Uredba o izmenama i dopunama Uredbe o utvrđivanju Prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora Beograd-Južni Jadran, deonica Beograd-Požega

Na osnovu člana 35. stav 2. Zakona o planiranju i izgradnji („Službeni glasnik RS”, br. 72/09 i 81/09 – ispravka) i člana 42. stav 1. Zakona o Vladi („Službeni glasnik RS”, br. 55/05, 71/05 – ispravka, 101/07 i 65/08),

Vlada donosi,

UREDBUO IZMENAMA I DOPUNAMA UREDBE O UTVRĐIVANjU

PROSTORNOG PLANA PODRUČJA POSEBNE NAMENE

INFRASTRUKTURNOG KORIDORA BEOGRAD–JUŽNI JADRAN,DEONICA BEOGRAD–POŽEGA

Član 1.

U Uredbi o utvrđivanju Prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora Beograd–Južni Jadran, deonica Beograd–Požega („Službeni glasnik RS”, broj 37/06), u tekstualnom delu Prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora Beograd–Južni Jadran, deonica Beograd–Požega (u daljem tesktu: Prostorni plan), u poglavlju I. POLAZNE OSNOVE, u odeljku 2. Opis granica područja Prostornog plana, u pododeljku 2.1. Obuhvat Prostornog plana, stav 3. dodaje se nova tačka 2), koja glasi:

„2) alternativno opština Surčin (grad Beograd) katastarske opštine Jakovo i Boljevci i deo katastarske opštine Surčin – P 94,8 km²;”

Dosadašnje tač. 2), 3), 4), 5), 6), 7), 8), 9) i 10), postaju tač. 3), 4), 5), 6), 7), 8), 9), 10) i 11).

Stav 4. menja se i glasi:

„Ukupna površina u okviru predloženih granica Plana je 772,92 km².”

U pododeljku 2.2. Granica Prostornog plana, stav 2. tačka 1) menja se i glasi:

„1) Severna granica: na teritoriji opštine Surčin obuhvata deo katastarske opštine Surčin i katastarskih opština Jakovo i Boljevci, do granice sa katastarskom opštinom Obrenovac, a na teritoriji opštine Čukarica granica prelazi ka zapadu na teritoriju katastarske opštine Železnik, Veliki Makiš do granice katastarske opštine Ostružnica. Granica u pravcu juga prati granicu katastarskih opština Ostružnica i Umka.”

U poglavlju III. PRAVILA KORIŠĆENjA, UREĐENjA I ZAŠTITE PLANSKOG PODRUČJA, u odeljku 2. Razvoj i uređenje mreže naselja, stav 1. tačka 6) menja se i glasi:

„6) naselja koja su opštinski centri – Čukarica, Surčin, Lajkovac, Ljig i Lučani.”

Stav 3. menja se i glasi:

„Područje grada Beograda u Prostornom planu obuhvata delove opština Čukarica, Surčin, Obrenovac i Lazarevac. Koridor autoputa prolazi neposredno uz izgrađene delove naselja Ostružnica, Umka (Čukarica), Barič, Mislođin (Obrenovac).”

U odeljku 4. Prostorni razvoj i uređenje ruralnih područja, u pododeljku 4.2. Prostorni razvoj seoskih područja, stav 2. tačka 1) Celina 1, stav 1. menja se i glasi:

„Prvu celinu čine delovi područja gradskih i prigradskih opština Beograda i to: Surčin, Čukarica, Obrenovac i Lazarevac.”

U odeljku 6. Prostorni razvoj, razmeštaj i korišćenje infrastrukturnih sistema, u pododeljku 6.1. Funkcionalna veza koridora sa neposrednim okruženjem, posle tačke 6.1.5. Funkcije i značaj razvodnog gasovoda, dodaje se tačka 6.1.5.a, koja glasi:

„6.1.5.a Vangradski toplovod iz TENT A Obrenovac

Planirani vangradski toplovod od Termoelektrane nikola Tesla A u Obrenovcu ka toplani Novi Beograd, treba da predstavlja jedno od mogućih rešenja za dalji razvoj daljinskog sistema grejanja područja grada Beograda.”

