Uredba o načelima za unutrašnje uređenje i sistematizaciju radnih mesta u Ministarstvu spoljnih poslova

Na osnovu člana 5. stav 2. Zakona o spoljnim poslovima („Službeni glasnik RS”, br. 116/07, 126/07-ispravka i 41/09),

Vlada donosi

O NAČELIMA ZA UNUTRAŠNjE UREĐENjE I SISTEMATIZACIJU RADNIH MESTA U MINISTARSTVU SPOLjNIH POSLOVA

I. OSNOVNE ODREDBE

Sadržina uredbe

Član 1.

Ovom uredbom propisuju se načela za razvrstavanje radnih mesta u Ministarstvu spoljnih poslova, kao i način pripreme i donošenja Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Ministarstvu spoljnih poslova (u daljem tekstu: pravilnik).

Akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta

Član 2.

Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta u Ministarstvu spoljnih poslova uređuje se pravilnikom.

Pravilnik donosi ministar spoljnih poslova, uz saglasnost Vlade.

Sadržina Pravilnika

Član 3.

Pravilnik se sastoji od dela kojim se određuje unutrašnje uređenje Ministarstva spoljnih poslova i dela kojim se sistematizuju radna mesta.

Deo pravilnika o unutrašnjem uređenju Ministarstva spoljnih poslova sadrži:

1. podelu Ministarstva spoljnih poslova na unutrašnje jedinice;

2. delokrug unutrašnjih jedinica;

3. pravila o rukovođenju unutrašnjim jedinicama Ministarstva spoljnih poslova.

Deo pravilnika o sistematizaciji radnih mesta sadrži:

1. pregled ukupnog broja radnih mesta pomoćnika ministra, diplomata, izvršilaca i nameštenika;

2. nazive radnih mesta, opise poslova radnih mesta i zvanja za diplomate i izvršioce, odnosno vrste za nameštenike u koje su radna mesta razvrstana;

3. kompetentnost za raspoređivanje na svako radno mesto.

II. NAČELA ZA UNUTRAŠNjE UREĐENjE I SISTEMATIZACIJU RADNIH MESTA

Član 4.

Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta moraju:

1. da se zasnivaju na delokrugu Ministarstva spoljnih poslova i radnim procesima u njemu;

2. da budu prilagođeni celini poslova Ministarstva spoljnih poslova;

3. da obezbede delotvoran i skladan rad Ministarstva spoljnih poslova i delotvoran nadzor nad radom unutar Ministarstva spoljnih poslova;

4. da omoguće grupisanje istovrsnih ili srodnih i međusobno povezanih poslova u odgovarajuće unutrašnje jedinice;

5. da omoguće saradnju sa drugim državnim organima i organima državne uprave u obavljanju spoljnih poslova;

6. da obezbede javnost rada Ministarstva spoljnih poslova.

III. VRSTE UNUTRAŠNjIH JEDINICA

Član 5.

Unutrašnje jedinice Ministarstva spoljnih poslova obrazuju se kao osnovne, posebne, uže i eksteritorijalne.

Osnovne unutrašnje jedinice su sektori, u okviru kojih se mogu osnovati uže unutrašnje jedinice: odeljenja, odseci i grupe.

Pojedine unutrašnje jedinice mogu nositi nazive koji su usklađeni sa savremenom diplomatskom praksom, pri čemu se njihovi nazivi u pravilniku upodobljavaju nazivima užih unutrašnjih jedinica.

Posebne unutrašnje jedinice su Generalni sekretarijat i Kabinet ministra.

Eksteritorijalne jedinice Ministarstva spoljnih poslova mogu biti osnovane u rangu ambasade, stalne misije pri međunarodnim organizacijama, generalnog konzulata, konzulata, vicekonzulata, konzularne agencije i kulturno-informacionog centra.

Sektor

Član 6.

Sektor se obrazuje da bi vršio poslove koji predstavljaju zaokruženu oblast rada u Ministarstvu spoljnih poslova.

Sektorom rukovodi pomoćnik ministra spoljnih poslova.

Generalni sekretarijat Ministarstva spoljnih poslova

Član 7.

