sektorom – ako organ u sastavu nema sektore, ima pomoćnika direktora koji rukovodi poslovima u oblasti rada za koju je uža unutrašnja jedinica obrazovana

Posebni nazivi za upravu, odeljenje, odsek ili grupu

Član 21.

Uža unutrašnja jedinica ne mora da se obrazuje pod nazivom uprava, odeljenje, odsek ili grupa, već joj organ može dati drukčiji, poseban naziv koji bolje odražava njegov delokrug, a pri tome moraju biti ispunjeni uslovi za obrazovanje uprave, odeljenja, odseka ili grupe.

Uža unutrašnja jedinica koja je obrazovana pod posebnim nazivom mora Pravilnikom da se upodobi upravi, odeljenju, odseku ili grupi.

2. ORGANI U SASTAVU

Član 22.

Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta u organu u sastavu se vrši po načelima propisanim za unutrašnje jedinice Ministarstva odbrane.

3. VOJNE JEDINICE I VOJNE USTANOVE MINISTARSTVA ODBRANE

Član 23.

Vojne jedinice i vojne ustanove Ministarstva odbrane se obrazuju radi obavljanja poslova koji nisu iz njegovog delokruga, a čijim izvrašavanjem se stvaraju uslovi za rad Ministarstva odbrane i Vojske Srbije.

One su organizaciono i funkcionalno vezane za Ministarstvo odbrane kao njegovi izvršni delovi.

Na unutrašnje uređenje i sistematizaciju formacijskih mesta u vojnim jedinicama i vojnim ustanovama Ministarstva odbrane kao i način pripreme i donešenja formacija za njih primenjuju se odredbe uredbe kojom su uređena načela unutrašnjeg uređenja i sistematizacije formacijskih mesta u Vojsci Srbije ako ovom uredbom nije drugačije uređeno.

4. SAMOSTALNI IZVRšILAC

Član 24.

Samostalni izvršilac je državni službenik, nameštenik ili profesionalno vojno lice čije je radno mesto izvan svih unutrašnjih jedinica, jer njegovi poslovi zbog svoje prirode ne mogu biti svrstani ni u jednu unutrašnju jedinicu.

On radi po uputstvima i pod nadzorom ministra odbrane, državnog sekretara odnosno direktora organa u sastavu.

IV. PODRUČNE JEDINICE MINISTARSTVA ODBRANE

Član 25.

Pravilnikom mogu da se obrazuju područne jedinice da bi vršile poslove iz delokruga Ministarstva odbrane van njegovog sedišta, nezavisno od Uredbe o upravnim okruzima.

U područnoj jedinici mogu da se obrazuju odeljenja, odseci i grupe.

Uža unutrašnja jedinica koja je u područnoj jedinici obrazovana pod posebnim nazivom mora Pravilnikom da se upodobi odeljenju, odseku ili grupi.

V. GRUPE KOJE SE OSNIVAJU POSEBNIM AKTIMA

Projektna grupa

Član 26.

Projektna grupa može biti obrazovana da bi se izvršio zadatak koji nalaže saradnju više organa odnosno organa u sastavu, a ne može biti izvršen u okviru redovnih poslova državnih službenika.

Projektnu grupu rešenjem osniva ministar odbrane odnosno direktor organa u sastavu u čijem je delokrugu zadatak projektne grupe.

Rešenjem kojim se osniva projektna grupa određuju se, pored ostalog, njen sastav i rukovodilac, rok za izvršenje zadatka i način na koji će državni službenici biti rasterećeni od redovnih poslova.

Državni službenik iz drugog državnog organa odnosno organa u sastavu može da bude član projektne grupe samo uz sporazum svog rukovodioca odnosno direktora sa ministriom odbrane.

Zajedničko telo

Član 27.

Zajedničko telo može da bude obrazovano da bi izvršavalo poslove čija priroda zahteva učešće više organa odnosno organa u sastavu.

Zajedničkim telom rukovodi predstavnik organa ili organa u sastavu u čijem delokrugu je pretežan deo poslova zbog kojih je ono osnovano.