U tački 6.1.6. Funkcije i značaj elektroenergetskih objekata, stav 2. dodaje se nova tačka 1), koja glasi:

„1) DV 220 kV do postrojenja „Obrenovac;”

Dosadašnje tač. 1), 2), 3), 4), 5), 6), 7), 8), 9) i 10), postaju tač. 2), 3), 4), 5), 6), 7), 8), 9), 10) i 11).

U pododeljku 6.2. Položaj, uređenje i korišćenje objekata i površina u koridoru, u tački 6.2.1. Položaj trase autoputa E-763, posle stava 2. dodaje se:

„Deonica Beograd (Surčin)-Obrenovac

(KM 0+000-KM 17+230)

Deonica Surčin – Obrenovac, počinje od denivelisane raskrsnice „Surčin”, na ukrštaju autoputa E-763 sa obilaznim autoputem oko Beograda i teretnom obilaznom prugom Batajnica – Ostružnica – Pančevo. Ovaj sektor završava se na području Obrenovca, gde se trasa autoputa uklapa u trasu autoputa koji je izradio Institut za puteve iz Beograda, pošto prethodno mostom preskoči reku Savu i reku Kolubaru, na ušću ove druge u prvu. Ukupne dužine je 17,23 km.

Na ukrštaju dva autoputska pravca planira se denivelisana raskrsnica „Surčin”. Ovo mesto ukrštaja, predviđeno je i Generalnim urbanističkim planom Beograda. Petlja „Surčin”, planira se po tipu „list deteline” sa punim sadržajem.

Posle denivelisanog ukrštaja „Surčin”, posmatrano u pravcu rasta stacionaže, planira se naplatna rampa za naplatu putarine na autoputu E-763. Naplatna rampa je planirana za broj vozila koja će se javiti u vršnoj godini, prema saobraćajnim analizama i prognozama.

U zoni denivalisane raskrsnice „Surčin” trasa autoputa se ukršta sa teretnom obilaznom prugom, koju „preskače” istim objektom, kao i obilazni autoput E-70/E-75. Zbog blizine pruge, prema obilaznom putu, kraci petlje „Surčin” su delimično na objektu.

Trasa autoputa obilazi naselje Jakovo, vojni kompleks u blizini naselja i zone ograničenja (vodosnabdevanje) od Jakova prema reci Savi. Trasa autoputa na ovom delu prolazi između dve ograničene površine vodosnabdevanja, u zoni postojećeg lokalnog puta. Pritom preskače dva veća irigaciona kanala – Petrački i Zidinski, kao i nekoliko manjih, koji se mogu prevezati u novi kanal pored autoputa, paraleleno sa njim, kako bi se smanjio broj pločastih propusta u trupu autoputa.

U nastavku trasa autoputa prolazi preko aluvijalne zaravni reke do mosta na Savi kod Bariča, blizu ušća reke Kolubare u Savu. Trasa autoputa se do mosta na reci Savi proteže naizmeničnim krivinama, velikih radijusa i dugih pravaca.

Most preko reke Save i Kolubare je najznačajniji objekat na ovoj deonici. Most je projektovan u pravcu, sa niveletom autoputa koja omogućava nesmetan prolaz brodova pri koti velike vode reke (76.00 m). O mostu će više reči biti u posebnom prilogu ovog izveštaja.

Trasa ove deonice se uklapa u planiranu deonicu Umka – Obrenovac, koju je na nivou Idejnog projekta uradio Institut za puteve, posle „petlje” Obrenovac.

Petlja „Obrenovac” planirana je po tipu „truba” sa prioritetnim pravcem Obrenovac – Beograd. Naplatna rampa na autoputu je na priključnoj saobraćajnici od autoputa do postojećeg puta Beograd – Obrenovac.

Dužina ove deonice, koja može da se uporedi sa deonicama Ostružnica – Umka i Umka – Obrenovac na desnij obali, na osnovnoj trasi autoputa iznosi 17,23 km. Na deonici postoje tri denivelisana ukrštaja sa postojećom putnom mrežom, koja su rešena tako, da postojeći put Surčin – Jakovo, „preskače” autoput nadvožnjakom, da postojeći put Jakovo – Boljevci, „preskače” autoput nadvožnjakom i da lokalni put u blizini kanala Petrač, „preskoči” autoput, takođe nadvožnjakom. Preko kanala „Petrač” i Zidinskog kanala, autoput E-763, „preskače” pomenute objekte.

