Na osnovu člana 29. Zakona o pravu na besplatne akcije i novčanu naknadu koju građani ostvaruju u postupku privatizacije („Službeni glasnik RS”, broj 123/07) i člana 42. stav 1. Zakona o Vladi („Službeni glasnik RS”, br. 55/05, 71/05 – ispravka i 101/07),
Vlada donosi
U R E D B U
O POSTUPKU EVIDENCIJE ZAPOSLENIH I BIVŠIH ZAPOSLENIH KOJI IMAJU PRAVO NA PRENOS AKCIJA BEZ NAKNADE
Član 1.
Ovom uredbom uređuje se postupak i način evidencije zaposlenih i bivših zaposlenih u preduzećima i privrednim društvima koja su određena članom 18. Zakona o pravu na besplatne akcije i novčanu naknadu koju građani ostvaruju u postupku privatizacije, koji imaju pravo na prenos akcija bez naknade (u daljem tekstu: zaposleni i bivši zaposleni).
Član 2.
U evidenciju zaposlenih i bivših zaposlenih upisuju se lica koja ispunjavaju uslove propisane članom 25. Zakona o pravu na besplatne akcije i novčanu naknadu koju građani ostvaruju u postupku privatizacije (u daljem tekstu: Zakon).
Član 3.
Evidenciju zaposlenih i bivših zaposlenih vodi Agencija za privatizaciju (u daljem tekstu: Agencija) kao javnu i elektronsku bazu podataka, u skladu sa Zakonom i ovom uredbom.
U evidenciju zaposlenih i bivših zaposlenih upisuju se: prezime, ime roditelja i ime, jedinstveni matični broj građana (JMBG), datum rođenja, prebivalište i adresa stana, šifra opštine, broj dinarskog računa u banci i kontakt telefon.
Član 4.
Upis u evidenciju zaposlenih i bivših zaposlenih Agencija vrši na osnovu prijave za upis u evidenciju zaposlenih i bivših zaposlenih.
Prijava za upis u evidenciju zaposlenih i bivših zaposlenih podnosi se u skladu sa javnim pozivom koji objavljuje Agencija.
Agencija objavljuje javni poziv za prijavu upisa u evidenciju zaposlenih i bivših zaposlenih u „Službenom glasniku Republike Srbije”, u dnevnim listovima koji se distribuiraju na teritoriji Republike Srbije, internet strani Agencije i na najmanje jednom elektronskom mediju sa nacionalnom frekvencijom, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove uredbe.
Javni poziv iz stava 1. ovog člana sadrži: mesto i vreme prijavljivanja, sadržinu prijave i način njenog podnošenja, dokaze koji se podnose uz prijavu, rok za prijavljivanje i druge podatke od značaja za podnošenje prijave.
Član 5.
Zaposlene i bivše zaposlene koji se prijave u roku za prijavljivanje i koji ispuljavaju uslove propisane članom 25. Zakona, Agencija upisuje u evidenciju zaposlenih i bivših zaposlenih i izdaje im potvrdu o upisu u evidenciju.
Član 6.
Prijava za upis u evidenciju zaposlenih i bivših zaposlenih podnosi se Agenciji preko filijale Nacionalne službe za zapošljavanje.
Zaposleni i bivši zaposleni koji imaju boravište u inostranstvu prijavu za upis u evidenciju podnose Agenciji preko diplomatsko-konzularnog predstavništva Republike Srbije.
Član 7.
Zaposleni i bivši zaposleni prijavljuju se neposredno tako što potpisuju prijavu za upis u evidenciju u dva primerka na obrascu koji ima serijski broj i koji popunjava ovlašćeno lice Nacionalne službe za zapošljavanje odnosno diplomatsko-konzularnog predstavništva Republike Srbije.
Potpisani obrasci iz stava 1. ovog člana smatraju se prijavom upisa u evidenciju zaposlenih i bivših zaposlenih i jedan primerak potpisanog i popunjenog obrasca zadržava ovlašćeno lice Nacionalne službe za zapošljavanje odnosno diplomatsko-konzularnog predstavništva Republike Srbije a drugi primerak zadržava zaposleni odnosno bivši zaposleni.
Zaposleni i bivši zaposleni odgovoran je za tačnost podataka sadržanih u prijavi koju je potpisao.
Zaposleni i bivši zaposleni koji se nisu prijavili na način iz stava 1. ovog člana smatraće se da nisu ni podneli prijavu.
Član 8.
Zaposleni i bivši zaposleni koji su nepokretni ili se nalaze na izvršenju zavodske sankcije o tome obaveštavaju Javno preduzeće PTT saobraćaja „Srbija” ili Nacionalnu službu za zapošljavanje, u roku koji je za to predviđen u javnom pozivu.
Upis u evidenciju zaposlenih i bivših zaposlenih iz stava 1. ovog člana, sprovodi komisija koja je sastavljena od predstavnika Ministarstva rada i socijalne politike, Nacionalne službe za zapošljavanje i Javnog preduzeća PTT saobraćaja „Srbija”.
Član 9.
Zaposleni i bivši zaposleni, filijali Nacionalne službe za zapošljavanje, podnose:
1) uverenje o državljanstvu koje nije starije od šest meseci;
2) fotokopiju lične karte;
3) overenu fotokopiju radne knjižice;
4) potvrdu o prebivalištu.
Član 10.
Nacionalna služba za zapošljavanje, spisak zaposlenih i bivših zaposlenih dostavlja Agenciji u elektronskoj formi jednom u sedam dana, a potpisanu prijavu i podnetu dokumentaciju narednog dana od dana podnošenja.
Agencija proverava verodostojnost podataka od značaja za sticanje prava zaposlenih i bivših zaposlenih.
Član 11.
Međusobna prava i obaveze u vezi sa obavljanjem poslova prijavljivanja zaposlenih i bivših zaposlenih Agencija i Nacionalna služba za zapošljavanje uređuju ugovorom.
Član 12.
Novčanom kaznom od 10.000,00 do 50.000,00 dinara kazniće se za prekršaj ovlašćeno lice u filijali Nacionalne službe za zapošljavanje, odnosno u diplomatsko-konzularnom predstavništvu Republike Srbije, ako popuni prijavu za lice koje se nije neposredno prijavilo (član 7. stav 1).
Član 13.
Novčanom kaznom od 5.000,00 do 10.000,00 dinara kazniće se za prekršaj zaposleni i bivši zaposleni koji je Nacionalnoj službi za zapošljavanje, odnosno diplomatsko-konzularnom predstavništvu Republike Srbije, dao netačne podatke (član 7. stav 3).
Član 14.
Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije”.
Broj:
U Beogradu, 10. januara 2008. godine
VLADA
POTPREDSEDNIK