Sastav i zadaci zajedničkog tela i druga pitanja koja su vezana za njegov rad određuju se sporazumom.

O spornim pitanjima koja su vezana za osnivanje i rad zajedničkog tela odlučuje Vlada.

Posebna radna grupa

Član 28.

Ministar odbrane ili direktor organa u sastavu može da obrazuje posebnu radnu grupu i u nju imenuje stručnjake u odgovarajućim oblastima da bi pružili stručnu pomoć u najsloženijim projektnim zadacima.

Rešenjem kojim se osniva posebna radna grupa određuju joj se zadaci, sastav i rukovodilac, rok za izvršenje zadataka i druga pitanja koja su vezana za njen rad.

Saveti

Član 29.

Ministar odbrane može da obrazuje savete i u njih imenuje stručnjake u odgovarajućim oblastima da bi pružili stručne predloge za rešavanje najsloženijih zadataka iz delokruga Ministarstva odbrane.

VI. EVROPSKE INTEGRACIJE

Član 30.

Ministar odbrane je dužan da odredi sektor u kojem će se obavljati poslovi evropskih integracija u oblasti odbrane.

VII. PRIPREMA I DONOŠENjE PRAVILNIKA

Dokumentaciona osnova

Član 31.

Pripremi Pravilnika Ministarstva odbrane prethodi priprema dokumentacione osnove za pripremu Pravilnika (u daljem tekstu: dokumentaciona osnova).

U dokumentacionoj osnovi se:

1) navode odredbe zakona i drugih propisa kojima je određen delokrug Ministarstva odbrane;

2) navode poslovi državne uprave koje vrši Ministarstvo odbrane;

3) prikazuje obim, vrsta i složenost poslova Ministarstva odbrane u godini koja prethodi pripremi dokumentacione osnove;

4) navode razlozi i obrazlaže predlog za preuređenje Ministarstva odbrane;

5) navodi broj državnih sekretara i državnih službenika koji rade na položaju u Ministarstvu odbrane, broj radnih mesta po svakom zvanju (za državne službenike), svakoj vrsti radnih mesta (za nameštenike) i broj radnih metsta za profesionalna vojna lica, kao i broj državnih službenika, nameštenika i profesionalnih vojnih lica koji je potreban na svakom radnom mestu;

6) obrazlaže potreba za navedenim brojem državnih službenika, nameštenika i profesionalnih vojnih lica.

Ministar odbrane je dužan da Pravilnik zasnuje na stanju koje je utvrđeno u dokumentacionoj osnovi.

Član 32.

Ako se Pravilnikom predviđa obrazovanje područnih jedinica s područjem širim ili užim od područja upravnog okruga, u dokumentacionoj osnovi se obavezno navode razlozi zbog kojih se obrazuju takve područne jedinice.

Dostavljanje Pravilnika i dokumentacione osnove na mišljenje

Član 33.

Ministar odbrane dostavlja Pravilnik i dokumentacionu osnovu na mišljenje Ministarstvu za državnu upravu i lokalnu samoupravu, Ministarstvu finansija i Službi za upravljanje kadrovima.

Ovlašćenje Ministarstva za državnu upravu i lokalnu samoupravu

Član 34.

Ministarstvo za državnu upravu i lokalnu samoupravu je dužno da u svom mišljenju predloži Vladi da ne da saglasnost na Pravilnik:

1) ako nije usaglašen sa zakonom ili drugim propisom iz oblasti uređenja državne uprave;

2) ako smatra da uređenje organa koje se predviđa Pravilnikom nije racionalno.

Ovlašćenje Ministarstva finansija

Član 35.

Ministarstvo finansija je dužno da u svom mišljenju predloži Vladi da ne da saglasnost na Pravilnik ako u budžetu Republike Srbije nisu obezbeđena sredstva za sve državne službenike i nameštenike i profesionane pripadnike Vojske Srbije koji su, prema Pravilniku, potrebni Ministarstvu odbrane.

Ovlašćenje Službe za upravljanje kadrovima

Član 36.