Odvodnjavanje

Kao i na ostalim deonicama od Obrenovca do Požege, odvodnjavanje kolovoznih površina i razdelnog pojasa između kolovoznih traka, predviđeno je sistemom kišne kanalizacije ili zatvorenim sistemom. Površinska voda se odvodi putem rigola ili duž izdignutih ivičnjaka i trapezastih ili segmentnih jarkova do slivnika sa ramom i rešetkom, i dalje, odvodnim cevima preko revizionih okana do ispusta u retenzije, gde se posle prečišćavanja ispušta kao čista u okolni teren. Sama retenzija mora da se uradi tako da ima vodonepropusno dno i da se može do retenzije prići odgovarajućim vozilom radi potrebne intervencije. U predračunu radova za ceo autoput, ovaj deo koštanja, preuzet je iz projekta slične dužine i problematike.

Mostovi i inženjerske konstrukcije

Pored pomenuta dva velika objekta, na trasi ovog dela autoputa se nalaze i tri objekta nadvožnjaka, na ukrštaju lokalnih puteva i kanala preko autoputa, kao i nadvožnjak na „petlji” Obrenovac. Takođe, ima više malih objekata na sistemu kanala na levoj obali reke Save.

Denivelisane raskrsnice

Na deonici su planirane dve denivelisane raskrsnice (petlje), sa obilaznim autoputem E-70/75 u zoni naselja Surčin – Surčinska „petlja” i na vezi sa magistralnim putem M-19, Beograd – Umka – Obrenovac – Obrenovačaka „petlja”.

Prva, Surčinska „petlja” je projektovana po tipu „detelina sa četiri lista”, sa kompletnim sadržajem. Pretpostavka je da na obilaznom autoputu E-70/75 Batajnica – Ostružnica – Bubanj Potok – Pančevo, neće biti naplate putarine, jer bi u protivnom, skoro ceo tranzitni saobraćaj koji treba da se odvija ovom obilaznom saobraćajnicom, išao opet kroz centar Beograda, postojećom trasom autoputa. U tom smislu planirana denivelisana raskrsnica ima svrhu i omogućava laku distribuciju saobraćaja u svim pravcima. Deo ove „petlje”, planira se na objektu. To je krak „petlje” koji iz pravca juga vodi u smeru Pančeva (Ostružnica) i ulivni krak na autoput E-763 iz pravca zapada (Dobanovaca). Autoput E-763 objektom na „petlji” preskače obilazni autoput i postojeću prugu normalnog koloseka Batajnica – Ostružnica.

Obrenovačaka „petlja”, planirana je po tipu „trube”. Omogućava saobraćaj u svim pravcima i po tipu i izgledu je veoma slična projektovanoj „petlji” na deonici Umka – Obrenovac, koju je obradio Institut za puteve. I investiciona vrednost gradnje ove denivelisane raskrsnice po ovoj varijanti i onoj obrađenoj u Idejnom projektu, je veoma slična.

Lokalni putevi

Svi glavni putevi, presečeni izgradnjom autoputa, treba da se povežu. Tako je Planom predviđena izgradnja nadvožnjaka na putu Surčin – Jakovo i na putu Jakovo – Boljevci. Predviđen je i nadvožnjak preko autoputa, na lokalnom putu koji Jakovo povezuje sa rekom Savom, a prostire se između zaštićenih područja vodozahvata. Pošto autoput svojim trupom poklapa taj lokalni put, predviđen je paralelan put pored autoputa.”

U pododeljku 6.3. Plan veza infrastrukturnih sistema sa okruženjem, u tački 6.3.1. Plan veza autoputa E-763 sa okruženjem, stav 3. menja se i glasi:

„Planirane su sledeće saobraćajne petlje:

