AKCIONI PLAN
ZA SPROVOĐENJE STRATEGIJE PREVENCIJE I SUZBIJANJA TRGOVINE LJUDIMA,
POSEBNO ŽENAMA I DECOM I ZAŠTITE ŽRTAVA
ZA 2017. I 2018. GODINU
Cilj 1: Sistemski ojačano partnerstvo u odgovoru na trgovinu ljudima na lokalnom, nacionalnom i međunarodnom nivou
AKTIVNOSTI
ZADACI
ODGOVORNA INSTITUCIJA I PARTNERI
POKAZATELJI AKTIVNOSTI
ROKOVI
AKTIVNOSTI
RESURSI
RIZICI
Unapređenje partnerstva na lokalnom nivou
1. Analizirati rad formiranih Lokalnih timova za borbu protiv trgovine ljudima i preporuke za unapređenje rada
2. Zajedničke preventivne aktivnosti
3. Godišnji sastanak mreže Lokalnih timova za borbu protiv trgovine ljudima
1. i 2. Savet za borbu protiv trgovine ljudima, organi jedinica lokalne samouprave i partneri;
3. Nacionalni koordinator i partneri
1. Preporuke za unapređenje rada izrađene i dostupne javnosti
2. Broj uspešno ostvarenih zajedničkih akcija
3. Broj učesnika obuhvaćenih zajedničkim akcijama
4. Planovi lokalnih samouprava sadrže aktivnosti i opredeljena sredstva za borbu protiv trgovine ljudima
Kontinuirano do kraja 2018.
godine
Analizirati rad formiranih lokalnih timova za borbu protiv trgovine ljudima i preporuke za unapređenje rada
Budžet – Ministarstvo unutrašnjih poslova 102.000 RSD za 2017. godinu
136.000 RSD za 2018. godinu
Zajedničke preventivne aktivnosti
Budžet – Ministarstvo unutrašnjih poslova
Troškovi obilazaka i putovanja prikazani u prethodnoj aktivnosti
Preventivne kapmanje
52.000 RSD za 2017. godinu
52.000 RSDza 2018. godinu
Godišnji sastanak mreže lokalnih timova za borbu protiv trgovine ljudima
Nema troškova – zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti
Nizak prioritet u planiranju rada
Unapređenje partnerstva na nacionalnom nivou
1. Izmeniti i dopuniti Sporazum o saradnji sa smernicama za postupanje2. Izraditi i usvojiti sektorske akcione planove partnera Strategije u skladu sa potrebama 3. Definisati i usvojiti model saradnje sa civilnim društvom4. Definisati i usvojiti model saradnje sa kompanijama koje promovišu društveno odgovorno poslovanje, udruženjima poslodavaca i sindikatima5. Definisati i usvojiti model saradnje sa medijima
6. Definisati i usvojiti model saradnje sa akademskim institucijama
7. Definisati i usvojiti model saradnje sa socijalnim preduzećima
1. Ministarstvo unutrašnjih poslova i partneri 2. Partneri Strategije u skladu sa potrebama3. Savet i Kancelarija za saradnju sa civilnim društvom i partneri4. Savet i Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja i partneri5. Savet i Ministarstvo kulture i informisanja i partneri
6. Savet i Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja
7. Savet i Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja i partneri
1. Sporazum o saradnji se primenjuje
2. Razmena informacija o trgovini ljudima je deo Protokola o razmeni informacija između službi uključenih u sistem integrisanog upravljanja granicom3. Usvojeni sektorski akcioni planovi
4. Definisan i usvojen model saradnje sa civilnim društvom 5. Uspostavljena saradnja sa kompanijama koje promovišu društveno odgovorno poslovanje, udruženjima poslodavaca i sindikatima po usvojenom modelu 6. Uspostavljena saradnja sa medijima po usvojenom modelu
7. Uspostavljena saradnja sa akademskim institucijama po usvojenom modelu
8. Uspostavljena saradnja sa socijalnim preduzećima po usvojenom modelu
Drugi kvartal 2018. godine
Izmeniti i dopuniti Sporazum o saradnji sa smernicama za postupanje – Nema troškova – zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti
Izraditi i usvojiti sektorske akcione planove partnera Strategije u skladu sa potrebama –
Nema troškova – zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti
Definisati i usvojiti model saradnje sa civilnim društvom –
Nema troškova – zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti
Definisati i usvojiti model saradnje sa kompanijama koje promovišu društveno odgovorno poslovanje, udruženjima poslodavaca i sindikatima