Služba za upravljanje kadrovima je dužna da u svom mišljenju predloži Vladi da ne da saglasnost na Pravilnik:

1) ako postupak razvrstavanja radnih mesta državnih službenika i nameštenika nije pravilno sproveden, posebno ako su merila za procenu radnog mesta pogrešno primenjena;

2) ako konačni opisi radnih mesta ne sadrže sve propisane elemente ili ako je nepravilno određen neki element konačnog opisa radnog mesta;

3) ako se predviđa da na radnim mestima u zvanju višeg savetnika i samostalnog savetnika radi više od 10% državnih službenika odnosno više od 20% državnih službenika;

4) ako deo koji se odnosi na državne službenike i nameštenike nije usklađen sa donesenim Kadrovskim planom.

Saglasnost Vlade

Član 37.

Pošto pribavi mišljenja Ministarstva za državnu upravu i lokalnu samoupravu, Ministarstva finansija i Službe za upravljanje kadrovima, ministar odbrane donosi Pravilnik i dostavlja ga na saglasnost Vladi.

Uz Pravilnik se dostavljaju i dokumentaciona osnova, pribavljena mišljenja i pismeno izjašnjenje o razlozima zbog kojih nisu prihvaćene primedbe koje su u svojim mišljenjima izneli Ministarstvo za državnu upravu i lokalnu samoupravu, Ministarstvo finansija i Služba za upravljanje kadrovima.

Pravilnik na koji je Vlada dala saglasnost Ministarstvo odbrane dostavlja Ministarstvu za državnu upravu i lokalnu samoupravu, Ministarstvu finansija i Službi za upravljanje kadrovima.

Izmene i dopune Pravilnika

Član 38.

Na pripremu i donošenje izmena i dopuna Pravilnika primenjuju se odredbe ove uredbe koje uređuju način pripreme i donošenja Pravilnika.

Izuzetno, radi optimizacije mirnodopske i ratne organizacije i definisanja mirnodopskog i ratnog razvoja Ministarstva odbrane, ministar odbrane može donositi nove i vršiti izmene i dopune formacija vojnih jedinica i vojnih ustanova Ministarstva odbrane.

Nove, odnosno izmenjene i dopunjene formacije koje su donesene saglasno stavu 2 ovog člana moraju biti usklađene sa odobrenim brojem profesionalnih pripadnika Vojske Srbije za tekuću budžetsku godinu.

VIII. KRITERIJUMI ZA SISTEMATIZACIJU RADNIH MESTA

Član 39.

Sistematizacija radnih mesta državnih službenika i nameštenika u Ministarstvu odbrane vrši se primenom oredaba posebne uredbe kojom su uređeni razvrstavanje radnih mesta i merila za opis radnih mesta državnih službenika i posebne uredbe kojom je uređeno razvrstavanje radnih mesta nameštenika.

Za radna mesta u Ministarstvu odbrane za čije obavljanje poslova su neophodna znanja i sposobnosti koje poseduju profesionalna vojna lica, sistematizuju se uslovi za njih.

Radna mesta u Ministarstvu odbrane koja se prikazuju u formacijama (radna mesta oficira i podoficira koji se raspoređuju van Vojske Srbije, radna mesta u Generalštabu Vojske Srbije, radna mesta u vojnim jedinicama i vojnim ustanovama Ministarstva odbrane) ne razvrstavaju se po zvanjima i vrstama koji su određeni Zakonom o državnim službenicima, izuzev položaja u organu u sastavu Ministarstva odbrane, već im se određuju formacijski elementi.

Na određivanje formacijskih elemenata za formacijska mesta iz stava 3 ovog člana primenjuju se odredbe uredbe kojom su uređena načela unutrašnjeg uređenja i sistematizacije formacijskih mesta u Vojsci Srbije.

IH. ZAVRŠNE ODREDBE

Član 40.

Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta Ministarstva odbrane uskladiće se sa ovom uredbom u roku od 90 dana od dana njenog stupanja na snagu.

Član 41.

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije”.

05 Broj: 110-4853/2008

U Beogradu, 14. novembra 2008. godine

V L A D A

PRVI POTPREDSEDNIK VLADE – ZAMENIK PREDSEDNIKA VLADEIvica Dačić

Ostavite komentar