Tabela br. 13. Spisak denivelisanih raskrsnica na autoputu Beograd – Požega

Redni broj Naziv čvora Stacionaža (km +m) Rastojanje (km) Priključak 1. Ostružnica 0+000 BG obilaz. 6,45 alternativno Jakovo 0+000 BG obilaz. 2. Umka 6+450 M-19 7,65 3. Obrenovac 14+100 M-19 13,20 4. Piroman 27 + 300 R 101 a 11,90 5. Ub 39+200 R-270 12,60 6. Lajkovac 51+800 M-4 20,00 7. Ljig 71+800 M-22 24,40 8.* Takovo 96+200 Šumadijska magistrala 1,52 8. Takovo 97+720 R-212 16,28 9. Preljina 114+000 M-22 12,10 10. Pakovraće 126+100 M-5 13,70 11. Lučani 139+800 R-227 7,48 12. Požega 147+280 M-21.1

* Saglasno potrebi da se omogući veza autoputa E-763 Beograd – Požega i “brze magistralne saobraćajnice“ Mali Požarevac – Mladenovac – Topola – Rudnik – Takovo predviđen je denivelisani ukrštaj (petlja) na približnoj stacionaži 96+200 km.”

U stavu 4. tačka 1) menja se i glasi:

„1) Ostružnica, u funkciji povezivanja obilaznice oko Beograda E-70/E-75 sa planiranim autoputem E-763 sa punim programom veza.

Alternativno Jakovo – Surčin u funkciji povezivanja obilaznice oko Beograda E-70/E-75 sa planiranim autoputem E-763 sa punim programom veza; ”

U tački 6.3.2. Alternativni putni pravci, stav 2. menja se i glasi:

„Alternativni putni pravac, u varijanti prilaza Beogradu levom obalom Save, će biti planiran novi paralelni put pored autoputa, pošto autoput svojim trupom poklapa lokalni put koji Jakovo povezuje sa rekom Savom, a prostire se između zaštićenih područja vodozahvata. Alternativni putni pravac počinje, u varijanti prilaza Beogradu desnom obalom reke Save, kod petlje Ostružnica, 0+000 km, magistralnim putem M-19, koji prati trasu planiranog autoputa do iza petlje Umka, 6+450 km gde prelazi na levu stranu novoprojektovanog puta, gledano u smeru porasta stacionaže. Neposredno nakon toga, postoji ukrštanje magistralnog puta sa regionalnim putem R-107 (predstavlja vezu sa Velikom Moštanicom). Magistralni pravac M-19 odgovara kao alternativni pravac do iza petlje Obrenovac, 14+100 km, gde ce ponovo vraća na desnu stranu planiranog autoputa, nakon čega je potrebno preći na regionalni put R-101. U zoni petlje Obrenovac je i veza sa regionalnim putem R-201, koji omogućava vezu ka Stepojevcu.”

U odeljku 7. Namena površina posebne namene sa bilansima planiranih namena, u pododeljku 7.1. Planirana namena sa bilansima površina, st. 1, 2. i 3. menjaju se i glase:

„Bilansi planirane namene površina na oko 772,92 km2 područja Prostornog plana infrastrukturnog koridora Beograd – Južni Jadran, imaće sledeću strukturu: građevinsko zemljište* 128,55 km2 (16.63%), poljoprivredno zemljište 443,24 km2 (57.35%), šumsko zemljište 162,44 km2 (21.02%) i ostalo zemljište 28,09 km2 (3.63%).

Površina zone izgradnje autoputa (u tabeli IP/70 m, odnosno 35 m levo i 35 m desno od ose puta) zauzimaće 10,60 km2 odnosno 1,56% ukupne planirane površine područja, odnosno 11,70 km2 alternativno varijanta levom obalom Save na području grada Beograda.

Shodno učešću pojedinih katastarskih opština, konverzija površina na nivou opština kreće se od 2,13 km2 na području opštine Gornji Milanovac, 1,61 km2 na području opštine Obrenovac, 1,44 km2 na području opštine Ljig, 1,27 km2 na području opštine Čačak, 1,23 km2 na području opštine Ub, 1,1 km2 na području opštine Surčin, 1,04 km2 na području opštine Lajkovac, 0,66 km2 na području opštine Čukarica, 0,65 km2 na području opštine Lučani, 0,37 km2 na području opštine Lazarevac i 0,20 km2 na području opštine Požega.”