Nema troškova – zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti
Definisati i usvojiti model saradnje sa medijima Nema troškova – zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti
Definisati i usvojiti model saradnje sa akademskim institucijama
Nema troškova – zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti
Definisati i usvojiti model saradnje sa socijalnim preduzećima
Nema troškova – zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti
Nizak prioritet u planiranju rada;
različite politike u odgovoru na problem;
slaba motivisanost; sanzacionali–stički pristup problemu
Unapređenje partnerstva na međunarodnom nivou
1. Inicirati zaključivanja sporazuma o saradnji u oblasti prevencije i suzbijanja trgovine ljudima i zaštite žrtava2. Inicirati, pripremiti i sprovoditi zajedničke projekte i akcijepolicije i ostalih partnera Strategije 3. Aktivno učestvovati na međunarodnim forumima i sastancima 4. Aktivno predstavljati međunarodnoj javnosti aktivnosti na implementaciji Strategije i Akcionog plana
1. Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo spoljnih poslova, Kancelarija za ljudska i manjinska prava i partneri 2. Ministarstvo unutrašnjih poslova i partneri 3.Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo spoljnih poslova, Kancelarija za ljudska i manjinska prava i partneri 4. Ministarstvo spoljnih poslova, Kancelarija za ljudska i manjinska prava i partneri
1. Broj zaključenih sporazuma o saradnji u oblasti prevencije i suzbijanja trgovine ljudima i zaštite žrtava
2. Broj realizovanih zajedničkih projekata i akcija 3. Broj razmenjenih informacija preko zajedničkih kontakt centara
4. Broj predstavnika5. Broj učešća na međunarodnim forumima i sastancima6. Veća informisanost međunarodne javnosti o aktivnostima Republike Srbije u oblasti prevencije i suzbijanja trgovine ljudima i zaštite žrtava
Kontinuirano do kraja 2018. godine
Inicirati zaključivanja sporazuma o saradnji u oblasti prevencije i suzbijanja trgovine ljudima i zaštite žrtava
Nema troškova – zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti
Inicirati, pripremiti i sprovoditi zajedničke projekte i akcije policije i ostalih partnera Strategije
Budžet – Ministarstvo unutrašnjih poslova
100.000 RSD za 2017. godinu
100.000 RSD za 2018. godinu
Aktivno učestvovati na međunarodnim forumima i sastancima
Nema troškova
Troškove prevoza, ishrane, smeštaja i dnevnica snosi organizator foruma (OEBS, IOM, UNODC,ICMPD)
Aktivno predstavljati međunarodnoj javnosti aktivnosti na implementaciji Strategije i Akcionog plana
Budžet – Ministarstvo unutrašnjih poslova62.200 RSD za 2017. godinu
62.200 RSD za 2018. godinu
Nizak prioritet u planiranju rada;
Različite politike u odgvoru na problem;Nedovoljno razvijenikapaciteti za pisanjei realizacijuprojekata;
Nedostatak kapaciteta za prevođenje saopštenja i informacija
Cilj 2: Unapređena prevencija i smanjen uticaj uzroka trgovine ljudimau skladu sa dinamikom novih izazova, rizika i pretnji
AKTIVNOSTI
ZADACI
ODGOVORNA INSTITUCIJA I PARTNERI
POKAZATELJI
AKTIVNOSTI
ROKOVI
AKTIVNOSTI
RESURSI
RIZICI
Realizacija preventivnih programa na osnovu analize uticaja (impakt analize)
1. Analizirati uticaj dosadašnjih programa i istraživanje najbolje prakse, metoda i strategija sa preporukama2. Kreirati i sprovoditi programe obuka namenjenih državnim službenicima koji mogu doći u kontakt sa žrtvama i potencijalnim žrtvama trgovine ljudima u policiji, socijali, pravosuđu, zdravstvu, prosveti i zaposlenihu Centrima za azil
3. Kreirati i sprovoditi programe osnaživanja posebno ranjivih grupa4. Kreirati i sprovoditi programe ekonomskog osnaživanja 5. Podizati svest o odgovornosti i značaju uloge medija i organizacija civilnog društva u prepoznavanju tražnje kao jednog od osnovnih uzroka trgovine ljudima6. Uspostaviti Nacionalne telefonske linije za prevenciju trgovine ljudima
7. Kreirati i sprovoditi programe obuka za nosioce pravosudnih funkcija koji mogu doći u kontakt sa žrtvama i potencijalnim žrtvama trgovine ljudima
