Na osnovu člana 61. stav 3. i člana 75. stav 3. Zakona o državnim službenicima („Službeni glasnik RS”, br. 79/05, 81/05 – ispravka i 83/05 – ispravka),
Vlada donosi
UREDBU
O SPROVOĐENjU INTERNOG I JAVNOG KONKURSA
ZA POPUNjAVANjE RADNIH MESTA
U DRŽAVNIM ORGANIMA
I. OSNOVNE ODREDBE
Sadržina uredbe
Član 1.
Ovom uredbom uređuje se sprovođenje internog i javnog konkursa za popunjavanje izvršilačkih radnih mesta i položaja u ministarstvima, posebnim organizacijama, organima uprave u sastavu ministarstava, stručnim službama upravnih okruga (organi državne uprave), sudovima, javnim tužilaštvima, Republičkom javnom pravobranilaštvu, u službama Narodne skupštine, predsednika Republike, Vlade, Ustavnog suda i službama organa čije članove bira Narodna skupština (u daljem tekstu: organi).
Dopuštenost popunjavanja radnog mesta
Član 2.
Radno mesto može da se popuni samo kad se ispune dva uslova: da je radno mesto predviđeno pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u organu i da se njegovo popunjavanje uklapa u doneseni kadrovski plan.
Otpočinjanje popunjavanja izvršilačkog radnog mesta
Član 3.
Pre popunjavanja izvršilačkog radnog mesta u organu državne uprave i službi Vlade, rukovodilac donosi rešenje o popunjavanju izvršilačkog radnog mesta, koje se dostavlja Službi za upravljanje kadrovima (u daljem tekstu: Služba).
Uz rešenje Službi se dostavljaju i dokazi o tome da su ispunjeni uslovi za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta i izjava rukovodioca o tome da li se izvršilačko radno mesto popunjava premeštajem državnog službenika iz istog organa ili internim konkursom.
Ako rukovodilac organa državne uprave ili službe Vlade izjavi da će izvršilačko radno mesto popuniti internim konkursom, Službi se uz rešenje dostavljaju i svi podaci potrebni za oglašavanje internog konkursa.
Služba utvrđuje da li su ispunjeni uslovi za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta i o tome obaveštava rukovodioca organa državne uprave ili službe Vlade u roku od tri dana od dana kada je primila rešenje o popunjavanju izvršilačkog radnog mesta. U slučaju spora, Vlada odlučuje o tome da li su ispunjeni uslovi za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta.
U ostalim organima, rukovodilac organa ne donosi rešenje o popunjavanju izvršilačkog radnog mesta.
II. INTERNI KONKURS
1. Interni konkurs za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta
a) Interni konkurs u organu državne uprave i službi Vlade
Kad se sprovodi interni konkurs u organu državne uprave i službi Vlade
Član 4.
Interni konkurs za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta u organu državne uprave i službi Vlade sprovodi se ako izvršilačko radno mesto nije popunjeno premeštajem državnog službenika iz istog organa.
Oblici internog konkursa u organu
državne uprave i službi Vlade
Član 5.
U organu državne uprave i službi Vlade koji imaju sistematizovana izvršilačka radna mesta za više od stotinu državnih službenika prvo se sprovodi interni konkurs na kome mogu da učestvuju samo njihovi državni službenici, ako među njima postoje oni koji ispunjavaju uslove za rad na radnom mestu koje se popunjava i koji imaju pravo da učestvuju na internom konkursu.
Ako taj interni konkurs ne uspe ili ako se iz evidencije o državnim službenicima utvrdi da među njima nema onih koji ispunjavaju uslove za rad na radnom mestu koje se popunjava ili da nema onih koji imaju pravo da učestvuju na internom konkursu, sprovodi se interni konkurs na kome mogu da učestvuju državni službenici iz svih organa državne uprave i službi Vlade.
U ostalim organima državne uprave i službama Vlade sprovodi se interni konkurs na kome mogu da učestvuju državni službenici iz svih organa državne uprave i službi Vlade koji ispunjavaju uslove za rad na radnom mestu koje se popunjava i koji imaju pravo da učestvuju na internom konkursu.
b) Interni konkurs u ostalim organima
Član 6.
U ostalim organima interni konkurs za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta sprovodi se samo ako tako odluči rukovodilac organa i ako radno mesto nije popunjeno premeštajem državnog službenika iz istog organa.