Generalni sekretarijat Ministarstva spoljnih poslova obrazuje se da bi vršio poslove koji se odnose na: planiranje rada Ministarstva; obezbeđivanje usklađenosti i zakonitosti opštih i pojedinačnih akata koje donosi ministar; usklađenost rada unutrašnjih jedinica Ministarstva; objedinjavanje i koordinaciju poslova i saradnju sa drugim organima; zaštitu imovinsko-pravnih i drugih interesa Ministarstva, kao i obavljanje stručnih finansijskih, administrativno-tehničkih, informatičkih, radnopravnih, bezbednosnih i drugih zajedničkih poslova za potrebe Ministarstva.

Generalnim sekretarijatom rukovodi generalni sekretar Ministarstva spoljnih poslova.

Kabinet ministra spoljnih poslova

Član 8.

Kabinet ministra spoljnih poslova se obrazuje da bi vršio rukovodeće i operativne poslove, kao i poslove odnosa sa javnošću.

Kabinetom ministra rukovodi šef kabineta koji za svoj rad i rad kabineta odgovara ministru spoljnih poslova.

Radi racionalizacije rada, šef kabineta istovremeno obavlja i dužnost političkog direktora Ministarstva spoljnih poslova.

Uže unutrašnje jedinice

Član 9.

Odeljenje, odsek i grupa mogu da se obrazuju u okviru sektora ili pri Generalnom sekretarijatu Ministarstva spoljnih poslova.

Odeljenje, odsek i grupa mogu da se obrazuju i izvan sektora ili Generalnog sekretarijata da bi vršili poslove iz pojedinih oblasti rada koje nisu u njihovom delokrugu.

Ako priroda i obim posla nalažu, u odeljenju može da se obrazuje više odseka i grupa.

Uslovi za obrazovanje odeljenja, odseka i grupe

Član 10.

Odeljenje se obrazuje da bi vršilo međusobno povezane poslove na kojima radi najmanje osmoro diplomata, izvršilaca ili nameštenika ili svih njih zajedno.

Odsek se obrazuje da bi vršio međusobno srodne poslove koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost i najmanje petoro diplomata, izvršilaca ili nameštenika ili svih njih zajedno.

Grupa se obrazuje da bi vršila međusobno povezane poslove na kojima radi najmanje troje diplomata, izvršilaca ili nameštenika ili svih njih zajedno.

Rukovođenje odeljenjem, odsekom i grupom

Član 11.

Odeljenjem rukovodi načelnik odeljenja, odsekom rukovodi šef odseka, a grupom – rukovodilac grupe.

Grupe koje se osnivaju posebnim aktima

Član 12.

Osnivanje zajedničkih tela i radnih grupa posebnim aktima vrši se u skladu s aktom Vlade o načelima za unutrašnje uređenje i sistematizaciju radnih mesta u ministarstvima, posebnim organizacijama i službama Vlade.

Evropske inicijative

Član 13.

Ministar spoljnih poslova je dužan da odredi sektor u kojem će se obavljati poslovi evropskih integracija u oblasti spoljne politike.

IV. PRIPREMA I DONOŠENjE PRAVILNIKA

Dokumentaciona osnova

Član 14.

Izradi pravilnika prethodi priprema dokumentacione osnove.

U dokumentacionoj osnovi se:

1. navode odredbe zakona i drugih propisa kojima je određen delokrug Ministarstva spoljnih poslova;

2. navode poslovi državne uprave koje vrši Ministarstvo spoljnih poslova;

3. prikazuje obim, vrsta i složenost poslova Ministarstva spoljnih poslova u godini koja prethodi pripremi dokumentacione osnove;

4. navode razlozi i obrazlaže predlog za preuređenje Ministarstva spoljnih poslova;

5. navodi i obrazlaže broj državnih službenika koji rade na položaju u Ministarstvu spoljnih poslova, broj radnih mesta po zvanjima (za diplomate i izvršioce), odnosno po vrsti radnih mesta (za nameštenike).

Dostavljanje pravilnika i dokumentacione osnove na mišljenje

Član 15.

Ministar spoljnih poslova dostavlja pravilnik i dokumentacionu osnovu na mišljenje Ministarstvu za državnu upravu i lokalnu samoupravu, Ministarstvu finansija i Službi za upravljanje kadrovima.

Ovlašćenje Ministarstva za državnu upravu i lokalnu samoupravu

Član 16.

Ministarstvo za državnu upravu i lokalnu samoupravu dužno je da u svom mišljenju predloži Vladi da ne da saglasnost na pravilnik:

1. ako nije usaglašen sa zakonom ili drugim propisom iz oblasti spoljnih poslova i uređenja državne uprave;

2. ako smatra da uređenje organa koje se predviđa pravilnikom nije racionalno.