1. Nacionalni koordinator i Radna grupa za sprovođenje i praćenje Strategije i partneri 2. Resorna ministarstva u saradnji sa Nacionalnim koordinatorom3. Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja i partneri 4. Ministarstvo finansija, Nacionalni koorinator i partneri 5. Nacionalni koordinator i Radna grupa za sprovođenje i praćenje Strategije i partneri6. Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja i partneri
7. Pravosudna akademija
1. Izrađena analiza uticaja sa preporukama2. Broj sprovedenih programa obuka
3. Obuke službi uključenih u sistem integrisanog upravljanja granicom obuhvataju sadržaje u vezi sa trgovinom ljudima3. Broj uspešno obučenih službenika4. Obučeni službenici uspešnije obavljaju svoje poslove5. Broj realizovanih programa osnaženja pripadnika ranjivih grupa
6. Izmenjene odredbe zakona koje omogućavaju finansijske olakšice za one privredne subjekte koji doniraju ili podržavaju programe ekonomskog osnaživanja žrtava trgovine ljudima7. Broj mera čiji je rezultat smanjenje potražnje za svim oblicima trgovine ljudima8. Uspostavljena i dostupna telefonska linija za prevenciju trgovine ljudima
9. Broj sprovedenih obuka za nosioce pravosudnih funkcija
Kontinuirano do kraja 2018. godine
Analizirati uticaj dosadašnjih programa i istraživanje najbolje prakse, metoda i strategija sa preporukama
Nema troškova – zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti
Kreirati i sprovoditi programe obuka namenjenih državnim službenicima koji mogu doći u kontakt sa žrtvama i potencijalnim žrtvama trgovine ljudima u policiji, socijali, pravosuđu, zdravstvu, prosveti i zaposlenihu Centrima za azil
Budžet – Ministarstvo unutrašnjih poslova
79.300 RSD za 2017. godinu
79.300 RSD za 2018. godinu
Budžet – Ministarstvo pravde –
124.400 RSD za 2017. godinu
124.400 RSD za 2018. godinu
Budžet – Ministarstvo zdravlja
124.400 RSD za 2017. godinu
124.400 RSD za 2018. godinu
Budžet – MZRZBSP
124.400 RSD za 2017. godinu
124.400 RSD za 2018. godinu
Kreirati i sprovoditi programe osnaživanja posebno ranjivih grupa
Nema troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti
Kreirati i sprovoditi programe ekonomskog osnaživanja – troškovi trenutno nepoznati, ukupni troškovi zavise od broja lica koja će biti prepoznata i identifikovana kao lica kojima je potrebna ova vrsta pomoći
Podizati svest o odgovornosti i značaju uloge medija i organizacija civilnog društva u prepoznavanju tražnje kao jednog od osnovnih uzroka trgovine ljudima–
Nema troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti
Uspostaviti Nacionalne telefonske linije za prevenciju trgovine ljudima – SOS linije – iz sredstava donatora
Kreirati i sprovoditi programe obuka za nosioce pravosudnih funkcija koji mogu doći u kontakt sa žrtvama i potencijalnim žrtvama trgovine ljudima
Budžet – Pravosudna akademija
397.000 RSD za 2018. godinu
Nedostatak finansijskih sredstava za realizaciju preventivnih programa; preoptereće–nost zaposlenih
Podizanje svesti javnosti putem podrške proizvodnji medijskih sadržaja
1.Podrška medijima koji proizvode medijske sadržaje u vezi sa trgovinom ljudima
2.Evaluacija uticaja podržanih projekata pod tačkom 1.
3.Omogućavati ravnomernu dostupnost medijskih sadržaja pod tačkom 1. na teritoriji Republike Srbije
1. Nacionalni koordinator i Ministarstvo kulture i informisanja i partneri2. Ministarstvo kulture i informisanja i partneri3. Ministarstvo kulture i informisanja i partneri
1.Broj podržanih projekata
2.Rezultati evaluacije medijskih sadržaja i
3.Procena dostupnosti medijskih sadržaja na teritoriji Republike Srbije
Kontinuirano do kraja 2018.
godine
Podrška medijima koji proizvode medijske sadržaje u vezi sa trgovinom ljudima –
Nema troškova, zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti
Budžet – Ministarstvo kulture i informisanja
1.234.000RSD
za 2017. godinu
1.234.000RSD za 2018. godinu
Evaluacija uticaja podržanih projekata pod tačkom 1.