Rukovodilac organa odlučuje i o tome iz kojih organa državni službenici mogu da učestvuju na internom konkursu.
v) Oglašavanje internog konkursa
Ko oglašava interni konkurs
Član 7.
Interni konkurs u organima državne uprave i službama Vlade oglašava Služba, u roku od četiri dana od dana kada je primila rešenje o popunjavanju izvršilačkog radnog mesta.
Ostali organi samostalno oglašavaju interni konkurs.
Način oglašavanja internog konkursa
Član 8.
Služba oglašava interni konkurs na svojoj web stranici, na svojoj oglasnoj tabli i u prostorijama organa državne uprave i službe Vlade u kojoj se popunjava izvršilačko radno mesto.
Način oglašavanja internog konkursa u ostalim organima određuju njihovi rukovodioci.
Sadržina oglasa o internom konkursu
Član 9.
U oglasu o internom konkursu za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta navode se: podaci o organu, radnom mestu, mestu rada, uslovima za rad na radnom mestu, stručnoj osposobljenosti, znanjima i veštinama koje se ocenjuju u izbornom postupku i načinu njihove provere, rok u kome se podnose prijave na interni konkurs, ime i prezime lica zaduženog za davanje obaveštenja o internom konkursu, adresa na koju se podnose prijave, datum oglašavanja, kao i to koji se dokazi prilažu uz prijavu i iz kojih organa državni službenici mogu da učestvuju na internom konkursu i koji, kad je to zakonom određeno, državni službenici imaju pravo da učestvuju na internom konkursu.
Ako se interni konkurs sprovodi samo u organu državne uprave i službi Vlade u kojoj se popunjava izvršilačko radno mesto, od učesnika konkursa ne traži se da podnesu dokaze o činjenicama o kojima organ vodi službenu evidenciju.
Rok za podnošenje prijava
Član 10.
Ako na internom konkursu mogu da učestvuju samo državni službenici iz organa državne uprave ili službe Vlade u kojima se popunjava izvršilačko radno mesto, rok za podnošenje prijava je pet dana od dana kada je interni konkurs oglašen.
U ostalim slučajevima, rok za podnošenje prijava na interni konkurs je osam dana od dana kada je interni konkurs oglašen.
2. Interni konkurs za popunjavanje položaja
Kad je interni konkurs obavezan
Član 11.
Interni konkurs za popunjavanje položaja obavezno se sprovodi ako položaj popunjava Vlada.
O tome da li će biti sproveden interni konkurs ako ostali organi popunjavaju položaj i iz kojih organa državni službenici mogu da učestvuju na internom konkursu odlučuje organ ili telo nadležno za postavljenje na položaj, ako posebnim propisom nije drukčije određeno.
Otpočinjanje internog konkursa za popunjavanje položaja
Član 12.
Ako položaj popunjava Vlada, interni konkurs otpočinje tako što onaj ko je nadležan da Vladi predloži kandidata za postavljenje na položaj donosi rešenje o popunjavanju položaja internim konkursom i dostavlja ga Službi.
U pogledu priloga koji se uz rešenje dostavljaju Službi i ovlašćenja Službe i Vlade, shodno se primenjuju odredbe ove uredbe o popunjavanju izvršilačkog radnog mesta u organu državne uprave i službi Vlade.
Ostali organi ne donose rešenje o popunjavanju položaja internim konkursom.
Ko oglašava interni konkurs za popunjavanje položaja
Član 13.
Ako položaj popunjava Vlada, interni konkurs oglašava Služba, u roku od četiri dana od dana kada je primila rešenje o popunjavanju položaja internim konkursom.
Interni konkurs za popunjavanje ostalih položaja samostalno oglašavaju organi koji popunjavaju položaj.
Sadržina i način oglašavanja internog konkursa za popunjavanje položaja.
Rok za podnošenje prijava
Član 14.
Oglas o internom konkursu za popunjavanje položaja sadrži iste podatke kao oglas o internom konkursu za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta, kao i podatak o tome koliko traje rad na položaju.
Interni konkurs za popunjavanje položaja oglašava se na isti način kao interni konkurs za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta.
Prijave na interni konkurs za popunjavanje položaja podnose se u roku od osam dana od dana kada je interni konkurs oglašen.
III. JAVNI KONKURS
Kad se sprovodi javni konkurs
Član 15.
U svim organima obavezno se sprovodi javni konkurs ako se prima pripravnik.