Ovlašćenje Ministarstva finansija

Član 17.

Ministarstvo finansija dužno je da u svom mišljenju predloži Vladi da ne da saglasnost na pravilnik ako u budžetu Republike Srbije nisu obezbeđena sredstva za sve diplomate, izvršioce i nameštenike koji su, prema pravilniku, potrebni Ministarstvu spoljnih poslova.

Ovlašćenje Službe za upravljanje kadrovima

Član 18.

Služba za upravljanje kadrovima dužna je da u svom mišljenju predloži Vladi da ne da saglasnost na pravilnik:

1. ako postupak razvrstavanja radnih mesta diplomata, izvršilaca i nameštenika nije pravilno sproveden;

2. ako konačni opisi radnih mesta ne sadrže sve propisane elemente ili ako je nepravilno određen neki element konačnog opisa radnog mesta;

3. ako se predviđa da na radnim mestima koja su razvrstana u diplomatsko zvanje ambasador u Ministarstvu ili ministar savetnik i izvršilačko zvanje viši savetnik radi više od 10% državnih službenika;

4. ako se predviđa da na radnim mestima koja su razvrstana u diplomatsko zvanje ministar savetnik i izvršilačko zvanje samostalni savetnik radi više od 20% državnih službenika;

5. ako pravilnik nije usklađen s Kadrovskim planom.

U zvanje ambasadora u Ministarstvu iz stava 1. tačka 3. ovog člana ne spadaju šefovi diplomatskih predstavništava koje postavlja Predsednik Republike i koji imaju status funkcionera.

Saglasnost Vlade

Član 19.

Pošto pribavi mišljenja Ministarstva za državnu upravu i lokalnu samoupravu, Ministarstva finansija i Službe za upravljanje kadrovima, ministar spoljnih poslova donosi pravilnik i dostavlja ga na saglasnost Vladi.

Uz pravilnik se dostavljaju dokumentaciona osnova, pribavljena mišljenja i pismeno izjašnjenje o razlozima zbog kojih nisu prihvaćene primedbe koje su u svojim mišljenjima izneli Ministarstvo za državnu upravu i lokalnu samoupravu, Ministarstvo finansija i Služba za upravljanje kadrovima.

Pravilnik na koji je Vlada dala saglasnost, Ministarstvo spoljnih poslova dostavlja Ministarstvu za državnu upravu i lokalnu samoupravu, Ministarstvu finansija i Službi za upravljanje kadrovima.

V. KRITERIJUMI ZA SISTEMATIZACIJU RADNIH MESTA

Član 20.

Sistematizacija radnih mesta dilomata, izvršilaca i nameštenika u Ministarstvu spoljnih poslova vrši se primenom odredaba posebne uredbe kojom su uređeni razvrstavanje radnih mesta i merila za opis radnih mesta državnih službenika i posebne uredbe kojom je uređeno razvrstavanje radnih mesta nameštenika.

Član 21.

Diplomatsko radno mesto se može razvrstati u dva ili tri diplomatska zvanja u kojima se, po opšteprihvaćenoj diplomatskoj praksi, vrše poslovi i zadaci jednakog stepena složenosti, samostalnosti u radu, odgovornosti, poslovnoj komunikaciji i kompetentnosti.

Pored napredovanja sa nižeg na više radno mesto, diplomate mogu napredovati iz nižeg u neposredno više diplomatsko zvanje u okviru istog radnog mesta.

Član 22.

U zvanje ambasadora u Ministarstvu spoljnih poslova, uz koga se alternativno dodaje zvanje ministra savetnika, mogu se razvrstati samo diplomatska radna mesta na kojima se obavljaju najodgovorniji reprezentativni poslovi u oblasti spoljne politike.

Diplomatska radna mesta načelnika odeljenja razvrstavaju se u zvanje ministra savetnika.

VI. ZAVRŠNE ODREDBE

Član 23.

Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta Ministarstva spoljnih poslova uskladiće se sa ovom uredbom u roku od 60 dana od dana njenog stupanja na snagu.

Član 24.

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije“.

05 Broj: 110-5037/2009

U Beogradu, 17. avgusta 2009. godine

V L A D A

PRVI POTPREDSEDNIK VLADE –ZAMENIK PREDSEDNIKA VLADEIvica Dačić

Ostavite komentar