Nema troškova, zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti
Omogućavati ravnomernu dostupnost medijskih sadržaja pod tačkom 1. na teritoriji Republike Srbije
S obzirom na važnost i osetljivost teme, dogovori i pregovori sa medijskim kućama o distribuciji sadržaja bez naknade
Nedostatak finansijskih sredstava;
nizak prioritet
Razvijanje sistema ranog upozoravanja na rizike od trgovine ljudima, a posebno ženama i decom
1. Formirati Radnu grupu i definisati njene zadatke 2. Kreirati matrice za prepoznavanje ranih rizika, uključujući i ranjive kategorije migranata (iregularne migrante, tražioce azila, maloletnike bez pratnje roditelja ili staratelja i žrtve trgovine ljudima)
1. Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja i partneri 2. Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja i partneri
1. Formirana Radna grupa 2. Kreirana matrica3. Broj prepoznatih ranih rizika4. Procenat smanjenja nastupanja ranih rizika, po ranjivim kategorijama
5. Kreirani upitnici za mešovite timove za profilisanje ranjivih kategorija migranata u mešovitim migracijama
6. Broj profilisanih, broj informisanih migranata koji su ranjivi od trgovine ljudima
7. Broj identifikovanih migranata žrtava trgovine ljudima
Drugi kvartal 2017. godine
Formirati Radnu grupu i definisati njene zadatke –
Nema troškova
Kreirati matrice za prepoznavanje ranih rizika, uključujući i ranjive kategorije migranata (iregularne migrante, tražioce azila, maloletnike bez pratnje roditelja ili staratelja i žrtve trgovine ljudima)-
Nema troškova, zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti
Preoptereće–
nost članova Radne grupe
Cilj 3: Unapređen proaktivan sistem otkrivanja slučajeva trgovine ljudima, efikasno procesuiranje fizičkih i pravnih lica i pravna zaštita žrtava trgovine ljudima
AKTIVNOSTI
ZADACI
ODGOVORNA INSTITUCIJA I PARTNERI
POKAZATELJI AKTIVNOSTI
ROKOVI AKTIVNOSTI
RESURSI
RIZICI
Prilagođavanje postojećih mehanizama saradnje nadležnih organa i uspostavljanje novih u skladu sa proaktivnim pristupom
1. Formirati interresornu radnu grupu2. Izraditi Funkcionalnu analizu postojećih mehanizama saradnje sa preporukama3. Implementirati preporuke u skladu sa rezultatima analize 4. Uspostaviti organizacioni model multisektorskog sistema prikupljanja i analize podataka
1. Savet 2. Interresorna radna grupa i partneri
1. Formirana radna grupa 2.Izrađena analiza postojećih mehanizama saradnje3. Unapređena organizaciona struktura prilagođena proaktivnom sistemu otkrivanja slučajeva trgovine ljudima i saradnja u skladu sa rezultatima analize4. Izrađen model
Kontinuirano do kraja 2018.
Formirati interresornu radnu grupu–
Nema troškova
Izraditi Funkcionalnu analizu postojećih mehanizama saradnje sa preporukama
Nema troškova, zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti
Implementirati preporuke u skladu sa rezultatima analize –troškovi će biti poznati nakon sprovedene analize
Uspostaviti organizacioni model multisektorskog sistema prikupljanja i analize podataka TAEIKS 4.500 evra za 2018. godinu
Nedostatak finansijskih sredstava; preopterećenost članova interesornih radnih grupa
Unapređenje kapaciteta za jačanje kompentencija partnera
1. Analizirati potrebu za jačanjem kompentencija 2. Pripremiti Program obuke za jačanje kompentencija 3. Realizovati obuke
1, 2, 3. Pravosudna akademija, Ministarstvo unutrašnjih poslova i partneri
1. Izrađena analiza2. Predstavljeni rezultati analize3. Broj pripremljenih programa i obuka4. Broj realizovanih obuka5. Broj i struktura polaznika6. Broj i rezultati evaluacija obuke
Kontinuirano do kraja 2018. godine
Analiziarti potrebu za jačanjem kompentencija
TAEIKS 4.500 evra za 2018. godinu
Pripremiti Program obuke za jačanje kompentencija
Nema troškova, zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti
Realizovati obukeBudžet – Ministarstvo unutrašnjih poslova