Pored toga, u organu državne uprave i službi Vlade javni konkurs se sprovodi i ako nije uspeo interni konkurs za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta ili položaja, a u ostalim organima i ako interni konkurs za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta ili položaja nije sproveden ili nije uspeo.
Otpočinjanje javnog konkursa u organu državne uprave i službi Vlade
Član 16.
Javni konkurs za prijem pripravnika otpočinje tako što rukovodilac organa državne uprave ili službe Vlade donosi rešenje o prijemu pripravnika i dostavlja ga Službi.
U pogledu sadržine tog rešenja, priloga koji se uz rešenje dostavljaju Službi i ovlašćenja Službe i Vlade, shodno se primenjuju odredbe ove uredbe o popunjavanju izvršilačkog radnog mesta u organu državne uprave i službi Vlade.
Javni konkurs za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta u organu državne uprave i službi Vlade ili položaja koji popunjava Vlada otpočinje tako što rukovodilac organa, odnosno onaj ko je nadležan da Vladi predloži kandidata za postavljenje na položaj dostavlja Službi obaveštenje o tome da interni konkurs nije uspeo.
Ko oglašava javni konkurs
Član 17.
Javne konkurse za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta i prijem pripravnika u organu državne uprave i službi Vlade i za sve položaje koje popunjava Vlada oglašava Služba.
Služba oglašava javni konkurs u roku od četiri dana od dana kada je primila rešenje o prijemu pripravnika, odnosno narednog dana od dana kada je primila obaveštenje o tome da interni konkurs nije uspeo.
Ostali organi samostalno oglašavaju javne konkurse za popunjavanje položaja i izvršilačkog radnog mesta i za prijem pripravnika.
Način oglašavanja javnog konkursa
Član 18.
Svaki javni konkurs oglašava se u „Službenom glasniku Republike Srbije” i u nekom dnevnom javnom glasilu koje izlazi u celoj Republici Srbiji, a oglas se dostavlja i organizaciji nadležnoj za zapošljavanje.
Služba oglašava javni konkurs i na svojoj web stranici, s napomenom o tome kada je javni konkurs oglašen u „Službenom glasniku Republike Srbije” i do kada mogu da se podnesu prijave.
Rok za podnošenje prijava na javni konkurs
Član 19.
Rok za podnošenje prijava na javni konkurs počinje da teče narednog dana od dana kada je javni konkurs oglašen u „Službenom glasniku Republike Srbije” i ne može biti kraći od 15 dana.
Rok za podnošenje prijava na javne konkurse za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta i prijem pripravnika određuje rukovodilac organa.
Rok za podnošenje prijava na javni konkurs za popunjavanje položaja određuje onaj ko je nadležan da predloži kandidata za postavljenje na položaj.
Sadržina oglasa o javnom konkursu
Član 20.
U oglasu o javnom konkursu navode se: podaci o organu, radnom mestu, mestu rada, uslovima za rad na radnom mestu, stručnoj osposobljenosti, znanjima i veštinama koje se ocenjuju u izbornom postupku i načinu njihove provere, rok u kome se podnose prijave na javni konkurs, ime i prezime lica zaduženog za davanje obaveštenja o javnom konkursu, adresa na koju se podnose prijave, kao i to koji se dokazi prilažu uz prijavu.
Pored toga, u oglasu o javnom konkursu za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta navodi se da je probni rad obavezan za one koji prvi put zasnivaju radni odnos u državnom organu, u oglasu o javnom konkursu za popunjavanje položaja navodi se koliko traje rad na položaju, a u oglasu o javnom konkursu za prijem pripravnika navodi se da se radni odnos zasniva na određeno vreme i koliko on traje.
Dokazi koji se prilažu uz prijavu na javni konkurs
Član 21.
Uz prijavu na javni konkurs učesnik javnog konkursa prilaže originale ili overene fotokopije uverenja o državljanstvu, izvoda iz matične knjige rođenih, dokaza o odgovarajućoj stručnoj spremi, dokaza o radnom iskustvu i drugih dokaza o ispunjavanju propisanih uslova za rad na radnom mestu koje se popunjava.
Državni službenik koji se prijavljuje na javni konkurs, umesto uverenja o državljanstvu i izvoda iz matične knjige rođenih podnosi rešenje o raspoređivanju ili premeštaju na radno mesto u organu u kome radi ili rešenje da je neraspoređen.
IV. KOME SE PODNOSE PRIJAVE NA INTERNI I JAVNI KONKURS
Član 22.