U stavu 5, Tabela br. 15. menja se i glasi:

Tabela br. 15. Odnos postojećih i planiranih bilansa površina

opština P/km2 građ.zem. % polj.zem. % Surčin male gustine 6-12 ari 1,3 50 % P+1+Pk ruralno stan. 4-8 ari 0,7 30 % P+1+Pk vikend-zone / 0,4 25 % P+Pk Obrenovac male gustine 6-12 ari 1,3 50 % P+1+Pk ruralno stan. 4-8 ari 0,7 30 % P+1+Pk vikend-zone / 0,4 25 % P+Pk Lazarevac seoske zone 6 ari 0,6 30 % P+1 male gustine 4 ara 1,0 40 % P+1+Pk vikend-zone / 0,3 20 % P+Pk Ub poslovno-proizv.objekti premanameni 0,8 55 % P-P+1+Pk seoski obj.koncentr.tip 4 ara 1,0 40 % P+1+Pk seoski obj.razbijeni tip 6 ari 0,6 30 % P+1+Pk Lajkovac seoske zone / 0,6 30 % P+1 male gustine / 1,0 40 % P+1+Pk Ljig male gustine 4-8 ari 1,0 40 % P+1+Pk vikend-zone / 0,3 20 % P+Pk Gornji Milanovac prigrad.zone 3-4 ara 0,6 40 % P+1 seoske zone 4 ara 0,6 40 % P+1 vikend-zone / 0,3 20 % P+Pk Čačak prigrad.zone 4 ara 0,6 40 % P+2 seoske zone 4-12 ari 0,6 40 % P+1+Pk Lučani seoske zone 6 ari 0,6 30 % P+1 male gustine 4 ara 1,0 40 % P+1+Pk vikend zone / 0,3 20 % P+Pk Požega nepoljoprivr. 4 ara P+1 40 % P+1 mešovita-stambeni deo 8 ari 0,6 30 % P+1 mešovitaekonomski deo 0,8 70 % P+Pk poljoprivred.stambeni deo 12 ari 0,6 30 % P+1 poljoprivrednaekonomski deo 0,8 70 % P+Pk

U odeljku 9. Zaštita prirodnih i kulturnih dobara, u pododeljku 9.3. Uticaj infrastrukturnog koridora na nepokretna kulturna dobra, menja se i glasi:

„Infrastrukturni koridor autoputa E-763 Beograd – Južni Jadran tangira prostor na kome se nalaze sledeća zaštićena kulturna dobra i dati su i u referalnoj karti br. 3. Prema podacima Zavoda za zaštitu spomenika kulture u okviru granica Plana se nalaze sledeća kulturna dobra:

1. Jakovo – Manastir Fenek (SK 114)

2. Jakovo – Zlatni krst – kamen međaš manastira Fenek, XVIII vek (evidentirani SK)

3. Boljevci – Kruška – višeslojno nalazište (evidentirano AN)

4. Boljevci – Zidine – naselje – rimski period (evidentirano AN)

5. Boljevci – Miškaćevac – višeslojno nalazište (evidentirano AN)

6. Barič – Donji potes – višeslojno nalazište (evidentirano AN)

7. Barič – kod Crkve – naselje – praistorijski period (evidentirano AN)

8. Barič – Crkva Pokrova Bogorodice iz XIX veka (evidentirani SK)

9. Umka – naselje – rimski period (evidentirano AN)

10. Umka – praistorijsko i rimsko naselje (evidentirano AN)

11. Mala Moštanica – naselje praistorijskog perioda (evidentirano AN)

12. Mala Moštanica – višeslojno nalazište – rimski i srednjovedkovni period (evidentirano AN)

13. Mislođin – mehana Uzun Mirka Apostolovića (SK 107)

14. Mislođin – Crkvište (SK)

15. Ostružnica – Crkva Sv. Nikole iz XIX veka (evidentirani SK)

16. Belo Polje – naselje praistorijskog perioda (evidentirano AN)

17. Belo Polje – ostaci rimskog i srednjovekovnog naselja (evidentirano AN)

18. Belo Polje – višeslojno arheološko nalazište (evidentirano AN)

19. Obrenovac – potes kod Kolubare – srednjovekovno nalazište (evidentirano AN)

20. Veliko Polje – Paljevine, praistorijski period (evidentirano AN)

21. Piroman – lokalitet Piroman, višeslojno nalazište (evidentirano AN)

22. Županjac – Lugovi (SK)

23. Županjac – Kamenička vodenica (evidentirani SK)