79.300 RSD za 2017. godinu
79.300RSD za 2018. godinu
Budžet – Republičko javno tužilaštvo
87.080 RSD za 2018. godinu
Budžet – MZRZBSP
37.320 RSD za 2017. godinu
37.320 RSD za 2018. godinu
Nedostatak finansijskih sredstava
Stvaranje uslova za uspostavljanje novih i primenu postojećih mehanizama pravne zaštite žrtava
1. Formirati interresornu radnu grupu2. Kreirati model za obeštećenje žrtava trgovine ljudima3. Kreirati mehanizme za pomoć i podršku žrtvama trgovine ljudima u toku postupka4. Predstavljati i zagovarati primenu modela za obeštećenje, i mehanizama za pomoć i podršku žrtvama
1. Savet 2. Interresorna radna grupa i partneri 3. Republičko javno tužilaštvo, Ministarstvo pravde, Radna grupa za sprovođenje i praćenje Strategije i partneri u saradnji sa partnerima4. Interresorna radna grupa i partneri
1. Izrađen model za obeštećenje žrtava trgovine ljudima, usklađen sa nacionalnom strategijom kojom se uređuje unapređenje prava oštećenih (žrtava) i svedoka krivičnih dela – izrada i primena predviđena Akcionim planom za Poglavlje 23 (mera 3.7.1.20)2. Izrađen model za pomoć i podršku žrtvama trgovine ljudima u toku postupka3. Broj javnih rasprava (okrugli stolovi, radionice, ekspertske analize…)
Kontinuirano do kraja 2018. godine
Formirati interresornu radnu grupu
Nema troškova
Kreirati model za obeštećenje žrtava trgovine ljudima–
TAEIKS 4.500 evra za 2018. godinu
Kreirati mehanizme za pomoć i podršku žrtvama trgovine ljudima u toku postupka-
TAEIKS 4.500 evra za 2018. godinu
Predstavljati i zagovarati primenu modela za obeštećenje, i mehanizama za pomoć i podršku žrtvama – aktinvost
Budžet Ministarstvo pravde –
62.200 RSD za 2018. godinu
Budžet – Republičko javno tužilaštvo
87.080 RSD za 2018. godinu
Nedostatak finansijskog sredstava
Cilj 4: Unapređen sistem identifikacije, zaštite, pomoći i podrške žrtvama trgovine ljudima kroz dugoročne i održive programe socijalnog uključivanja
AKTIVNOSTI
ZADACI
ODGOVORNA INSTITUCIJA I PARTNERI
POKAZATELJI
AKTIVNOSTI
ROKOVI AKTIVNOSTI
RESURSI
RIZICI
Podizanje kapaciteta Centra za zaštitu žrtava trgovine ljudima
1. Obezbeđivati materijalno–tehničke uslove za rad Centra za zaštitu žrtava trgovine ljudima 2. Unapređivati kompetencije zaposlenih3. Stvarati institucionalni okvirsaradnje Centra za zaštitu žrtava trgovine ljudima sa drugima akterima
1. Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja 2. Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja 3. Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja i partneri
1. Obezbeđeni materijalno–tehnički uslovi2. Periodične evaluacije rada zaposlenih 3. Unapređenje kvaliteta zaštite korisnika4. Broj zaključenih sporazuma i usvojenih procedura
Kontinuirano do kraja 2018.
godine
Unapređivati kompetencije zaposlenih
MZRZBSP
TAIEKS 2.900 evra za 2018. godinu
TAIEKS 2.900 evra ua 2018. godinu – potrebna aplikacija
Stvarati institucionalni okvirsaradnje Centra za zaštitu žrtava trgovine ljudima sa drugima akterima–
Nema troškova, zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti
Nedovoljna finansijska sredstva
Unapređenje sistema identifikacije i upućivanja žrtava trgovine ljudima
1. Sprovoditi liste pokazatelja na nacionalnom nivou2. Kreirati procedure za identifikaciju i upućivanje koje se odnose na bezbednost žrtve u procesima koji se odvijaju u sistemu socijalne zaštite
1. Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja i partneri 2. Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, Ministarstvo unutrašnjih poslova i partneri
1. Utvrđeni pokazatelji se primenjuju u praksi na nacionalnom nivou2. Povećana bezbednost žrtve u procesu identifikacije i upućivanja3. Broj pozitivnih ocena od strane žrtava
4. Broj identifikovanih žrtava iz kategorije ranjivih migranata (iregularni migranti, deca bez pratnje, tražioci azila, žrtva trgovine ljudima).
