Na osnovu člana 35. Zakona o udruženjima („Službeni glasnik RS”, broj 51/09) i člana 42. stav 1. Zakona o Vladi („Službeni glasnik RS” br. 55/05, 71/05-ispravka, 101/07, 65/08 i 16/11),
Vlada, na predlog Upravnog odbora Agencije za privredne registre, donosi
U R E D B U
O IZMENAMA I DOPUNAMA UREDBE O VISINI NAKNADE ZA UPIS UDRUŽENjA U REGISTAR I DRUGE USLUGE KOJE PRUŽA AGENCIJA ZA PRIVREDNE REGISTRE U POSTUPKU VOĐENjA REGISTRA UDRUŽENjA
Član 1.
U Uredbi o visini naknade za upis udruženja u Registar i druge usluge koje pruža Agencija za privredne registre u postupku vođenja Registra udruženja („Službeni glasnik RS”, broj 86/09) u članu 2. reči: „4.000,00 dinara” zamenjuju se rečima: „4.500,00 dinara”, a reči „5.000,00 dinara.” zamenjuju se rečima: „5.500,00 dinara.”
Član 2.
U članu 3. reči: „2.000,00 dinara.” zamenjuju se rečima: „2.500,00 dinara.”
Član 3.
U članu 4. tačka 2) reči: „2.000,00 dinara.”, zamenjuju se rečima: „2.400,00 dinara.”
Član 4.
U članu 6. tačka 1) reči: „1.000,00 dinara;” zamenjuju se rečima: „1.200,00 dinara;”
Posle tačke 1) dodaje se tačka 1a) koja glasi:
„1a) za izdavanje uverenja u elektronskom obliku o podacima upisanim u Registar, odnosno o činjenicama koje proizlaze iz podataka upisanih u Registar, 800,00 dinara; ”
U tački 3) reči: „100,00 dinara.” zamenjuju se rečima: „120,00 dinara.”
Član 5.
Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u “Službenom glasniku Republike Srbije”.
Broj:
U Beogradu,
PREDSEDNIK
O b r a z l o ž e nj e
Osnov za donošenje Uredbe
Osnov za donošenje ove uredbe sadržan je u odredbi člana 35. Zakona o udruženjima („Službeni glasnik RS”, broj 51/09) kojim je propisano da visinu naknade za upis udruženja u Registar i druge usluge koje pruža Agencija za privredne registre u postupku vođenja Registra, utvrđuje Vlada na predlog Upravnog odbora Agencije.
.
Razlozi za donošenje Uredbe
Imajući u vidu činjenicu da naknada za usluge upisa, promene i brisanja podataka, te visina osnovne naknade propisane za izdavanje uverenja iz Registra nije menjana u periodu od 18 meseci, pokazalo se kao neophodno usklađivanje visine naknada za pojedine usluge Agencije i njihovo dovođenje na nivo realnih troškova koje Agencija ima u postupku pružanja usluga. Ova neophodnost se ogleda u nemogućnosti da se iz naplaćenih naknada pokriju elementarni tekući troškovi koje Agencija ima u postupku pružanja svojih usluga, kao ni troškovi razvoja elektronskih i drugih servisa.
Naknada za registraciju udruženja nisu usklađivane od 2009. godine. Predloženo usklađivanje ukupne visine naknada (u proseku za 11,075%) niže je od nivoa zvanične inflacije za period oktobar 2009-decembar 2011. godine, merene rastom potrošačkih cena. Revidiranim Memorandumom o budžetu i ekonomskoj i fiskalnoj politici za 2011. godinu sa projekcijama za 2012. i 2013. godinu iz decembra 2010. godine (strana 21 Memoranduma) predviđeno je da „cene ostalih proizvoda i usluga preduzeća čiji je osnivač Republika ili jedinice lokalne samouprave,u 2011. godini mogu biti uvećane najviše do iznosa ostvarene inflacije u 2010. godini uvećane za 3 procentna poena“, dok je ostvarena inflacija za 2010. godinu merena rastom potrošačkih cena iznosila 6,6%, što u konkretnom slučaju prestavlja okvir za usklađivanje naknada za oko 20%.
Prilikom određivanja visine naknada, kao osnova je poslužila složenost pružanja konkretne usluge, tako da je predloženo samo nužno uvećanje naknada koje će obezbediti nesmetano funkcionisanje Registra. U vezi sa tim, u postupku usaglašavanja, određene naknade su uvećane,.dok su neke naknade, kao što je naknada za pokretanje postupka likvidacije i stečaja ostale na istom nivou.
Prilikom utvrđivanja visine naknada za pojedine usluge koje pruža Agencija u postupku registracije udruženja pošlo se od sledećih postulata:
a) realnih troškova koje Agencija ima u postupku pružanja ovih usluga;
b) ekonomski prihvatljive cene za korisnike usluga;
v) potrebe da visine naknada za tipične usluge registracije koje pružaju različiti registri budu u horizontalnoj cenovnoj korelaciji;
g) obaveznog ulaganja u razvoj servisa i usluga radi samostalnog staranja o uspostavljanju, razvoju i zaštiti elektronskih baza podataka i primeni mera za unapređenje elektronskih usluga u skladu sa odgovarajućim nacionalnim i međunarodno prihvaćenim standardima i
d) tarifne politike Agencije prema kojoj naknada za određene usluge koje pruža Agencija mora da bude niža u odnosu na iste ili slične usluge koje pružaju druge državne institucije.
Pored predloženog usklađivanja, članom 4. Uredbe o izmenama i dopunama Uredbe o visini naknade za upis udruženja u Registar i druge usluge koje pruža Agencija za privredne registre u postupku vođenja Registra udruženja, predviđena je nova vrsta usluge dodavanjem tačke 1a) u članu 6. Uredbe. U pitanju je usluga izdavanja uverenja u elektronskom obliku o podacima upisanim u Registar, odnosno o činjenicama koje proizilaze iz podataka upisanih u Registar. Potrebu uvođenja ove nove vrste usluge nametnula je praksa, a predloženi iznos naknade je u visini troškova koje će Agencija imati prilikom pružanja iste.
Potrebno je naglasiti da su i ovako uvećane naknade i dalje niže od taksi koje su udruženja plaćala pri upisu u Registre koje su vodili Ministarstvo za državnu upravu i lokalnu samoupravu i Ministarstvo unutrašnjih poslova u 2009. godini.
Sredstva za sprovođenje Uredbe
Za sprovođenje ove uredbe nisu potrebna sredstva iz budžeta Republike Srbije. Njegovo donošenje se i predlaže kako bi se omogućilo samofinansiranje delatnosti Agencije u skladu sa Programom i Finansijskim planom Agencije za 2011. godinu.
Imajući u vidu sve napred navedeno, a u cilju stvaranja uslova za normalno funkcionisanje Registra, predlaže se Vladi da usvoji predlog Upravnog odbora i donese Uredbu o izmenama i dopunama Uredbe o visini naknade za upis udruženja u Registar i druge usluge koje pruža Agencija za privredne registre u postupku vođenja Registra udruženja.
UPRAVNI ODBOR PREDSEDNIK Bojan Bajčeta
Broj 10-5-22/11
Beograd, 17.05.2011.