24. Županjac – stara kuća Borislava Lazića (evidentirani SK)

25. Čibutkovica – lokalitet kod Crkve – srednjovekovni period (evidentirano AN)

26. Čibutkovica – crkva iz XIX veka (evidentirani SK)

27. Čibutkovica – stara kuća porodice Negovanović (evidentirani SK)

28. Čibutkovica – kuća Zorke Milošević (evidentirani SK)

29. Liso Polje – Mađarske kuće – rimski period (evidentirano AN)

30. Brgule – Protina vodenica na reci Kolubari (SK 962)

31. Brgule – kompleks rimske vile rustike, rimski period, (evidentirano AN)

32. Murgaš – Đidina kafana (SK 1605)

33. Nepričava – Ilića Konak (SK 1608)

34. Nepričava – Kamenolom – praistorija – vinčanski period, (evidentirano AN)

35. Nepričava – ostaci vile rustike – rimski period, (evidentirano AN)

36. Strmovo – kuća Milana Živojinovića (evidentirani SK)

37. Strmovo – vajat Borivoja Jovanovića (evidentirani SK)

38. Pepeljevac – kuća Živka Jovanovića (SK 1610)

39. Pepeljevac – Kačnjak (evidentirani SK)

40. Pepeljevac – Ugarsko groblje u dvorištu domaćinstva Radmile Vuksanović (evidentirano AN)

41. Pepeljevac – Mađarsko groblje (u selu) – višeslojno nalazište (evidentirano AN)

42. Ćelije – lokalitet Anine – rimski period (evidentirano AN)

43. Ćelije – srednjovekovni manastir i spomen kosturnica iz I svetskog rata (evidentirani SK)

44. Lajkovac – Jolića vodenica (evidentirani SK)

45. Bogovađa – Manastir Bogovađa (SK 265)

46. Bogovađa – kameni most na reci Ljig (evidentirani SK)

47. Liplje – kuća Radivojčića (SK 1606)

48. Latković – Crkva iz XIX veka (evidentirani SK)

49. Dudovica – kuća Čede Perlića (evidentirani SK)

50. Dudovica – kuća Zorke Đurčić (evidentirani SK)

51. Moravci – Crkva iz XIX veka (evidentirani SK)

52. Cvetanovac – Crkva iz XIX veka (evidentirani SK)

53. Ljig – Kuća sa prvom apotekom u Ljigu (SK 1548)

54. Ljig – Crkva iz XIX veka (evidentirani SK)

55. Dići – Ostaci srednjovekovne crkve i groblja (SK 965)

56. Šarbane – nalazi srednjovekovnog novca (evidentirano AN)

57. Ljevaja – konak Čalukovića (evidentirani SK)

58. Takovo – Takovski grm (PKIC)

59. Takovo – Crkva brvnara (SK 502, kategorisano: izuzetan značaj)

60.Takovo – Stara škola Aleksandra Obrenovića – Takovski muzej (evidentirani SK)

61. Šarani – Savinac, crkva Sv. Save (SK 381, kategorisano: veliki značaj)

62. Šarani – kuća Vladana Lazovića (evidentirani SK)