Kontinuirano do kraja 2018.
godine
Sprovoditi liste pokazatelja na nacionalnom nivou –
Nema troškova, zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti
Kreirati procedure za identifikaciju i upućivanje koje se odnose na bezbednost žrtve u procesima koji se odvijaju u sistemu socijalne zaštite
TAIEKS (kraj 2017. godine) 4.500 evra – potreba aplikacija
TAIEKS – 4.500 evra za 2018. godinu –potrebna aplikacija
Preopterećenost zaposlenih
Unapređenje sistema zaštite, pomoći i podrške i održivog socijalnog uključivanja žrtava trgovine ljudima
1. Izraditi i doneti podzakonske akte kojima se propisuju standardi pružanja usluga u oblasti socijalne i porodične zaštite2. Izraditi i doneti podzakonske akte za pružanje pravovremene, adekvatne i kontinuirane zdravstvene zaštite žrtvama trgovine ljudima3. Izraditi Vodič za primenu standarda usluga u socijalnoj zaštiti 4. Razvijati socijalne usluge i programe namenjene žrtvama trgovine ljudima i njihovo uključivanje u sistem socijalne zaštite5. Obezbeđivati podršku programima dugoročnog i održivog socijalnog uključivanja žrtava trgovine ljudima
1. Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja i partneri 2. Ministarstvo zdravlja i partneri 3. Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja i partneri 4. Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja i partneri 5. Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja i partneri
1. Usvojeni podzakonski akti2. Usvojen Vodič3. Kreirane i integrisane socijalne usluge u sistem socijalne zaštite4. Broj realizovanih programa5. Stepen realizacije programa
Kontinuirano do kraja 2018. godine
Izraditi i doneti podzakonske akte kojima se propisuju standardi pružanja usluga u oblasti socijalne i porodične zaštite–
Nema troškova, zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti
TAIEKS 2.250 (druga polovina 2017. godine) –
Izraditi i doneti podzakonske akte za pružanje pravovremene, adekvatne i kontinuirane zdravstvene zaštite žrtvama trgovine ljudima
Nema troškova, zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti
TAIEKS 2.250 (druga polovina 2017. godine) –
Izraditi Vodič za primenu standarda usluga u socijalnoj zaštiti
Nema troškova, zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti
Isti ekspert kao pod tačkom broj 1
Razvijati socijalne usluge i programe namenjene žrtvama trgovine ljudima i njihovo uključivanje u sistem socijalne zaštite
TAIEKS 9.000 EUR –
Obezbeđivati podršku programima dugoročnog i održivog socijalnog uključivanja žrtava trgovine ljudima–
Nema troškova, zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti
Stepen prioriteta; donošenje dokumenata bez specifičnih standarda za žrtve trgovine ljudima; nedostajuća finansijska sredstva
Cilj 5: Deca su zaštićena od trgovine ljudima i njenih posledica posebnim participativnim programima koji se sprovode u njihovom najboljem interesu
AKTIVNOSTI
ZADACI
ODGOVORNA INSTITUCIJA I PARTNERI
POKAZATELJI
AKTIVNOSTI
ROKOVI AKTIVNOSTI
RESURSI
RIZICI
Unapređivanje prevencije trgovine decom i iskorišćavanja u prostituciji i pornografiji
1. Kreirati održivi sistem prikupljanja podataka i praćenja fenomena trgovine decom i iskorišćavanja dece u pornografiji i prostituciji2. Kreirati i sprovoditi participativne preventivne programe namenjene deci, a naročito deci iz ugroženih društvenih grupa koje su u posebnom riziku na osnovu analize uticaja (impakt analize) 3. Kreirati programe za decu u osnovno– školskom i srednjoškolskom obrazovanju koji naglašavaju neprihvatljivost diskriminacije polova i njene posledice, važnost ravnopravnosti polova i dostojanstva i integritet svakog čoveka4. Istraživati i pratiti nove globalne i nacionalne trendove u cilju razvijanja posebnih mera prevencije i suzbijanja rizika od trgovine decom u vezi sa dobrovoljnim ili prisilnim migracijama dece, najgorim oblicima dečijeg rada, rizicima koji proizilaze iz zloupotrebe komunikacionih i informacionih tehnologija za pornografiju i prostituciju
5. Unapređivati nastavne sadržaje u visokoškolskim institucijama na kojima se školuju stručnjaci koji rade sa decom, žrtvama trgoviie ljudima i iskorišćavanja u prostituciji i pornografiji i sa decom iz ugroženih društvenih grupa
