Uredba o osnivanju Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije

Na osnovu člana 31. stav 1. Zakona o Vladi („Službeni glasnik RS”, br. 55/05, 71/05-ispravka, 101/07, 65/08 i 16/11),

Vlada donosi

U R E D B U

O OSNIVANJU KANCELARIJE ZA REVIZIJU SISTEMA UPRAVLJANJA SREDSTVIMA EVROPSKE UNIJE

Sadržina uredbe

Član 1.

Ovom uredbom osniva se Kancelarija za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije (u daljem tekstu: Kancelarija) i propisuje njeno uređenje i delokrug.

Kancelarija je služba Vlade.

Delokrug Kancelarije

Član 2.

Kancelarija obavlja stručne poslove za potrebe Vlade, u saradnji sa drugim organima državne uprave koji se odnose na reviziju i potvrđivanje usklađenosti sistema sprovođenja programa Evropske unije u kojima je odgovornost za upravljanje preneta na Republiku Srbiju, u skladu sa obavezama koje su preuzete Okvirnim sporazumom između Evropske komisije i Vlade Republike Srbije o pravilima za saradnju koja se odnose na finansijsku pomoć Evropske zajednice Republici Srbiji u okviru sprovođenja pomoći prema pravilima instrumenta za pretpristupnu pomoć („Službeni glasnik RS”, broj 124/07), i na način definisan tim sporazumom, u okviru uspostavljanja decentralizovanog sistema upravljanja fondovima Evropske unije, a za potrebe realizacije programa i projekata finansiranih iz sredstava Evropske unije.

Kancelarija obavlja i druge poslove koji se odnose na proveru delotvornog i stabilnog funkcionisanja sistema upravljanja sredstvima Evropske unije.

Rukovođenje Kancelarijom

Član 3.

Radom Kancelarije rukovodi direktor, koga postavlja Vlada na pet godina, na predlog predsednika Vlade.

Direktor Kancelarije je za svoj rad odgovoran Vladi i predsedniku Vlade.

Direktor Kancelarije je državni službenik na položaju.

Direktor Kancelarije može da ima zamenika, koga sam predlaže, a koga postavlja Vlada na pet godina.

Zamenik direktora Kancelarije pomaže direktoru Kancelarije u okviru ovlašćenja koja mu on odredi i zamenjuje ga ako je on odsutan ili sprečen.

Zamenik direktora Kancelarije je državni službenik na položaju.

Rok za donošenje pravilnika

Član 4.

Direktor Kancelarije doneće Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Kancelariji u roku od 30 dana od njegovog postavljenja.

Stupanje uredbe na snagu

Član 5.

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije”.

05 Broj:

U Beogradu,

VLADA

PREDSEDNIK

OBRAZLOŽENjE

I. PRAVNI OSNOV ZA DONOŠENjE UREDBE

Pravni osnov za donošenje ove uredbe sadržan je u članu 31. Zakona o Vladi („Službeni glasnik RS“, br.55/05, 71/05-ispravka, 101/07 i 65/08) kojim je propisano da Vlada uredbom osniva službe za stručne ili tehničke poslove za svoje potrebe ili za poslove zajedničke za sve ili više organa državne uprave, i propisuje njihovo uređenje i delokrug, kao i u članu 6. Zakona o potvrđivanju Okvirnog sporazuma između Evropske komisije i Vlade Republike Srbije o pravilima za saradnju koja se odnose na finansijsku pomoć Evropske zajednije Republici Srbiji u okviru sprovođenja pomoći prema pravilima instrumenta za pretpristupnu pomoć („Službeni glasnik RS”, broj 124/07).

II. RAZLOZI ZA DONOŠENjE UREDBE

U skladu sa Uredbom Komisije (EZ) br. 718/2007 od 12. juna 2007. godine kojom se sprovodi Uredba Saveta (EZ) br. 1085/2006 za sprovođenje pomoći u okviru instrumenta za pretpristupnu pomoć (IPA), decentralizovano upravljanje sredstvima se primenjuje kao pravilo. Navedenom uredbom definisan je decentralizovan sistem upravljanja fondovima Evropske unije kao sistem „gde Evropska komisija prenosi upravljanje određenim aktivnostima na zemlju korisnicu, a da pri tome zadržava celokupnu konačnu odgovornost za opšte izvršenje budžeta u skladu sa članom 53c Finansijske uredbe i odgovarajućim odredaba Osnivačkih ugovora EZ”.

U skladu sa Zakonom o potvrđivanju Okvirnog sporazuma između Republike Srbije i Komisije Evropskih Zajednica o pravilima za saradnju koja se odnose na finansijsku pomoć Evropske zajednice Republici Srbiji u okviru sprovođenja pomoći prema pravilima Instrumenta za pretpristupnu pomoć IPA („Službeni glasnik -Međunarodni ugovori“, broj 124/2007) kao i Planom aktivnosti za pripremu decentralizovanog sistema upravljanja sredstvima Evropske unije, Republika Srbija je preuzela obavezu da uspostavi decentralizovani sistem upravljanja sredstvima EU i uspostavi strukture i organe koji će preuzeti i primenjivati ovlašćenja za upravljanje sredstvima EU.

Usvajanjem Zakona o potvrđivanju Okvirnog sporazuma Republika Srbija je preuzela obavezu da uspostavi odgovarajuće strukture za pripremu i sprovođenje programa i projekata finansiranih iz sredstava EU koje podležu akreditaciji od strane Evropske komisije a koje su opisane u Članu 6. i Ankesu A navedenog zakona.

Jedna od ključnih institucija u okviru sistema za decentralizovano upravljanje fondovima EU predviđena navedenim zakonom je nezavisno Revizorsko telo. Osnivanje Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije je u funkciji ostvarivanja nekoliko ciljeva: 1) revizije sistema upravljanja sredstvima EU; 2) verifikacije efikasnog i dobrog funkcionisanja sistema upravljanja i kontrole sredstvima EU; 3) revizije transakcija u vezi sa sredstvima EU i sredstvima opredeljenim za nacionalno sufinansiranje programa i projekata EU; 4) verifikacije pouzdanosti relevantnih računovodstvenih informacija.

Osnivanje Kancelarije dodatno demonstrira odnos Vlade Republike Srbije prema rešavanju pitanja korišćenja, kontrole i revizije sredstava Evropske unije i predstavlja jedan od uslova za članstvo u Evropskoj uniji.

Osnivanje Kancelarije takođe ima za cilj da doprinese transparentnijem korišćenju budžetskih sredstava kojima se iz nacionalnih sredstava sufinansiraju projekti koje finansira EU.

III. POTREBNA FINANSIJSKA SREDSTVA

Sredstva neophodna za sprovođenje Uredbe, odnosno za redovno finansiranje Kancelarije, uključujući i plate zaposlenih i neophodnu opremu za rad je potrebno obezbediti iz tekuće budžetske rezerve.

Sredstva namenjena za finansiranje spoljnih saradnika i savetnika, neophodne obuke zaposlenih, izrade relevantnih operativnih procedura, kao i ostalih aktivnosti Kancelarije, biće obezbeđena iz sredstava Evropske unije – godišnjeg paketa pomoći IPA 2011.

IV. STUPANjE NA SNAGU UREDBE

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije“.

Ostavite komentar