Prijave na interni i javni konkurs za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta i prijave na javni konkurs za prijem pripravnika podnose se organu u kome se popunjava radno mesto.
Prijave na interni i javni konkurs za položaj koji popunjava Vlada podnose se Službi.
Prijave na interni i javni konkurs za položaj koji popunjava drugi organ podnose se tom organu.
V. IZBORNI POSTUPAK
1. Kandidati među kojima se sprovodi izborni postupak
Član 23.
Po isteku roka za podnošenje prijava na interni ili javni konkurs, konkursna komisija pregleda sve prispele prijave i podnete dokaze i sastavlja spisak kandidata među kojima se sprovodi izborni postupak.
Izborni postupak sprovodi se samo među onima koji ispunjavaju uslove za rad na radnom mestu koje se popunjava i koji, kad je to zakonom određeno, imaju pravo da učestvuju na konkursu.
Spisak kandidata među kojima se sprovodi izborni postupak potpisuju svi članovi konkursne komisije.
2. Obaveštavanje kandidata o sprovođenju izbornog postupka
Član 24.
Kandidatima među kojima se sprovodi izborni postupak dostavlja se pismeno obaveštenje o tome kad otpočinje izborni postupak, najmanje osam dana pre dana otpočinjanja izbornog postupka.
Ako se izborni postupak sprovodi u više delova, kandidati se na početku svakog dela obaveštavaju o tome kad počinje naredni deo izbornog postupka.
Kandidat koji se ne odazove pozivu da učestvuje u jednom delu izbornog postupka, ne poziva se da učestvuje u narednom delu izbornog postupka.
3. Uslovljenost izbornog postupka sadržinom oglasa
Član 25.
U izbornom postupku konkursna komisija može da ocenjuje samo one stručne osposobljenosti, znanja i veštine kandidata koje su navedene u oglasu o konkursu i na način koji je naveden u oglasu o konkursu.
U izbornom postupku za prijem pripravnika ne može da se proverava stručna osposobljenost.
4. Pismena provera osposobljenosti, znanja i veština
Sastavljanje zadataka
Član 26.
Stručna osposobljenost, znanja i veštine kandidata mogu najpre pismeno da se provere.
Konkursna komisija u tom slučaju sastavlja tri različita zadatka najranije 24 sata pre početka pismene provere.
Ako organ nema odgovarajuće stručnjake za oblast iz koje se pismeno proveravaju osposobljenost, znanja i veštine, sastavljanje zadatka može da se poveri stručnjacima izvan organa ili odgovarajućoj organizaciji.
Svaki zadatak se izrađuje u onoliko primeraka koliko ima kandidata i čuva u odvojenoj zapečaćenoj koverti.
Biranje zadatka. Utvrđivanje rezultata
Član 27.
Pred početak pismene provere, jedan od kandidata žrebom bira zadatak koji rešavaju svi kandidati.
Zadatak se ne može rešavati duže od dva sata.
Pri rešavanju zadatka kandidati mogu da koriste jedino tekstove zakona i drugih propisa, ako je zadatak vezan za njihovu primenu.
Konkursna komisija, prema merilima propisanim za izbor, utvrđuje rezultate koje su kandidati postigli na pismenoj proveri.
5. Usmeni razgovor s kandidatima
Član 28.
S kandidatima koji su na pismenoj proveri s najboljim rezultatom ispunili propisana merila za izbor konkursna komisija obavlja usmeni razgovor.
Ako pismene provere nije bilo, konkursna komisija obavlja usmeni razgovor sa svim kandidatima među kojima se sprovodi izborni postupak.
Kandidati s kojima se obavlja usmeni razgovor ocenjuju se prema merilima propisanim za izbor.
6. Ko propisuje merila za izbor
Član 29.
Merila za izbor propisuju Visoki službenički savet za organe državne uprave i službe Vlade, Vrhovni sud Srbije za sudove, Republički javni tužilac za javna tužilaštva, a za ostale organe – tela određena njihovim aktima.
7. Lista za izbor
Sačinjavanje liste za izbor
Član 30.
Posle usmenog razgovora s kandidatima, konkursna komisija sačinjava listu za izbor.
Na listu za izbor uvršćuju se najviše tri kandidata koja su s najboljim rezultatom ispunila merila propisana za izbor.
Lista za izbor mora da sadrži sve podatke o rezultatima koje su kandidati postigli u izbornom postupku.
Dostavljanje liste za izbor
Član 31.