6. Jačati kompentencije stručnjaka koji rade sa decom žrtvama trgovine i iskorišćavanja u prostituciji i pornografiji iz obrazovno–vaspitnih ustanova, sistema socijalne i zdravstvene zaštite, policije, pravosuđa i civilnog sektora za sprovođenje programa prevencije, zaštite i reintegracije dece, žrtava trgovine i iskorišćavanja u prostituciji i pornografiji
7. Definisati i usvojiti model saradnje sa kompanijama koje promovišu društveno odgovorno poslovanje u oblasti prevencije trgovine decom i iskorišćavanja u prostituciji i pornografiji
1. Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, Ministarstvo unutrašnjih poslova i partneri 2. Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i partneri 3. Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i partneri 4. Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i partneri
5. Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i partneri
6. Nacionalni koordinator i partneri
7. Savet, Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, Ministarstvo unutrašnjih poslova i partneri
8. Republičko javno tužilaštvo
1. Uspostavljen rodno osetljiv sistem praćenja fenomena trgovine decom i iskorišćavanja u prostituciji i pornografiji2. Broj realizovanih, participativnih i prilagođenih preventivnih programa i aktivnosti 3. Broja dečaka i devojčica obuhvaćenih programima za decu 4. Broj i sadržaj programa za decu 5. Broj učesnika obuhvaćenih programima i aktivnostima 6. Sadržaji koji destimulišu potražnju korisnika svih oblika trgovine ljudima, uključeni u školske programe
7. Sadržaji koji jačaju rezilijentnost dece
8. Broj objavljenih naučnih istraživanja u referentnim naučnim serijskim i monografskim publikacijama
9. Broj obučenih stručnjaka obuhvaćenih programima prevencije
10. Broj sajtova koji su blokirani zbog štetnih sadržaja koji su u vezi sa trgovinom decom i iskorišćavanjem u prostituciji i pornografiji
11. Broj društveno odgovornih kompanija koje su se pridružile aktivnostima protiv trgovine decom i iskorišćavanja u prostituciji i pornografiji
12. Broj potpisanih kodeksa o ponašanju kojima se zabranjuje trgovina decom, dečiji rad i iskorišćavanje u prostituciji i pornografiji
Kontinuiranodo kraja 2018. godine
Kreirati održivi sistem prikupljanja podataka i praćenja fenomena trgovine decom i iskorišćavanja dece u pornografiji i prostituciji –
Nema troškova, zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti
Kreirati i sprovoditi participativne preventivne programe namenjene deci, a naročito deci iz ugroženih društvenih grupa koje su u posebnom riziku na osnovu analize uticaja (impakt analize)
TAIEKS 4.500 EVRA –
Kreirati programe za decu u osnovno– školskom i srednjoškolskom obrazovanju koji naglašavaju neprihvatljivost diskriminacije polova i njene posledice, važnost ravnopravnosti polova i dostojanstva i integritet svakog čoveka
TAIEKS 4.500 EVRA –
Istraživati i pratiti nove globalne i nacionalne trendove u cilju razvijanja posebnih mera prevencije i suzbijanja rizika od trgovine decom u vezi sa dobrovoljnim ili prisilnim migracijama dece, najgorim oblicima dečijeg rada, rizicima koji proizilaze iz zloupotrebe komunikacionih i informacionih tehnologija za pornografiju i prostituciju – projekat Ministarstva rada Sjedinjenih Američkih Država „Angažovanje i podrška nacionalnom nivou za smanjenje pojave dečigej rada“
Unapređivati nastavne sadržaje u visokoškolskim institucijama na kojima se školuju stručnjaci koji rade sa decom, žrtvama trgoviie ljudima i iskorišćavanja u prostituciji i pornografiji i sa decom iz ugroženih društvenih grupa
projekat Ministarstva rada Sjedinjenih Američkih Država „Angažovanje i podrška nacionalnom nivou za smanjenje pojave dečigej rada„
Jačati kompentencije stručnjaka koji rade sa decom žrtvama trgovine i iskorišćavanja u prostituciji i pornografiji iz obrazovno–vaspitnih ustanova, sistema socijalne i zdravstvene zaštite, policije, pravosuđa i civilnog sektora za sprovođenje programa prevencije, zaštite i reintegracije dece, žrtava trgovine i iskorišćavanja u prostituciji i pornografiji
Budžet – Ministarstvo unutrašnjih poslova
79.300 RSD za 2017. godinu