63. Brđani – most Kneza Milana Obrenovića (evidentirani SK)

64. Prislonica – kuća Branka Gojkovića (evidentirani SK)

65. Prislonica – kuća Bojovića (SK 1665)

66. Prislonica – kuća Božovića (evidentirani SK)

67. Prislonica – crkvište u Bojovićima (evidentirano AN)

68. Prislonica – crkvište kod Manastirske reke (evidentirano AN)

69. Prislonica – Manastir Vujan (SK 378, kategorisano: veliki značaj)

70. Sokolići – Crkvine – srednjovekovno crkvište sa grobljem (evidentirano AN)

71. Sokolići – kuća Radomira Lukovića (evidentirani SK)

72. Preljina – crkva, XIX vek (Iznad Crkve krajputašice) (evidentirani SK)

73. Preljina – Crkvište – srednjevekovni period (evidentirano AN)

74. Preljina – Hipodrom – višeslojno nalazište (evidentirano AN)

75. Ljubić – Konjevići – naselje rimskog perioda (evidentirano AN)

76. Ljubić – Kod groblja u Šebecima – praistorijski period (evidentirano AN)

77. Ljubić – memorijalni kompleks (PKIC 396, kategorisano: izuzetni značaj)

78. Rakova – stara škola (evidentirani SK)

79. Vranići – kuća Zorke Čolić (SK 904)

80. Prijevor – Pitomine, rimski period (evidentirano AN)

81. Prijevor – Ade – rimski period (evidentirano AN)

82. Prijevor – kuća Rajka Simeunovića (evidentirani SK)

83. Prijevor – kuća Miroslava Vasiljevića (evidentirani SK)

84. Prijevor – čardak Lazarevića (SK 532)

85. Prijevor Mađarsko groblje – srednjovekovni period (evidentirano AN)

86. Vidova – praistorijski tumuli kod savremenog groblja (evidentirano AN)

87. Pakovraće – metoh manastira Sretenje (SK 1667)

88. Dučalovići – tumuli – praistorijski period (evidentirano AN)

89. Pilatovići – Velika humka – Trnjaci – praistorijski period (AN 33, kategorisano: izuzetan značaj)

90. Gorobilje – Slatina, nekropola pod humkama – praistorijski period (evidentirano AN)

91. Gorobilje – Porta – praistorijske humke i rimska nekropola (evidentirano AN)

92. Gorobilje – Crkva brvnara sa grobljem (evidentirani SK)

93. Gorobilje – kuća Miće Ješića i kuća Olge Ješić (dva objekta) (evidentirani SK).”

U odeljku 10. Korišćenje i uređenje prostora od interesa za odbranu zemlje i zaštitu od elemantarnih nepogoda, dodaje se Tabela br. 17. koja glasi:

Tabela br. 17. – Zone prostorne zaštite oko vojnih kompleksa

Vojni kompleks Veličina i naziv zone prostorne zaštite „Jakovo” 500 m zona zabranjene gradnje „Reka Ostružnica”- sektor 1 500 m zona zabranjene gradnje „Reka Ostružnica”- sektor 2 500 m zona zabranjene gradnje „Selo Barič” 500 m zona zabranjene gradnje „Veliko Brdo” 1,5 km zona zabranjene gradnje „Prislonica” 200 m zona zabranjene gradnje300 m zona ograničene gradnje

U poglavlju „IV. IMPLEMENTACIJA PROSTORNOG PLANA”, u odeljku 1. Kriterijumi za izbor prioriteta i prioriteti u implementaciji Prostornog plana, u pododeljku 1.2. Prioriteti u implementaciji Prostornog plana, stav 2. alineja četvrta menja se i glasi:

„- izbor varijante ulaska u Beograd;”

U odeljku 2. Način i oblik finansiranja realizacije planskih rešenja i učesnici u implementaciji Plana, u pododeljku 2.1. Način i oblik finansiranja realizacije planskih rešenja, st. 3, 4. i 5. brišu se.

U odeljku 3. Troškovi izgradnje, faze realizacije Prostornog plana i etape izgradnje, u pododeljku 3.2. Faze realizacije plana – etape izgradnje, stav 2. tačka 1) menja se i glasi:

„1) Obilaznica oko Beograda:

– deonica Ostružnica – Obrenovac u dužini od 14,4 km (razrađeno kroz deonice Ostružnica – Umka u dužini od 6,75 km i Umka-Obrenovac u dužini od 7,65 km);

– alternativno, deonica Jakovo (petlja Surčin) – Obrenovac, u dužini od 17,23 km;”

Član 2.

.

Grafičke prikaze, referalne karte, i to: referalna karta broj 1. „Posebna namena prostora”, referalna karta broj 2. „Mreže naselja, funkcija, javnih službi i infrastrukturnih sistema”, referalna karta broj 3. „Prirodni resursi i ruralna područja, zaštita životne sredine, prirodnih i kulturnih dobara”, tematska karta „Plan pratećih sadržaja autoputa E-763 Beograd Južni Jadran, deonica Beograd – Požega”, izrađene u razmeri 1 : 100.000, izmenjene u skladu sa članom 1. ove uredbe, overava svojim potpisom ministar nadležan za poslove prostornog planiranja.

Član 3.

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije”.

05 Broj:

U Beogradu, 29. aprila 2010. godine

V L A D A

POTPREDSEDNIKBožidar Đelić

Ostavite komentar