Ako se sprovodi konkurs za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta ili za prijem pripravnika, konkursna komisija dostavlja listu za izbor rukovodiocu organa, koji može da obavi dodatni usmeni razgovor s kandidatima s liste pre nego što izabere jednog od njih.
Ako se sprovodi konkurs za popunjavanje položaja, konkursna komisija dostavlja listu za izbor onom ko je nadležan da predloži kandidata za položaj, pri čemu on može da obavi dodatni usmeni razgovor s kandidatima s liste.
Uz listu za izbor konkursna komisija dostavlja i zapisnik o svom radu.
VI. KONKURSNE KOMISIJE
Uopšte o konkursnoj komisiji
Član 32.
Interni i javni konkurs sprovodi konkursna komisija.
Svaka konkursna komisija ima najmanje tri člana.
Konkursna komisija imenuje se pre nego što se oglasi interni, odnosno javni konkurs.
Javni konkurs koji se sprovodi posle neuspelog internog konkursa, po pravilu, sprovodi konkursna komisija koja je sprovodila interni konkurs.
Imenovanje i sastav konkursne komisije ako se popunjava
izvršilačko radno mesto ili prima pripravnik
Član 33.
Ako se popunjava izvršilačko radno mesto ili prima pripravnik, predsednika i ostale članove konkursne komisije imenuje rešenjem rukovodilac organa, vodeći pri tome računa da jedan njen član bude državni službenik koji je pretpostavljen državnom službeniku na izvršilačkom radnom mestu koje se popunjava.
Rukovodilac organa državne uprave ili službe Vlade uvek imenuje, na predlog direktora Službe, u konkursnu komisiju državnog službenika koji je zaposlen u Službi.
Konkursna komisija u sudu imenuje se prema aktu Vrhovnog suda Srbije, u javnom tužilaštvu – prema aktu Republičkog javnog tužioca, a u ostalim organima – prema njihovim aktima.
Imenovanje i sastav konkursne komisije ako se popunjava položaj
Član 34.
Ako položaj popunjava Vlada, članove konkursne komisije za svaki pojedinačni slučaj imenuje rešenjem Visoki službenički savet među svojim članovima i među stručnjacima za određenu oblast, od kojih jedan može biti državni službenik iz organa u kome se položaj popunjava, a za predsednika konkursne komisije uvek imenuje jednog od svojih članova.
Ako se popunjava položaj u sudu, konkursna komisija imenuje se prema aktu Vrhovnog suda Srbije, u javnom tužilaštvu – prema aktu Republičkog javnog tužioca, a u ostalim organima – prema njihovim aktima.
Sprečavanje sukoba interesa
Član 35.
Pošto pregledaju prijave na interni, odnosno javni konkurs, predsednik i ostali članovi konkursne komisije dužni su da daju pismene izjave o tome da li oni ili s njima povezana lica imaju interes vezan za sprovođenje konkursa.
Predsednik ili drugi član konkursne komisije kod koga postoji sukob interesa, izuzima se iz konkursne komisije i umesto njega imenuje se novi.
Za organe državne uprave i službe Vlade Visoki službenički savet određuje koja se lica smatraju povezanim s predsednikom i drugim članom konkursne komisije, za sudove to određuje Vrhovni sud Srbije, za javna tužilaštva – Republički javni tužilac, a za ostale organe – tela određena njihovim aktima.
Rad konkursne komisije
Član 36.
Konkursna komisija odluke donosi većinom glasova.
Konkursna komisija vodi zapisnik o svom radu.
Članovi konkursne komisije dužni su da čuvaju podatke do kojih su došli tokom sprovođenja konkursa.
Obavljanje poslova za konkursnu komisiju
Član 37.
Stručne i administrativne poslove za konkursnu komisiju obavlja organizaciona jedinica koja je u organu zadužena za kadrovske poslove.
Stručne i administrativne poslove za konkursnu komisiju koju imenuje Visoki službenički savet obavlja Služba.
VII. NADZOR UPRAVNE INSPEKCIJE
Član 38.
Usklađenost popunjavanja radnih mesta s pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u organu i kadrovskim planom nadzire upravna inspekcija u svim organima.
Upravna inspekcija nadzire u svim organima i zakonitost sprovođenja internog i javnog konkursa.
VIII. ZAVRŠNA ODREDBA
Član 39.
Ova uredba stupa na snagu 1. jula 2006. godine.
05 Broj: 110-8224/2005-1
U Beogradu, 12. januara 2006. godine
V L A D A
POTPREDSEDNIK,Miroljub Labus