79.300 RSD za 2018. godinu
Budžet – Ministarstvo zdravlja
87.080 RSD za 2017.godinu
87.080 RS za 2018. godinu
Budžet – MZRZBSP
87.080 RSD za 2017.godinu
87.080 RS za 2018. godinu
Definisati i usvojiti model saradnje sa kompanijama koje promovišu društveno odgovorno poslovanje u oblasti prevencije trgovine decom i iskorišćavanja u prostituciji i pornografiji
projekat Ministarstva rada Sjedinjenih Američkih Država „Angažovanje i podrška nacionalnom nivou za smanjenje pojave dečigej rada„
Nedostatak finasijskih sredstava;
niska motivisanost
Otkrivanje i procesuiranje slučajeva trgovine decom i iskorišćavanja u prostituciji i pornografiji i pružanje pravne pomoći u krivičnom i drugim postupcima
1. Prilagoditi postojeće mehanizme saradnje nadležnih organa i uspostaviti nove u skladu sa proaktivnim pristupom 2. Unaprediti kapacitete nadležnih organa za otkrivanje i procesuiranje slučajeva trgovine decom i iskorišćavanja u prostituciji i pornografiji3. Olakšati položaj deteta žrtve/oštećenog u toku postupka
1. Interresorna radna grupa i partneri2. Ministarstvo unutrašnjih poslova, Republičko javno tužilaštvo, Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i partneri3. Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja i partneri
4. Ministarstvo pravde
5. Pravosudna akademija
1. Izrađena analiza2. Uspostavljen mehanizam saradnje3. Broj interresornih radnih grupa, broj održanih sastanaka4. Unapređena praksa5. Broj pripremljenih seminara i obuka6. Broj realizovanih seminara i obuka7. Broj i struktura polaznika8. Broj i rezultati evaluacije obuke9. Stepen uvećanja efikasnosti rada državnih organa10. Stepen opremljenosti11. Broj obeštećenih žrtava12. Broj slučajeva u kojima su korišćene tehnike ispitivanja13. Broj slučajeva u kojima je obezbeđena pomoć osobe od poverenja14. Broj slučajeva u kojima je obezbeđena pomoć porodici žrtve15. Izmenjen Krivični zakonik
Kontinuiranodokraja 2018. godine
Napomena:
Svi zadaci u okviru aktivnosti već su obuhvaćeni sredstvima u cilju 3.
Nedostatak finansijskih sredstava; preopterećenostzaposlenih
Identifikacija, zaštita i integracija dece žrtava trgovine ljudima i iskorišćavanja u prostituciji i pornografiji
1. Utvrditi pokazatelje za identifikaciju dece žrtava2. Podizati kapacitete za urgentno zbrinjavanje dece kao i programe specijalizovanog hraniteljstva za decu žrtve 3. Izraditi uputstva za postupanje stručnjaka organa starateljstva u organizovanju zaštite dece uključene u život i/ili rad na ulici 4. Kreirati i sprovoditi specifične participativne programe za zaštitu i održivo socijalno uključivanje dece žrtava
5. Definisati i usvojiti minimalne standarde bezbednosti dece žrtava 6. Unaprediti saradnju među institucijama u prevenciji, zaštiti i integraciji dece žrtava
7. Unaprediti efikasnosti razvoj novih službi i usluga za zaštitu dece žrtava
1,2,3,4,5,6,7. Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja i partneri
1. Utvrđeni pokazatelji se primenjuju u praksi na nacionalnom nivou2. Broj urgentno zbrinutih dečaka i devojčica3. Usvojeno Uputstvo4. Broj kreiranih specifičnih programa5. Broj sprovedenih specifičnih programa6. Broj slučajeva u kojima je obezbeđena pomoć porodici deteta žrtve7. Povećana bezbednost deteta žrtve u procesu identifikacije i upućivanja8. Broj pozitivnih ocena od strane dece žrtava 9. Usvojen Protokol o postupanju i saradnji organa starateljstva i Centra za zaštitu žrtava trgovine ljudima u pomoći i programima integracije dece žrtava
Kontinuiranodokraja 2018. godine
Utvrditi pokazatelje za identifikaciju dece žrtava
Troškovi obuhvaćeni kroz celokupne troškove ovog cilja – cilj broj 5
Podizati kapacitete za urgentno zbrinjavanje dece kao i programe specijalizovanog hraniteljstva za decu žrtve
Budžet –MZRZBSP
150.000 RSD za 2017. godinu
150.000 RSD za 2018. godinu
TAIEKS 2.900 evra –TAIEKS 2.900 evra
TAIEKS 2.900 evra
Definisati i usvojiti minimalne standarde bezbednosti dece žrtava 6. Unaprediti saradnju među institucijama u prevenciji, zaštiti i integraciji dece žrtava –
TAIEKS 4.500 evra
Opterećenost zaposlenih, neprepoznavanje novih trendova, nedovoljno razvijeni kapaciteti za projektno delovanje, odsustvo timskog rada